Звернення:
За тендером : Газове паливо (стиснений газ для автомобілів (метан)
Тема:
зауваження та пропозицій змін до проекту договору
Зміст:
Доброго дня! Наша компанія має намір прийняти участь у процедурі на закупівлю стисненого природного газу (надалі – Товар), яку проводить АТ «Укрпошта» у особі Тернопільської дирекції (далі – Покупець або Замовник). Опрацювавши проект договору, який було завантажено Замовником до системи «PROZORRO», просимо розглянути наступні зауваження та пропозиції змін до зазначеного проекту договору.
1. У відповідності до п. 3.3. проекту договору ціна на Товар може змінюватись за один раз не більше ніж на 10%, а також відсутня умова, у відповідності до якої Продавець має право до підписання зазначеної угоди Покупцем припинити відпуск Товару за договором.
Відсутність такої умови надає Покупцю можливість зловживати своїми правами за договором, і, не підписуючи додаткову угоду з формальних підстав, вимагати відпуску Товару за старою ціною.
Враховуючи викладене та з метою недопущення можливості трактування дій Продавця, як порушення Закону України «Про захист економічної конкуренції», вважаємо за доцільне викласти пункт 3.3. проекту договору у наступній редакції:
«3.3. Сторони погодили наступний порядок зміни ціни, визначеної за результатами процедури закупівлі:
Ціна Товару на момент його передачі визначається:
- у разі якщо відпускна роздрібна ціна за одиницю Товару на АГНКС Постачальника, на якій відбувається процес приймання-передачі Товару, менше або дорівнює ціні, визначеній за результатами процедури закупівлі – ціна дорівнює відпускній роздрібній ціні за одиницю Товару на АГНКС Постачальника;
- у разі якщо відпускна роздрібна ціна за одиницю Товару на АГНКС Постачальника, на якій відбувається процес приймання-передачі Товару, перевищує ціну, визначену за результатами процедури закупівлі – ціна узгоджується сторонами та укладається додаткова угода до цього Договору про збільшення ціни на Товар та зміну об’єму закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», але не більше ніж на 10 відсотків, та за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми Договору, передбаченої в п. 3.1. Договору;
- у разі, якщо ціна на пальне на АГНКС Продавця перевищить ціну, зазначену у цьому Договорі, більше ніж на 10%, і відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у Сторін будуть відсутні правові підстави щодо укладання додаткової угоди до цього Договору про збільшення ціни на пальне, Постачальник має право припинити відпуск пального, письмово повідомивши про це Покупця не пізніше ніж у останній робочий день, який передую дню, у якому почне діяти нова ціна на пальне. У такому випадку Покупець зобов’язаний оплатити Продавцю все пальне, що було отримано за цим Договором та не було сплачено.».
2. Пунктом 4.3. проекту договору передбачена можливість використання акту приймання-передачі у якості первинного документу, яким оформлюється приймання-передача Товару.
З метою недопущення різного трактування сторонами умов укладеного договору, пропонуємо доповнити умовою щодо можливості використання акту приймання-передачі Товару у якості первинного документу пункти 4.1. та 5.7. проекту договору.
3. Пунктом 5.4. проекту договору передбачено, що Постачальник надає Покупцю пластикові картки безкоштовно в користування з моменту укладення договору і на весь час його дії.
Проектом договору не передбачена кількість (гранична кількість) пластикових карток, які Покупець може отримати за Договором, у зв’язку із чим Покупець може зловживати своїми правами за цим Договором.
Пропонуємо розглянути можливість надання пластикових карток Покупцю не в користування, а у власність Покупцю протягом 5 (п’яти) календарних днів з моменту отримання Постачальником попередньої оплати за вказані Пластикові картки на підставі виставленого Постачальником рахунку.
4. Підпунктом 6.2.1. пункту 6.1. проекту договору передбачено, що у випадку виникнення претензій за якістю наданого Товару Покупець зобов’язаний відмовитись від прийняття наданої неякісної Продукції.
Таким чином, для виникнення у Покупця права на відмову від Товару достатньо лише наявності претензій, які можуть бути і необґрунтованими.
Натомість у відповідності до частини 2 статті 678 ЦК України право на відмову від товару виникає лише у разі істотного порушення якості товару.
Частиною 4 статті 678 ЦК України встановлено, що Положення цієї статті застосовуються, якщо інше не встановлено цим Кодексом або іншим законом.
Слід зазначити, що істотне порушення щодо якості товару не може бути встановлено претензією Покупця, так як для цього необхідно проводити експертизу товару на його відповідність вимогам державного стандарту.
Враховуючи викладене вважаємо за необхідне викласти підпункт 6.2.1. проекту договору у наступній редакції: «6.2.1. У випадку передачі неякісного Товару відмовитись від прийняття такого Товару».
5. Пунктом 7.3. проекту договору передбачено, що за порушення умов щодо якості Продукції стягується штраф у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несвоєчасно наданої послуги за кожний день прострочення.
Проте, у відповідності до ч.3 ст. 549 ЦК України неустойкою, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання є не штраф, а пеня.
При цьому застосування пені за порушення щодо якості товару є незрозумілим по своїй суті.
Неустойка у вигляді пені, що вимірюється обліковими ставками НБУ застосовується при порушенні строку виконання грошових зобов’язань, а не при порушенні вимог щодо якості товару (ст. 231 Господарського кодексу України).
Враховуючи викладене та з метою приведення умов проекту договору до вимог чинного законодавства, вважаємо за необхідне викласти Замовнику пункт 7.3. проекту договору у наступній редакції:
«7.3. За порушення умов зобов'язання щодо якості Товару Продавець сплачує Покупцю штраф у розмірі десяти відсотків від вартості переданого Покупцю неякісного Товару.».
6. Проектом договору передбачено отримання Товару з відстрочкою платежу і не передбачено відповідальності Покупця за порушення строку оплати отриманого Товару.
У зв’язку із цим вважаємо за необхідне доповнити проект договору пунктом 7.6. та викласти його у наступній редакції: «7.6. За порушення строку оплати Товару Покупець сплачує Продавцю за кожний день прострочення пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми грошових коштів, щодо оплати яких було допущено прострочення оплати.».
7. Пропонуємо виключити з тексту проекту договору пункт 8.3., оскільки він фактично дублює пункт 8.2.
8. З метою недопущення різного тлумачення сторонами умов договору після його укладення, пропонуємо у тексті проекту договору предмет закупівлі називати одним терміном, так як на даний час у проекті договору використовується різні назви: «Товар», «товар», «Продукція».
Дата оприлюднення звернення:
21.02.2020 12:45
Доброго дня! ТД АТ Укрпошта висловлює вам щиру повагу за зацікавленість у співпраці. Але у вашому зверненні щодо зміни умов договору повідомляю наступне.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі», разова зміна ціни можлива тільки на 10%. Подальші пункти договору, були узгоджені з усіма департаментами АТ Укрпошта щоб запобігти дискримінації всіх учасників торгів, а також захистити інтереси підприємства з боку недобросовісних клієнтів.
Надіємось на розуміння і співпрацю.
Дата оприлюднення відповіді:
25.02.2020 11:53