Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 січня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, визначення переможця та укладення з ним договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського національного університету імені Івана Франка (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 08.11.2019; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «МАТІРІАЛЗ ЛАБ»; протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 02.12.2019 щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції та від 10.12.2019 щодо розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця; повідомлення про намір укласти договір від 10.12.2019 року.
Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 13 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено кінцевого строку подання тендерних пропозицій (вказано лише «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій година кінцевого строку подання тендерних пропозицій, визначена електронною системою та зазначена на сайті Уповноваженого органу»).
Також під час моніторингу встановлено, що у наданому учасником ТОВ «МАТІРІАЛЗ ЛАБ» у складі тендерної пропозиції проекті договору (стор. 7 файлу 36_Проект Договору..pdf, текстова частина специфікації) учасником зазначено про досягнення згоди, що ціна договору становить 2 810 000,00 грн. з ПДВ в той час, як у стор. 6 файлу 36_Проект Договору..pdf (таблиця специфікації), а також у завантаженій тендерній пропозиції вказаного учасника (файл 5_Додаток 1..pdf) та у початковій заявці учасника на аукціоні вказано ціну 3 406 998,00 гривень.
За результатами проведеного 25.11.2019 аукціону із визначенням 10.12.2019 переможця торгів – ТОВ «МАТІРІАЛЗ ЛАБ» повідомлення про намір укласти договір з вказаним переможцем опублікувано 10.12.2019 року. Переможцем відповідні документи на підтвердження відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону, опубліковано 13.12.2019 року.
Однак, на дату прийняття рішення про проведення моніторингу закупівлі та на час завершення моніторингу (08.01.2020) інформацію щодо укладення договору з ТОВ «МАТІРІАЛЗ ЛАБ» чи про відміну торгів на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником не оприлюднено.
Згідно з умовами тендерної документації Замовника (п.4.4 Загальних положень та п.5.1 Проекту договору) строк поставки товару – з моменту укладення договору до 26.12.2019 року. Зміни до тендерної документаці, згідно з опублікованою в електронній системі закупівель інформацією, Замовником не вносилися.
Таким чином, відповідно до норм частини 3 статті 32 Закону після завершення 02.01.2020 строку для укладання договору з переможцем торгів ТОВ «МАТІРІАЛЗ ЛАБ», станом на 08.01.2020 (29 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю) Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника не прийнято та не опубліковано, відповідно до норм частини 4 статті 28 Закону у строк п’яти робочих днів не здійснено розгляд наступної тендерної пропозиції з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
З врахуванням викладеного, рішення щодо наявності підстав для відміни торгів, на порушення вимог частини 3 статті 31 Закону, на час завершення моніторингу не прийнято та не опубліковано.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 13 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, визначення переможця торгів та укладання з ним договору встановлено порушення норм частини 3 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.