Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) із зазначенням контактного телефона контрагента (контрагентів). До довідки додаються копії всіх зазначених у довідці договорів із контрагентами згідно з предметом закупівлі. Копія (копії) договору (договорів) повинна (повинні) містити всі сторінки договору (договорів), в тому числі – додатки, що є невід’ємними частинами договору (договорів), копії актів наданих послуг, або актів звіряння, або видаткових накладних. До кожного наданого договору додається лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента, датований не раніше 2025 р., який містить інформацію щодо якості поставленої продукції, дотримання умов договору учасником в частині поставки та фактичного відвантаження товару та належного виконання ним умов цього договору, за підписом уповноваженої особи відповідного контрагента.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Значення, яке очікується
1
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Учасник у складі тендерної пропозиції та до завершення її прийому надає забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 148 026,00 грн. (сто сорок вісім тисяч двадцять шість гривень 00 коп.), що становить 1% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовник вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у розмірі 5% від суми договору.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Забезпеченням виконання договору про закупівлю є грошові кошти у розмірі одного відсотка вартості договору, які перераховуються на розрахунковий рахунок замовника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.12.2025 08:55
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ СВЯТОШИНСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА"
Поштовий індекс
03134
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
03182, м. Київ, Святошинський район, вул. Симиренка, буд. 17
Бензин та дизельне паливо
Тендер:
UA-2025-12-16-000947-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-16-000947-a.b1
Дата:
19.12.2025 13:42
Стан:
Очікує розгляду
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-12-16-000947-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району м. Києва») Протокол № 432 від 02.12.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-16-000947-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тендер
UA-2025-12-16-000947-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-12-16-000947-a, оголошеній Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Святошинського району м. Києва» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-16-000947-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено вимоги щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO.
2. Встановлено додаткові вимоги до документів якості на товар, які не передбачені законодавством.
3. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO.
Відповідно до умов пункту 2.9. Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 2 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник має надати, зокрема, сканований з оригіналу чинний сертифікат відповідності ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання», що підтверджує впровадження в учасника системи управління безпекою ланцюга постачання стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий на ім’я учасника закупівлі органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України.
З цього приводу слід зауважити, що Стандарт ДСТУ 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT) «Система управління безпекою ланцюга постачання» підтверджує впровадження підприємстві системи, за якою кожна окрема організація у ланцюзі постачання могла застосувати його вимоги відповідно до конкретної бізнес-моделі цієї організації, її ролі та функції у міжнародному ланцюзі постачання.
Цей стандарт надає можливість організації встановити та задокументувати прийнятні рівні безпеки в міжнародних ланцюгах постачання та їхніх складниках. Це дасть змогу таким організаціям приймати з урахуванням ризиків більш виважені рішення щодо безпеки в цих міжнародних ланцюгах постачання.
Цей стандарт є комплексним, його узгоджено з Рамковими стандартами щодо убезпечення та сприяння глобальній торгівлі Всесвітньої митної організації (Рамкові стандарти), і він доповнює їх. Стандарт не охоплює, не заміняє та не відміняє окремі програми убезпечення ланцюгів постачання митних служб і їхні вимоги щодо сертифікування та підтвердження.
Використання цього стандарту допоможе організації встановити адекватні рівні безпеки в тій/тих частині(-ах) міжнародного ланцюга постачання, яку(-і) вона контролює. Стандарт також є основою для визначення чи підтвердження рівня наявної безпеки в межах ланцюга(-ів) постачання організації внутрішніми чи зовнішніми аудиторами, чи тими державними службами, які вирішують застосовувати відповідність цьому стандарту як основу для прийняття у свої програми убезпечення ланцюгів постачання.
Водночас, відповідно до умов пункту 4.1. Розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є «Код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (бензин та дизельне паливо)» (товар).
Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 28001:2009 не визначає технічні та якісні характеристики бензину та дизельного палива, які є предметом даної закупівлі, не забезпечує умови щодо поставки такого палива Замовнику.
Відповідно до пункту 1.1. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Постачальник зобов’язується протягом 2026 року здійснювати для Замовника (за бланками дозволу або скретч-картами) відпуск нафтопродуктів (надалі – Товар) через мережу АЗС в асортименті, кількості та за цінами встановленими Договором, а Замовник зобов’язується приймати Товар та оплачувати його».
Згідно з пунктами 1.2. – 1.4. Проекту договору, «Найменування предмета закупівлі: Код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (бензин та дизельне паливо). Вид предмета закупівлі: бензин марки А95, дизельне паливо. Кількість (обсяг) поставки Товару:
- дизельне паливо – 160 000 л.;
- бензин А-95 – 60 000 л.;
- бензин А-95 підвищеної якості (або еквівалент) – 30 000 л».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює постачання палива з дотриманням вимог законодавства, яке діє у сфері введення в обіг та роздрібної торгівлі нафтопродуктами, зокрема, Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 та Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має необхідності отримувати сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 для виконання зобов’язань з поставки товару (бензину та дизельного палива) Замовнику.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» створене та зареєстроване у порядку, встановленому законодавством, та здійснює діяльність, основний вид якої відповідає КВЕД: 46.71 «Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами», та не має встановленого законодавством обов’язку та необхідності отримання додаткових документів з покращення діяльності підприємства.
Вимога Замовника щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій сертифікату відповідності ДСТУ ISO 28001:2009 встановлює дискримінаційні умови, у зв’язку з чим Скаржник вимагає виключити з Тендерної документації зазначені вимоги.
Оскільки предметом даної закупівлі є товар (Код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (бензин та дизельне паливо), а не послуги з систем менеджменту на підприємстві учасника, Замовник має право вимагати лише наявність документів, що підтверджують якість саме запропонованого товару, а не системи управління безпекою ланцюга постачання.
Фактично Замовник з незрозумілих причин та без жодного обґрунтування вимагає надати документ, який не має жодного відношення до предмета закупівлі (товару).
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яке має передбачені законодавством документи якості на пропонований товар (бензин та дизельне паливо), позбавлене будь-якої можливості виконати дану дискримінаційну вимогу, оскільки не має відповідних документів.
На виконання статті 23 Закону щодо підтвердження того, що запропоновані учасниками товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, встановленим у Документації, Скаржник може надати паспорт якості, оскільки саме такий документи підтверджує відповідність вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» для Бензину та/або ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» для Дизельного палива (відповідно до вимог Додатку № 4 до Тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі»).
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Щодо додаткових вимог до вимог до документів якості на товар.
Відповідно до умов пункту 9 Додатку № 4 до Тендерної документації, «Якість товару, що є предметом закупівлі, має бути підтверджено в тендерній пропозиції копіями відповідних документів, виданих ВИРОБНИКОМ ТОВАРУ та ЗАВІРЕНИХ печаткою суб’єкта господарювання (користувача АЗС/АЗК (ліцензіата, що має право роздрібної торгівлі пальним), за допомогою яких учасник має намір забезпечити поставку товару. Документи про якість повинні бути надані учасником на партію товару, що фактично відпускається на АЗС/АЗК та містити відмітку про дату ПОСВІДЧЕННЯ такого документу не раніше дати оголошення закупівлі на сайті уповноваженого органу […]».
2.1. З цього приводу слід зазначити, що вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію декларації про відповідність.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Отже, зі змісту умов пункту 9 Додатку № 4 до Тендерної документації вбачається, що Замовник вимагає надання учасниками паспортів якості та/або сертифікатів якості на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі, виданих САМЕ ВИРОБНИКОМ цих товарів.
Не заперечуючи проти вимоги Замовника щодо надання документів якості на товар, що є предметом закупівлі, як таких, варто також зауважити наступне.
Вимоги до автомобільного бензину А-95 та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом, а також розробленими з метою забезпечення його впровадження та застосування ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Відповідно до вимог пункту 3 Технічного регламенту, документ про якість (паспорт якості) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.
Згідно з вимогами пункту 8 Технічного регламенту, кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
При цьому, зазначені Технічний регламент та ДСТУ не містять вимог, відповідно до яких паспорт якості має видавати саме виробник товару. Також, зазначені нормативні документи не містять заборони щодо видання паспортів якості окремими випробувальними лабораторіями за зверненням імпортерів, розповсюджувачів палива тощо.
Відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», діяльність з оцінки відповідності (в т.ч., випробування та сертифікацію), здійснює ОРГАН З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема:
- Сертифікати відповідності № DIN.00575.1-25 та № DIN.S.301-25 щодо Бензину автомобільного Gasoline Standard 95/EN 228-10ppm, видані Органом з оцінки відповідності ТОВ «НВП «ДІН ЛТД»;
- Паспорт якості № 765 від 12.08.2025 на Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, (зразок бензину автомобільного Gasoline Standard 95/EN 228-10ppm), виданий Випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД»;
- Сертифікати відповідності № DIN.00027-25 та № DIN.S.029-25 щодо Палива дизельного ULSD 10 ppm, EN 590, видані Органом з оцінки відповідності ТОВ «НВП «ДІН ЛТД»;
- Паспорт якості № 62 від 23.01.2025 на Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 (зразок палива дизельного ULSD 10 ppm, EN 590), виданий Випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД»;
- Сертифікати відповідності № DIN.S.163-25 та № DIN.00302-25 щодо Палива дизельного ULSD 10 ppm, EN 590, видані Органом з оцінки відповідності ТОВ «НВП «ДІН ЛТД»;
- Паспорт якості № 444 від 02.05.2025 на Паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 (зразок палива дизельного ULSD 10 ppm, EN 590), виданий Випробувальною лабораторією ТОВ «НВП «ДІН ЛТД».
Зазначені Сертифікати відповідності та Паспорти якості є дійсними та виданими відповідно до вимог чинного законодавства. Однак, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», у складі якої будуть надані зазначені Сертифікати відповідності та Паспорти якості, буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
2.2. Зі змісту умов пункту 9 Додатку № 4 до Тендерної документації вбачається, що Замовник вимагає надання учасниками паспортів якості та/або сертифікатів якості на всі зазначені в технічних вимогах товари, що є предметом закупівлі, ЗАВІРЕНИХ печаткою суб’єкта господарювання (користувача АЗС/АЗК (ліцензіата, що має право роздрібної торгівлі пальним), за допомогою яких учасник має намір забезпечити поставку товару, ПОСВІДЧЕНИХ на певну дату.
З цього приводу слід зазначити, що законодавство, зокрема, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Технічний регламент, НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ жодних вимог щодо необхідності завірення/посвідчення документів якості на бензин та дизельне паливо, зокрема, суб’єктами господарювання (користувачами АЗС/АЗК (ліцензіатами, що мають право роздрібної торгівлі пальним), за допомогою яких учасник має намір забезпечити поставку товару.
Крім того, завірення копій документів якості будь-якими третіми особами жодним чином не впливає на технічні, якісні характеристики та споживчі властивості предмета закупівлі (бензину та дизельного палива), а також не впливає на чинність та достовірність таких документів якості.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості на пропонований товар (бензин та дизельне паливо), однак за таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
3. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
3.1. Відповідно до умов пункту 2.1. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Постачальник повинен передати Замовнику Товар, якість якого відповідає ТЕХНІЧНИМ УМОВАМ (ТУ) і державним стандартам (ДСТ) […]».
Також, у пункті 2.3. Проекту договору, під неналежною якістю товару розуміється «невідповідність ТУ і ДСТУ».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник вимагає, щоб якість товару відповідала не лише діючим в Україні Держстандартам, а одночасно і ТУ (технічним умовам) підприємства виробника.
Однак, відповідно до вимог пункту 4.1. Стандарту організації України «Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності» (СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016), затвердженого Наказом Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації і захисту прав споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») від 13.01.2016 № 003, технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
При цьому, згідно з вимогами пункту 4.3. СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, технічні умови розробляються:
- якщо їх розроблення передбачено законодавством або вони необхідні для забезпечення виконання вимог законодавства;
- за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог;
- за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію.
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом, а також розробленими з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови».
Законодавство, в т.ч., зазначені Технічний регламент та ДСТУ, не передбачають та не встановлюють необхідності розроблення технічних умов підприємства виробника на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі.
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ формують національні стандарти на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі, та встановлюють чіткі та обов’язкові вимоги до них.
Враховуючи наведене, а також згідно з вимогами СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, потреба у розробленні технічних умов підприємства виробника бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, відсутня.
Під час участі у закупівлі UA-2025-12-16-000947-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати бензин та дизельне паливо, якість яких підтверджена відповідними документами якості, передбаченими Технічним регламентом (паспортами якості та деклараціями про відповідність). Крім того, зазначені товари пройшли процедуру оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту та отримали сертифікати відповідності, передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Разом з цим, підприємство виробники зазначених бензину та дизельного палива не здійснювали розроблення технічних умов на зазначені товари, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, не зобов’язані робити це.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не можуть бути надані документи, які підтверджують відповідність якості запропонованого товару саме ТУ підприємства виробника.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
3.2. Відповідно до умов пункту 2.3. Проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Відбір арбітражних проб Товару на АЗС, яка провела відвантаження Товару Замовнику, а також відбір проб Товару із паливного баку автотранспортного засобу, повинно проводиться […] згідно з Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України № 271/121 від 04.06.2027».
З цього приводу слід зазначити, що нормативного документу з такими реквізитами в Україні не існує. Крім того, станом на день подання цієї скарги, зазначена Замовником дата «04.06.2027» ще не настала.
Разом з цим, згідно з умовами пункту 2.15 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 2 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасниками має бути наданий, зокрема, «Лист-згода з проектом договору, що викладений в Додатку № 5».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не зможе погодитися з умовами Проекту договору, які не ґрунтуються на чинному законодавстві, а також вимагають дотримання учасником вимог не існуючих нормативних документів, зміст яких є невідомим.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
Крім того, за таких умов, Замовник отримає можливість для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на підставі абзацу другого пункту 3 частини 1 статті 31 Закону (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-16-000947-a.
2. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
3. Документи якості на паливо дизельне (зимове).
4. Документи якості на паливо дизельне (літнє).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-12-16-000947-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5
Звернення:
За тендером : Бензин та дизельне паливо
Тема:
Дискримінаційна вимога щодо видання сертифікатів ISO акредитованими органами виданих
Зміст:
Шановний Замовник, прошу внести зміни в тендерну документацію з метою усунення дискримінаційних вимог.
Замовник в п. 2.9 Перелік документів/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 2 до Тендерної документації вимагає надання учасниками перелік сертифікатів ISO виданий акредитованим Національним агентством з акредитації України.
Учасник як потенційний учасник не погоджується з даними вимогами та зазначає, що встановлюючи дані вимоги Замовник порушує підпункт 1, 3, пункту 1 та пункт 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вищевказані порушення стосуються вимоги надання сертифікатів ISO виданими акредитованим органами сертифікації. Варто зазначити, що в Україні діє система оцінки відповідності (сертифікації) регулюється Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" (далі – Закон № 124-VIII) (додаток до скарги, файл - Про технічні регламенти від 15.01.2015 № 124-VIII.pdf), відповідно до якого оцінка відповідності (сертифікація) поділяється на обов’язкову (передбачена технічними регламентами) та добровільну (яка не вимагається технічними регламентами). Відповідно до Закону № 124-VIII: - документ про відповідність це - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності; - орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; - сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
ЧИННИМИ НА СЬОГОДНІ В ЗАКОНАМИ УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА ОБОВ’ЯЗКОВА СЕРТИФІКАЦІЯ ВИМОГАМ МІЖНАРОДНОГО СТАНДАРТУ ISO ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ.
Статтею 24 Закону № 124-VIII встановлено, що добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам на умовах, визначених договором між заявником і таким органом з оцінки відповідності. Законом № 124-VIII передбачено, що для виконання завдань з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів (обов’язкова оцінка відповідності) у випадка, визначених у відповідних технічних регламентах чи передбачених ними процедур оцінки відповідності, повинні або можуть бут залучені, зокрема призначені органи з оцінки відповідності, які повинні бути акредитовані національним органом України з акредитації. Ураховуючи зазначене, якщо технічними регламентами передбачено оцінку відповідності систем менеджменту (систем управлінь якістю), то така оцінка відповідності здійснюється призначеними органами з оцінки відповідності, які повинні бути акредитовані.
Також Законом № 124-VIII передбачається можливість здійснення добровільної оцінки відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. ПРИ ЦЬОМУ, ЗАКОНОМ № 124-VIII НЕ ВСТАНОВЛЕНО ВИМОГИ ЩОДО ОБОВ’ЯЗКОВОЇ АКРЕДИТАЦІЇ В ОРГАНУ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ, ЯКИЙ ПРОВОДИТЬ ДОБРОВІЛЬНУ ОЦІНКУ ВІДПОВІДНОСТІ.
Таким чином, ОРГАНИ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКІ НЕ АКРЕДИТОВАНІ, МАЮТЬ ПРАВО ПРОВОДИТИ ДОБРОВІЛЬНУ ОЦІНКУ ВІДПОВІДНОСТІ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ (СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ) НА ВІДПОВІДНІСТЬ БУДЬ-ЯКИМ ВИМОГАМ, ЗАЗНАЧЕНИМ У ДОГОВОРІ МІЖ НИМИ ТА ЗАЯВНИКОМ ТАКИХ РОБІТ.
Зазначаємо, що сертифікати ISO які вимагаються Замовником є добровільними для будь якого суб’єкта господарювання в Україні. Жоден нормативний акт не визначає їх обов’язковими для здійснення господарської діяльності, в тому числі для реалізації пального. Також вище вказаним Законом № 124-VIII та іншими Законами України не передбачено видачу вказаних Замовником сертифікатів ISO виключно державним органом сертифікації. Тобто Законодавство України передбачає видачу вище вказаних сертифікатів ISO органами сертифікації будь якої фоhми власності.
Дата оприлюднення звернення:
18.12.2025 10:18
Доброго дня.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі – акредитація) – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка – це процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів.
Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років.
Наказом № 5 від 04.01.2002 Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України було утворено державну неприбуткову організацію – Національний орган з акредитації України.
Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності є Національне агентство з акредитації України (НААУ).
Хоча Закон зазначає, що маркування, протоколи випробувань та сертифікати можуть бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена іншим способом, визначеним законодавством. Але, разом з тим, законодавство не містить інших способів крім акредитації.
Замовник самостійно формує вимоги документації з урахуванням норм чинного законодавства України з метою побудови співпраці з добросовісними учасниками. Можливість отримання сертифікатів відповідності передбачена законодавством для юридичних та фізичних осіб-підприємців, тому ці документи мають подаватися ними у складі тендерної пропозиції. Будь-який суб’єкт господарювання може пройти сертифікацію: це не заборонено та є можливим, відповідно до чинного Законодавства України. Отримати сертифікати на зазначені системи стандартів може будь-яка організація, що працює у відповідності зі стандартами ДСТУ/ISO, а наявність зазначених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності виконувати вимоги, що задовольняють потреби Замовника та, у підсумку, забезпечує йому співпрацю з учасником, який впроваджує на своєму підприємстві міжнародні стандарти.
Усі вимоги стандартів призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру. Переважна більшість сумлінних суб’єктів господарювання, як українських, так і європейських та світових, вже впровадили в себе системи контролю і управління групи стандартів Міжнародної організації зі стандартизації ISO.
Таким чином, вимога щодо сертифікатів, виданих органом з оцінки відповідності, акредитованим НААУ, є обґрунтованою, не дискримінаційною та відповідає і не суперечить нормам чинного Законодавства України.
Дата оприлюднення відповіді:
19.12.2025 17:40
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
14 802 600
грн.
Період подання пропозицій
до
24.12.2025 18:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ СВЯТОШИНСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА"