Закупівля Нафта і дистиляти від Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я.Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 15:33
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 15:33
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 15:33
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 15:33
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.12.2025 15:33
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
1.1.1 Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Під аналогічним договором в розуміння цієї документації мається на увазі аналогічний договір по предмету закупівлі згідно ДК 021:2015 1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі, 1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці. Або Лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
1.2.1.На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність згідно Розділу ІІ. Склад та елементи фінансової звітності Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я.Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області
Повна назва (англійською мовою)
Kremenchutske Troleybusne Upravlinnya
Поштовий індекс
39631
Країна
Україна
Область або регіон
Полтавська область
Населений пункт
місто Кременчук
Адреса
вулиця Київська, 69
Нафта і дистиляти
Тендер:
UA-2025-12-08-015317-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-08-015317-a.b1
Дата:
11.12.2025 17:18
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-12-08-015317-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області) протокол № 248 від 08.12.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-08-015317-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тендер
UA-2025-12-08-015317-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-12-08-015317-a, оголошеній Комунальним підприємством «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-08-015317-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Згідно з умовами пункту 4.1. розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «Нафта і дистиляти, 09130000-9 Нафта і дистиляти, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Технічна специфікація, наведена у Додатку 2 до Тендерної документації, не містить додаткових вимог до предмета закупівлі, відповідно до яких паливна (смарт) карта повинна була би бути оснащена мікропроцесором, а також умов, відповідно до яких паливна (смарт) карта повинна функціонувати у певний спосіб (забезпечувати виконання певних функцій тощо).
1.1. Разом з цим, у пункті 2.1. проекту Договору купівлі-продажу товару, наведеного у Додатку 3 до Тендерної документації (далі – Проект договору), наведено визначення, відповідно до якого «Паливна/смарт карта - пластикова картка з мікропроцесором, засіб зберігання інформації, що дозволяє проводити операції з відпуску палива пред’явнику картки, а також фіксувати зазначену операцію в пункті обслуговування (на АЗС) […]».
У додатку 1 до проекту Договору згадується МІКРОПРОЦЕСОР карти.
Відповідно до умов пункту 1.2. додатку 2 до проекту Договору, «Паливна/смарт карта - пластикова електронна картка системи _______ З ВБУДОВАНОЮ МІКРОСХЕМОЮ, призначена для обліку обсягу й асортименту нафтопродуктів та послуг, отриманих Покупцем на АЗС».
З цього приводу слід зазначити, що чинне законодавство, яке регулює сферу роздрібної реалізації палива, не встановлює вимог до технології, яка має використовуватися емітентом паливних карток для ідентифікації клієнта (держателя картки) та зберігання іншої інформації, та не обмежує емітентів у виборі конкретної технології.
На ринку роздрібної реалізації палива використовуються як картки, обладнані мікрочіпами, так і картки, обладнані магнітними стрічками. При цьому, вибір технології (мікрочіп або магнітна стрічка), здійснює емітент картки.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яке є емітентом паливних карток «UKRNAFTA», здійснює емісію карток, обладнаних магнітними стрічками.
Паливні картки, обладнані магнітними стрічками, дозволяють повною мірою використовувати функціонал паливних карток.
Разом з цим, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», та у якій будуть запропоновані паливні картки, обладнані не «мікропроцесором», а магнітними стрічками, може бути відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
1.2. У пункті 2 Проекту договору наведено визначення, відповідно до яких:
- POS-термінал – обладнання, що встановлюється на АЗС та дозволяє приймати до обслуговування паливні/смарт картки з супроводженням кожної операції роздрукуванням ІНФОРМАЦІЙНИХ ЧЕКІВ та автоматизувати облік палива, що відпускається з АЗС по паливним/смарт карткам (пункт 2.2. Проекту договору);
- Добовий ліміт – максимальна сума КОШТІВ, у межах якої покупець або його довірена особа може отримати паливо по цінам АЗС протягом доби (тобто, з 00-00 годин до 24-00 годин поточного дня). Добовий ліміт встановлюється в ОПЕРАЦІЙНОМУ ЦЕНТРІ продавця на кожну картку відповідно до замовлення покупця у формі Додатку 1 до цього Договору (пункт 2.3. Проекту договору);
- Сигнальний поріг – встановлений в Додатку 1 до цього Договору мінімальний (незнижуваний) ЗАЛИШОК КОШТІВ на Корпоративному рахунку покупця, при досягненні якого відпуск палива по паливним/смарт карткам припиняється (допускається встановлення нульового сигнального порогу) (пункт 2.5. Проекту договору);
- ЛІМІТНА СХЕМА – принцип роботи, при якому КОШТИ знаходяться на Аналітичному субрахунку покупця, а картки є інструментами доступу до рахунку. Такі картки не вимагають періодичного поповнення, але вони блокуються, тільки-но залишок коштів на аналітичному субрахунку досягає Сигнального порогу (пункт 2.7. Проекту договору).
Відповідно до умов пункту 7.7. Проекту договору, «Оператор АЗС після завершення відпуску Товару покупцю або його довіреній особі (пред’явнику паливної (смарт) карти) зобов’язаний видати покупцю або його довіреній особі (пред’явнику паливної/смарт карти) ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЧЕК POS-терміналу, в якому зазначаються дата та час обслуговування по картці, номер картки, марка, кількість відпущеного Товару, залишок добового ліміту по картці […]».
Згідно з умовами пункту 7.8. Проекту договору, «Покупець зобов'язаний вести облік отриманого Товару на підставі ІНФОРМАЦІЙНИХ ЧЕКІВ POS-терміналів, фіскальних чеків, що були одержані під час отримання Товару на АЗС, а в окремих випадках у спеціальних відомостях. Продавець надає всі дані по поставкам Товару покупцю за календарний місяць у формі "Обіг по Клієнту" до десятого робочого дня місяця наступного за розрахунковим. Покупець відповідно до ЧЕКІВ POS-ТЕРМІНАЛІВ проводить звірку даних. У випадку втрати ІНФОРМАЦІЙНИХ ЧЕКІВ покупець має керуватися даними продавця […]».
Відповідно до умов пункту 3.4. Додатку 2 до Проекту договору, «Співробітник АЗС повинен видати Пред'явнику Паливної/смарт карти ЧЕК ТЕРМІНАЛУ, який підтверджує проведення операції […]».
Відповідно до умов пункту 3.5. Додатку 2 до Проекту договору, «ЧЕК POS-ТЕРМІНАЛУ є підставою для звірки проведених операцій […]».
Згідно з умовами пункту 5.2. Додатку 2 до Проекту договору, «У випадку втрати покупцем Паливної/смарт картки, він зобов’язаний негайно письмово повідомити про це продавця з зазначенням номеру втраченої паливної/смарт картки. У разі отримання письмового (на електронну пошту) повідомлення покупця про втрату паливної/смарт картки, продавець має вчинити заходи щодо блокування операції по Паливній/смарт картці з зазначеним у повідомленні номером протягом 2-х годин з моменту отримання такого письмового (на електронну пошту) повідомлення. Продавець не несе відповідальності за шкоду, заподіяну покупцю внаслідок використання Паливної/смарт карти третіми особами, якщо продавець не був письмово повідомлений покупцем про втрату Паливної/смарт карти, та у разі використання такої втраченої Паливної/смарт карти третіми особами протягом 2-х годин з моменту отримання повідомлення».
Зі змісту зазначених вимог вбачається, що пропозиції учасників, які не зможуть забезпечити виконання усіх наведених вище умов, будуть відхилені як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з умовами пункту 4.1. розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є «Нафта і дистиляти, 09130000-9 Нафта і дистиляти, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Вимоги до бензину А-95, дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент). Вимоги до газу скрапленого встановлені Технічним регламентом щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 667.
Зазначені Технічні регламенти взагалі НЕ МІСТЯТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), забезпечувати використання паливних карток, а також заправку паливом транспортних засобів покупця (замовника) з дотриманням умов Тендерної документації, наведених вище.
Технічний регламент не встановлює вимог щодо конкретних способів технічної реалізації процесів використання паливних карток.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації, зокрема, Бензин А-95, Паливо дизельне, Газ скраплений, в тому числі, за паливними картками. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію Кабінет клієнта, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
У зазначеному Кабінеті клієнта розміщено, в т.ч., Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал Кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал Кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», а також деякі технічні рішення, які використовуються при цьому, має розбіжності з функціоналом та технічними рішеннями, прописаними Замовником у Проекті договору, наведеними вище.
Так, встановлювати, змінювати добові ліміти за паливними картками, здійснювати блокування, зняття блокування – покупці (споживачі, замовники) мають можливість здійснювати самостійно, оперативно, з використанням функціоналу Особистого кабінету, який пропонує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», без необхідності додаткового звернення до Продавця.
Усю вичерпну інформацію щодо здійснених за кожною паливною карткою, щодо лімітів та залишків за ними, щодо їх статусу тощо, покупці (споживачі, замовники) мають можливість отримати безпосередньо у Особистому кабінеті, який пропонує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», без необхідності залучення третіх осіб.
Щодо умов Проекту договору, які стосуються лмітів КОШТІВ на паливних картках слід зазначити, що враховуючи порядок здійснення публічних закупівель, який встановлений Законом України «Про публічні закупівлі», який передбачає визначення за результатами тендеру ЦІНИ ЗА ОДИНИЦЮ ТОВАРУ, з бюджетними клієнтами ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» застосує лише лімітну схему (з виділенням певної придбаної кількості ЛІТРІВ ПАЛИВА (у натуральних одиницях виміру – літрах) за фіксованою ціною.
Щодо умов Проекту договору, які стосуються «Інформаційних чеків», які друкуються POS-терміналами, слід зауважити наступне.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Відповідно до вимог статті 3 зазначеного Закону, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані, зокрема:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Використання програмних реєстраторів розрахункових операцій при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється;
- надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі.
При цьому, згідно з визначенням, наведеним у статті 2 зазначеного Закону, розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.
Вимоги до форми та змісту розрахункових документів встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350.
При цьому, законодавство України, зокрема, Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, не передбачають обов’язку суб’єктів господарювання (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), друкувати та видавати покупцеві «інформаційні чеки».
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Проекту договору, та буде відхилена Замовником.
Крім того, за таких умов Замовник отримує можливість відхилити тендерну пропозицію, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).
Звертаємо увагу, що застосований учасником спосіб функціонування паливних карток, обрані канали та способи інформування покупця (Замовника) щодо здійснення транзакцій за паливними картками, жодним чином не впливають на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «Нафта і дистиляти, 09130000-9 Нафта і дистиляти, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-08-015317-a.
2. Додаток 2 до Тендерної документації.
3. Додаток 3 до Тендерної документації.
4. Інструкція користувача власного кабінету клієнта.
5. Знімки екрану з Особистого кабінету, який пропонує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
6. Зразки карток, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-12-08-015317-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Враховуючи усунення Замовником оскаржуваних порушень, відповідно до вимог пункту 3 частини 12 статті 18 Закону, а також згідно з вимогами підпункту 3 пункту 63 Особливостей, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не заперечує проти залишення органом оскарження скарги UA-2025-12-08-015317-a.b1 без розгляду.