- довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір з аналогічним предметом закупівлі згідно ДК 021:2015: ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
- не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі.
- Копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці або лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатися невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.12.2025 12:22
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.12.2025 12:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.12.2025 12:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.12.2025 12:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.12.2025 12:22
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
05.12.2025 12:22
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Комунальне підприємство "Бучацький комбінат комунальних підприємств"
Поштовий індекс
48400
Країна
Україна
Область або регіон
Тернопільська область
Населений пункт
м. Бучач
Адреса
вул. Галицька, 38
Газ скраплений, бензин А-95 ЄВРО-5, дизельне паливо ЄВРО-5
Тендер:
UA-2025-12-05-008532-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-12-05-008532-a.b1
Дата:
11.12.2025 17:19
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-12-05-008532-a, затвердженій Протоколом Уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Бучацький комбінат комунальних підприємств») № 35 від 05.12.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-05-008532-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тендер
UA-2025-12-05-008532-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-12-05-008532-a, оголошеній Комунальним підприємством «Бучацький комбінат комунальних підприємств» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-05-008532-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено безпідставні та протиправні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимог до предмету закупівлі.
1.1. Відповідно до умов пункту 1.3. Додатку 2 до тендерної документації, для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник подає, зокрема:
- Копію сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензин автомобільний, ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності;
- Копію сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро» Технічні умови», ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються, зокрема, у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічні регламенти, прийняті на виконання зазначеного Закону, а також ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», ДСТУ EN 589:2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання» також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічних регламентів, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, є безпідставною та протиправною.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, чинні Сертифікати відповідності: № UA.PN.188.2129-25, № DIN.00575.1.25, № DIN.S.301-25, № DIN.00027-25, № DIN.S.029-25, № DIN.S.163-25, № DIN.00302-25, видані у законодавчо встановленому порядку.
Зазначені сертифікати відповідності є чинними та отриманими з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваним протиправним вимогам Тендерної документації.
1.2. Відповідно до умов пункту 1.5. Додатку 2 до тендерної документації, 1.5., «Учасник повинен забезпечити відпуск паливно-мастильних матеріалів по талонах одного взірця, номіналами 5л. 10л. 20л.(на вимогу Замовника)».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони усіх перелічених номіналів, а саме, 5л, 10л, 20л для усіх видів палива, що закуповується (Газ скраплений, бензин А-95 ЄВРО-5, дизельне паливо ЄВРО-5). Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони усіх зазначених номіналів, для усіх зазначених видів палива, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що для участі у закупівлі UA-2025-12-05-008532-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати партнерські АЗС «UKRNAFTA», власником яких є АТ «УКРНАФТА». При цьому, правовою підставою для здійснення відпуску палива на АЗС «UKRNAFTA» на підставі талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є Договір про партнерство та поставку від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладений між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та АТ «УКРНАФТА».
Зазначеним Договором визначено, що:
- перелік АЗС, ня яких може бути здійснених відпуск палива, визначений у Додатку № 1 до Договору (пункт 1.1. Договору);
- […] Особа, що звертається на АЗС за отриманням Товару з використанням бланку-дозволу вважається належним пред’явником, окрім випадків, коли бланк-дозволу недійсний та/або який не має належних знаків захисту, вказаних в Додатку № 2 (пункт 1.2. Договору);
- Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити, та мають визначені ступені захисту, вказані у Додатку № 2 […] (пункт 1.3. Договору);
- Дійсний бланк-дозволу – бланк-дозволу, який при пред’явленні був позитивно ідентифікований (дозволений для обслуговування) в програмному апаратному комплексі і термін дії якого на момент пред’явлення не закінчився (пункт 1.8. Договору);
- […] Передача Товару Постачальником здійснюється шляхом його відпуску через мережу АЗС, визначену у п. 1.1. даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) ДІЙСНИХ бланків-дозволу (пункт 2.1. Договору);
- Постачальник НЕ ПРОВОДИТЬ відпуск Товару по погашеному та/або НЕДІЙСНОМУ бланку-дозволу (пункт 3.9. Договору);
- Постачальник зобов’язаний НЕ ЗДІЙСНЮВАТИ відпуск Товару, зокрема, у випадку пред’явлення бланків-дозволів, що є підробленим чи викликає сумніви щодо його відповідності або термін якого скінчився (не відповідає зразкам, наведеним у Додатку № 2 до Договору (пункт 4.1.6. Договору).
При цьому, Додатком № 2 до Договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО талонів номіналом 5л. Навіть у разі здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емісії паливних талонів номіналом 5л, або талонів інших номіналів, не передбачених Договором, їх обслуговування на АЗС «UKRNAFTA» здійснюватися не буде, оскільки такі номінали не передбачені Договором та не будуть позитивно ідентифіковані (дозволені для обслуговування) в програмному апаратному комплексі, за допомогою якого здійснюється обслуговування талонів.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати талони/скретч картки)номіналом саме 5л, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимогам Замовника щодо наявності талонів номіналом 5 літрів, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-12-05-008532-a.
2. Сертифікати відповідності.
3. Договір з АТ «УКРНАФТА».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-12-05-008532-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Пояснення до скарги "Скарга на неправомірні умови тендерної документації"
Відповідно до Вашої скарги від 11.12.2025р. щодо неправомірних умов тендерної документації повідомляємо наступне:
- Щодо пункту 1.1 скарги, ми просимо надати сертифікат відповідності, позаяк він передбачений законодавством. У нас немає фахівців, які можуть встановити відповідність запропонованих паливно-мастильних матеріалів, тому ми і вимагаємо надати документ, виданий атестованим органом, який має достатню компетентність. Ми не обмежуємо учасників у виборі органу сертифікації.
- Щодо пункту 1.2. даної скарги: Замовник розробляє тендерну документацію відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями). В Додатку 2 Тендерної документації пунктом 1.2. ми, як замовники визначили умови щодо талонів, а саме: 1.2. Учасник повинен забезпечити відпуск паливно-мастильних матеріалів по талонах одного взірця, номіналами 5л. 10л. 20л.(на вимогу Замовника). Талон має містити: вид палива, номінал в кількості літрів та логотип бренду продавця. Товар видається Замовнику по-частково (товарними партіями), шляхом завантаження в автомобільний транспорт Замовника з резервуарів автозаправних станцій (АЗС) Учасника за заправними талонами (штрих-картами). Талони (штрих-карти/ паливні карти) повинні бути дійсними не менше 12 місяців з дати отримання видаткової накладної На запропонований товар під час його транспортування, виробництва, тощо повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля, передбачені законодавством України. Дані вимоги є мінімальними і ніяким чином не знижують конкуренцію на ринку. Наприклад: в процесі господарської діяльності виникає необхідність здійснити заправку на 15 або 25 л., то як нам це зробити?, а тому складається враження, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» намагається нав’язати свої вимоги до нашої тендерної документації, що є абсурдом.
12.12.2025 13:18
Замовник
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5
Зміст:
Шановний замовнику!
Відповідно до умов пункту 1.3. Додатку 2 до тендерної документації, для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник подає, зокрема:
- Копію сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензин автомобільний, ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності;
- Копію сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та/або ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро» Технічні умови», ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на паливо, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у пункту 1.3. Додатку 2 до тендерної документації, обмежує можливості участі у цій закупівлі, а отже порушує вимоги частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927; ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015.
Зазначені Технічний регламент та державні стандарти НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЮТЬ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого в установленому порядку.
Таким чином, вимога замовника щодо надання копій сертифікатів відповідності, ВИДАНИХ САМЕ УЧАСНИКУ, штучно обмежує можливість участі у торгах для учасників, які мають відповідні Сертифікати відповідності, однак які (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий іншим учасникам ринку.
Аргументи про те, що будь-який учасник може ініціативно звернутися до органу з оцінки відповідності та замовити сертифікат відповідності на своє ім’я - не витримують критики, адже, по-перше, закон НЕ ВИМАГАЄ цього від учасників, які є розповсюджувачами пального та мають чинні сертифікати відповідності, видані в установленому порядку, і по-друге, тривалість процедури здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів не дозволить вчасно отримати такий сертифікат, та, відповідно, взяти участь у закупівлі.
За таких умов, кількості ймовірних учасників цієї закупівлі штучного обмежується.
Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, не допущення надмірного витрачання коштів замовника, який є комунальним підприємством, просимо внести зміни до пункту 1.3. Додатку 2 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього слова «виданий Учаснику».
Дата оприлюднення звернення:
09.12.2025 17:03
Шановний учаснику, щиро дякуємо за звернення. Питання ЯКОСТІ паливно-мастильних матеріалів для нас принципове і саме сертифікат відповідності регламентує та підтверджує її. Наше підприємство закуповує доволі велику кількість паливно-мастильних матеріалів і хоче мати надійного постачальника, який дбає про ЯКІСТЬ запропонованого товару і має змогу підтвердити її. Вважаємо наші вимоги до тендерної документації доцільними.
Дата оприлюднення відповіді:
10.12.2025 12:15
Звернення:
За тендером : Газ скраплений, бензин А-95 ЄВРО-5, дизельне паливо ЄВРО-5
Зміст:
Шановний замовнику!
Відповідно до умов пункту 1.5. Додатку 2 до тендерної документації, 1.5., «Учасник повинен забезпечити відпуск паливно-мастильних матеріалів по талонах одного взірця, номіналами 5л. 10л. 20л.(на вимогу Замовника)».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони усіх перелічених номіналів, а саме, 5л, 10л, 20л для усіх видів палива, що закуповується (Газ скраплений, бензин А-95 ЄВРО-5, дизельне паливо ЄВРО-5). Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони усіх зазначених номіналів, для усіх зазначених видів палива, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що зазначені номінали, а саме, 5 л для газу скрапленого, емітуються не усіма учасниками ринку.
При цьому, відповідне законодавство, зокрема, Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затверджена Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, не встановлюють вимог щодо обов’язкових значень номіналів паливних талонів.
Встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, не допущення надмірного витрачання коштів замовника, який є комунальним підприємством, просимо внести зміни до пункту 1.5. Додатку 2 до тендерної документації, виключивши з нього цифри та літери «5л», або ж змінити умови тендерної документації в цій частині, виклавши їх, наприклад, у такій редакції: «номіналами 5л. та/або 10л. та/або 20л. (на вимогу Замовника)».
Як альтернативу, пропонуємо замовнику розглянути можливість здійснення відпуску палива з використанням ПАЛИВНИХ КАРТОК, які є більш гнучким інструментом (в частині заправки транспортних засобів необхідною кількістю палива), а також дають можливість використовувати сучасні засоби адміністрування витрат палива, зокрема, за допомогою функціоналу електронних кабінетів покупця.
Дата оприлюднення звернення:
09.12.2025 17:04
Шановний учаснику, щиро дякуємо за звернення. Ми розглянули Ваше зауваження щодо талонів номіналом 5л. Проаналізувавши свої заправки, вважаємо, що зможемо внести зміни до тендерної документації. На майбутнє розглянемо використання сучасних засобів адміністрування витрат паливно-мастильних матеріалів. В даний час немає можливості впровадження функціоналу електронного кабінету, оскільки це додаткове навантаження на бухгалтерію.
Дата оприлюднення відповіді:
10.12.2025 12:15
Звернення:
За тендером : Газ скраплений, бензин А-95 ЄВРО-5, дизельне паливо ЄВРО-5
Тема:
Практика Органу оскарження щодо Сертифікатів учаснику.
Зміст:
Шановний Замовнику!
Дякуємо за оперативну відповідь на попереднє питання.
Разом з цим, просимо повторно розглянути питання щодо виключення з тендерної документації вимоги щодо надання сертифікатів відповідності, виданих САМЕ УЧАСНИКУ, з урахуванням при цьому практики Органу оскарження - Антимонопольного комітету України.
Так, Антимонопольний комітет України сформував сталу практику щодо цього питання, відповідно до якої подібні вимоги визнаються не обґрунтованими та дискримінаційними (див., наприклад рішення Орану оскарження від 29.03.2024 № 5722-р/пк-пз щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a; рішення від 17.05.2024 № 8733-р/пк-пз та від 06.06.2024 № 9964-р/пк-пз щодо закупівлі UA-2024-05-03-007576-a; рішення від 28.05.2024 № 9311-р/пк-пз щодо закупівлі UA-2024-05-13-008953-a; рішення від 28.05.2024 № 9321-р/пк-пз щодо закупівлі UA-2024-05-13-008408-a; рішення від 24.07.2024 № 12671-р/пк-пз щодо закупівлі UA-2024-07-12-002503-a тощо).
Враховуючи наведене, з метою не допущення здійснення закупівлі з порушенням принципів, встановлених Законом, просимо внести зміни до пункту 1.3. Додатку 2 до тендерної документації, виключивши з нього зазначену дискримінаційну вимогу, а саме, ВИКЛЮЧИТИ слова «виданий Учаснику».
Дата оприлюднення звернення:
10.12.2025 14:09
Шановний учаснику! Щиро дякуємо за чергове звернення! Ми просимо надати сертифікат відповідності, позаяк він передбачений законодавством. У нас немає фахівців, які можуть встановити відповідність запропонованих паливно-мастильних матеріалів, тому ми і вимагаємо надати документ, виданий атестованим органом, який має достатню компетентність. Ми не обмежуємо учасників у виборі органу сертифікації.
Дата оприлюднення відповіді:
12.12.2025 12:05
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
7 332 520
грн.
Період подання пропозицій
до
15.12.2025 00:00
Замовник:
Комунальне підприємство "Бучацький комбінат комунальних підприємств"