В учасника наявний досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.11.2025 12:12
Способи підтвердження
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Опис
Повинна містити інформацію про найменування замовника, а також номер, дату договору (договорів).
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Спосіб підтвердження
Назва
Копії документів на підтвердження наявності досвіду виконання договору.
Опис
Копія не менше ніж одного аналогічного договору, інформація про який надана у складі тендерної пропозиції; позитивний відгук (відгуки) про виконання зазначених у довідці договору/договорів або накладну/накладні, або акт/акти прийому-передачі товару тощо, що свідчать про виконання договору.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.11.2025 12:12
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.11.2025 12:12
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.11.2025 12:12
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.11.2025 12:12
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.11.2025 12:12
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
СКАРГА
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Найменування органу оскарження:
Комісії Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
________________________________________
03680, м. Київ-35, вул. Митрополита
В. Липківського, 45
Найменування
замовника умови тендерної документації якого оскаржуються:
Вінницький національний медичний
університет ім. М.І. Пирогова
_________________________________________
21018, Україна м. Вінниця вул. Пирогова, 56
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ
Вовк Ростислав Олександрович
РНОКПП: 3293713199
_________________________________________
36000, м. Полтава, вул. Європейська,82, 4
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a
Підстави подання скарги, посилання на порушення умов та вимог тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтвердити:
24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар) – ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Отже, потенційний Учасник (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції (надалі – ТП) щодо предмета зазначеної вище закупівлі. Але Тендерна документація (надалі – ТД) містить дискримінаційні умови які порушують принцип «недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель», передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що суттєво обмежує конкуренцію, зводить відповідність предмета закупівлі виключно до одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, з наступних причин:
По-перше:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначив технічні параметри, що збігаються із технічними даними Стерилізатора повітряного 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, не менше 345?570?450,
- Габаритні розміри (Ш?В?Г) мм, не більше 650?670?600
- Вага нетто, кг, 43±2
- Матеріал полиць, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Матеріал камери, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Відстань між полицями, мм, не більше 120
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. ?25
- Номінальна потужність, не більше 1,5 кВт
- Живлення, частота 230 В, 50 ГЦ
- Охолодження – «Природне охолодження з увімкненим вентилятором циркуляції повітря, після закінчення часу витримки».
Отже зазначені вище параметри обумовлюють обов’язок будь-якого з учасників даної закупівлі підтвердити в точній відповідності запропонованого ними товару саме цим медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до ТД, у формі заповненої таблиці наведеної нижче. Адже відсутність у складі ТП документального підтвердження відповідності будь-якому з цих пунктів таблиці медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку в Інструкції з експлуатації або у офіційній друкованій технічній документації виробника медичного виробу або в інших документах буде означати, що такий параметр в учасника відсутній, що призведе до відхилення його ТП як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Тому, варто підкреслити, що зазначені вище параметри мають індивідуальні ознаки, і не відображаються всі разом щонайменше як у двох виробників подібної продукції, що існує на вітчизняному ринку. Жоден інший виробник, крім одного конкретного, не виготовляє продукцію з таким одночасним набором параметрів, які вказані замовником у Додатку 1 до ТД.
Натомість, дані обмеження можуть бути усунуті шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, - Корисний об’єм камери (ШхВхГ), мм, не менше 320 х 570 х 440 або допустимі незначні відхилення ± 7%;
- Габаритні розміри (Ш?В?Г)мм, - 650?670?600, або допустимі незначні відхилення;
- Вага нето, кг, - 43±3
- Матеріал полиць, не гірше виготовлені з полірованої жароміцної перфорованої нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Матеріал камери, не гірше виготовлена з високоякісної нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Відстань між полицями, мм, - 122 мм, або допустимі незначні відхилення;
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. - Завантажений, 30±5, це зрозуміло, а не завантажений – дійсно швидче;
- Номінальна потужність, - до 2 кВт;
- Живлення, частота, - 220 ±10% ;
- Охолодження – наявність.
По- друге:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 2 визначив технічні параметри, щодо Стерилізатора парового 75л, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80
При цьому, маса обладнання не впливає на функціональність, безпеку чи режим роботи стерилізатора, а залежить виключно від конструкції та матеріалів конкретного виробника. Тому ця вимога завідомо звужує конкуренцію.
Дане обмеження може бути усунуте шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80 - або допустимі відхилення
По-третє:
У п. 2 у Загальних вимог Додатку 1 до ТД Замовник на підтвердження поставки Стерилізаторів парових та повітряних вимагає надати Учасникам - Декларації про відповідність Технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою КМУ №139 від 10.03.2017 року, проте дана вимога є неприйнятною виходячи з наступного:
Пунктом 5 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (надалі – Технічний регламент) визначено, що дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) медичні вироби і прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 1 січня 2018 р.;
2) медичні вироби для діагностики in vitrо і промислові прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 22 липня 2018 р.;
2-1) будь-яке інше електричне та електронне обладнання, на яке не поширювалася дія Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 94, ст. 3109), і яке введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
Підпунктом 2) пункту 6 Технічного регламенту, визначено, що - Обмеження щодо використання речовин, зазначених у пунктах 7-10 додатка 2, не поширюється на: медичні вироби (у тому числі медичні вироби для діагностики in vitro) і прилади моніторингу та контролю (у тому числі промислові прилади моніторингу та контролю), які введені в обіг до 22 липня 2021 р.;
Водночас у підпункті 3) цього пункту зазначено, що кабелі або запасні частини для ремонту, повторного використання або оновлення функціональності чи модернізації виробничих потужностей такого електричного та електронного обладнання:
електричного та електронного обладнання, яке належить до категорій 1-6, 7 (крім іграшок у частині обмеження використання речовин, зазначених у пунктах 7-8 додатка 2), 10 і 11, визначених у додатку 1, та введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
медичних виробів (у тому числі медичних виробів для діагностики in vitro) і приладів, призначених для моніторингу та контролю (у тому числі промислових приладів, призначених для моніторингу та контролю), введених в обіг до 22 липня 2021 року.
Згідно підпункту 2) пункту 8 Технічного регламенту - У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні: введення в обіг - надання електричного та електронного обладнання на ринку України в перший раз.
Також варто звернути увагу на Виняток з обмеження, визначеного в пункті 9 Технічного регламенту, Додаток 4 цього регламенту в якому містяться різні строки застосування, а саме до визначення Кабінетом Міністрів України строку застосування зазначеного винятку - для медичних виробів
Дане в підсумку вказує на те, що обов’язкова вимога всім учасникам надавати зазначені вище Декларації буде мати «дискримінаційний та антиконкурентний» характер, адже замовник не може наперед передбачити коло учасників які як представники або виробники продукції ввели в обіг свою продукцію після або до визначених даним Технічним регламентом строків.
Отже дані положення ТД в розумінні ст. ст. 25, 28 Закону ставить майбутнього учасника в нерівні умови із іншими учасниками, що як наслідок матиме на стадії розгляду та оцінки пропозиції Учасника невідповідність пропозиції останнього тендерній документації Замовника та матиме наслідки передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Тому, внесення Замовником змін до ТД в порядку ч. 2 ст. 23 Закону надасть змогу даному потенційному учаснику та іншим учасником реалізувати своє законодавчо врегульоване право участі в публічних закупівлях прийнявши безпосередню участь у даній процедурі закупівлі на підставі змінених умов тендерної документації. Адже це буде належним забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника.
1) В додатку до скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі.
Підпис :
ФО-П
Вовк Ростислав Олександрович
СКАРГА
що стосується тендерної документації замовника
(в порядку абз. 1 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Найменування органу оскарження:
Комісії Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
________________________________________
03680, м. Київ-35, вул. Митрополита
В. Липківського, 45
Найменування
замовника умови тендерної документації якого оскаржуються:
Вінницький національний медичний
університет ім. М.І. Пирогова
_________________________________________
21018, Україна м. Вінниця вул. Пирогова, 56
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ
Вовк Ростислав Олександрович
РНОКПП: 3293713199
_________________________________________
36000, м. Полтава, вул. Європейська,82, 4
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель:
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a
Підстави подання скарги, посилання на порушення умов та вимог тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтвердити:
24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар) – ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ.
Отже, потенційний Учасник (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції (надалі – ТП) щодо предмета зазначеної вище закупівлі. Але Тендерна документація (надалі – ТД) містить дискримінаційні умови які порушують принцип «недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель», передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що суттєво обмежує конкуренцію, зводить відповідність предмета закупівлі виключно до одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, з наступних причин:
По-перше:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначив технічні параметри, що збігаються із технічними даними Стерилізатора повітряного 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, не менше 345?570?450,
- Габаритні розміри (Ш?В?Г) мм, не більше 650?670?600
- Вага нетто, кг, 43±2
- Матеріал полиць, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Матеріал камери, не гірше Сталь нержавіюча AISI 430
- Відстань між полицями, мм, не більше 120
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. ?25
- Номінальна потужність, не більше 1,5 кВт
- Живлення, частота 230 В, 50 ГЦ
- Охолодження – «Природне охолодження з увімкненим вентилятором циркуляції повітря, після закінчення часу витримки».
Отже зазначені вище параметри обумовлюють обов’язок будь-якого з учасників даної закупівлі підтвердити в точній відповідності запропонованого ними товару саме цим медико-технічним вимогам, встановленим у даному додатку до ТД, у формі заповненої таблиці наведеної нижче. Адже відсутність у складі ТП документального підтвердження відповідності будь-якому з цих пунктів таблиці медико-технічних вимог з посиланням на відповідну сторінку в Інструкції з експлуатації або у офіційній друкованій технічній документації виробника медичного виробу або в інших документах буде означати, що такий параметр в учасника відсутній, що призведе до відхилення його ТП як такої, що не відповідає медико-технічним вимогам.
Тому, варто підкреслити, що зазначені вище параметри мають індивідуальні ознаки, і не відображаються всі разом щонайменше як у двох виробників подібної продукції, що існує на вітчизняному ринку. Жоден інший виробник, крім одного конкретного, не виготовляє продукцію з таким одночасним набором параметрів, які вказані замовником у Додатку 1 до ТД.
Натомість, дані обмеження можуть бути усунуті шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Розмір камери (ШхВхГ), мм, - Корисний об’єм камери (ШхВхГ), мм, не менше 320 х 570 х 440 або допустимі незначні відхилення ± 7%;
- Габаритні розміри (Ш?В?Г)мм, - 650?670?600, або допустимі незначні відхилення;
- Вага нето, кг, - 43±3
- Матеріал полиць, не гірше виготовлені з полірованої жароміцної перфорованої нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Матеріал камери, не гірше виготовлена з високоякісної нержавіючої сталі не гірше AISI 430
- Відстань між полицями, мм, - 122 мм, або допустимі незначні відхилення;
- Час нагрівання, не завантажений, не більше, хв. - Завантажений, 30±5, це зрозуміло, а не завантажений – дійсно швидче;
- Номінальна потужність, - до 2 кВт;
- Живлення, частота, - 220 ±10% ;
- Охолодження – наявність.
По- друге:
Замовник у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містяться у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 2 визначив технічні параметри, щодо Стерилізатора парового 75л, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80
При цьому, маса обладнання не впливає на функціональність, безпеку чи режим роботи стерилізатора, а залежить виключно від конструкції та матеріалів конкретного виробника. Тому ця вимога завідомо звужує конкуренцію.
Дане обмеження може бути усунуте шляхом внесення Замовником наступних змін у дану ТД, а саме:
- Маса, кг, не більше, 80 - або допустимі відхилення
По-третє:
У п. 2 у Загальних вимог Додатку 1 до ТД Замовник на підтвердження поставки Стерилізаторів парових та повітряних вимагає надати Учасникам - Декларації про відповідність Технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою КМУ №139 від 10.03.2017 року, проте дана вимога є неприйнятною виходячи з наступного:
Пунктом 5 Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (надалі – Технічний регламент) визначено, що дія цього Технічного регламенту не поширюється на:
1) медичні вироби і прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 1 січня 2018 р.;
2) медичні вироби для діагностики in vitrо і промислові прилади, призначені для моніторингу та контролю, що введені в обіг до 22 липня 2018 р.;
2-1) будь-яке інше електричне та електронне обладнання, на яке не поширювалася дія Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 94, ст. 3109), і яке введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
Підпунктом 2) пункту 6 Технічного регламенту, визначено, що - Обмеження щодо використання речовин, зазначених у пунктах 7-10 додатка 2, не поширюється на: медичні вироби (у тому числі медичні вироби для діагностики in vitro) і прилади моніторингу та контролю (у тому числі промислові прилади моніторингу та контролю), які введені в обіг до 22 липня 2021 р.;
Водночас у підпункті 3) цього пункту зазначено, що кабелі або запасні частини для ремонту, повторного використання або оновлення функціональності чи модернізації виробничих потужностей такого електричного та електронного обладнання:
електричного та електронного обладнання, яке належить до категорій 1-6, 7 (крім іграшок у частині обмеження використання речовин, зазначених у пунктах 7-8 додатка 2), 10 і 11, визначених у додатку 1, та введене в обіг до 22 липня 2019 р.;
медичних виробів (у тому числі медичних виробів для діагностики in vitro) і приладів, призначених для моніторингу та контролю (у тому числі промислових приладів, призначених для моніторингу та контролю), введених в обіг до 22 липня 2021 року.
Згідно підпункту 2) пункту 8 Технічного регламенту - У цьому Технічному регламенті терміни вживаються в такому значенні: введення в обіг - надання електричного та електронного обладнання на ринку України в перший раз.
Також варто звернути увагу на Виняток з обмеження, визначеного в пункті 9 Технічного регламенту, Додаток 4 цього регламенту в якому містяться різні строки застосування, а саме до визначення Кабінетом Міністрів України строку застосування зазначеного винятку - для медичних виробів
Дане в підсумку вказує на те, що обов’язкова вимога всім учасникам надавати зазначені вище Декларації буде мати «дискримінаційний та антиконкурентний» характер, адже замовник не може наперед передбачити коло учасників які як представники або виробники продукції ввели в обіг свою продукцію після або до визначених даним Технічним регламентом строків.
Отже дані положення ТД в розумінні ст. ст. 25, 28 Закону ставить майбутнього учасника в нерівні умови із іншими учасниками, що як наслідок матиме на стадії розгляду та оцінки пропозиції Учасника невідповідність пропозиції останнього тендерній документації Замовника та матиме наслідки передбачені п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Тому, внесення Замовником змін до ТД в порядку ч. 2 ст. 23 Закону надасть змогу даному потенційному учаснику та іншим учасником реалізувати своє законодавчо врегульоване право участі в публічних закупівлях прийнявши безпосередню участь у даній процедурі закупівлі на підставі змінених умов тендерної документації. Адже це буде належним забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу умов та вимог Тендерної документації замовника.
1) В додатку до скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі.
Підпис :
ФО-П
Вовк Ростислав Олександрович
Враховуючи зазначені вище порушення у ТД , прихожу до висновку, що Замовником порушено право Суб’єкта оскарження як потенційного учасника даної закупівлі - встановивши зазначені вище необгрунтовані вимоги, які позбавляють можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують відповідний товар за своїми функціональними характеристиками, але інших габаритних розмірів, кращих режимів роботи, в тому числі, і Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5, абз. 1 ч. 8, п. 2 ч. 18, ч. 19 ст. 18, ст. ст. 22, 26, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», суб’єкт оскарження, -
ПРОСИТЬ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність дискримінаційних умов та вимог у Тендерній документації замовника Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова за процедурою закупівлі за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а;
3. Зобов’язати замовника, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова внести зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі - за кодом ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-11-24-006976-а, враховуючи порушення, що зазначені в описово-мотивувальній частині цієї скарги.
В обґрунтування даних вимог, суб’єкт оскарження вважає, що в разі встановлення Органом оскарження зазначених вище порушень з боку Замовника зобов’язавши його внести зміні до цієї ТД, відновить таким чином - порушене право суб’єкта оскарження на конкурентно виважену можливість участі у процедурі закупівлі. Адже якщо дане не відбувається, то в Замовників формується уявлення, що такий «вибірковий» не об’єктивний спосіб визначення умов та вимог ТД призведе до порушення під час здійснення процедур передбаченого Законом принципу «добросовісна конкуренція». Так як нівелюючи його, суб’єкт оскарження втрачає впевненість у доцільності приймати участь у публічних закупівлях які враховуючи дані обставини проводяться подібними замовниками зловживаючи нормами Закону.
В наслідок чого суб’єкт оскарження втрачає економічний інтерес в частині отримання доходу так як продукція, що запропонована останнім має попит безпосередньо у розпорядників, одержувачів (бюджетних коштів) придбання яких передбачає дотримання конкурентних процедур передбачених спеціальним Законом.
Водночас, метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Звернення:
За тендером : Обладнання для стерилізації
Тема:
Зміни в тендерній документації
Зміст:
Шановний замовнику. ФОП Вовк Ростислав Олександрович скористався вашою довірою та нагальною потребою в закупіплі обладнання подавши скаргу. Нажаль ви не дочекалися СПРАВЕДЛИВОГО рішення АКМУ та внесли зміну до тендерної документації. Зробивши ці виправлення, тепер вимоги дійсно містять дискримінаційні ознаки.
Звертаємо вашу увагу на рішення АКМУ, що скарга є безпідстаною і тому Вам не потрібно було вносити ніякі зміни в правильно сформовані технічні вимоги. Просимо повернути технічні вимоги до тієї редакції яка була початково вами опублікована та в якій АКМУ вже підтвердив ВІДСУТНІСТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ. Якщо цього не зробити то буде дійсно обмежена участь в закупівлі інших учасників окрім ФОП Вовк Ростислав Олександрович, і інші учасники будуть вимушені також звертатись до АКМУ за допомогою.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 11:01
Звернення:
За тендером : Обладнання для стерилізації
Тема:
ПОЯСНЕННЯ
Зміст:
Шановний замовнику! 24.11.2025 року Вінницьким національним медичним університетом ім. М.І. Пирогова (надалі – Замовник), здійснено оголошення закупівлі в електронній системі PROZORRO ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-24-006976-a, щодо предмету код ДК 021-2015: 33190000-8 – «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», Обладнання для стерилізації (надалі – Стерилізатор, обладнання, товар).
В першій редакції вашої Тендерної документації (надалі- ТД) вами як Замовником у Технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі та технічній специфікації, що містилися у Додатку 1 до ТД зокрема у Таблиці 3 визначили технічні параметри, що конкретно збігалися із технічними даними Стерилізатора повітряного об’ємом стерилізаційної камери на 80л виробництва ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», що являлося антиконкурентним фактором.
Проте, на час розгляду Скарги поданої ФОП Вовк Р.О. замовник до прийняття рішення Органом оскарження - вніс об’єктивно правильні зміни в свою ТД як такі, що дозволяють приймати участь широкому колу виробників (посередників виробників), що виробляють аналогічну продукцію, зокрема, ТОВ «МІЗ-МА», ТОВ «РІВА-СТАЛЬ», технічні дані про продукції яких ви можете дізнатися з їх офіційних сайтів.
Зазначене вище коригування Замовником своєї ТД, саме до винесення рішення Органом оскарження є в розумінні абз. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» законодавчо врегульованою процедурою.
При цьому слід підкреслити, що посилання іншого учасника на залишення Скарги без розгляду, що на його думку є справедливим являється з його боку маніпулятивним впливом на Замовника, адже виходячи з тексту рішення це сталось не по причині відсутності «антиконкурентних вимог», а лише з причин не долучення до Скарги копії експлуатаційної документації зокрема Технічного паспорту ТОВ «Підприємство Медтехсервіс», як доказ упередженого обрання конкретного учасника закупівлі.
З огляду викладеного вище, довожу до вашого відому право на звернення потенційного учасника повторно із скаргою, із долученими до неї документами, до настання строків передбачених п. 59 Особливостей здійснення закупівлі не обмежується, - натомість зміна ТД на попередню її редакцію в частині медико-технічних параметрів на цій стадії даної публічної закупівлі на вимогу іншого учасника інтереси якого збігалися з технічними параметрами попередньої редакції ТД – є поза процедурною дією, що призведе до порушення вільної конкуренції.
Посилання на сайти виробників:
https://medtehservis.com/products/sterylizatory/sterylizator-povitryanyy-hp-80
https://miz-ma.ua/sterylizator-povitrianyi-hp-80/
https://uoslab.com/sushylne-obladnannia/sterylizatory/sterylizatory-serii-gp/steril%D1%96zator-pov%D1%96tryanij-gp-80
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 13:59
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
610 000
грн.
Період подання пропозицій
до
08.12.2025 00:00
Замовник:
Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова