Звернення:
За тендером : Дизельне паливо
Тема:
Щодо вартості товару.
Зміст:
Щодо збільшення очікуваної суми закупівлі Товариство має намір взяти участь в закупівлі № UA-2025-11-21-016526-a: Дизельне пальне в кількості 11 225 л, Очікувана приблизна ціна за одиницю – 48,99 UAH з ПДВ/літр, Очікувана вартість договору згідно бюджета закупівлі: 550 000,00 UAH з ПДВ Вважаємо, що очікувана вартість за одиницю товару є низькою та не відповідає середньоринковим цінам. Так, Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом МЕРТ № 275 від 18.02.2020р. (далі - Методика) описує порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі. Даною Методикою передбачено, що для визначення очікуваної вартості проводиться аналіз ринку методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої цінової інформації та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. При аналізі ринку також використовується такий інструмент, як ринкові консультації, що дозволяє визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. Відповідно до Методики порядок отримання цінової інформації щодо товарів та послуг: 1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься в тому числі: - інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в т.ч. на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель “ProZorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; - довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності); - біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); - дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; - дані офіційних статистичних видань, в т.ч. іноземних. 2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. Методикою також детально описано порядок розрахунку очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін, зокрема, шляхом визначення як середньоарифметичне значення даних. Провівши самостійно аналіз ринку щодо ідентичних товарів щодо продажу нафтопродуктів в роздріб через мережу АЗС, можна дійти висновку, що середній рівень цін на 25.11.2025р. по Україні на даний вид Товару встановився на наступному рівні: - дизельне паливо – 58,45 UAH з ПДВ/літр - Попередній аналіз ринку проводився з використанням даних загальнодоступної відкритої цінової інформації (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/) та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Хочемо наголосити, що низька очікувана ціна на товар не сприятиме проведенню конкурентних закупівель та отримання реального економічного ефекту. При такому рівні цін є ризики, що участь в закупівлі візьмуть учасники, які будуть демпінгувати та в подальшому, потенційні учасники не зможуть забезпечити належне та повне виконання договору про закупівлю, зважаючи на періодичний ріст цін на пальне. Також необхідно враховувати додаткові фактори, які впливають на ціноутворення: - значний строк відстрочки платежу до 5 банківських днів після отримання Товару Замовником; - з моменту подання пропозиції до моменту укладення договору пройде значний період часу; - постійний ріст закупівельних цін, що прямопропорційно пов’язаний з ростом біржових котирувань (а відповідно і закупівельних цін) та коливанням валюти. Значним фактором, що може призвести до подорожчання бензинів та дизельного палива є планові зупинки на ремонт нафтопереробних заводів та можливий дефіцит пального. У зв’язку з цим, звертаємося до Вас з проханням: 1. Повторно провести визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом МЕРТ № 275 від 18.02.2020р.; 2. Скоригувати очікувану вартість предмета закупівлі відповідно до цін що встановлені на ринку нафтопродуктів з відстрочкою платежу 20 календарних днів. Додатково повідомляємо, що моніторинг середньоринкових цін та подальша публікація закупівлі зважаючи на подальшу заправку дизельним паливом та бензином на АЗС – по талонах (пластикових картках, картках на пальне тощо) робиться по мережам АЗС України, а ніяк не по дрібногуртовим цінам. У разі відхилення даної вимоги та не усунення дискримінаційних умов ми будемо змушені звернутись до ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та АМКУ зі скаргою.
Дата оприлюднення звернення:
25.11.2025 14:40
Шановний потенційний учаснику!
Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, для визначення очікуваної вартості замовник може використовувати «Примірну методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затверджену наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) (далі – методика), яка може застосовуватися замовником до закупівель, що здійснюються у відповідності до Закону, у тому числі із застосуванням описаних методів визначення очікуваної вартості. Згідно з пунктом 2 розділу I методики очікувана вартість - розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Згідно з самим наказом та роз'ясненнями Мінекономіки, ця методика носить рекомендаційний характер, її використання не є імперативною вимогою Закону. Замовники можуть розробляти власну методику, ґрунтуючись на Примірній методиці, але адаптуючи її до специфіки своєї установи. Головне, щоб визначена вартість була обґрунтованою і відповідала принципам максимальної економії.
Крім того, згідно з Законом для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
У свою чергу, згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих Особливостей.
Дата оприлюднення відповіді:
28.11.2025 18:20