При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 15:35
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 15:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 15:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 15:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 15:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
17.11.2025 15:35
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 1. Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання палива за паливними талонами на відповідних АЗС. Учасник має надати перелік таких АЗС (власних, орендованих, або партнерських) у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно таблиці 1, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування та підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника. .
Додаток 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
ДК 021:2015 – 09130000-9 (Нафта і дистиляти)) Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання палива за паливними талонами на відповідних АЗС. Учасник має надати перелік таких АЗС (власних, орендованих, або партнерських) у складі тендерної пропозиції у листі, складеному за формою, згідно таблиці 1, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес їх розташування та підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника.
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника:
- підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника – в частині обмеження відстані від місцезнаходження Замовника до АЗС не більше 10 (десяти) км.
Згідно п. 2.2. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, місцезнаходження Замовника: 59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації): Постачальник повинен передати Покупцю Товар, якість якого відповідає технічним вимогам заводу-виробника, Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, державним стандартам України передбаченим Договором, екологічним нормам (класу) ЄВРО - 5, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій на відстані САМЕ не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від місцезнаходження Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від с-ще Неполоківці Чернівецької області, але ПЕРЕВИЩУЄ відстань у 10 (десяти) км.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта:
1) БРСМ-Нафта, вулиця Галицький Шлях, 52А, Чернівці, Чернівецька область, 58000 – відстань від місцезнаходження Замовника (59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7) до АЗС складає 23,8 км.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника (59330, с-ще Неполоківці, вул. Головна, 7), а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 10 (десяти) км, а саме на відстані 23,8 км від зазначеної адреси, з огляду на що, - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Скаржник відповідає всім іншим критеріям та може виконати вимоги, перелічені в Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника, зокрема в частині вимог:
- «Учасник надає в складі тендерної пропозиції ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожну АЗС, що пропонується для заправки автотранспорту Замовника.»;
- «У разі залучення партнерських АЗС, надати гарантійний лист компанії(ій) власника(ів) АЗС з яким(ми) укладені партнерські договори з гарантією безперебійного відпуску нафтопродуктів Учасника за талонами, нафтопродукти якого реалізуються через дану мережу АЗС для транспорту Замовника без встановлення ліміту.»;
- «Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.»
АЛЕ, при цьому, умова в частині наявності: «підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника”- дискримінують Суб’єкта оскарження в праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map) (Перелік АЗС по всій території України та в тому числі в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, надається у Додатку до Скарги).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З огляду на зазначене, Скаржник вимагає прийняти скаргу до розгляду та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні умови тендерної документації (внести зміни до тендерної документації), а саме:
І. Підтвердити знаходження АЗС в Чернівецькій області, розташованих на відстані не більше 10 (десяти) км від місцезнаходження Замовника, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС на відстані більше 10 (десяти) км - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 п. 3.1. Додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 2. Паливні талони мають прийматися на усіх АЗС, що надані в пропозиції учасника.
Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).
Додаток 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
ДК 021:2015 – 09130000-9 (Нафта і дистиляти)) 2. Паливні талони мають прийматися на усіх АЗС, що надані в пропозиції учасника.
Учасник повинен надати зразок (ксерокопію) талонів, які повинні бути номіналом 10 літрів та/або 20 літрів. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони повинні належати та містити назву основної мережі АЗС запропонованої Учасником та мати дію до 31 грудня 2026 року включно.
У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг).
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо:
- Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники – емітенти талонів (учасники, які мають власну торгову марку).
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники, які можуть документально підтвердити право використання торгівельної марки чи бренду талонів, шляхом надання ліцензійного договору, та свідоцтва на знак для товарів і послуг.
ЩОДО надання учасником ліцензійного договору та свідоцтво на знак для товарів і послуг:
Відповідне право використання торгівельної марки чи бренду визначене згідно Цивільного кодексу України та документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Суб’єкт оскарження не має укладеного Ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), ПРОТЕ має партнерський договір з мережею АЗС, який дозволяє здійснювати перепродаж палива (талонів) для постачання їх Замовнику через мережу АЗС Партнера.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є Партнер Суб’єкта оскарження, без наявності ДОДАТКОВО ліцензійного договору та/або свідоцтва на знак для товарів і послуг у Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами, емітованими мережею АЗС, та не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому Ліцензіатом (мати документально підтверджене право використання торгової марки чи бренду талонів). Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині ПРАВА юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить на праві ВЛАСНОСТІ (відповідне право закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України).
Суб’єкт оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, за яким купує Товар (паливо) у власність за талонами, за якими Партнер Скаржника зобов’язується відпустити паливо на автозаправних станціях своєї мережі АЗС пред’явнику таких талонів.
Отже, право використання торгової марки чи бренду, що міститься на талонах, за якими можна отримати паливо на АЗС (фактично – Ліцензійний договір) - не є обов'язковим для Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб’єкта оскарження як юридичної особи та порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
ЩОДО вимоги, за якою учасник повинен являтися емітентом товару (талонів на пальне):
Замовник визначає дискримінаційну умову за якою учасник повинен являтися емітентом товару (талонів на пальне).
Звертаємо увагу, що відповідна процедура закупівлі оголошена Замовника на придбання Товару: «Бензин А-95, Дизельне паливо», класифікація згідно ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти».
При цьому, Скаржник є власником Товару (паливо, яке знаходиться на АЗС та способом отримання якого є пред’явлення оператору АЗС талону), так як і є власником талонів на пальне (за якими у відповідній мережі АЗС відпускається паливо), АЛЕ при цьому Скаржник не є емітентом талонів на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює поняття талону:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
ОСКІЛЬКИ Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів (містять бренд мережі АЗС БРСМ-Нафта – «БРСМ - нафта»).
Встановивши вимогу щодо «Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне)” - Замовник обмежує Скаржника у праві взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки останній - не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
- Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники – емітенти талонів (учасники, які мають власну торгову марку).
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) – в частині встановлення вимоги, за якою участь у закупівлі зможуть взяти виключно учасники, які можуть документально підтвердити право використання торгівельної марки чи бренду талонів, шляхом надання ліцензійного договору, та свідоцтва на знак для товарів і послуг.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З огляду на зазначене, Скаржник вимагає прийняти скаргу до розгляду та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні умови тендерної документації (внести зміни до тендерної документації), а саме:
ІІ. - Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне), - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які не є емітентами талонів на пальне - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови.
- У разі використання Учасником конкретної торгівельної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання (ліцензійний договір, свідоцтво на знак для товарів і послуг) - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які не укладали ліцензійного договору та не мають Свідоцтва на знак для товарів і послуг - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови.
Автор:
45880693, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ"
01133, Україна, м. Київ, б.Лесі Українки, будинок 21