Дизельне паливо. ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
Очікувана вартість
72 092 040 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
720920,4
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
26.11.2025 14:24
Позиція
Опис предмета закупівлі
Дизельне паливо. ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
Код ДК 021:2015
09130000-9 -
Нафта і дистиляти
Кількість
1 263 000
Одиниця виміру
літр
Адреса постачання
25031, Україна, Кіровоградська область, м. Кропивницький, проспект Університетський, 3
Дата постачання з
01.01.2026 00:00
Дата постачання по
31.12.2026 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки за поставлений Товар проводяться Покупцем протягом 30 календарних днів з моменту одержання Товару Покупцем за ціною, визначеною цим Договором, на підставі видаткових накладних та рахунку-фактури, наданих Постачальником
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 13:56
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 13:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 13:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 13:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 13:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
17.11.2025 13:56
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Комунальне підприємство "Електротранс" Кропивницької міської ради
Поштовий індекс
25031
Країна
Україна
Область або регіон
Кіровоградська область
Населений пункт
м. Кропивницький
Адреса
просп. Університетський, 3
Дизельне паливо. ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
Тендер:
UA-2025-11-17-009106-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-17-009106-a.b1
Дата:
20.11.2025 15:21
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-11-17-009106-a, затвердженій Протоколом Уповноваженої особи замовника (Комунального підприємства «Електротранс» Кропивницької міської ради) від 17.11.2025 № 96 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-17-009106-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тендер
UA-2025-11-17-009106-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-11-17-009106-a, оголошеній Комунальним підприємством «Електротранс» Кропивницької міської ради (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-17-009106-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
2. Встановлені необґрунтовані вимоги щодо розташування АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
1.1. Відповідно до умов пункту 3.2. Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, а також згідно з пунктом 4 Технічного завдання, наведеного у Додатку № 2 до Тендерної документації, «Якість пального має відповідати чинним ДСТУ та ТУ». Згідно з умовами пункту 2.1. проекту договору, наведеного у Додатку № 3 до Тендерної документації, «Постачальник повинен передати (поставити) Покупцеві Товар, якість якого відповідає […] Технічним умовам (ТУ) підприємства – виробника […]».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що Замовник вимагає, щоб якість товару відповідала не лише діючим в Україні Держстандартам, а одночасно і ТУ (технічним умовам) підприємства виробника.
Однак, відповідно до вимог пункту 4.1. Стандарту організації України «Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності» (СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016), затвердженого Наказом Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації і захисту прав споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») від 13.01.2016 № 003, технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
При цьому, згідно з вимогами пункту 4.3. СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, технічні умови розробляються:
- якщо їх розроблення передбачено законодавством або вони необхідні для забезпечення виконання вимог законодавства;
- за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог;
- за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію.
Вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленим з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови».
Законодавство, в т.ч., зазначені Технічний регламент та ДСТУ, не передбачають та не встановлюють необхідності розроблення технічних умов підприємства виробника на дизельне паливо, яке є предметом закупівлі.
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ формують національні стандарти на дизельне паливо, яке є предметом закупівлі, та встановлюють чіткі та обов’язкові вимоги до нього.
Враховуючи наведене, а також згідно з вимогами СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, потреба у розробленні технічних умов підприємства виробника дизельного палива, які є предметом закупівлі, відсутня.
Під час участі у закупівлі UA-2025-11-17-009106-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати дизельне паливо, якість якого підтверджена відповідними документами якості, передбаченими Технічним регламентом (паспортами якості та деклараціями про відповідність). Крім того, зазначені товари пройшли процедуру оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту та отримали сертифікати відповідності, передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Разом з цим, підприємство виробник зазначеного дизельного палива (АТ «УКРТАТНАФТА») не здійснювало розроблення технічних умов на зазначені товари, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, не зобов’язане робити це.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не можуть бути надані документи, які підтверджують відповідність якості запропонованого товару саме ТУ підприємства виробника.
За таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
1.2. Згідно з умовами пункту 1 Додатку № 2 «Технічне завдання» до Тендерної документації, «Учасник повинен мати розгалужену систему автозаправних станцій (власні, орендовані, партнерські) у Кіровоградській області та по Україні, а саме: не менше 4 автозаправних станцій на території м. Кропивницький, не менше 2 автозаправних станцій розташованих в адміністративних районах (Фортечний, Подільський) м. Кропивницького Кіровоградської області, на яких можна здійснити розрахунок СКРЕТЧ-КАРТКАМИ, ПАЛИВНИМИ ТАЛОНАМИ, КАРТКАМИ, виданими учасником.
При цьому, згідно з умовами пункту 2 «Технічне завдання» Додатку № 2 до Тендерної документації, Замовником встановлено умову, відповідно до якої « Учасник повинен мати додаткову послугу, таку як віртуальний сервіс (віртуальний кабінет) з можливістю входження до особового рахунку Покупця системою віддаленого доступу, користування яким здійснюється після надання доступу з використанням системи логінів та паролів».
У пункті 2 Додатку № 2 «Технічне завдання» до Тендерної документації Змовником встановлено, що для користувачів веб кабінету Покупця, повинні бути доступні, зокрема, такі операції (можливості, функції):
- перегляд інформації по лімітах скреч-карток, паливних талонів, карток;
- можливість персоніфікації скреч-карток, паливних талонів, карток;
- можливість зміни лімітів по скреч-картках, паливних талонах, картках.
Також у Додатку № 2 «Технічне завдання» до Тендерної документації Змовником встановлено вимоги до такого кабінету, зокрема:
- Замовнику необхідно мати процесингову платформу (віртуальний кабінет) , де в режимі реального часу може […], переглядати умови договору, а також отримувати статистичну та бухгалтерську звітність;
- […] талон, у будь-яку годину дня і ночі у разі нестандартних ситуацій, передбачає миттєве блокування при втраті чи спробі несанкціонованого доступу;
- налаштування індивідуальних правил для визначення підозрілих операцій;
- власники паливних карток отримуватимуть СМС-нагадування про вичерпання ліміту рахунку, закінчення терміну договору, нові пропозиції від мережі автозаправних станцій;
- Що стосується паливних карток, скреч-карток, паливних талонів, Замовник може створювати нові картки;
- Замовник може визначати які співробітники можуть використовувати картку і для яких цілей.
З цього приводу слід зауважити, що згідно з пунктом 4.1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «Дизельне паливо. ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти».
Вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), пропонувати споживачам (покупцям, замовникам) додаткову послугу, таку як віртуальний сервіс (віртуальний кабінет) з можливістю входження до особового рахунку Покупця системою віддаленого доступу, користування яким здійснюється після надання доступу з використанням системи логінів та паролів.
Відповідно, Технічний регламент не встановлює і переліку операцій, можливостей, функцій, які мали б виковуватися за допомогою такого віртуального сервісу (віртуального кабінету), зокрема, функцій, перелічених Замовником у Додатку № 2 «Технічне завдання» до Тендерної документації.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує для реалізації нафтопродукти (зокрема, дизельне паливо) у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», зокрема, з можливістю відпуску товару на підставі паливних карток. При цьому, для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, розроблено та впроваджено в дію електронний кабінет клієнта (покупця), який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/.
У Кабінеті клієнта розміщено, в т.ч., Інструкцію користувача особового кабінету, яка містить, зокрема, опис порядку реєстрації користувача, опис функціоналу особистого (електронного) кабінету покупця, його налаштувань, контактну інформацію, в т.ч., номер телефону гарячої лінії (0 800 404 000).
При цьому, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», не поширюється на паливні талони, скреч-картки тощо.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що пропонований ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» функціонал запропонованого ним електронного кабінету жодним чином не впливає на технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі – «Дизельне паливо. ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти».
2. Щодо вимог до розташування АЗС.
Відповідно до умов пункту 4.1. Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, а також згідно з пунктом 1 Технічного завдання, наведеного у Додатку № 2 до Тендерної документації, учасник повинен мати розгалужену систему автозаправних станцій (власні, орендовані, партнерські) у Кіровоградській області та по Україні, а саме: «не менше 4 автозаправних станцій на території м. Кропивницький, не менше 2 автозаправних станцій розташованих в адміністративних районах (Фортечний, Подільський) м. Кропивницького Кіровоградської області […]».
З цього приводу слід зауважити, що зазначені умови обмежують можливість участі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у закупівлі UA-2025-11-17-009106-a, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати, в тому числі, не менше 2 автозаправних станцій розташованих в адміністративних районах (Фортечний, Подільський) м. Кропивницького Кіровоградської області.
Так, відповідно до статті 173 Земельного кодексу України, межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій. Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць, які розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.
Отже, встановлені замовником межі, у яких мають бути наявні АЗС, є абстрактним та умовним поняттям, жодним чином не пов’язаним з об’єктивними характеристиками предмета закупівлі та умовами його постачання.
Під час участі у закупівлі UA-2025-11-17-009106-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати низку партнерських АЗС, залучених відповідно до договорів від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 укладених з АТ «УКРНАФТА», які зокрема, розташовані у:
- Фортечному р-ні м. Кропивницький – АЗС «UKRNAFTA» (м. Кропивницький, вул. Холодноярська, 179), АЗС «UKRNAFTA» (м. Кропивницький, Олександрійське шосе, буд. 3), АЗС «UKRNAFTA» (м. Кропивницький, пр. Промисловий, 22), АЗС «UKRNAFTA» (м. Кропивницький, вул. Героїв України, 38В);
- Подільському р-ні м. Кропивницький – АЗС «UKRNAFTA» (м. Кропивницький, вул. Героїв Маріуполя, 108-А).
Однак, серед партнерських АЗС, які має можливість запропонувати ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», безпосередньо у межах Подільського району м. Кропивницький розташована лише 1 АЗС (АЗС «UKRNAFTA», м. Кропивницький, вул. Героїв Маріуполя, 108-А). Натомість, є АЗС, яка розташована у безпосередній близькості від адміністративних меж зазначеного району м. Кропивницький:
- АЗС «UKRNAFTA» (м. Кропивницький, Олександрійське шосе, буд. 3) – розташована на відстані близько 210 м від адміністративної межі Подільського району м. Кропивницький.
Схема розташування зазначеної АЗС – додається.
Таким чином, зазначена вимога тендерної документації не лише є надмірною та необґрунтованою, а і здатна обмежити участь у закупівлі для учасників, які пропонують паливо, відповідно до вимог чинного законодавства, однак, мають менше 2 автозаправних станцій, розташованих в Подільському адміністративному районі м. Кропивницького Кіровоградської області.
Отже, зазначені вимоги тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє замовнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-11-17-009106-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток № 2 до Тендерної документації.
4. Додаток № 3 до Тендерної документації.
5. Документи якості на дизельне паливо зимове.
6. Документи якості на дизельне паливо літнє.
7. Договір з АТ «УКРНАФТА» від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25.
8. Договір з АТ «УКРНАФТА» від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25.
9. Схема розташування АЗС.
10. Інструкція користувача особового кабінету.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-11-17-009106-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5