Закупівля Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) від УПРАВЛІННЯ СПРАВАМИ ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Примітка: будь-яке посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника в цій закупівлі застосовується із виразом «або еквівалент»
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Примітки
Примітка: будь-яке посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника в цій закупівлі застосовується із виразом «або еквівалент»
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.11.2025 15:24
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
1.1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору* (не менше одного договору) в довільній формі із зазначенням інформації про: найменування Замовника за договором, предмету закупівлі, номера, дати договору, строку дії договору (з ______до______), суми договору та суми виконання за договором, контактними даними осіб замовника (телефон).
1.2. Копію аналогічного договору (не менше одного договору) з усіма додатками та змінами до договору;
Аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод, тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
ТА
1.3. Лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
ТА/АБО
1.4. Документальне підтвердження факту повного виконання аналогічного договору (такими документами можуть бути видаткові накладні та/або інші подібні документи), що підтверджують факт повного виконання договору, вказаного в довідці/наданого учасником відповідно до пп.1.1.
У разі наявності інформації про аналогічний договір та повне виконання такого договору, в електронній системі закупівель Prozorro, учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору може надати довідку в довільній формі з інформацією про ID номер закупівлі та посилання на таку закупівлю в електронній системі закупівель Prozorro (у такому разі учасник може не надавати інформацію, вказану в пп.1.2 -пп.1.4 цього Розділу).
* Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період 2021 - 2024 років.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.11.2025 15:24
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.11.2025 15:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.11.2025 15:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.11.2025 15:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.11.2025 15:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
04.11.2025 15:24
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 до тендерної документації Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
1.1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору* (не менше одного договору) в довільній формі із зазначенням інформації про: найменування Замовника за договором, предмету закупівлі, номера, дати договору, строку дії договору (з ______до______), суми договору та суми виконання за договором, контактними даними осіб замовника (телефон).
1.2. Копію аналогічного договору (не менше одного договору) з усіма додатками та змінами до договору;
* Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період 2021 - 2024 років.
Додаток 4 до Тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
1.1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору* (не менше одного договору) в довільній формі із зазначенням інформації про: найменування Замовника за договором, предмету закупівлі, номера, дати договору, строку дії договору (з ______до______), суми договору та суми виконання за договором, контактними даними осіб замовника (телефон).
1.2. Копію аналогічного договору (не менше одного договору) з усіма додатками та змінами до договору;
* Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період 2021 - 2024 років.
Замовник визначає дискримінаційні умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, договір виконаний ВИКЛЮЧНО за період 2021 - 2024 років – в частині обмеження періоду виконання аналогічного договору на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо документального підтвердження успішного виконання договору.
За умови встановленої вимоги Замовника щодо надання на підтвердження кваліфікаційним критеріям аналогічних договорів, що передбачають виконання у будь який період, але САМЕ у 2021 - 2024 років, - наявні дискримінаційні обмежувальні умови до Скаржника, який може підтвердити успішний досвід виконання аналогічних договорів за період 2025 року.
Скаржник є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, а отже може запропонувати на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям аналогічний договір, який було укладено та виконано у 2025 році (Додаток 1 Скарги). У період 2021 – 2024 року Скаржник як суб’єкт господарювання НЕ ЗДІЙСНЮВАВ господарську діяльність а отже фактично не моє документів, які вимагає Замовник.
При цьому Скаржник має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити аналогічними договорами з додатками до них, а також копії документів на підтвердження факту повного виконання аналогічного договору та лист-відгук від контрагента, але такі договори укладені Скаржником та виконанні у 2025 році.
Скаржник вважає вимогу в частині « Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період САМЕ 2021 - 2024 років.» - дискримінаційною та такою, що обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Законодавством у сфері публічних закупівель - не передбачено період за який учасник повинен надати аналогічний за предметом закупівлі договір. Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавство, на відміну від Замовника, не встановлює обмежень щодо дати укладання таких договір та періоду набуття відповідного досвіду.
Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступні умову тендерної документації:
- Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний договір, відповідно до умов якого здійснювалося постачання палива (бензинів автомобільних та/або дизельного палива) у будь який період 2021 - 2024 років, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів у 2025 року - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної умови.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 4 до Тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) 3.2. Надати копії лицьової та зворотної сторони паливних талонів номіналом 5 (для бензину), 10 та 20 літрів, що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС.
Додаток 2 до тендерної документації (Технічна специфікація) Найменування і марка товару
Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований) (паливні талони 5, 10, 20 літрів)
Вимоги до постачальника:
2. Наявність власних паливних талонів єдиного зразка (єдиного бренду) номіналом 5, 10 л, 20 л, які діють в межах України.
ІНШІ ВИМОГИ:
3.2. Надати копії лицьової та зворотної сторони паливних талонів номіналом 5, 10 та 20 літрів, що пропонуються учасником та обслуговуються у мережі АЗС.
Замовник визначає дискримінаційні умову щодо наявності паливних талонів номіналом 5 літрів, – в частині обмеження номіналу талонів у кількості 5 літрів.
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Також, відповідна Інструкція передбачає визначення Талону та його обов’язкових, передбачених законодавством, реквізитів:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками
10.3.4.1 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками здійснюється на підставі вимог Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" ( 2346-14 ) та Положення про порядок емісії платіжних карток і здійснення операцій з їх застосуванням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19 квітня 2005 року N 137 ( z0543-05 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 травня 2005 року за N 543/10823, та інших нормативно-правових актів.
10.3.4.2 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
ОТЖЕ, вимогами Інструкції визначені обов’язкові позначення, які має містити талон – це серійний та порядковий номер, найменування, марка нафтопродуктів та кількість нафтопродукту, яку можна отримати за талонам. Всі перелічені реквізити встановлює емітент талонів, що є його правом, передбаченим законодавством на виконання Інструкції.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами, що в свою чергу передбачають встановлений власником мережі БРСМ-Нафта номінал: 10 літрів та 20 літрів (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги). закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів ПММ, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта. Але при цьому, зазначена мережа АЗС не має введеного в облік номіналу талонів 5 літрів.
Звертаємо увагу, що Скаржник - не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію талонів, карток, скретч-карток власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта додатковий номінал таких довірчих документів (а саме номіналу талонів в об’ємі 5 літрів).
Отже, Замовник встановлюючи вимогу щодо наявності талонів номіналом 5 літрів, встановлює обмеження до Суб’єкта оскарження. Така дискримінаційна умова позбавляє Суб’єкта оскарження права взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами номіналом 10 та 20 літрів - не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступні умову тендерної документації:
- Наявність та надання зразків талонів номіналом 5 літрів, - шляхом виключення відповідної умови.
ВИКЛЮЧИТИ умову щодо визначення назви Товару Бензину А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований) в частині зазначення марки «преміум якості (брендований)»
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Частина 4.1. Розділу 1. Загальні положення тендерної документації назва предмета закупівлі
Бензин А-95-Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Додаток 2 до тендерної документації (Технічна специфікація) 1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ
Предмет закупівлі: Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований); Дизельне пальне Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Таблиця №1
Найменування і марка товару
1. Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум класу (брендований) (паливні талони 5, 10, 20 літрів)
Таблиця № 2
ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Якість бензину А-95- Євро-5- Е5 преміум класу (брендований) повинна відповідати екологічним нормам ЄВРО-5, Державним стандартам України та технічним вимогам заводу виробника, а саме ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Бензин А-95 Євро-5-Е5 преміум класу (брендований) має присадки для змащення та очищення паливної системи, захисту двигуна від зносу.
Додаток 3 (Проєкт договору) 1.1. Постачальник зобов’язується поставити Замовнику товар: Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований), Дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти), а Замовник – прийняти і оплатити такий товар (далі за текстом – товар).
Додаток 1 до Проєкту договору:
СПЕЦИФІКАЦІЯ
на закупівлю товару
Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований); дизельне паливо Євро-5 (код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Замовник визначає дискримінаційні умову щодо визначення предмету закупівлі Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований) , – в частині визначення назви Товару – «преміум якості (брендований)» до Бензину А-95-Євро-5-Е5.
Вимоги технічних, якісних та екологічних показників бензину марки А-95 в Україні регулюються наступними нормативно-правовими актами:
1) Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою КМУ від 01.08.2014 № 927;
2) ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
3) ЗУ «Про альтернативні види палива».
Технічний регламент передбачає вимоги до обігу палива на ринку та дозволяє виготовлення, введення в обіг і обіг палив, які відповідають вимогам цього Технічного регламенту (розділ 5 Технічного реглмаенту).
п.10 Технічного регламенту передбачає вимоги щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива, які наведені у додатку 1 до цього Технічного регламенту, а саме:
ВИМОГИ
щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
2. Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів;
друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне);
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Приклад позначення дизельного палива зимового екологічного класу Євро4 з вмістом метилових/етилових естерів жирних кислот до 7 відсотків: паливо дизельне ДП-З-Євро4-В7.
3. Позначення палива може включати торгову марку (товарний знак).
Приклад позначення автомобільного бензину торгової марки “ХХХ” з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 10 відсотків: бензин автомобільний ХХХ А-95-Євро4-Е10.
ОТЖЕ, вимоги Технічного регламенту, які безпосередньо визначає обов’язкові вимоги до якості бензину та відповідність екологічним стандартам, а також вимоги до маркування, транспортування та введення палива в обіг – не передбачає до Бензин А-95- Євро-5-Е5 наявність норм в частині позначення «преміум якості (брендований)».
Як і інщі вищеперелічені нормативно-правові акти – не визначають можливість застосування до Бензину А-95- Євро-5-Е5 вимог в частині наявності позначень «преміум якості (брендований)».
Скаржник може запропонувати паливо у відповідності, що відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою КМУ від 01.08.2014 № 927, та підтвердити належну якість зазначеного палива сертифікатом відповідності та паспорт якості та Товар (А-95- Євро-5-Е5), але такі документи якості не мають назву Бензину А-95 «преміум якості (брендований)» , а отже вимога в частині встановлення та визначення назви предмету закупівлі як Бензин А-95- Євро-5-Е5 в частині додаткових позначень «преміум якості (брендований)» - містить не тільки дискримінаційні умови до Скаржника, але і є законодавчо необґрунтованими та такими, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Відповідну вимогу зможуть виконати виключно окремі підприємства, які можуть завести паливо на територію України САМЕ певного виробника з окремою назвою/маркування або які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Також варто звернути увагу на норми ч. 4 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», які забороняють Замовнику визначати Технічні специфікації, що містить посилання на конкретну марку чи виробника, що характеризують продукт, чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
З урахуванням факту того, що всі документи якості, які Суб’єкт оскарження може надати на Товар (Бензин А-95) на відповідність чинним державним стандартам України є належними, але при цьому не мають позначки до назви Товару Бензину А-95-Євро-5-Е5 - «преміум якості (брендований)», – Скаржник не може взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, що свідчить про встановлення Замовником таких умов тендерної документації, які не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступну умову тендерної документації:
- визначення предмету закупівлі Бензин А-95- Євро-5-Е5 преміум якості (брендований) , – в частині визначення назви Товару – «преміум якості (брендований)» до Бензину А-95-Євро-5-Е5, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують Товар Бензин А-95-Євро-5-Е5 - мали можливість прийняти участь у закупівлі.
Автор:
45880693, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ"
01133, Україна, м. Київ, б.Лесі Українки, будинок 21