Обгрунтування використання процедури
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом була прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
Положеннями Особливостей передбачено, як виняток підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до
цього пункту, обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною
керівником замовника.
Рішенням Рівненської міської ради від 16 липня 2024 року №5175 (зі змінами) було
включено до складу цілісного майнового комплексу Комунального підприємства
Теплотранссервіс Рівненської міської ради, який перебуває в оренді в Товариства з
обмеженою відповідальністю "Рівнетеплоенерго" комунальне майно, зокрема, когенераційну
установку KE-MNG 500-AS Cogeneration unit in cover. Крім того, вказаним вище рішенням зобов’язано замовника забезпечити розміщення, введення в експлуатацію та функціонування даного комунального майна. Як висновок, замовник взяв на себе зобов’язання належного технічного обслуговування вказаного комунального майна.
Відповідно до доручення від 27.10.2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕРА», уповноважене представляти та діяти від імені компанії CenTec CHP s.r.o (Чеська Республіка). Згідно з сертифікатом від 18.10.2023 року (дійсний 3 роки) являється сертифікованим сервісним партнером компанії CenTec CHP s.r.o по когенераційних установках з двигуном MAN.
Відповідно до довідки Харківської торгово-промислової палати №365/24 від 23.04.2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕРА» (ЄДРПОУ 19479258) є єдиним сервісним партнером компанії CenTec CHP s.r.o на території України по обслуговуванню когенераційних установок виробництва CenTec CHP s.r.o. Інших
уповноважених українських компаній в довідково-інформаційному фонді ТПП України не
виявлено.
Як висновок, послуги з технічного обслуговування когенераційних установок GENTEC,
можуть бути виконані лише Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕРА», як єдиним сервісним партнером компанії CenTec CHP s.r.o на території України по обслуговуванню когенераційних установок виробництва CenTec CHP s.r.o.
Враховуючи вищезазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі,
якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану та
відсутності конкуренції із технічних причин, яка підтверджена вище переліченими
документами, замовник прийняв рішення щодо здійснення закупівлі без застосування
відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг та застосування під час
здійснення закупівлі, як виняток, підставу за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання
замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або
перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або
перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень,
може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, зокрема, коли: роботи товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.