Підстава для використання процедури
Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу
Обгрунтування використання процедури
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом була прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
Положеннями п.13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, зокрема, коли:
4) існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних
обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із
застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути
документально підтверджена замовником.
Згідно виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основними видом діяльності ТОВ «Рівнетеплоенерго» є постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.
Відповідно до п. 4 Протоколу №10 від 20 жовтня 2025 року позачергового засідання з питань техногенно-енергетичної безпеки та надзвичайних ситуацій рівненської міської територіальної громади, з метою забезпечення розміщення, введення в експлуатацію та забезпечення функціонування когенераційних установок до кінця 2025 року, на виконання рішення Рівненської міської ради від 09.10.2025 № 7240 «Про безоплатне прийняття в комунальну власність рівненської міської територіальної громади двох когенераційних установок (з комплектуючими)», надано дозвіл ТОВ «Рівнетеплоенерго» на виконання комплексу робіт по вводу в експлуатацію двох когенераційних установок без дотримання вимог тендерних процедур.
Згідно наданої службової записки від начальника газової служби ТОВ «Рівнетеплоенерго» Гаврилюка С.Л., для забезпечення безперебійної роботи в умовах воєнного стану котелень за адресами: вул. Відінська, 21 А та Червонія, 17 в м. Рівне, необхідно встановлення вищезазначених когенераційних установок для вироблення електричної енергії в період відсутності електропостачання. Для введення в експлуатацію даних когенераційних установок за вищевказаними адресами необхідно термінове придбання, згідно виданих технічних умов ШГРП та ПОГ G40 DN50 та їх встановлення. Так, як на даний час існує надзвичайно великий попит на дане обладнання, термін виготовлення, а відповідно й кінцеві дати отримання готової продукції значно зросла. За попередньою інформацією від заводів виробників вже на даний час отримання готових ШГРП та ПОГ G40 DN50 можливе тільки протягом місяць-півтора. А це не допустимо в умовах проходження котелень опалювального сезону без енергетичного резерву.
Відповідно до п. 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів та послуг не пізніше ніж 7 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до ст. 29 Закону з урахуванням положень п. 43 Особливостей та не повинно перевищувати 5 робочих днів. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладений раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. В загальному проведення відкритих торгів з особливостями займає до 14 днів. Враховуючи наданий дозвіл ТОВ «Рівнетеплоенерго» на виконання комплексу робіт по вводу в експлуатацію двох когенераційних установок без дотримання вимог тендерних процедур та те що не придбання обладнання для газових мереж в найкоротші терміни створює загрозу припинення теплопостачання населенню в опалювальний період 2025/2026, існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.