Звернення:
                            
                            
                                За тендером : Бензин А-95
                            
                        
                        
                            
                                Тема:
                            
                            
                                дискримінаційні та неправомірні вимоги
                            
                        
                        
                            
                                Зміст:
                            
                            
                                Згідно п.6.1. Додатку 2 до ТД вимагається: Сертифікат (декларація) відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Відповідно ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927 та Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" оцінка відповідності здійснюється перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку.Процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів. 
Враховуючи це замовник вимагаючи  сертифікат відповідності виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, встановлює неправомірні вимоги, які в  свою чергу дискримінують учасників які не є виробниками або імпортерами пального на ринку України.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу про надання сертифікату відповідності на ім'я учасника.
Згідно п. 7 встановлено вимогу про надання листів від власників, орендарів, партнерів підписаний КЕП. На час воєнного стану обов'язок підписання КЕП встановлений лише для Замовників при оголошенні процедури закупівлі в системі електронних торгів. 
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Пунктом 10 встановлено вимогу: Обов’язкова наявність особистого електронного кабінету на вебсайті або мобільного додатку*** для користування Замовником, що має бути підтверджено Довідкою, складеною в довільній формі.
Під визначенням «Особистий кабінет» або «мобільний додаток» слід вважати засоби електронно-цифрового доступу Замовника (кінцевого Покупця палива у вигляді ПТ), що діють в режимі роботи 24/7, надають доступ Замовнику до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником, дозволяють формувати статистичні звіти по витратам, місцям використання (отоварення) ПТ, можливість блокування та розблокування ПТ.
Якщо Учасник не має власного вебсайту з розділом «особистий електронний кабінет» чи мобільного додатку, то такий Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що у разі визначення такого Учасника переможцем закупівлі, Замовнику буде надано доступ (створено аккаунт) до особистого електронного кабінету на вебсайті чи мобільному додатку емітента ПТ з можливістю формування статистичних звітів по витратам, місцям використання (отоварення) ПТ, можливість блокування та розблокування ПТ.
Зазначена вимога є неправомірною та дискримінаційною.
Приедметом закупівлі є пальне реалізоване за допомогою талонів відповідно до ІНСТРУКЦІЇ  про порядок приймання, транспортування,  зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України  затвердженої Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України,  Держспоживстандарту України від 20.05.2008                                      N 281/171/578/155. 
Встановлюючи вимогу до електронного кабінету замовник встановлює вимоги до програмного забезпечення, яке не є предметом закупівлю. Такі вимоги є неправомірними. Закон "Про публічні закупівлі" не передбає права замовни ка встановлювати вимоги що не стосуються предмету закупівлі. Наявність підрозділів в інших регіонах України  та обстріли жодним чином не обгрунтовує вимогу щодо наявності електронного кабінету/мобільного додатку. 
Дивно що державний орган який здійснює контроль у сфері закупівель встановлює неправомірні та дискримінаційні вимоги...
Вимагаємо виключення п.10 Додатку 2.
                            
                        
                        
                            
                                Дата оприлюднення звернення:
                            
                            
                                14.10.2025 11:24
                            
                        
                            
                                
                                    Щодо вимог п.6.1 додатку 2 до тендерної документації. Керуючись постановою Кабінету Міністрів України № 927 від 01.08.2013 р (зі змінами) «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» (далі – Технічний регламент) на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність. Кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива.
Прошу Вас більш детально ознайомитися з технічним регламентом і звернути вашу увагу на те, що в розділі «Оцінка відповідності», вказано, що процедуру оцінки відповідності проводить виробник або уповноважений представник, про покладання обов’язків на імпортерів в цьому розділі абсолютно ніде не йдеться. Звернувшись до розділу 1 Технічного регламенту, імпортер - будь-яка фізична чи юридична особа, яка є резидентом України і вводить в обіг на ринку України продукцію походженням з іншої держави та несе відповідальність за її відповідність вимогам цього Технічного регламенту. Оскільки закупівля за кодом ДК 09130000-9 Нафта і дистиляти є однією з найпоширеніших в електронній системі закупівель та містить безліч копій сертифікатів відповідності/паспортів якості/декларацій відповідності та інших документів, що підтверджують якість, не містять засвідчуючих ознак (підпис, печатка, водяний знак тощо). Якщо підтверджуючі документи не були видані саме на ім’я Учасника, Замовник не може бути впевнений в тому, що наданий документ (сертифікат відповідності/паспорт якості/декларація відповідності та ін.) Учасником, стосується саме того пального, який пропонує Учасник в даній закупівлі і це ставить під сумнів те, що пальне яке поставляє Учасник завезене в Україну легально, прозоро, та відповідає всім нормам Технічного регламенту.
Відповідно до даної Закупівлі, Замовник не проводить закупівлю програмного забезпечення і ніяких вимог саме до програмного забезпечення  не має. Вимоги стосуються виключно пального. Мобільний додаток (або особистий кабінет) буде використовуватися як додаткових механізм контролю обігу пального та його залишків, забезпечення контролю за його рухом, можливості в будь-який час доби (24/7) дізнатися залишки пального, розташування найближчих АЗС та для  загальної зручності Замовника. На думку замовника «обстріли» досить суттєво впливають на діяльність організації, яка знаходиться на території можливих бойових дій. Так як паперові документи і талони можуть в будь-який момент бути знищеними під час обстрілів, а наявність мобільного додатку (або особистого кабінету) дозволить Замовнику контролювати все дистанційно і відновити всі дані і залишки через особистий кабінет. Абсолютно ніяких неправомірних вимог в цьому Замовник не бачить.
Оскільки на ринку пального на території України, є більше ніж достатньо Учасників, які можуть, або відповідають вимогам Тендерної документації, то такі вимоги не можна кваліфікувати як дискримінаційні.
Зауваження відносно КЕП у Додатку 2 до Тендерної документації будуть враховані та нова редакція Тендерної документації буде розміщена в електронній системі закупівель відповідно до вимог чинного Законодавства.
Замовник не зобов’язаний погоджуватися на неефективну, не прозору, сумнівну закупівлю на догоду Учасникам які не можуть відповідати вимогам Закупівлі проведеної під час воєнного стану в Україні.
Задоволено частково.
                                
                            
                            
                                
                                    Дата оприлюднення відповіді:
                                
                                    
                                        15.10.2025 10:55