При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.10.2025 15:43
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.10.2025 15:43
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.10.2025 15:43
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.10.2025 15:43
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.10.2025 15:43
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації»
«6. Учасник торгів повинен мати розвинену мережу власних, орендованих або партнерських АЗС у м. Кролевець у кількості не менше 2 АЗС. На підтвердження надати Довідку в довільній формі з вказаними адресами АЗС з інформацією щодо права володіння / використання АЗС (власна / орендована/ партнерська).»
Вимагаючи від учасників мережу власних, орендованих або партнерських АЗС у м. Кролевець у кількості не менше 2 АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто через АЗС мережі SUNOIL. При цьому, у м. Кролевець Скаржник має лише одну автозаправну станцію (за адресою м. Кролевець, вул. Ранкова, 25).
На підставі наявного у нас договору оренди плануємо постачати Замовникові паливо через мережу АЗС SUNOIL (договір оренди №СОГ-0224/О від 15.02.2024 року), на підтвердження чого, надаємо копію договору.
Умову щодо наявності мережі власних, орендованих або партнерських АЗС у м. Кролевець у кількості не менше 2 АЗС, зможе виконати лише одна мережа – OPTIMA (ФОП "Срібранець Микола Борисович"), а отже Замовник свідомо установив умови документації таким чином, щоб виконати такі умови змогла одна лише мережа АЗС.
Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають мережу власних, орендованих або партнерських АЗС у м. Кролевець у кількості не менше 2 АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5082-р/пк-пз від 20.03.2024 року (Номер оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2024-03-05-005551-a), та у рішенні №7199-р/пк-пз від 23.04.2024 року (Номер оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2024-04-09-001676-a).
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» не може прийняти участь у закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника: Відділ освіти Кролевецької міської ради внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення незаконних та дискримінаційних умов, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-07-011604-a, за предметом Бензин А-95, дизельне паливо (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 09130000-9 - Нафта і дистиляти).
Відділ освіти Кролевецької міської ради на виконання №15488-р/пк-пз від 14.10.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає пояснення відносно скарги ТОВ «Сан стрім системс» на Рішення по закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-07-011604-a на придбання «Бензин А-95, дизельне паливо» (ДК 021:2015– 09130000-9: Нафта і дистиляти).
1. В скарзі Скаржник вказує на те, що Вимагаючи від учасників мережу власних, орендованих або партнерських АЗС у м. Кролевець у кількості не менше 2 АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Відділ освіти Кролевецької міської ради є виконавчим органом Кролевецької міської ради, який нею утворений з метою реалізації повноважень освіти на території Кролевецької міської територіальної громади. Відділ освіти Кролевецької міської ради, на виконання п. 4 ст. 13 ЗУ «Про освіту», здійснює підвезення учнів з сільської місцевості в заклади освіти м. Кролевець та інші заклади освіти в сільській місцевості. На балансі замовника знаходиться 15 шкільних автобусів, які здійснюють підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку кожного дня.
Враховуючи воєнний стан та відключення світла, що передбачає живлення АЗС від генераторів, для забезпечення безперебійного та своєчасного постачання пального для здійснення підвезення дітей, нам необхідно мати доступ до мережі не менше 2 АЗС в м. Кролевець Саме тому вимога про наявність не менше 2 АЗС у м. Кролевець є для нас критично важливою умовою, яка гарантує безперебійне забезпечення транспорту пальним під час перевезення дітей. Звуження мережі АЗС до однієї заправної станції вважатимемо дискримінацією для нашої установи як замовника пального.
Обґрунтування необхідності встановленої вимоги:
1. Забезпечення безперебійного підвезення учнів до закладу освіти і у зворотному напрямку:
Наявність 2 АЗС дозволяє звернутися до однієї із заправок в разі відсутності палива на одній із АЗС або неможливості відпускати пальне внаслідок відсутності світла тощо.
2. Оперативність заправки:
Вимога щодо наявності не менше 2 АЗС дозволяє оперативно здійснювати заправку пальним шкільні автобуси і не призводити до скупчення шкільних автобусів на одній заправці, що в умовах воєнного стану та розташування Кролевецької громади в безпосередній близькості до кордону є актуальною.
3. Рівні умови для учасників
Вимога не є дискримінаційною, оскільки згідно п. 2.1. Додатку 4 до ТД «Учасник торгів повинен мати розвинену мережу власних, орендованих або партнерських АЗС у м. Кролевець у кількості не менше 2 АЗС». Тобто ТОВ «Сан стрім системс» може укласти партнерські договори з іншими мережами АЗС, що дозволить їм забезпечити виконання умов договору щодо поставки пального в м. Кролевець.
4. Прозорість та відповідність законодавству:
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник має право самостійно визначати обґрунтовані вимоги до предмета закупівлі, що забезпечують ефективне використання державних коштів.
Дана вимога встановлена з урахуванням фактичних потреб Замовника та є пропорційною до предмета закупівлі.
2. Щодо твердження, щодо дискримінації учасника шляхом встановлення оплати у «банківських днях», Замовник наголошує, шо визначення «банківського дня» тотожне визначенню «операційний день» згідно з пунктом 50 частини 1 статті 1 ЗУ «Про платіжні послуги» від 30.06.2021 року, а саме: операційний день - день, протягом якого надавач платіжних послуг платника або надавач платіжних послуг отримувача, залучений до виконання платіжної операції, здійснює свою діяльність, необхідну для виконання платіжних операцій.
Для Замовника не зрозумілою є позиція і скарга ТОВ « Сан стрім системс», адже в попередньому договорі, укладеного за результатами процедури відкритих торгів між Відділом освіти Кролевецької міської ради та ТОВ « Сан стрім системс», за № ССС – 494 від 04 лютого 2025 року, оплата здійснювалась протягом 15 банківських днів (п. 4.1. Договору розділ 4 « Порядок здійснення оплати»)
Зважаючи на викладене, скарга ТОВ «Сан стрім системс» не підлягає задоволенню, оскільки Відділом освіти Кролевецької міської ради оголошено закупівлю у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Додатки:
1. Копія Договору № ССС – 494 від 04 лютого 2025 року.
2. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю «ДОГОВІР про закупівлю товару №____»
«4.1. Розрахунки за Товар здійснюються за фактом постачання Товару. Покупець здійснює оплату Товару протягом 15 (п'ятнадцяти) банківських днів з моменту підписання видаткової накладної.»
Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку
України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022.
З 1 квітня в Україні більше не існує поняття "банківський день". З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника: Відділ освіти Кролевецької міської ради внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення незаконних та дискримінаційних умов, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-07-011604-a, за предметом Бензин А-95, дизельне паливо (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 09130000-9 - Нафта і дистиляти).
Автор:
44583284, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САН СТРІМ СИСТЕМС"
61058, Україна, Харківська область, Харків, вулиця Роллана Ромен, будинок 12