При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.10.2025 15:18
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.10.2025 15:18
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.10.2025 15:18
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.10.2025 15:18
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.10.2025 15:18
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації 3. Учасник у складі пропозиції надає інформацію про перелік АЗС (власних, орендованих, АЗС-партнерів), на яких буде здійснюватися заправка за талонами з обов’язковою наявністю хоча б однієї АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8.
4.Учасник повинен гарантувати розгалужену цілодобову мережу заправних станцій та забезпечити заправку бензином марки А-95 та дизпаливом на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника).
Місце поставки: Місце відпуску палива: АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника ).
Додаток 5 Тендерної документації
(ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ УЧАСНИКУ НЕОБХІДНО НАДАТИ В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) 3. Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації (подається окремим файлом PDF-формату), а саме:
- інформація про мережу АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані не більше 3 км. від адреси замовника), на яких буде здійснюватися заправка за талонами (в довільній формі).
п. 4.3. Розділу І Загальні положення Місце відпуску палива: Учасник у складі пропозиції надає інформацію про перелік АЗС (власних, орендованих, АЗС-партнерів), на яких буде здійснюватися заправка за талонами з обов’язковою наявністю хоча б однієї АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8. У разі відсутності хоча б однієї такої АЗС на даній території, пропозиція учасника відхиляється як така, що не відповідає вимогам.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо місцерозташуванню АЗС учасника:
- АЗС, розташованої в межах Переяславської територіальної громади та відстань від якої не перевищує 3 км від адреси Замовника:08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8 – в частині обмеження відстані до АЗС 3 км;
- на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника) – в частині обмеження місцезнаходження АЗС САМЕ в межах міста.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 2 Тендерної документації): Бензину А-95, палива дизельного (в талонах), ( код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) в подальшому іменовані Товар по бланках внутрішнього обігу (надалі - Талони) Постачальника, в асортименті, кількості і за цінами, зазначеним у рахунку, видатковій накладній та Специфікації. Специфікація є невід'ємною частиною цього Договору (Додаток №1), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від адреси Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в межах Переяславської територіальної громади ПЕРЕВИЩУЄ 3 км.
Адреса Замовника: 08400, Київська область, Бориспільський район, м. Переяслав, вул. Шевченка, 8.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: Київська обл., с. Кавказ , вул. Польова, 44 – відстань до адреси Замовника складає 4,58 км.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена АЗС мережі БРСМ-Нафта знаходиться ПОЗА межами міста, а саме в селі Кавказ, що свідчить про обмеження з боку Замовника в частині встановлення вимоги на АЗС в межах міста (обов’язково не менше 1 (одна) АЗС на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника), та нівелює право Суб’єкта оскарження взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження, знаходиться в безпосередній близькості від адреси Замовника, - на відстані 4,58 км від місцезнаходження Замовника.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в межах міста, а також НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 3 км, а саме - на відстані 4,58 км від адреси Замовника та в межах села Кавказ, з огляду на зазначене - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, але вимога ЩОДО наявності АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника, – створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО обмежена кількість АЗС, а отже наявні дискримінаційні умови для інших потенційних учасників, АЗС яких не входять в межі зазначеної Замовником відстані. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявності АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника,
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ):
І. Умову в частині наявності: АЗС САМЕ в межах міста, а також наявності АЗС САМЕ на відстані до 3 кілометрів від розташування Замовника,
Узгодити норми тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору, укладеного за результатом проведеної процедури закупівлі згідно норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які не узгоджуються з нормами чинного законодавства:
2 Частина 4 Розділу V тендерної документації «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
Замовником визначені умови тендерної документації, що не узгоджуються з чинною редакцією Постанови № 1178 від 12.10.2022 року, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю (пп. 2 п. 19 Особливостей).
Згідно Постанови КМУ від 1 вересня 2025 р. № 1067 Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відбулись зміни в норми пункту 19 Особливостей, зокрема підпункт 2 викладено в такій редакції:
“2) узгодженого сторонами збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, що відбулося з дня укладення договору про закупівлю (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вперше) або з дня останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни (у разі збільшення ціни за одиницю товару за цим підпунктом вдруге і далі), за умови документального підтвердження такого коливання. Такі зміни до договору про закупівлю можуть бути внесені не раніше 90 днів з дня підписання договору про закупівлю або внесення до нього змін щодо збільшення ціни за одиницю товару за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Обмеження стосовно строків внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару не застосовується у разі зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Обмеження щодо збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків застосовується щодо кожного окремого випадку збільшення ціни за одиницю товару (без обмеження кількості змін). Змінена ціна за одиницю товару не повинна перевищувати 50 відсотків ціни за одиницю товару, що передбачена в початковому договорі про закупівлю;”;
Оскільки 04.09.2025 року зазначені зміни до Особливостей набули чинності, а отже всі закупівлі, що оголошені після набуття чинності відповідної Постанови про внесення змін до Особливостей – оголошуються в редакції чинній на дату оголошення процедури відкритих торгів.
Закупівлі опублікована Замовником 03.10.2025 року, а отже зазначені Замовником випадки зміни істотних умов договору про закупівлю за результатом проведеної процедури закупівлі - не узгоджуються з чинними нормами Особливостей.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ПРИВЕСТИ ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО УМОВ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА:
- в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю (зокрема - пп. 2 п. 19 Особливостей).
1.Чинна редакція Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджені Постановою № 1178 від 12.10.2022 року (з урахуванням норм Постанови КМУ № 1067 від 01.09.2025 року Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протяг
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ІІ. Узгодити норми тендерної документації у відповідності до норм чинного законодавства, зокрема в частині випадків зміни істотних умов договору, укладеного за результатом проведеної процедури закупівлі згідно норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Усунення відомостей тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги
Обгрунтування, що мало місце в тендерній документації підтвержено тим що НІЄЗ " Переяслав" має не тільки великогабаритні автомобілі а й сільськогосподарську техніку. Щоб уникнити проїзд такої техніки через все місто для заправки було застосовано саме цей критерій:" У випадку, якщо АЗС Учасника будуть розташовані на невизначеній або відстані більше 3 км., то для заправки транспортних засобів необхідно буде витрачати додаткові ресурси, що призведе до зайвої витрати пального та робочого часу працівників Замовника." Протокол зміни тендерної документації змінено технічні критерії та межи, так як скаржник запеняє в належності умови та доставку товару