Розрахунки за кожну поставлену партію Товару згідно Специфікації, здійснюються Покупцем протягом 10 банківських днів з моменту отримання Товару. У разі затримки фінансування на вказані цілі Покупець здійснює розрахунки з Постачальником протягом 3 робочих днів з дня надходження коштів на його рахунок.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 07:16
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за наведеною формою. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати аналогічний договір з усіма додатками до нього та документ(и), що підтверджують його виконання в повному обсязі. Виконанням договору в повному обсязі є надання видаткових накладних та / або актів приймання-передачі та / або актів наданих послуг та / або актів виконаних робіт, які підтверджують кількість (обсяг) товарів / робіт / послуг та суму, які визначені в аналогічному договорі.
Аналогічним договором вважається договір щодо поставки пально-мастильних матеріалів та / або договір аналогічний за предметом закупівлі.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 07:16
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 07:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 07:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 07:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.10.2025 07:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ВИКЛЮЧИТИ І. Умову в частині наявності: САМЕ не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький та САМЕ не менше 3 (трьох) АЗС в межах САМЕ 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 п. 17 Додаток 1 Тендерної документації
Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) 17. Підтвердження пропозиції технічним вимогам:
- Довідка щодо мережі заправних станцій та місць їх розташування з зазначенням марки пального, яке відпускається на даних заправних станціях, а також копії договорів щодо використання АЗС. До розгляду будуть допущенні пропозиції учасників, що мають мережу АЗС на умовах користування або партнерські у місті Кропивницький (не менше 5 (п’ять) (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) та не менше 3 (трьох) АЗС (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі
5. Вимоги до предмету закупівлі: товар повинен відповідати наступним технічним вимогам до предмету закупівлі:
Пальне надається в талонах/скретч-картах «по Україні». До розгляду будуть допущенні пропозиції учасників, що мають мережу АЗС на умовах користування/оренди або партнерські у місті Кропивницький (не менше 5 (п’ять) (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) та не менше 3 (трьох) АЗС (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький;
- та не менше 3 (трьох) АЗС (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом дії Договору та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації), - поставити і передати у власність Покупця, а Покупець – прийняти і оплатити Товар за ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (дизельне паливо, нафтовий газ скраплений (LPG), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ: - не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький:
Зазначена мережа АЗС БРСМ-Нафта, не має АЗС з місцерозташуванням САМЕ у кількості не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький, але має АЗС у кількості 2 (двох) АЗС у м. Кропивницький.
А отже, вимога щодо наявності САМЕ не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький – є дискримінаціна та така, що обмежує суб'єкта оскарження у можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
При цьому, Суб’єкт оскарження може запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта, яка має об’єкти автозаправних станцій з наступним місцерозташуванням у місті Кропивницький:
АДРЕСА: Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
АДРЕСА: Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Салтикова-Щедріна, 1Б
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Тобто, вимога щодо наявності не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький – є дискримінаційна для Суб’єкта оскарження, оскільки останній не може запропонувати САМЕ не менше 5 АЗС з місцезнаходженням в межах міста Кропивницький, що створює обмеження для Суб'єкта оскарження, а саме неможливість взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
ДЕТАЛЬНІШЕ ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ: не менше 3 (трьох) АЗС (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради»:
Зазначена мережа АЗС БРСМ-Нафта, не має АЗС з місцерозташуванням САМЕ у кількості не менше 3 (трьох) АЗС в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради».
Згідно умов тендерної документації, місцезнаходження Замовника КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради»: м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б.
Суб’єкт оскарження може запропонувати мережу АЗС БРСМ-нафта, яка має об’єкти автозаправних станцій з наступним місцерозташуванням у місті Кропивницький:
АДРЕСА 1 АЗС: Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А – відстань до місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» складає 4,1 км (Додаток 5 Скарги)
АДРЕСА 2 АЗС: Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Салтикова-Щедріна, 1Б – відстань до місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» складає 5,8 км, а отже БІЛЬШЕ ніж 5 км, як визначено вимогами Замовника (Додаток 6 Скарги)
ПРИ ЦЬОМУ, місцерозташування таких АЗС по відношенню до місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» в повній мірі відповідає вимогам Замовника, зокрема в частині наявності можливості отримувати ПММ в різних напрямках від території підприємства по усьому місту Кропивницький, а також у відповідності на принципах публічних закупівель, а саме - найбільшої економії та ефективності, оскільки різниця між максимальною відстанню до АЗС, що пропонує Суб’єкт більше лише на 800 метрів, ніж визначена Замовником.
Більш того, виключивши умову тендерної документації в частині не менше 3 (трьох) АЗС в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради», та дозволивши в такому випадку взяти участь у відповідній закупівлі, Замовником буде додержано також і ІНШІ ПРИНЦИПИ публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Суб’єкт оскарження може запропонувати отримання ПММ в різних напрямках від території підприємства по усьому місту Кропивницький (додатково зазначаємо, що протяжність м. Кропивницький складає близько 14 км), а отже 2 (дві) АЗС на відстані 4,1 км та 5,8 км від місцерозташування Замовника в різних напрямках в повній мірі задовільняє вимоги Замовника (Додаток 7 Скарги, який відображує місцезнаходження АЗС запропонованих Суб’єктом оскарження в різних напрямках від місцерозташування Замовника.)
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному радіусі, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, а також підтвердити зазначене гарантійним листом від партнера та власника АЗС, який здійснює обслуговування талонів мережі БРСМ-Нафта, щодо гарантійних зобов’язань пов’язаних з поставкою товару в зазначених об’ємах.
ОТЖЕ, вимога щодо наявності САМЕ не менше 3 (трьох) АЗС в межах САМЕ 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» – є дискримінаціна та така, що обмежує Суб'єкта оскарження у можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- не менше САМЕ 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький та не менше САМЕ 3 (трьох) АЗС (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) в межах САМЕ 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ):
І. Умову в частині наявності: САМЕ не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький та САМЕ не менше 3 (трьох) АЗС в межах САМЕ 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
Розпорядженням начальника Кіровоградської ОВА від 05.02.2025р. №219-р КП "Благоустрій" КМР" визнано критично важливим для забезпечення потреб життєдіяльності громади. Підприємство бере участь у ліквідації наслідків надзвичайних подій, через що виникає нагальна потреба невідкладного реагування, в т.ч. швидка заправка автомобілів по дорозі до місця виконання робіт. Запропоновані у скарзі заправні станції БРСМ Нафта - всього дві у місті, на відстані 4,97 км та 6,65 км, тобто транспорт має щодня проїжджати зайвих 10 км для заправки, що призведе до додаткових витрат пального та, як наслідок, коштів. Це в свою чергу суперечить п.2 ст.5 ЗУ Про публічні закупівлі, а саме принципу «максимальна економія, ефективність та пропорційність», який передбачає, що замовник повинен прагнути утриматися від надмірних витрат, обирати найбільш економічно вигідні пропозиції та забезпечувати відповідність між витратами та досягнутим результатом. В той же час заявлена в Тендерній документації умова «наявність не менше п’яти АЗС у місті Кропивницький та не менше трьох АЗС в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б)» має на меті досягти найбільшої економії та ефективності витрачання коштів та робочого часу. Просимо врахувати дані обставини.
Роботи виконуються в місті, тобто наявність АЗС за містом, в районі та області, не відповідає потребам замовника. Крім того надаємо докази про віддаленість пропонованих АЗС.
ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ Суб’єкта оскарження
Замовник, встановлюючи дискримінаційні умови в частині кількості АЗС у межах міста Кропивницький, обґрунтовує таке рішення Розпорядженням начальника Кіровоградської ОВА від 05.02.2025р. №219-р КП "Благоустрій" КМР про підтвердження статусу критично важливого підприємства.
Звертаємо увагу, що відповідне Розпорядження прийнято на підставі Розпорядження начальника Кіровоградської ОВА № 828-р від 28.08.2024 року та ґрунтується на підставі норм Постанови № 76 від 27.01.2023 року Про Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час.
НОРМИ Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час" (із змінами) (далі - постанова КМУ №76), від 05 червня 2024 року №650 "Деякі питання бронювання військовозобов'язаних під час воєнного стану" (далі - постанова КМУ №650), як і Розпорядження начальника Кіровоградської ОВА забезпечують порядок визначення та віднесення підприємства, установ і організацій (суб’єкти звернення) до критично важливих для функціонування економіки та забезпечення потреб життєдіяльності населення територіальних громад області в особливий період ДЛЯ ЦІЛЕЙ БРОНЮВАННЯ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАНИХ на період мобілізації та на воєнний час (доказ - Додаток 1 до Додаткових пояснень).
ОТЖЕ, обґрунтування Замовника в частині наявності статусу критично важливого підприємства з ціллю бронюванння працівників відповідної комунальної установи, ЖОДНИМ ЧИНОМ не є документальним підтвердженням (доказом) та обґрунтуванням законності встановлення дискримінаційних вимог в частині наявності у учасників:
- не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький;
та
- та не менше 3 (трьох) АЗС (з повним асортиментом пального – дизельне паливо, нафтовий газ скраплений) в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б).
Замовник не зазначає факти неможливості отримання палива на двох АЗС в межах міста Кропивницький, серед яких одна АЗС знаходиться на відставні більше 5 км від місцезнаходження Замовника, а отже встановлення дискримінаційних умов тендерної документації НЕ МОЖЕ обґрунтовуватись метою досягнення економії та ефективності витрачання коштів, як і наявності статусу критично важливого підприємства для цілей бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації – НЕ МОЖЕ БУТИ ОБГРУНТУВАННЯМ неможливості здійснювати заправка на двох АЗС в межах міста Кропивницький.
Більш того, Замовник так само підтверджує у наданих файлах: «скарга2.pdf » та «Скарга1.pdf » факт наявності об’єктів автозаправних станцій мережі БРСМ-Нафта у кількості двох АЗС в межах міста Кропивницький, серед яких одна АЗС на відставні більше, ніж визначене Замовником обмеження у тендерній документації в частині: «в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради (м. Кропивницький, вул. Садова, 88-б)». ПРИ ЦЬОМУ, згідно зображень наданих файлів «скарга2.pdf » та «Скарга1.pdf » - місцерозташування таких АЗС мережі БРСМ-Нафта по відношенню до місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради» в повній мірі відповідає вимогам Замовника, зокрема в частині наявності можливості отримувати ПММ в різних напрямках від території підприємства по усьому місту Кропивницький.
Більш того, виключивши умову тендерної документації в частині наявності: не менше 5 (п’ять) АЗС у місті Кропивницький та не менше 3 (трьох) АЗС в межах 5 км від місцезнаходження КП «Благоустрій» Кропивницької міської ради», Замовником буде додержано також і ІНШІ ПРИНЦИПИ публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Комунальне підприємство «Благоустрій» Кропивницької міської ради (далі – «Замовник» або «Підприємство»), розглянувши скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» (далі – «Скаржник») від 03.10.2025 року, вважає її необґрунтованою, а викладені в ній твердження такими, що не відповідають фактичним обставинам та вимогам чинного законодавства. Замовник наполягає, що умови тендерної документації є правомірними, об’єктивно обґрунтованими та недискримінаційними, виходячи з наступного. Скаржник вбачає дискримінаційний характер у двох ключових вимогах тендерної документації, а саме щодо наявності в учасника: (1) не менше 5 (п’яти) АЗС у місті Кропивницький; (2) не менше 3 (трьох) АЗС в межах 5 км від місцезнаходження Замовника. Замовник послідовно спростовує кожен із доводів Скаржника, а саме:
1. Щодо правомірності та обґрунтованості вимоги про наявність не менше 5 (п'яти) АЗС у м. Кропивницький Встановлення даної вимоги не є самоціллю чи намаганням обмежити конкуренцію, а є критично необхідним заходом для забезпечення стабільності функціонування Підприємства, що виконує життєво важливі функції для міста Кропивницького.
1.1. Об’єктивна потреба, зумовлена статусом та специфікою діяльності Замовника Відповідно до п. 17 «Підтвердження пропозиції технічним вимогам» Додатку № 1 до тендерної документації, «Згідно рішення начальника Кіровоградській обласної військової адміністрації № 219-р від 05.02.2025 р. підприємство має статус критично важливого для функціонування економіки та забезпечення потреб територіальних громад Кіровоградської області в особливий період». Цей статус – не формальність, а пряма вказівка на обов’язок Замовника забезпечувати безперебійне надання послуг за будь-яких умов. Діяльність Замовника включає: (1) санітарне очищення міста, що включає в себе щоденний вивіз твердих побутових відходів за графіком, відсутність якого може призвести до погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації у місті; (2) утримання вулично-дорожньої мережі, що включає в себе прибирання, полив, а в зимовий період – обробка протиожеледними матеріалами та прибирання снігу, що безпосередньо впливає на безпеку дорожнього руху міста; (3) ліквідація наслідків аварійних ситуацій - оперативне прибирання повалених дерев, ліквідація стихійних сміттєзвалищ тощо. Кожен із цих напрямків вимагає щоденного залучення десятків одиниць спецтехніки. Будь-яка затримка із заправкою пального призводить до зриву графіків роботи та невиконання критично важливих завдань.
1.2. Мінімізація операційних ризиків як ключовий фактор Залежність від обмеженої кількості АЗС (двох, як пропонує Скаржник) створює неприпустимо високий рівень операційних ризиків. Вимога щодо наявності 5 (п’яти) АЗС є інструментом диверсифікації та управління ризиками. Потенційні проблеми, що можуть виникнути на одній чи навіть двох АЗС одночасно: (1) технічні збої (вихід з ладу паливо-роздавальних колонок (ПРК), систем обліку; (2) проблеми з електропостачанням (планові чи аварійні відключення); (3) логістичні проблеми постачальника (затримка бензовозу, тимчасова відсутність пального необхідної марки); (4) обмеження доступу (дорожньо – транспортна пригода поблизу АЗС, перекриття вулиць для ремонту). За наявності мережі з 5 (п’яти) АЗС Замовник отримує оперативну гнучкість, тобто у разі виникнення проблеми на одній станції, водій без суттєвої зміни маршруту та втрати часу може заправитись на іншій. У випадку з 2 (двома) АЗС, вихід з ладу однієї з них зменшує можливості заправки на 50%, а одночасні проблеми на обох – повністю паралізують роботу техніки Замовника.
1.3. Економічна ефективність та оптимізація логістики Техніка Підприємства працює по всій території м. Кропивницький. Розгалужена мережа АЗС дозволяє здійснювати заправку по ходу руху, мінімізуючи відхилення від затверджених маршрутів. Це прямо впливає на зменшення непродуктивних витрат пального («холостого пробігу») та ефективне використання робочого часу, що повністю відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закладеному у ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі». Твердження Скаржника, що дана вимога обмежує конкуренцію до одного постачальника, є безпідставним припущенням. Вимога є недискримінаційною, оскільки не містить посилань на конкретну торгову марку чи виробника, а встановлює об’єктивний кількісний критерій, якому можуть відповідати декілька великих гравців ринку або об’єднання учасників.
2. Щодо правомірності та обґрунтованості вимоги про наявність не менше 3 (трьох) АЗС в межах 5 км від місцезнаходження Замовника Ця вимога, як і попередня, ґрунтується на принципах операційної доцільності та економічної ефективності Підприємства.
2.1. Пряма економія бюджетних коштів Адреса Замовника (вул. Садова, 88-Б, м. Кропивницький) є основною базою дислокації техніки Замовника. Більшість маршрутів починається і закінчується саме тут. Розташування АЗС у безпосередній близькості дозволяє: (1) заправляти техніку на початку зміни з мінімальними витратами часу та пального; (2) дозаправлятись після повернення на базу, готуючи техніку до наступного дня. Кожен кілометр відхилення від бази до АЗС – це прямі витрати пального та амортизації. Пропозиція Скаржника, де одна з двох АЗС знаходиться на відстані 5,8 км, що на 1,8 км далі, ніж інша його АЗС, та на 800 метрів за межами встановленого радіусу, означає свідоме закладання додаткових непродуктивних витрат. При щоденній заправці десятків одиниць техніки протягом 6 місяців (строк поставки) ці «незначні» 800 метрів перетворюються на тисячі гривень зайвих витрат бюджетних коштів.
2.2. Забезпечення логістичної стійкості та уникнення черг Вимога про наявність саме 3 (трьох) АЗС у різних напрямках від бази спрямована на уникнення «вузьких місць». У пікові години (ранок та вечір) одночасна потреба в заправці кількох одиниць техніки є типовою ситуацією. Наявність трьох близьких АЗС дозволяє диспетчеру розподілити потоки техніки, уникнути черг та простоїв. Пропозиція Скаржника з однією АЗС в межах радіусу та однією за його межами не забезпечує такої варіативності та створює ризик логістичного колапсу.
2.3. Неприпустимість вибіркового застосування правил Аргумент Скаржника про «незначність» перевищення відстані на 800 метрів є маніпулятивним та небезпечним прецедентом. Вимоги тендерної документації мають бути чіткими, однозначними та застосовуватись однаково до всіх учасників. Радіус 5 км – це об’єктивний, вимірюваний критерій. Якщо Замовник зробить виняток для Скаржника, він порушить принцип рівного ставлення до інших потенційних учасників, які, можливо, не подали свої пропозиції саме через невідповідність цьому чіткому критерію. Таким чином, прохання Скаржника є, по суті, вимогою надання йому неправомірних преференцій, що прямо суперечить ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі».
Підсумовуючи вищенаведене Замовник наголошує, що: (1) оскаржувані вимоги тендерної документації не є дискримінаційними, оскільки встановлюють об’єктивні, вимірювані критерії, пов’язані зі специфікою та потребами Замовника, і застосовуються однаково до всіх учасників; (2) вимоги є об’єктивно обґрунтованими статусом Замовника як критично важливого підприємства, необхідністю мінімізації операційних ризиків та прагненням до максимальної економії й ефективності використання бюджетних коштів; (3) Замовник, формуючи тендерну документацію, діяв у повній відповідності до ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» та п. 28 «Особливостей», реалізуючи своє право на встановлення вимог до предмета закупівлі, що відповідають його реальним та обґрунтованим потребам; (4) невідповідність пропозиції Скаржника встановленим вимогам свідчить не про дискримінаційність умов, а про неспроможність даного учасника задовольнити специфічні та обґрунтовані потреби Замовника. Враховуючи вищевикладене, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
ПРОСИМО:
Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДЕВОН-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 45880693) у задоволенні скарги від 03.10.2025 року в повному обсязі.