При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 16:24
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 16:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 16:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 16:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 16:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям**
1.1. Учасник має надати довідку в довільній формі, з інформацією про виконання протягом 2022-2024 років аналогічних за предметом закупівлі договорів згідно коду ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, учасник повинен вказати інформацію про виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого) інформація про який знаходиться у публічному доступі.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, ВИКЛЮЧНО протягом 2022-2024 років.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Суб’єкт оскарження є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, суб’єкт оскарження може запропонувати на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям аналогічний договір, який було укладено та виконано у 2025 році (Додаток 1 Скарги).
Але, при цьому Суб’єкт оскарження має досвід виконання аналогічного договору та може підтвердити довідку в довільній формі, з інформацією про виконання … аналогічних за предметом закупівлі договорів згідно коду ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, учасник повинен вказати інформацію про виконання не менше 2 (двох) аналогічних договорів, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого) інформація про який знаходиться у публічному доступі, але такі договори укладені Суб’єктом оскарження та виконанні у 2025 році, оскільки у 2024 році – підприємство Суб’єкта оскарження не здійснювало свою господарську діяльність.
Звертаємо увагу Комісії, що Суб’єкт оскарження МАЄ укладені аналогічні за предметом закупівлі договорів згідно коду ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, що повністю або частково фінансуються за рахунок коштів бюджету (державного чи місцевого) інформація про який знаходиться у публічному доступ, але такі договори укладені у 2025 році, а отже вимога ЩОДО надання довідки в довільній формі, з інформацією про виконання років аналогічних за предметом закупівлі договорів САМЕ протягом 2022-2024 - є дискримінаційною та такою, що обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Законодавством у сфері публічних закупівель - не передбачено період за який учасник повинен надати аналогічний за предметом закупівлі договір. Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо дати укладання таких договір та періоду набуття відповідного досвіду.
ОТЖЕ, встановлюючи вимогу щодо надання аналогічного договору ВИКЛЮЧНО протягом 2022-2024 року – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо способу підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в частині часу укладення та виконання таких договорів (протягом 2022-2024 року) - Замовник фактично встановлює умови, за якими новостворені підприємства не зможуть прийняти участь. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- довідку в довільній формі, з інформацією про виконання САМЕ протягом 2022-2024 років аналогічних за предметом закупівлі договорів,
Аналогічний договір УКЛАДЕНИЙ та ВИКОНАНИЙ у 2025 році (з видаткові накладні до нього, а також Листи-відгук)Аналогічний договір УКЛАДЕНИЙ та ВИКОНАНИЙ у 2025 році (з видаткові накладні до нього, а також Листи-відгук)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ):
І. Умову в частині наявності: на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, ВИКЛЮЧНО протягом 2022-2024 років.
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС у праві користуванні учасника; ТА надання підтверджуючих документів на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД; не менше однієї АЗС, яка повинна знаходитись в радіусі не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації Місце поставки товару
Місце поставки талонів за адресою Замовника, дизельне паливо та бензин А-95 відпускається через АЗС, яка повинна бути у власності або користуванні учасника – постачальника.
Кількісні та інші характеристики предмета закупівлі:
Бензин А-95:
Вимоги
Розташування АЗС не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника
Дизельне паливо
Вимоги
Розташування АЗС не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника
2. Учасник повинен мати у власності/користуванні не менше однієї АЗС, яка повинна знаходитись в радіусі не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
3. Учасник повинен надати у складі пропозиції довідку в довільній формі з переліком АЗС, адресою та відстанню АЗС, яка повинна містити інформацію про розташування не менше однієї АЗС на відстані не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
4. З метою підтвердження зазначеної інформації про АЗС згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копію документів, які підтверджують право власності на вказане АЗС;
4.1. У разі, якщо АЗС, зазначені учасником в довідці не належать учаснику, а є партнерськими або орендованими, то учасник у складі тендерної пропозиції надає:
- копії партнерських договорів або договорів оренди з усіма додатками передбачених наданих договором, термін строку дії яких повинен бути не менше строку закупівлі товару Замовником, а саме не раніше 31.12.2025р.;
- підтверджуючі документи на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо:
- наявність АЗС у праві користуванні учасника;
- підтверджуючі документи на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД.
- не менше однієї АЗС, яка повинна знаходитись в радіусі не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
ЩОДО наявності АЗС у праві користуванні учасника та надання підтверджуючі документи на право власності партнера або орендодавця на АЗС:
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності АЗС у праві власності або користуванні саме у Учасника “дизельне паливо та бензин А-95 відпускається через АЗС, яка повинна бути у власності або користуванні учасника – постачальника.”, та надання НАВІТЬ у випадку наявності партнерських АЗС - підтверджуючі документи на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД
ОТЖЕ, Замовник визначає вимогу щодо наявності АЗС САМЕ У ПРАВІ КОРИСТУВАННІ УЧАСНИКА.
При цьому, Замовник нібито дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які мають партнерські договори, АЛЕ визначає такий партнерський договір за предметом який може підтверджувати підстави САМЕ КОРИСТУВАННЯ учасником об’єктів автозаправних станцій.
Право користування, згідно норм майнового законодавства, відноситься до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження).
Оскільки Замовник встановив вимогу шодо наявності партнерських договір на право користування АЗС, згідно норм права, Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди, або користуванні у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності партнерських договорів, предметом яких є право користування АЗС. Замовник обмежує Суб’єкта оскарження вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги).
Але, такий партнерський договір не може підтверджувати право користування АЗС Учасником. Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві користуванні учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
БІЛЬШ ТОГО, Замовник нібито дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які пропонують партнерську мережу АЗС (У разі, якщо АЗС, зазначені учасником в довідці не належать учаснику, а є партнерськими або орендованими, то учасник у складі тендерної пропозиці надає), АЛЕ Замовник встановлює дискримінаційну умово щодо підтвердження даного факту з боку учасника шляхом надання САМЕ документів на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД.
Звертаємо увагу, що умовами укладеного партнерського договору Суб’єкта оскарження з мережею АЗС БРСМ-Нафта НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО надання документів на право власності партнера автозаправною станцією. Мережа АЗС БРСМ-Нафта налічує близько 300 АЗС по всій країні, а Суб’єкт оскарження як Сторона партнерського договору з відповідною мережею АЗС – не має юридичних підстав вимагати у партнера документи на право власності на кожну АЗС по країні.
Суб’єкт оскарження може надати на підтвердження наявності партнерських АЗС – господарський договір з відповідною мережею АЗС, а також Лист від партнера, АЛЕ не має підстав витребувати документи власності на об’єкти автозаправних станцій.
ЩОДО наявності та надання довідки формі з переліком АЗС, адресою та відстанню АЗС, яка повинна містити інформацію про розташування не менше однієї АЗС на відстані не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій САМЕ на такій відстані дорогами загального користування зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ НЕ МАЄ АЗС САМЕ на відстані не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
Місцезнаходження техніки Замовника: Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: АЗС БРСМ Чернівецька обл., Чернівецький район, с. Валя Кузьмина, вул. Садова, будинок 3 - відстань дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника (зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А) до АЗС складає - 7,4 км, а отже БІЛЬШЕ 7 км (як визначено умовами тендерної документації Замовника).
АЗС мережі БРСМ-Нафта, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження в безпосередній близькості від місцезнаходження Замовника, але знаходиться на відстані 7,4 км від місцезнаходження техніки Замовника дорогами загального користування.
Зазначене підтверджується скриншотом з Карти Google (Додаток 4 до Скарги).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 3 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність АЗС у праві користуванні учасника;
- підтверджуючі документи на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД.
- не менше однієї АЗС, яка повинна знаходитись в радіусі не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ):
ІІ. Умову в частині наявності: АЗС у праві користуванні учасника; ТА надання підтверджуючих документів на право власності партнера або орендодавця на АЗС зазначену у довідці згідно вимог п. 2, 3 Додатку № 2 до ТД; не менше однієї АЗС, яка повинна знаходитись в радіусі не більше 7 кілометрів дорогами загального користування від адреси місцезнаходження техніки Замовника, зокрема Чернівецька область, Чернівецький район, с. Волока, вул. В.Александрі 51 А.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації 55. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинну ліцензію видану учаснику на право оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо:
- надання чинної ліцензію видану учаснику на право роздрібної торгівлі пальним.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, для отримання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним - Суб’єкт оскарження повинен мати документи на право використання об’єкта АЗС.
Суб’єкт оскарження НЕ МАЄ МАЙНОВИХ ПРАВ на об’єкти автозаправних станцій, а можуть запропонувати здійснення відпуску палива через партнерську мережу АЗС.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги).
Отже, Суб’єкт оскарження не має законодавчих підстав для отримання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Проєкт договору (Додаток 2 до Додатку 3 ТД) в п. 1.3. передбачає здійснення відпуску палива за результатом проведеної процедури закупівлі за талонами:
«1.3. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за талонами відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997р. № 1442. »
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (Додаток 2 ТД) в п. 1.3. передбачає НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:
«6. Придбання палива буде здійснюватися Покупцем за талонами на відповідних автозаправних станціях (через мережу АЗС), перелік та місцезнаходження яких пропонується у пропозиції Учасником.
7. Учасник у складі пропозиції повинен надати фото (зображення) талонів на паливо, термін дії яких повинен бути необмежений. У разі зміни зовнішньої форми талонів Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати Замовником, на інші талони (у пропозиції надати Гарантійний лист щодо терміну дії талонів та порядку їх обміну (у довільній формі)).»
Оскільки суб’єкт оскарження здійснює перепродаж палива за талонами, для здійснення діяльності з оптової торгівлі пальним, отримав згідно вимог чинного дозвільного законодавства, - Ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі (Ліценія надається у Додатку № 7 Скарги). Суб’єкт оскарження не власник/орендар/користувач АЗС, а отже не має законодавчих підстав для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- надання чинної ліцензію видану учаснику на право роздрібної торгівлі пальним.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ):
ІІІ. Умову в частині надання: чинної ліцензію видану учаснику на право роздрібної торгівлі пальним.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 1 Тендерної документації 7. Учасник у складі пропозиції повинен надати фото (зображення) талонів на паливо, термін дії яких повинен бути необмежений. У разі зміни зовнішньої форми талонів Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати Замовником, на інші талони (у пропозиції надати Гарантійний лист щодо терміну дії талонів та порядку їх обміну (у довільній формі)).
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів, термін дії яких повинен бути необмежений.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
4.1. Платіжні зобов’язання Покупця виникають тільки при наявності відповідного бюджетного призначення на 2025 рік та обсягів реального фінансування, передбаченого у кошторисі.
5.1. Строк поставки (передачі) товарів: протягом 2025 року.
10.1. Цей Договір набирає чинності з дати підписання сторонами і діє до 31.12.2025 року, а в частині фінансових зобов'язань до остаточного їх виконання.
п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Поставка талонів здійснюється протягом 2 календарних днів з моменту замовлення Замовника у строк до 31 грудня 2025 року.
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 20 вересня 2025 .
При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів –талони на паливо, термін дії яких повинен бути необмежений.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 22.07.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 30.07.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше серпня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (талони на паливо, термін дії яких повинен бути необмежений), термін дії останніх НЕ повинен закінчуватись.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – НЕОБМЕЖЕНИЙ).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим (зокрема - НЕОБМЕЖЕНИМ) строком дії Проєкту договору та строком постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару ПІСЛЯ закінчення строку дії договору у НЕОБМЕЖЕНОМУ ТЕРМІНІ (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 2 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 3 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талонів, термін дії яких повинен бути необмежений. У разі зміни зовнішньої форми талонів.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ):
ІV. Умову в частині надання: талонів, термін дії яких повинен бути необмежений. У разі зміни зовнішньої форми талонів.
Автор:
45880693, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ"
01133, Україна, м. Київ, б.Лесі Українки, будинок 21