Закупівля ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо) від КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ МОНТАЖНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНИЙ ПІДРОЗДІЛ" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
65110, Україна, Одеська область, Одеса, Одеська обл., місто Одеса, ВУЛИЦЯ РОЗКИДАЙЛІВСЬКА, будинок 67А
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Покупець проводить оплату поставленого Товару протягом 10 (десяти) робочих днів з дня надходження бюджетного фінансування відповідних видатків на рахунок Покупця.
Інформаційна довідка, за підписом керівника / уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням договору на поставку аналогічного предмету закупівлі, організації (замовника), суми договору, разом із копією такого аналогічного договору. Аналогічним вважається договір поставки аналогічного предмету закупівлі товарів – ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (із усіма додатками та додатковими угодами (за наявності в договорі таких). Документи, що підтверджують виконання наданого аналогічного договору, який зазначений у довідці в повному обсязі (видаткові накладні або інші документи, на підставі яких здійснювались розрахунки за договором).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 16:59
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 16:59
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг у зв’язку зі зміною кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі.
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ МОНТАЖНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНИЙ ПІДРОЗДІЛ" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Поштовий індекс
65110
Країна
Україна
Область або регіон
Одеська область
Населений пункт
Одеса
Адреса
Одеська обл., місто Одеса, ВУЛИЦЯ РОЗКИДАЙЛІВСЬКА, будинок 67А
ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)
Тендер:
UA-2025-07-16-009539-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-07-16-009539-a.b1
Дата:
17.07.2025 16:11
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальна установа «Спеціалізований монтажно-експлуатаційний підрозділ» Одеської міської ради), Протокол № 17 від 16.07.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тендер
UA-2025-07-16-009539-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-07-16-009539-a, оголошеній Комунальною установою «Спеціалізований монтажно-експлуатаційний підрозділ» Одеської міської ради (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено неправомірні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1.1. Згідно з умовами пункту 4.1. Розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)».
При цьому, відповідно до умов пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації, «Технічні та якісні вимоги до запропонованого Учасником Товару повинні відповідати Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПКМУ від 01.08.2013 року № 927 (далі «Технічний регламент»), що підтверджується Учасником Декларацією відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого ПК І ВІДПОВІДАТИ ТЕМПЕРАТУРНОМУ РЕЖИМУ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ В РЕГІОНАХ УКРАЇНИ».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), вимоги щодо температурного режиму встановлені лише для дизельного палива (п. 3 Технічного регламенту).
Вимоги щодо температурного режиму для Бензину А-95, Технічним регламентом не встановлені.
Отже зазначені вимоги Тендерної документації не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, документи якості на бензин автомобільний А-95, які є чинними та відповідають вимогам чинного законодавства.
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
1.2. Відповідно до умов Тендерної документації. Зокрема, пунктів 3 та 4 Додатку 1 до Тендерної документації, Замовник вимагає наявність в учасника не менше 10 АЗС в м. Одеса і не менше 1-єї АЗС в кожному районі міста.
При цьому, згідно з умовами пункту 5 Додатку 1 до Тендерної документації, «Повинен бути єдиний зразок талонів/ скретч-карток, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС, номіналом 10, 20 літрів. Талони повинні бути єдиного зразка ТА МІСТИТИ НАЗВУ АБО БРЕНД АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива ТА ПОВИНЕН СПІВПАДАТИ З БРЕНДОМ АЗС, наданих в пропозиції. На підтвердження спроможності виконання даної умови учасник зобов’язаний в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист».
З цього приводу слід зазначити, що єдиний порядок організації та виконання робіт, пов’язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів встановлений Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв’язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155.
Згідно з вимогами пункту 1 зазначеної Інструкції, «талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому».
Згідно з пунктом 10.3.3.1 Інструкції, «форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери».
Інших вимог щодо інформації, яка має бути зазначена на талоні, Інструкція не містить.
Таким чином, законодавство не вимагає нанесення на талон інформації про «бренд» або «назву бренду».
Більше того, зазначена вимога фактично обмежує можливість участь у закупівлі для учасників, які для виконання вимог Тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС мають намір залучити більше, ніж одну мережу АЗС. Адже, такі мережі можуть працювати під різними брендами, назви яких не співпадають.
Так, до прикладу, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має партнерські угоди, які передбачають отоварювання талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на мережах АЗС, які працюють під брендом «URKNAFTA» (згідно з Договором № 24/02/1578-МТР/25 від 01.04.2025, укладеним з ПАТ «УКРНАФТА»), під брендом «AMIC Energy» (згідно з Договором № 24/1701 від 01.12.2024, укладеним з ПІІ «АМІК УКРАЇНА») тощо.
На талонах, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на розсуд емітента зазначено назву бренду основної мережі АЗС, на яких можна отоварити ці талони «URKNAFTA», однак, не зазначено назви брендів інших АЗС, які визнають та отоварюють такі талони на підставі укладених договорів.
Враховуючи наведене, що вимога, відповідно до якої «Талони повинні бути єдиного зразка ТА МІСТИТИ НАЗВУ АБО БРЕНД АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива ТА ПОВИНЕН СПІВПАДАТИ З БРЕНДОМ АЗС, наданих в пропозиції» є незаконною та дискримінаційною.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a.
2. Додаток 1 до тендерної документації.
3. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
4. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
5. Договір з ПІІ «АМІК УКРАЇНА».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-07-16-009539-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
На виконання рішення Комісії АМКУ №11662-р/пк-пз в електронній системі закупівель замовник розміщує підтвердження такого змісту: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.07.2025р. №19 замовником внесені зміни до тендерної документації».
ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)
Тема:
Уточнення умов щодо АЗС і талонів
Зміст:
Шановний замовнику!
29.07.2025 до тендерної документації були внесені зміни на виконання рішення від 28.07.2025 № 11662-р/пк-пз, прийнятого Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) за результатами розгляду скарги UA-2025-07-16-009539-a.b1.
Так, зокрема, з пункту 5 Додатку 1 тендерної документації було виключено вимогу стосовно того, що талони повинні містити назву або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та повинен співпадати з брендом АЗС, наданих в пропозиції.
Такі зміни відповідають рішенню від 28.07.2025 № 11662-р/пк-пз, прийнятому Комісією.
Разом з цим, у пункті 3 Додатку 1 тендерної документації залишилась умова, відповідно до якої «АЗС і талони, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні буди єдиного бренду».
Зазначена умова не узгоджується зі змістом пункту 5 Додатку 1 тендерної документації (з урахуванням змін, внесених до тендерної документації 29.07.2025), а також суперечить рішенню Комісії від 28.07.2025 № 11662-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, що наведені вище вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою в частині зазначення на паливному талоні назви або бренду АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива та який повинен співпадати з брендом АЗС наданих в Пропозиції, та надання паливного талону саме єдиного зразка, який буде прийматися саме на усіх запропонованих АЗС.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, виключити з пункту 3 Додатку 1 слова «АЗС і талони, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні буди єдиного бренду», що відповідатиме змісту рішення Комісії від 28.07.2025 № 11662-р/пк-пз, а також забезпечить його виконання у повному обсязі.
Дата оприлюднення звернення:
31.07.2025 13:12
Шановний учаснику!
Розглянувши ваше звернення щодо внесення змін до тендерної документації, замовником внесено зміни до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
31.07.2025 15:16
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)
Тема:
Уточнення щодо АЗС
Зміст:
Шановний замовнику!
Дякуємо за оперативну реакцію на звернення щодо умов тендерної документації та внесення до неї змін.
Разом з цим, положення пункту 3 Додатку 1 тендерної документації у поточній редакції (з урахуванням змін, внесених 31.07.2025) потребують внесення додаткових змін.
Так, у пункті 3 Додатку 1 тендерної документації, зокрема, зазначено, що «АЗС і талони, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути єдиного зразка».
Зі змісту зазначеної умови не зрозуміло, як її можна виконати. Так, «АЗС» (автозаправна станція) – це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту). У той же час, «талон» - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Зазначені об’єкти (АЗС та талони) мають абсолютно різні, непорівнювальні характеристики, фізичні якості, габарити, призначення тощо. Тому не зрозуміло як вони (АЗС та талони) можуть бути «єдиного зразка».
При цьому, тендерна документація не містить заборони запропонувати АЗС, які працюють під різними брендами, про що також було зазначено у рішенні Комісії від 28.07.2025 № 11662-р/пк-пз.
Враховуючи наведене, а також беручи до уваги бажання замовника використовувати талони єдиного зразка, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, виключити з пункту 3 Додатку 1 слова «АЗС і», що забезпечить однозначне тлумачення змісту тендерної документації та сприятиме підвищенню відкритості та прозорості цієї закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
31.07.2025 16:07
Шановний учаснику!Замовником оновленні данні до тендерної документації. Дякую.
Дата оприлюднення відповіді:
31.07.2025 17:07
ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95-Євро5 Е5, дизельне паливо)
Тендер:
UA-2025-07-16-009539-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
01.08.2025 15:08
Кінець періоду оскарження з часом
12.08.2025 00:00
Стан
період оскарження
Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг у зв’язку зі зміною кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі.