Закупівля Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби) від Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло».
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо Учасником, мають бути викладені українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Допускається наявність у складі тендерної пропозиції Учасника та не потребують перекладу українською мовою документи на російській мові, складені Учасником в минулих періодах, або надані сторонніми підприємствами, організаціями чи установами, зокрема, але не виключно: накази про призначення, протоколи зборів, договори, накладні, акти, виписки, листи, технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, можуть бути викладені мовою їх загально прийнятого застосування (англійська, російська, німецька тощо). Вид забезпечення тендерних пропозицій: має бути надане у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої особи гаранту (далі-банк-гарант) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) відповідно до вимог діючого законодавства. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Умови повернення та не повернення забезпечення тендерної пропозиції відповідно до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі»з урахуванням особливостей. Детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в п. 9 та 10 Додатку 1 тендерної документації.Вид закупівлі: процедура закупівлі - відкриті торги відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Застосовані критерії оцінки: Єдиним критерієм оцінки пропозицій на дану закупівлю є ціна– 100%.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
03067, Україна, Київська область, Київ, вул. Машинобудівна, 40. м.Київ;
Дата постачання по
15.08.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
15
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки за поставлений Товар здійснюються протягом 15 (п’ятнадцяти) календарних днів з дати поставки Товару, яка визначається датою підписання видаткової накладної на Товар.Вид забезпечення тендерних пропозицій: має бути надане у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої особи гаранту (далі-банк-гарант) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) відповідно до вимог діючого законодавства. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Умови повернення та не повернення забезпечення тендерної пропозиції відповідно до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі»з урахуванням особливостей. Детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в п. 9 та 10 Додатку 1 тендерної документації.Вид закупівлі: процедура закупівлі - відкриті торги відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Застосовані критерії оцінки: Єдиним критерієм оцінки пропозицій на дану закупівлю є ціна– 100%.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) відповідно до додатку 3 тендерної документації
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Значення, яке очікується
2,96
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
9.1 Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої особи гаранту (далі-банк-гарант) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) відповідно до вимог діючого законодавства.
9.2 Електронна банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України.
Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 14.12.2020 року №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (зі змінами та доповненнями) з урахуванням Особливостей. Терміни, зазначені у вимогах і формі забезпечення тендерної пропозиції, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом, Особливостями, постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25.01.2018 № 5).
9.3 У випадку, якщо підписантом не є голова правління, повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом (довіреністю тощо) з накладенням кваліфікованого електронного підпису гаранта.
9.4 Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку.
9.5 Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 11 000 (Одинадцять тисяч гривень 00 коп.) гривень, що не перевищує 3,0% очікуваної вартості закупівлі.
9.6 Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності та діяти з дня її видачі Банком-гарантом, яким вважається день, зазначений в тексті гарантії.
9.7 У разі, якщо Учасник бере участь в одному тендері Замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему гарантію.
9.8 Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження зарахування грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії, видана Банком- гарантом, завірена печаткою Банка-гаранта та підписом уповноваженої особи від Банку-гаранта. До довідки додається виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття не пізніше дати видачі гарантії.
9.9 Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями
9.10 Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником.
9.11 Інформація про Замовника, яка має бути відображена в банківській гарантії:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»
код за ЄДРПОУ 03360905 ;
Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади; суб’єкт великого підприємництва
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
6.1 На підставі положень статті 27 Закону з урахуванням пункту 21 особливостей Учасник-переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю повинен внести забезпечення виконання договору про закупівлю.
Порядок надання забезпечення виконання договору про закупівлю:
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю:
3% (три відсотки) вартості договору.
Вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: грошові кошти.
Отримувач: КП «Київміськсвітло»
код за ЄДРПОУ 03360905
- п/р № UA943223130000026006000047406 в АТ «Укрексімбанк»
Призначення платежу: «Забезпечення виконання Договору за результатами проведених відкритих торгів згідно з оголошенням в ЦБД Prozorro ________________________________».
Належним виконанням зобов’язання Учасника щодо передачі забезпечення визнається вважається зарахування на поточний рахунок Замовника, визначений п. 6 розділу VI тендерної документації, грошових коштів у сумі 3% (три) вартості договору про закупівлю не пізніше дати укладення договору про закупівлю відповідно до порядку, визначеного в цьому пункті тендерної документації.
Внесення Учасником забезпечення виконання договору про закупівлю не потребує попереднього укладення Договору забезпечення виконання договору про закупівлю (далі-Договору забезпечення).
Строк, умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору визначені в окремому Договорі забезпечення, виконання договору про закупівлю який укладається між Учасником-переможцем та Замовником не пізніше дати укладання договору про закупівлю відповідно до проєкту, який викладено в ДОДАТКУ 9 до тендерної документації.
6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів із дня настання зазначених обставин.
6.3. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках визначених Закону України «Про публічні закупівлі», підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників.
6.6.Замовник не повертає забезпечення виконання договору про закупівля відповідно підстав, визначених в договорі забезпечення виконання договору про закупівлю (Додаток 9).
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Значення, яке очікується
3,0
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 11:39
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Komunalne pidpriyemstvo elektromerezh zovnishnogo osvitlennya m. Kiyeva «Kiyivmisksvitlo»
Повна назва
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»
Повна назва (англійською мовою)
Komunalne pidpriyemstvo elektromerezh zovnishnogo osvitlennya m. Kiyeva «Kiyivmisksvitlo»
Поштовий індекс
03067
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Машинобудівна, 40. м.Київ; Категорія замовника - відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»- підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону
07 липня 2025 року Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (далі — Замовник) розпочав процедуру
закупівлі Оливи та мастила за ідентифікатором закупівлі UA-2025-07-07-003351-a, за предметом: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби.
Тендерна документація, яку оприлюднив Замовник за закупівлею UA-2025-07-07-003351-a, затверджена Протоколом уповноваженої особи від 07 липня 2025 року № 37 (далі — Тендерна документація, ТД), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Скаржник зазначає, що у попередній аналогічній процедурі закупівлі (UA-2025-05-22-007774-a) скаржником вже була подана скарга до органу оскарження щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ розглянула цю скаргу та прийняла рішення у справі № 10186-р/пк-пз від 26.06.2025 року за результатами розгляду скарги ТОВ «СП ЮКОЙЛ» щодо процедури закупівлі, оголошеної Замовником Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-22-007774-а), яким зобов’язала Замовника :
– скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» (код ЄДРПОУ:31852954) за процедурою закупівлі – «Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09210000-4 мастильні засоби)».
Разом з тим, після прийняття цього рішення Замовник оголосив нову процедуру закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) з абсолютно ідентичним предметом закупівлі, але збереженням у тендерній документації умов, які фактично і стали підставою для попереднього відхилення скаржника, що також свідчить про відсутність наміру з боку Замовника виконувати рішення АМКУ.
Таким чином, Замовник, оголошуючи нову процедуру, не усунув підстави для дискримінації скаржника та інших потенційних учасників та умисно не виконав рішення АМКУ, що є порушенням вимог частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою рішення органу оскарження є обов’язковим до виконання.
Дії Замовника та вимоги Тендерної документації за процедурою закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) є такими що обмежують право участі в закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно постачати товар за предметом закупівлі, чим, зокрема, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема: -
- на участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності.
Наголошуємо! Такими діями (невиконання рішення АМКУ та оголошення нового тендеру з таким же предметом, з метою уникнення виконання рішення АМКУ) Замовник позбавив можливості ТОВ «СП ЮКОЙЛ» на отримання перемоги в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками та отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності та ін.
Таким чином, невиконання Замовником рішення АМКУ в аналогічній закупівлі призвело до повторного порушення прав скаржника, що є проявом дискримінації та свідомим обмеженням конкуренції всупереч вимогам Закону.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству, вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
До того ж, з метою встановлення ідентичності предметів закупівлі за двома процедурами відкритих торгів, проведеними Замовником, нижче наводимо порівняльну таблицю закупівель.
Таблиця
щодо порівняння предметів закупівель за процедурами
UA-2025-07-07-003351-a та UA-2025-05-22-007774-a
Замовник:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»
03067, м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
1. Предмет закупівлі
№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Назва предмета закупівлі Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби) Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби)
2 Перелік номенклатурних позицій Збігається повністю Збігається повністю
3 Загальний обсяг 2168 літрів та 32 кг 2168 літрів та 32 кг
В обох процедурах зазначено абсолютно однакові номенклатурні позиції, з однаковими кодами за Єдиним закупівельним словником та однаковими кількісними характеристиками.
2. Інші умови
№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Тип процедури Відкриті торги Відкриті торги
2 Замовник КП «Київміськсвітло» КП «Київміськсвітло»
3 Місце поставки м. Київ, вул. Машинобудівна, 40 м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
4 Джерело фінансування місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності
5 Умови оплати протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару
6 Кінцевий строк подання пропозицій 30.05.2025 до 10:00 15.08.2025 до 10:00
7 Строк поставки до 30.06.2025 до 15.08.2025
Таким чином, можна дійти висновку, що:
• Предмети закупівлі за обома процедурами ідентичні за своїм змістом, кодами CPV, номенклатурою та обсягом.
• Закупівлі проведені тим самим замовником за одними й тими ж умовами.
• Єдина відмінність – різні строки проведення процедури та різні строки поставки товару.
Це свідчить про фактичне дублювання закупівлі одного й того ж предмета, що може свідчити про порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, Замовник порушує норми чинного законодавства, а саме:
– частину 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»;
– статтю 5 цього ж Закону щодо обов’язку дотримуватись принципів недискримінації учасників.
З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Визнати дії Замовника Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905), що полягають у невиконанні рішення АМКУ та оголошенні нового тендеру з тим самим предметом закупівлі, порушенням законодавства.
3. Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) виконати рішення АМКУ від 26.06.2025 року № 10186-р/пк-пз у встановленому порядку.
4. Визнати дії Замовника Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) щодо затвердження та оприлюднення тендерної документації з дискримінаційними умовами такими, що порушують ст.?5 Закону України «Про публічні закупівлі»
5. Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) відмінити процедуру закупівлі UA-2025-07-07-003351-a.
5. Розглянути питання про притягнення винних посадових осіб Замовника до відповідальності, передбаченої законодавством.
Автор:
31852954, ТОВ "СП ЮКОЙЛ"
69014, Україна, Запорізька область, ЗАПОРІЖЖЯ, Базова, 3-А
Причина припинення:
оплата отримана після періоду подачі скарг
07 липня 2025 року Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (далі — Замовник) розпочав процедуру
закупівлі Оливи та мастила за ідентифікатором закупівлі UA-2025-07-07-003351-a, за предметом: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби.
Тендерна документація, яку оприлюднив Замовник за закупівлею UA-2025-07-07-003351-a, затверджена Протоколом уповноваженої особи від 07 липня 2025 року № 37 (далі — Тендерна документація, ТД), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Скаржник зазначає, що у попередній аналогічній процедурі закупівлі (UA-2025-05-22-007774-a) скаржником вже була подана скарга до органу оскарження щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції скаржника.
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ розглянула цю скаргу та прийняла рішення у справі № 10186-р/пк-пз від 26.06.2025 року за результатами розгляду скарги ТОВ «СП ЮКОЙЛ» щодо процедури закупівлі, оголошеної Замовником Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-22-007774-а), яким зобов’язала Замовника :
– скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ» (код ЄДРПОУ:31852954) за процедурою закупівлі – «Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09210000-4 мастильні засоби)».
Разом з тим, після прийняття цього рішення Замовник оголосив нову процедуру закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) з абсолютно ідентичним предметом закупівлі, але збереженням у тендерній документації умов, які фактично і стали підставою для попереднього відхилення скаржника, що також свідчить про відсутність наміру з боку Замовника виконувати рішення АМКУ.
Таким чином, Замовник, оголошуючи нову процедуру, не усунув підстави для дискримінації скаржника та інших потенційних учасників та умисно не виконав рішення АМКУ, що є порушенням вимог частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою рішення органу оскарження є обов’язковим до виконання.
Дії Замовника та вимоги Тендерної документації за процедурою закупівлі (UA-2025-07-07-003351-a) є такими що обмежують право участі в закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно постачати товар за предметом закупівлі, чим, зокрема, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема: -
- на участь у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності.
Наголошуємо! Такими діями (невиконання рішення АМКУ та оголошення нового тендеру з таким же предметом, з метою уникнення виконання рішення АМКУ) Замовник позбавив можливості ТОВ «СП ЮКОЙЛ» на отримання перемоги в аукціоні у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками та отримання прибутку від проведення власної господарської діяльності та ін.
Таким чином, невиконання Замовником рішення АМКУ в аналогічній закупівлі призвело до повторного порушення прав скаржника, що є проявом дискримінації та свідомим обмеженням конкуренції всупереч вимогам Закону.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству, вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
До того ж, з метою встановлення ідентичності предметів закупівлі за двома процедурами відкритих торгів, проведеними Замовником, нижче наводимо порівняльну таблицю закупівель.
Таблиця
щодо порівняння предметів закупівель за процедурами
UA-2025-07-07-003351-a та UA-2025-05-22-007774-a
Замовник:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»
03067, м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
1. Предмет закупівлі
№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Назва предмета закупівлі Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби) Оливи та мастила (ДК 021:2015 – 09210000-4 мастильні засоби)
2 Перелік номенклатурних позицій Збігається повністю Збігається повністю
3 Загальний обсяг 2168 літрів та 32 кг 2168 літрів та 32 кг
В обох процедурах зазначено абсолютно однакові номенклатурні позиції, з однаковими кодами за Єдиним закупівельним словником та однаковими кількісними характеристиками.
2. Інші умови
№ Параметр UA-2025-05-22-007774-a UA-2025-07-07-003351-a
1 Тип процедури Відкриті торги Відкриті торги
2 Замовник КП «Київміськсвітло» КП «Київміськсвітло»
3 Місце поставки м. Київ, вул. Машинобудівна, 40 м. Київ, вул. Машинобудівна, 40
4 Джерело фінансування місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності місцевий бюджет/кошти від господарської діяльності
5 Умови оплати протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару протягом 15 к.дн. з дня прийняття товару
6 Кінцевий строк подання пропозицій 30.05.2025 до 10:00 15.08.2025 до 10:00
7 Строк поставки до 30.06.2025 до 15.08.2025
Таким чином, можна дійти висновку, що:
• Предмети закупівлі за обома процедурами ідентичні за своїм змістом, кодами CPV, номенклатурою та обсягом.
• Закупівлі проведені тим самим замовником за одними й тими ж умовами.
• Єдина відмінність – різні строки проведення процедури та різні строки поставки товару.
Це свідчить про фактичне дублювання закупівлі одного й того ж предмета, що може свідчити про порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, Замовник порушує норми чинного законодавства, а саме:
– частину 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»;
– статтю 5 цього ж Закону щодо обов’язку дотримуватись принципів недискримінації учасників.
З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Визнати дії Замовника Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905), що полягають у невиконанні рішення АМКУ та оголошенні нового тендеру з тим самим предметом закупівлі, порушенням законодавства.
3. Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) виконати рішення АМКУ від 26.06.2025 року № 10186-р/пк-пз у встановленому порядку.
4. Визнати дії Замовника Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) щодо затвердження та оприлюднення тендерної документації з дискримінаційними умовами такими, що порушують ст.?5 Закону України «Про публічні закупівлі»
5. Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло» (код ЄДРПОУ: 03360905) відмінити процедуру закупівлі UA-2025-07-07-003351-a.
5. Розглянути питання про притягнення винних посадових осіб Замовника до відповідальності, передбаченої законодавством.
Автор:
31852954, ТОВ "СП ЮКОЙЛ"
69014, Україна, Запорізька область, ЗАПОРІЖЖЯ, Базова, 3-А
Звернення:
За тендером : Оливи та мастила (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»– 09210000-4 мастильні засоби)
Тема:
банківська гарантія
Зміст:
уточніть мету вимоги банківської гарантії - просто задовбати людей додатковим документообігом при оформленні гарантії щоб менше учасників прийшло? Так у вашій документації й так все є для цього, й так виграє ваш улюбленець... Чи ви справді вірите в те, що банківська гарантія в суму менше 3 гривні убезпечить Вас від відмови підписання договору переможцем торгів ?
Дата оприлюднення звернення:
08.07.2025 08:16
Шановний Учасник! Замовниками визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням Особливостей (Постанови КМ №1178 від 22.10.2022 року). Законом не заборонено вимагати забезпечення тендерних пропозицій, а також забезпечення виконання договору. Просимо звернути увагу, що КП "Київміськсвітло" діє в рамках діючого законодавства та не має "улюбленців" при проведенні закупівель. Просимо Учасників мати повагу
Дата оприлюднення відповіді:
08.07.2025 08:43
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
371 247.78
грн.
Період подання пропозицій
до
15.07.2025 12:00
Замовник:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення м. Києва «Київміськсвітло»