Закупівля Ноутбуки (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)) від Міністерство оборони України (Головне управління зв"язку та кібербезпеки Генерального штабу Збройних Сил України).
Довідка про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за формою 1.
* аналогічними вважаються договори на закупівлю ноутбуків.
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі надає копію аналогічного договору (договорів) з усіма додатками до нього та копію документу(ів) (видаткова накладна та/або акт приймання-передачі), що підтверджують його виконання в повному обсязі.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Значення, яке очікується
5
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5% від вартості договору.
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: Міністерство оборони України
Місцезнаходження Замовника: місто Київ, 03168
Код ЄДРПОУ: 00034022
IBAN № UA308201720355149006000018611, Державна казначейська служба України в м. Київ, МФО 820172. У призначенні платежу обов’язково вказати: «Забезпечення виконання договору, предмет закупівлі» (забезпечення виконання договору, без ПДВ)
Відповідно до частини 3 статті 27 розмір забезпечення договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації.
У разі якщо Переможець є нерезидентом, він може надати забезпечення виконання договору про закупівлю у національній валюті країни Замовника — гривні на суму 5% від вартості договору в еквіваленті, що перерахована на дату оформлення банківської гарантії за офіційним курсом Національного банку.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 6 до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції:
1 908 775,90 грн.
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати
90 (дев’яносто) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі — гарант).
2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).
3. Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
4. У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
— повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
— код банку (у разі наявності);
— адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування;
— адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
— SWIFT-адреса гаранта;
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація:
— повне найменування — для юридичної особи;
— прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи;
— ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента;
— реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності);
— серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
— адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
— повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
— адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються:
— дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація;
— назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 Форми;
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності).
7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
8. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії.
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: Міністерство оборони України
Місцезнаходження Замовника: місто Київ, 03168
Код ЄДРПОУ: 00034022
IBAN № UA308201720355149006000018611, Державна казначейська служба України в м. Київ, МФО 820172.
Значення, яке очікується
3,0
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
06.06.2025 18:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКСПЕРТЗ" (далі – Скаржник) вважає умови тендерної документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з цим, керуючись статтею 18 Закону та у строк визначений
Ретельно проаналізувавши тендерну документацію, Скаржник прийшов висновку, що Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, які обмежують права учасників, звужуючи коло учасників, порушуючи принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, максимальної економії та ефективності при здійснені процедури закупівель та порушують вимоги чинного законодавства України і наші права та законні інтереси.
Так, статтею 5 Закону встановлено, що принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників.
Згідно частини 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до опублікованої тендерної документації, зокрема Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Ноутбуки (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))», Скаржником встановлено, що технічні вимоги до предмета закупівлі є надмірними та дискримінаційними, а саме сформульовані таким чином, що враховуючи очікувану вартість та бюджет замовника, лише товар одного виробника може відповідати встановленим технічним вимогам.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, Замовник встановлює вимоги до вбудованих роз’ємів та портів вводу-виводу:
«Вбудовані роз’єми та порти вводу-виводу (не менше/не гірше):
2 порти USB 3.2 Type-A Gen 1,
1 порт USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт HDMI 2.1,
1 комбінований або роздільний аудіо вхід-вихід (вмонтовані, без перехідників).»
Скаржник вважає вимогу до наявності двох портів USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4 надмірною та такою, що невиправдано обмежує конкуренцію серед учасників.
Наявність двох повноцінних портів Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4 не обґрунтована ні з технічної, ні з функціональної точки зору, адже реальна потреба в одночасному використанні двох таких портів виникає рідко і лише у випадках дуже специфічних професійних задач.
На практиці другий порт Thunderbolt™ 4.0 використовується переважно для зарядки пристрою. Оскільки зарядка реалізується через Power Delivery, який підтримується стандартними USB-C портами, другий порт Thunderbolt™ 4.0 дублює функцію, яку цілком забезпечує USB-C PD. Це робить наявність другого порту Thunderbolt™ 4.0 зайвою і економічно недоцільною.
Порти Thunderbolt 4 суттєво дорожчі за звичайні USB-C PD. Вимога двох портів Thunderbolt™ 4.0 значно підвищує вартість пристрою, тоді як використання лише одного порту Thunderbolt™ 4.0 і одного USB-C PD дає таку ж функціональність.
Наявність вимоги про два порти Thunderbolt™ 4.0 суттєво обмежує коло потенційних виробників та учасників торгів. Багато виробників не випускають моделі з двома портами Thunderbolt 4, особливо в межах обмеженого бюджету. Як наслідок, в закупівлі може взяти участь лише один постачальник, що порушує принципи відкритої конкуренції та, як правило, призводить до завищення ціни. Це суперечить меті максимально ефективного та економного витрачання бюджетних коштів, а для раціонального використання коштів та дотримання принципів відкритих закупівель доцільно обмежитись одним портом Thunderbolt 4 або USB4 та одним USB-C PD.
У разі пропозиції ноутбуків на базі процесорів AMD ми також стикаємося з дискримінаційними технічними вимогами щодо обов’язкової наявності портів Thunderbolt™, які є запатентованою технологією компанії Intel і недоступні для реалізації на платформі AMD. Водночас еквівалентні порти USB Type-C з підтримкою Power Delivery та DisplayPort, а також USB4 з підтримкою Power Delivery та DisplayPort є повністю еквівалентними за конструкцією та ідентичними за функціональними можливостями, що дозволяє забезпечити той самий рівень технічної функціональності.
На підтвердження надаємо порівняльну таблицю технічних характеристик моделей ноутбуків (саме ноутбуків без програмного забезпечення та програмного забезпечення антивірусного захисту) всесвітньо відомих брендів таких як ASUS, Lenovo, Dell, HP з технічними вимогами Замовника (Додаток 1 до скарги), яка доводить, що за наявності вимоги двох портів USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4 жодна з моделей ноутбуку не підпадає під вимоги Замовника з врахуванням бюджету закупівлі.
У зв’язку з викладеним вимагаємо внести відповідні зміни до технічних вимог тендерної документації, усунувши необґрунтовану прив’язку до запатентованої технології Intel та торгової марки «Thunderbolt», та надати можливість потенційним учасникам пропонувати альтернативу технології Thunderbolt у вигляді еквіваленту USB4.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, провів моніторинг ринку з метою пошуку ноутбука, який би відповідав технічним вимогам, зазначеним Замовником у тендерній документації, та міг бути запропонований у межах очікуваної вартості предмета закупівлі.
За результатами такого аналізу виявлено, що жоден з ноутбуків, окрім моделей торгової марки Acer, не відповідає одночасно всім технічним характеристикам і бюджету, встановленому Замовником. Інші моделі або не відповідають заявленому параметру, а саме параметру «вбудовані роз’єми та порти вводу-виводу», або їх вартість перевищує очікувану вартість закупівлі.
Відповідно до пункту 4 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення процедури.
Оскільки предметом закупівлі є ноутбук у комплекті поставки, до якого входять:
- ноутбук;
- програмне забезпечення — операційна система Microsoft Windows Professional;
- антивірусне програмне забезпечення — ESET Protect Entry;
- додаткові периферійні пристрої, а саме: маніпулятор типу "миша", сумка та носій інформації типу CD/DVD або USB flash-drive із комплектом драйверів відповідно до технічної специфікації,
жоден з ноутбуків у такій комплектації, окрім моделі Acer TMP216-51 CI3-1315U, не відповідає одночасно технічним вимогам Замовника та встановленій очікуваній вартості. Інші моделі з подібними характеристиками або не відповідають технічним параметрам, або їх вартість перевищує бюджет закупівлі.
Таким чином, Скаржник, як добросовісний учасник, не має законних підстав пропонувати ноутбук, який формально відповідає технічним вимогам, але перевищує бюджет закупівлі.
Враховуючи п.4 ст 26 Закону скаржник як потенційний учасник обмежений переліком моделей ноутбуків в бюджеті даної закупівлі.
З метою підтвердження можливості виконання вимог тендерної документації, Скаржник звернувся із відповідними запитами до низки провідних світових виробників портативної комп’ютерної техніки, а також до їхніх офіційних представництв в Україні, з проханням надати комерційні пропозиції або підтвердити наявність моделей ноутбуків, технічні характеристики яких відповідають умовам, визначеним Замовником, а також підпадають в ціновий діапазон, встановлений Замовником.
У відповідь на зазначені запити Скаржник отримав офіційні підтвердження про відсутність моделей ноутбуків, які б були в визначеному Замовником ціновому діапазоні та відповідали усім встановленим технічним вимогам, а саме – параметру:
1 порт USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4.
На підтвердження звернення до офіційного представника виробника Lenovo PC HK Limited в Україні - ТОВ «Леново Юкрейн», надаємо Інформаційний лист Вих: № 0684 / -1, від 10.06.2025 (Додаток 2 до Скарги), який підтверджує, що жодна з моделей ноутбуків торгової марки Lenovo, яка наразі наявна на ринку та знаходиться в ціновому діапазоні, визначеному очікуваною вартістю закупівлі не має двох портів USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4, а отже жоден з ноутбуків торгової марки Lenovo не відповідає встановленим вимогам Замовника.
Скаржник також звернувся до офіційного представника виробника Dell Technologies в Україні - ТОВ «Делл Україна» та отримав офіційну відповідь про те, що ноутбуки торгової марки Dell, які є актуальними на сьогоднішній день та не мають статусу EOS/EOL не мають двох портів USB Type-C Thunderbolt™ 4.0 with Power Delivery & DisplayPort 1.4 (Лист від 09.06.2025 - Додаток 3 до скарги), а отже не відповідають технічним вимогам Замовника згідно тендерної документації.
Таким чином, вказана вимога є такою, що суттєво обмежує конкуренцію та дискримінує учасників, які пропонують продукцію інших виробників, оскільки фактично унеможливлює подання тендерної пропозиції з будь-якою продукцією, окрім однієї (конкретної) моделі одного виробника, а саме Acer TMP216-51 CI3-1315U. На підтвердження цього Скаржник надає порівняльну таблицю, яка наочно доводить, що технічним характеристикам, встановлених Замовником відповідає ноутбук Acer TMP216-51 CI3-1315U (Додаток 4 до скарги).
Скаржник вимагає внести зміни до розділу, що стосується вбудованих роз’ємів та портів вводу-виводу, виклавши його в такій редакції:
«Вбудовані роз’єми та порти вводу-виводу (не менше/не гірше):
2 порти USB 3.2 Type-A Gen 1,
1 порт USB Type-C with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт USB Type-C (USB4 або Thunderbolt 4.0) with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт HDMI 2.1,
1 комбінований або роздільний аудіо вхід-вихід (вмонтовані, без перехідників).»
Або
«Вбудовані роз’єми та порти вводу-виводу (не менше/не гірше):
2 порти USB 3.2 Type-A Gen 1,
1 порт USB Type-C with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт USB Type-C with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт HDMI 2.1,
1 комбінований або роздільний аудіо вхід-вихід (вмонтовані, без перехідників).»
Або
«Вбудовані роз’єми та порти вводу-виводу (не менше/не гірше):
2 порти USB 3.2 Type-A Gen 1,
1 порт USB Type-C with Power Delivery & DisplayPort 1.4,
1 порт HDMI 2.1,
1 комбінований або роздільний аудіо вхід-вихід (вмонтовані, без перехідників).»
Таким чином, внесення відповідних змін до тендерної документації забезпечить її відповідність вимогам чинного законодавства України та сприятиме створенню умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівлі.
Аналогічна правова позиція викладена в рішеннях органу оскарження:
- № 8508-р/пк-пз від 12.06.2023;
- №9001-р/пк-пз від 05.06.2025.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з викладеним, Скаржник вбачає умови тендерної документації дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію серед учасників.
На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідність вимогам Закону.
Автор:
35792407, ТОВ "ЕКСПЕРТЗ"
01032, Україна, м. Київ, місто Київ, ВУЛИЦЯ ЖИЛЯНСЬКА, будинок 14б, офіс 303Б
Причина припинення:
оплата отримана після періоду подачі скарг
Ноутбуки (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))
Звернення:
За тендером : Ноутбуки (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))
Тема:
ОС
Зміст:
Доброго дня!
Чи допускається встановлення ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 11 Professional x64 Ukrainian?
Поставка ПЗ буде здійснюватися з дотриманням вимог Закону України «Про авторське право і суміжні права». Кожний примірник програмного забезпечення Windows 11 Pro має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Також звертаємо увагу, що продукція компанії «Microsoft» має групу ознак, за якими можливо визначити її оригінальність (офіційна сторінка: https://www.microsoft.com/uk-ua/howtotell/software-packaged Щодо легальної та ліцензійної операційної системи Windows 11 Pro, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту. Таким чином Замовник автоматично захищений від постачання неліцензійної операційної системи. При отриманні товару від Продавця під час передачі товару проводиться його перевірка працездатності як апаратного, так і програмного забезпечення (реєстрація на сайті виробника програмного забезпечення). В УМОВАХ ЛІЦЕНЗІЙНОЇ УГОДИ НА ВИКОРИСТАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ MICROSOFT (ОПЕРАЦІЙНА СИСТЕМА WINDOWS 11 ПРО) вказано, що: «При підключенні до Інтернету під час використання програмного забезпечення воно автоматично звертається до Microsoft або до афілійованої особи Microsoft, щоб активувати та встановити прив'язку до певного пристрою.»
Практика встановлення операційної системи саме учасником – не є порушенням авторського праву та вимог тендерної документації це також підтверджується практикою АМКУ, рішення №25458-р/пк-пз від 11.11.202, 25238-р/пк-пз від 09.11.2021, №27295 від 08.12.2021 відповідно. Будь які внесення змін щодо так званих листів про авторизації - це пряме порушення практики АМКУ, останні рішення в 2024 році: UA-2024-02-13-013701-a, UA-2024-02-20-014196-a
Дата оприлюднення звернення:
08.06.2025 23:09
Звернення:
За тендером : Ноутбуки (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))
Тема:
Корупція під час повномаштабного вторгнення росії
Зміст:
Шановний Замовник! скільки ви (з маленької букви, на велику не заслуговуєте) хочете заробити грошей на цій закупівлі, додавши у вимоги програмне забезпечення ESET, яке не має еквіваленту та звужує кількість учасників до одного, максимум двох учасників бо ціну на цей продукт отримає лише переможець закупівлі, який вже відомий. ВИМАГАЄМО, скасувати закупівлю, та провести дві окремі на ноутбуки та окремо на програмне забезпечення ESET. У вас відсутня совість в той час, як гинуть наші люди. Ми придамо огласці, як можна в більшу кількість перевіряючих органів, журналістів, волонтерів, які збирають крохи, в той час, як ви не можете нажратись під час війни. Додавши специфічні порти у кількості двох штук, які вам не потрібні в такий кількості ви звузили до мінімума кількість моделей, які підходять.
Дата оприлюднення звернення:
09.06.2025 11:57
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
63 625 863.38
грн.
Період подання пропозицій
до
14.06.2025 09:00
Замовник:
Міністерство оборони України (Головне управління зв'язку та кібербезпеки Генерального штабу Збройних Сил України)