Обгрунтування використання процедури
Відповідно до службової записки начальника АГВ Подліняєва І.М. від 19.02.2025р. існує нагальна потреба у здійсненні Закупівлі.
Окільки, 06.12.2024 р. за результатами публічних закупівель UA-2024-11-22-010230-a та UA-2024-11-22-002065-a між Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Сумській області (далі – Служба) та товариством з обмеженою відповідальністю «Тенегія» (далі – ТОВ «Тенегія») було укладено договір №966/2 на поставку дизельного палива та договір 965/2 на поставку бензину марки А-95 (далі – Договори).
Відповідно до умов зазначених Договорів, ТОВ «Тенегія», як постачальник зобов’язувався поставити Службі, як Замовнику, Товар, а саме Дизельне паливо (ДК 021: 2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, деталізований код - 09134200-9 Дизельне паливо) та неетильований бензин А-95 (ДК 021: 2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, деталізований код - 09132100-4 неетильований бензин) шляхом передачі талонів та/або скретч-карток, а Замовник був зобов’язаний прийняти і оплатити такі товари.
На виконання умов договору ТОВ «Тенегія» поставило скретч-картки і у період з 06 грудня 2024 р. по 11 лютого 2025 р. періодично здійснювалась заправка транспортних засобів, що належать Службі з використанням скретч-карт.
Однак, починаючи з 11 лютого 2025 р. відпуск Товару на АЗС не здійснюється через відсутність палива. При цьому, слід зазначити, що на АЗС відсутнє як дизельне паливо, так і бензин марки А-95.
На підтвердження вказаного Службою було складено відповідні акти, в яких зафіксовано неможливість отримання Товару (заправки транспортних засобів, що належать Службі).
Станом на 19.02.2025 р. при пред’явленні скретч-карт Відповідача на АЗС-партнерах фактичний відпуск Товару не здійснюється. При цьому актами від 12.02.2025 р., 13.02.2025 р., 14.02.2025 р., 15.02.2025 р., 16.02.2025 р., 17.02.2025 р., 18.02.2025 р. підтверджується факт відсутності пального на АЗС.
У зв’язку з неможливістю заправки транспортних засобів за вказаними Договорами Службою подано позовні заяви до суду.
Вказана обставина (відсутність пального) унеможливлює використання транспортних засобів Служби для виконання своїх завдань та функцій, передбачених Положенням про Службу, у зв’язку з чим існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі пального.
З огляду на викладене, та у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, виникла необхідність проведення закупівлі пального, а саме дизельного палива та неетильованого бензину марки А-95. Враховуючи обмежений час, відсутня можливість проведення цієї закупівлі у строки, встановлені Особливостями.
Враховуючи нагальну потребу, у Замовника відсутня можливість проведення цієї закупівлі у строки, встановлені Особливостями.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підпункту 4 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у формі цього файлу «Обґрунтування підстави».