Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами), а саме статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною
3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника існує потреба у здійсненні закупівлі послуги рухомого (мобільного) зв'язку, код ДК 021:2015 (CPV) : 64210000-1 Послуги телефонного зв’язку та передачі даних, очікувана вартість становить 18000,00 грн (далі – Закупівля).
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби Замовника на період 2025 року.
ПрАТ «Київстар» є оператором з надання телекомунікаційних послуг – послуг мобільного зв’язку, передавання даних, послуг фіксованого зв’язку, має розгалужену карту покриття мобільним зв`язком та мобільним інтернетом території України, зокрема у Івано-Франківській області.
ПрАТ «Київстар» надає електронні комунікаційні послуги як оператор послуг рухомого (мобільного) зв?язку, наявна у Замовника SIM-карта якого використовується в ІР-телефонії для мінімізації витрат на вихідні телефонні дзвінки з метою ефективного використання та економії бюджетних коштів
Університет тривалий час використовує послуги мобільного зв'язку конкретного оператора, що забезпечує надійну комунікацію. За цей час сформувалася стала технічна інфраструктура та налаштовані системи комунікації.
Поточний оператор забезпечує стабільне покриття мережі на всій території університету та в місцях проведення виїзних заходів. Якість зв'язку є критично важливою для оперативного керування закладом вищої освіти та прийняття управлінських рішень в.о. ректора. Зміна оператора створює ризики погіршення якості зв'язку та можливих збоїв у комунікації під час перехідного періоду.
Наявний корпоративний тариф та умови обслуговування оптимізовані під потреби університету та враховують специфіку використання послуг зв'язку керівництвом закладу. Налагоджена взаємодія з технічною підтримкою оператора та персональним менеджером дозволяє оперативно вирішувати будь-які нештатні ситуації, що особливо важливо для забезпечення безперервного зв'язку з в.о. ректора.
З огляду на вищевикладене, зміна оператора мобільного зв'язку є технічно складною та економічно недоцільною (додаткові видатки і втрати раніше витрачених коштів), оскільки витрати на міграцію та ризики порушення комунікації перевищують потенційні переваги від такої зміни. Збереження послуг поточного оператора забезпечить стабільну роботу керівництва університету та ефективне виконання в.о. ректора своїх посадових обов'язків.
З огляду на зазначене, а також на необхідність забезпечити безперервну потребу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника у послузі, наявні підстави здійснити Закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.