Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами), а саме статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною
3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника з метою забезпечення навчального процесу, для належної роботи науково-навчальних та адміністративних підрозділів існує потреба у здійсненні закупівлі телекомунікаційних послуг, код ДК 021:2015 (CPV) : 64210000-1 Послуги телефонного зв’язку та передачі даних, очікувана вартість становить 23000,00 грн (далі – Закупівля).
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби Замовника на період 2025 року.
Послуги телефонного зв’язку та передачі даних для Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника надаються за допомогою лінійно-кабельних споруд, телекомунікаційного обладнання та з’єднувальних ліній, що знаходяться у власності ТзОВ «Прикарпатське виробниче підприємство зв’язку».
Ресурс нумерації – це коди, номери, ідентифікатори, що використовуються для позначення (ідентифікації) електронних комунікаційних мереж, кінцевих пунктів мережі, послуг, абонентів під час маршрутизації та здійснення виклику в електронних комунікаційних мережах загального користування.
Відповідно до ч. 3 ст.74 Закону України «Про електронні комунікації» від 16 грудня 2020 року № 1089-ІХ (зі змінами) (далі – Закон) первинний розподіл ресурсу нумерації здійснюється регуляторним органом на дозвільній основі з урахуванням вимог національного плану нумерації та цього Закону.
Згідно ч.4 ст.74 Закону ресурс нумерації розподіляється суб’єктам господарювання, внесеним до реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, а також іншим особам відповідно до цього Закону (користувач ресурсу нумерації) строком на п’ять років (якщо менший строк не зазначений заявником), а в разі його використання для надання послуг міжособистісних електронних комунікацій з використанням радіочастот - строком, не меншим ніж строк дії відповідної ліцензії на користування радіочастотним спектром (якщо менший строк не зазначений заявником).
Згідно ч.5 ст.74 Закону користувач ресурсу нумерації здійснює вторинний розподіл ресурсу нумерації кінцевим користувачам електронних комунікаційних послуг.
ТзОВ «Прикарпатське виробниче підприємство зв’язку» має дозвіл НКЕК № НР100526 терміном дії до 20.11.2025 року на використання номерного ресурсу на території м.Івано-Франківськ та Івано-Франківської області. Наведена інформація щодо надання ресурсу нумерації офіційно підтверджена на сайті НКЕК та доступна за посиланням: https://data.gov.ua/dataset/e6a2dcf2-9a71-4bd9-aa7e-95a5f0a40a23 (пункт 8199).
ТзОВ «Прикарпатське виробниче підприємство зв’язку» не передавав та не надавав в користування свої права щодо зазначеної нумерації користувачам послуг або іншим постачальникам електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
Отже, надані ТзОВ «Прикарпатське виробниче підприємство зв’язку» номера стаціонарних телефонів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника належать до власного ресурсу нумерації оператора, працюють практично з моменту створення Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, занесені в численні довідники, що унеможливлює їх безперешкодну заміну на іншу номерну ємність.
Оператор забезпечує безвідмовну роботу каналів зв'язку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, цілодобову технічну підтримку, оповіщення щодо можливих порушень функціонування мережі зв'язку, профілактичних робіт та виїзд бригад для виконання ремонту. Надання телекомунікаційних послуг здійснюється в цілодобовому режимі і не передбачає можливості припинення та зміни оператора телекомунікацій для отримання вищезазначених послуг. Зміна існуючого Оператора на інших можливих операторів телекомунікацій призведе до таких негативних наслідків як:
- необхідність побудови нових каналів зв’язку, що не може бути виконано в короткий термін і призведе до тимчасового призупинення отриманих послуг, а також до нераціональних, додаткових витрат бюджетних коштів;
- зміни номерного ресурсу і номерів телефонів, які внесені у довідкову та технічну документацію, бланкову продукцію, що в свою чергу призведе до втрати оперативного зв’язку з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадянами, підприємствами, установами та організаціями;
- переривання зв'язку призведе до затримки виконання завдань, які покладаються на Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника;
- необхідності оренди або придбання нового каналоутворюючого обладнання для доведення нових телефонних номерів до об’єктів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника;
- виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
З огляду на зазначене, а також на необхідність забезпечити безперервну потребу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника у послузі, наявні підстави здійснити Закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.