Закупівля Бензин А-95 (картка, талон); Дизельне паливо (Євро 5) (картка, талон) (ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти) від ОЛЕКСАНДРІЙСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.02.2025 16:05
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів саме на право користування АЗС, які містять при цьому перелік АЗС.
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів саме на право користування АЗС, які містять при цьому перелік АЗС:
«У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2025 року. Лист повинен бути виданий Учаснику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК, на яких буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива, наданим в складі тендерної пропозиції.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- Учасник є власником АЗС/АЗК (в нормативно правовому полі – наявність АЗС/АЗК у оренді/суборенді у учасника);
АБО
- наявності в Учасника договорів оренди/суборенди на АЗС/АЗК (в нормативно правовому полі – наявність АЗС/АЗК у оренді/суборенді у учасника);
АБО
- наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником (в нормативно правовому полі – наявність АЗС у праві користуванні у учасника та та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником).
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, зберігання пального або обслуговування талонів зразка учасника, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді/суборенді або з правом користування учасником АЗС - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не емітент талонів мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен передбачати обслуговування талонів Учасника – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не користування матеріально-технічної базою – об’єктів автозаправних станцій.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС (Копія партнерських договорів щодо користування АЗС повинна містити перелік АЗС,) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ОЛЕКСАНДРІЙСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (картка, талон); Дизельне паливо (Євро 5) (картка, талон) (ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-05-014513-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів саме на право користування АЗС, які містять при цьому перелік АЗС.
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше ніж п’яти АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі.
1.2. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше ніж п’яти АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі:
«Учасник повинен надати довідку у довільній формі з переліком власних або орендованих, або партнерських АЗС/АЗК у Рівненській області (не менше ніж п’ять АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі, з адресами, номерами телефонів та зазначенням всіх видів та марок пального, що зазначені у технічній специфікації.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника МТБ, а саме окремо визначену Замовником кількість АЗС/АЗК
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника не менше ніж п’яти АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі – що зможе задовільнити лише окремо визначена кількість мереж АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір,
При цьому, зазначена мережа АЗС не має саме: не менше ніж п’яти АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі, але при цьому має АЗС з наступним місцерозташуванням:
1) БРСМ-нафта: Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42 – на виконання вимоги в частині місцерозташування у АЗС/АЗК у м. Рівне.
2) БРСМ-нафта: Рівненська обл., Дубенський р-н. с. Молодаво Друге, вул. Широка, 36 – на виконання вимоги в частині місцерозташування АЗС/АЗК у Рівненському районі.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу наявності АЗС матеріально-технічної бази у учасника, зокрема наявності не менше ніж п’яти АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має не менше 3 АЗС/АЗК САМЕ в адміністративно-територіальних межах м. Рівне (Скаржник може запропонувати 1 АЗС/АЗК) та АЗС/АЗК у Рівненському районі (Скаржник може запропонувати 1 АЗС/АЗК у Дубенський районі).
З наявністю мережі БРСМ-нафта у місті Рівному та у Дубенському районі, а також по всій території України можливо ознайомитись згідно карти АЗС на офіційному сайті мережі https://brsm-nafta.com/map
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адреси АЗК/АЗС у м. Рівне та у Дубенському районі Рівненської області, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , але при цьому АЗС зазначеної мережі відсутня в кількості не менше ніж п’ять АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ОЛЕКСАНДРІЙСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (картка, талон); Дизельне паливо (Євро 5) (картка, талон) (ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-05-014513-a, зокрема:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше ніж п’яти АЗС/АЗК у м. Рівне та не менше ніж три АЗС/АЗК у Рівненському районі.
3. Вилучити із тендерної документації вимогу в частині наявності та надання у складі пропозиції ліцензії на право зберігання пального та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу в частині наявності та надання у складі пропозиції ліцензії на право зберігання пального та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним:
«Пропозиція Учасника повинна містити ліцензію на зберігання, палива-нафтопродуктів (лист-пояснення у разі коли отримання такої ліцензії є необов’язковим) та Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, а також сертифікати відповідності товару.»
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії на зберігання палива-нафтопродуктів
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 6.2 Додатку № 3 до тендерної документації (Проєкту договору) Місце та умови поставки товару – згідно довірчих документів (талонів) через мережу АЗС/АЗК, перелік, яких встановлено в додатку №2 до Договору (далі – АЗС).
6.2.1. Після погодження Сторонами асортименту та кількості Товару (товарної партії), Постачальник надає за видатковою накладною Замовнику талони встановленої форми. Передача Замовнику Товару за цим Договором здійснюється Постачальником на АЗС/АЗК шляхом заправки автомобілів Замовника при пред’явленні довіреними особами Замовника талонів.
6.2.2. Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС/АЗК вказаного у ньому об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по отоварених талонах вважаються виконаними, а Товар вважається переданим Постачальником – з моменту фактичної заправки автомобіля Замовника певною кількістю Товару, яка зазначена у талоні, при цьому Постачальник не може передати Замовнику Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні..
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензії на право зберігання пального.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими органами ліцензування за місцем розташування місць зберігання пального.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера.
Більш того, партнер Скаржника є суб’єктом господарювання - власником АЗС, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, отримання якої передбачено вимогами чинного законодавства.
За таких умов, Замовник, встановивши вимоги в частині: «Пропозиція Учасника повинна містити ліцензію на зберігання, палива-нафтопродуктів (лист-пояснення у разі коли отримання такої ліцензії є необов’язковим)», порушив положення пункту 29 Особливостей, оскільки Скаржник не є суб’єктом господарювання, який має ліцензію на право зберігання пального, оскільки не має власних/орендованих АЗС та резервуарів для зберігання палива, а Партнер Скаржника отримав Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Дискримінаційна вимога в частині надання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним
Згідно вимог Замовника учасники закупівлі повинні надати ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що є дискримінаційною, обмежувальною та суперечить п. 29 Особливостей, в частині наявності МТБ учасників.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі (згідно положень ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»).
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: ««Бензин А-95 (картка, талон); Дизельне паливо (Євро 5) (картка, талон) (ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)»»
Також, умовами Проекту договору передбаченими Додатком № 3 до ТД визначено:
п. 6.2. Місце та умови поставки товару – згідно довірчих документів (талонів) через мережу АЗС/АЗК, перелік, яких встановлено в додатку №2 до Договору (далі – АЗС).
6.2.1. Після погодження Сторонами асортименту та кількості Товару (товарної партії), Постачальник надає за видатковою накладною Замовнику талони встановленої форми. Передача Замовнику Товару за цим Договором здійснюється Постачальником на АЗС/АЗК шляхом заправки автомобілів Замовника при пред’явленні довіреними особами Замовника талонів.
6.2.2. Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС/АЗК вказаного у ньому об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по отоварених талонах вважаються виконаними, а Товар вважається переданим Постачальником – з моменту фактичної заправки автомобіля Замовника певною кількістю Товару, яка зазначена у талоні, при цьому Постачальник не може передати Замовнику Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
6.2.3. Термін дії довірчих документів (талонів, скретч-карток) становить не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати підписання цього Договору. Постачальник зобов’язується приймати талони старого зразка або обміняти на талони нового зразка, без їх заміни чи перевипуску окрім планової заміни на талони нового зразка без зміни ціни на паливо..
Продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Скаржник для ведення господарської діяльності підприємства отримав Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- ліцензії на зберігання, палива-нафтопродуктів;
- ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ОЛЕКСАНДРІЙСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95 (картка, талон); Дизельне паливо (Євро 5) (картка, талон) (ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-05-014513-a, зокрема:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу в частині наявності та надання у складі пропозиції ліцензії на право зберігання пального та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Автор:
45067285, ТОВ "ТД "ІФС"
03124, Україна, м. Київ, вул. Василенка Миколи, буд. 14Г