Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерної пропозиції, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління з питань цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Кіровоградської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 12.12.2024 № 1-вт), тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (далі – ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), протокол (протокольне рішення) уповноваженої особи від 24.12.2024 № 2вт, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 24.12.2024, пояснення надані 12.02.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» установлено наступне.
Згідно із пунктом 3.1 «Оформлення тендерних пропозицій» розділу IIІ «Підготовка тендерних пропозицій» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту 3.2 «Зміст тендерної пропозиції» розділу IIІ тендерної документації тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися із, зокрема переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток № 4).
Згідно із вимогами пункту 8 додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (далі - Додаток 4 до тендерної документації) учасником процедури закупівлі подається у складі тендерної пропозиції копія сертифікату відповідності товару, посвідчена підписом та печаткою (для юридичних осіб) учасника.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» надано Сертифікати відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, від 31.10.2024 № UA.TR.138.017-24 на бензин автомобільний А-95 Євро5-ЕО, від 31.10.2024 № UA.TR.138.018-24 на паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО, від 31.10.2024 № UA.TR.138.019-24 на паливо дизельне ДП-З-Євро5-ВО, однак, вищевказані сертифікати відповідності не посвідчені підписом та печаткою (для юридичних осіб) учасника, що не відповідає вимогам пункту 8 Додатку 4 до тендерної документації.
Крім того, відповідно до вимог пункту 4 Додатку 4 до тендерної документації, учасником подається у складі тендерної пропозиції довідка щодо мережі заправних станцій та місць їх розташування з зазначенням марки пального, яке відпускається на даних заправних станціях, а також копії договорів щодо використання АЗС.
На виконання вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» надана «Довідка Перелік заправок в межах адміністративно - територіальної одиниці» з переліком 10-ти АЗС на території Кіровоградської області та інформація, у якій учасником ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» наведено перелік АЗС бренду «УКРНАФТА» на території України, в тому числі, на території Кіровоградської області, на яких учасник ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» гарантує відпуск пального.
Однак, у вищевказаних документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ», не зазначено марки пального, яке відпускається на перелічених заправних станціях, що не відповідає вимогам пункту 4 Додатку 4 до тендерної документації.
При цьому, Замовник не скористався можливістю надання учаснику ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель для виправлення виявлених невідповідностей, як це передбачено пунктом 43 Особливостей, та згідно з протоколом (протокольним рішенням) уповноваженої особи від 24.12.2024 № 2 вт прийняв рішення про визначення його переможцем.
Крім того, установлено, що згідно із пунктом 3.7 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам встановленим в Додатку № 2 та Додатку № 4 до тендерної документації.
У додатку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги» (далі – Додаток 2 до тендерної документації) зазначено, що перелік документів, які повинен подати учасник для підтвердження пропозиції технічним вимогам, викладено у Додатку № 4. У разі, якщо товар, представлений учасником, не відповідає технічним вимогам Замовника, тендерна пропозиція такого учасника відхиляється.
Згідно із вимогами пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника подається сертифікат про походження товару або засвідчена декларація про походження товару, посвідчена підписом та печаткою (для юридичних осіб) учасника.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» не надано сертифікат про походження товару або засвідчену декларацію про походження товару, посвідчену підписом та печаткою учасника, що не відповідає вимогам пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації.
Крім того, відповідно до вимог пункту 9 Додатку 4 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасником подається копія сертифіката якості на запропонований товар, посвідчена підписом та печаткою (для юридичних осіб) учасника.
Водночас, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» не надано копії сертифікатів якості на запропонований товар, посвідчені підписом та печаткою учасника, що не відповідає вимогам пункту 9 Додатку 4 до тендерної документації.
З урахуванням вищевказаного, Замовник, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «УКРНАФТА – ПОСТАЧ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 06.02.2025, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 12.02.2025 повідомив про неоприлюднення відповідної інформації на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.
Під час здійснення моніторингу закупівлі Держаудитслужба 06.02.2025, звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів з питань, що є предметом цього моніторингу, однак, Замовник на зазначений запит оприлюднив відповідь 12.02.2025 (понад три робочі дні з дня оприлюднення запиту), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.