Наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.12.2024 16:15
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Довідка у довільній формі, що містить інформацію про виконання аналогічного (аналогічних)*, раніше укладеного (укладених), договору (договорів) із зазначенням:
- номеру та дати укладення договору, предмет договору;
- суми договору, грн.;
- відомостей про виконання договору.
1.2. Сканкопiя (ії) аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці п.1.1.
*Під аналогічним договором слід розуміти договір на постачання палива
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.12.2024 16:15
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.12.2024 16:15
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.12.2024 16:15
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.03.2025 Одеса № 60
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 24.03.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 24.03.2025 № 60
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
1 UA-2024-12-09-017655-a 09.12.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 31 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.12.2024, ТД зі змінами, затверджені рішеннями уповноваженої особи Замовника від 21.01.2025 та від 30.01.2025, переліки змін до ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 21.01.2025 та 30.01.2025, скарги товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (далі – ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») до процедури закупівлі від 13.12.2024 № UA-2024-12-09-017655-a.c1 та від 23.01.2025 № UA-2024-12-09-017655-a.b2, рішення Комісії від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз та від 03.02.2025 № 1546-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника, надані 27.03.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії не здійснювався.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії встановлено.
Під час моніторингу встановлено, що на розгляд Комісії надійшла скарга ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» від 13.12.2024 № UA-2024-12-09-017655-a.c1 щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийняте рішення від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які:
- можуть надати Замовнику саме смарт-картки;
- запропонують забезпечення Замовника WEB-додатком з доступом до «Особистого кабінету» з режимом роботи 24/7, який надає доступ покупцю до об’ємів палива, за який був здійснений розрахунок з постачальником, та який дозволяє керувати об’ємами палива, розподіляти його між паливними смарт-картками, формувати статистичні звіти по витратам, місцям використання (отоварення) бланків дозволів, карти усіх АЗС учасника тощо, а також з окремим розділом, який містить елементи керування бланків-дозволів, талонів, блокування та розблокування доступу до них тощо.
Рішенням від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз Комісія зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Паливо», оголошення про проведення якої оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-09-017655-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Згідно з інформацією, оприлюдненою на вебпорталі Уповноваженого органу, Замовником 21.01.2025 внесено зміни до тендерної документації.
В подальшому на розгляд Комісії надійшла скарга ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» від 23.01.2025 № UA-2024-12-09-017655-a.b2 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, у тому числі, невиконання рішення Комісії від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийнято відповідне рішення від 03.02.2025 № 1546-р/пк-пз, згідно з яким встановлено, що за таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які:
- можуть надати Замовнику талони, що містять QR-КОД або ШТРИХ-КОД;
- запропонують забезпечення Замовника WEB-додатком з доступом до «Особистого кабінету» з режимом роботи 24/7, який надає доступ покупцю придбаного об’єму палива та дозволяє керувати цім об’ємом палива, розділювати його, формувати талони різної фіксованої кількості певного найменування і марки палива, складати статистичні звіти по витратам, місцям використання та повинен мати окремий розділ, який містить елементи керування талонами, блокування та/або розблокування, продовження строку дії талонів тощо.
Рішенням від 03.02.2025 № 1546-р/пк-пз Комісія зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Паливо», оголошення про проведення якої оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-09-017655-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Проте моніторингом встановлено невиконання рішення Комісії від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз.
Крім того, відсутня інформація про оскарження рішення Комісії від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Таким чином, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону Замовник не виконав рішення Комісії від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо забезпечення в подальшому виконання рішень Комісії, як органу оскарження у визначений Законом строк, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівель, очікуваної вартості предмета закупівель.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівель, розміру очікуваної вартості предмета закупівель відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію та відповідні документи щодо виконання рішення Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.02.2025 № 1546-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Комунальне підприємство «Теплопостачання міста Одеси» надає пояснення у межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23.
По питанню №1.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до вимог, визначених на даний вид продукції, а саме на бензин А-95 та дизельне паливо, та заявки ініціатора закупівлі. Визначення очікуваної вартості по даній закупівлі здійснено відповідно до методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої на підприємстві, яка в свою чергу відповідає вимогам Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Підприємством отримано комерційні пропозиції, відповідно до яких сформовано конкурентний лист із зазначення середньозваженої ціни. Дана ціна визначена як очікувана вартість по даній закупівлі.
Закупівля здійснювалась за власні кошти КП «ТМО» тому вимоги пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не поширюються на підприємство.
По питанню №2
Комунальне підприємство «Теплопостачання міста Одеси» 28.02.2025 року подало позовну заяву про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1546-р/пк-пз від 03.02.2025 до Київського окружного адміністративного суду.
Копія позовної заяви та картки руху заяви додається.
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси»), протокол від 09.12.2024 року, встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тендер
UA-2024-12-09-017655-a
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, оголошеній Комунальним підприємством «Теплопостачання міста Одеси» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Згідно з описом окремої частини або частин предмета закупівлі, наведеним у оголошенні про проведення закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, оприлюдненому в електронній системі закупівель, предметом закупівлі є товари (Бензин (ТАЛОНИ), Дизельне паливо (ТАЛОНИ).
Відповідно до умов підпункту 4.1 Розділу І тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника, протокол від 09.12.2024 (далі – Тендерна документація), предметом закупівлі є «Бензин А-95 (ТАЛОНИ), дизельне паливо (ТАЛОНИ) за кодом CPV за ДК021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти».
У Додатку № 1.1. «Інформація про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі Бензин А-95 (ТАЛОНИ), дизельне паливо (ТАЛОНИ), Код ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти» до Тендерної документації, найменування товару: Бензин А-95 ТАЛОНИ; Дизельне паливо ТАЛОНИ.
Також, у Додатку № 1.1. до Тендерної документації, у розділі «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі» зазначено: «Бланк-дозвіл або талон. Бланк-дозвіл або талон- це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту , яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.
Особистий кабінет.
Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками ,формувати статистичні звіти по витратам ,місцям використання( отоварення ) БЛАНКІВ ДОЗВОЛІВ , карти усіх АЗС Учасника, тощо , що підтверджується відповідними скринами такого ресурсу із наданням посилання у всесвітній мережі. ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ ПОВИНЕН МАТИ ОКРЕМИЙ РОЗДІЛ ЯКИЙ МІСТИТЬ ЕЛЕМЕНТИ КЕРУВАННЯ БЛАНК-ДОЗВІЛИ ТАЛОНАМИ, БЛОКУВАННЯ ТА РОЗБЛОКУВАННЯ ДОСТУПУ ДО НИХ ,ТОЩО».
Разом з цим, у Додатку № 1.1. до Тендерної документації зазначено: «Відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по ДОВІРЧИМ ДОКУМЕНТАМ (СМАРТ-КАРТКИ) […]».
У пункті 2 Таблиці № 3 Додатку № 1.1. до Тендерної документації вимагається надання гарантійного листа щодо «гарантування заправок автотранспорту за ДОВІРЧИМИ ДОКУМЕНТАМИ (СМАРТ-КАРТКАМИ) […]».
У Додатку № 2.4. до Тендерної документації встановлено форму для подання учасниками цінової пропозиції на закупівлю «Бензину А-95 (ТАЛОНИ), дизельного палива (ТАЛОНИ), Код ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти».
Відповідно до умов пункту 1.1. проекту договору, наведеного у Додатку № 3 до Тендерної документації, «Постачальник зобов'язується поставити Замовнику бензин А-95 (ТАЛОНИ), дизельне паливо (ТАЛОНИ) (далі-Товар) […]».
При цьому, проект договору не передбачає наявність у постачальника особистого кабінету та/або електронного Web додатку.
За таких умов, тендерна документація містить умови, які протирічать одна одній (щодо форми поставки товару – у ТАЛОНАХ, чи у СМАРТ-КАРТКАХ), в наслідок чого Замовником порушено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, встановлений частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, у разі, бажаною Замовником формою поставки товару є все таки ТАЛОНИ, то має місце ще одне порушення законодавства про закупівлі.
Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), мати особистий кабінет та/або електронний Web додаток.
Відповідно, Технічний регламент не встановлює і переліку функцій такого особистого кабінету та/або електронного Web додатку, зокрема, наявності окремого розділу який містить елементи керування бланками-дозволами талонами, блокування та розблокування доступу до них ,тощо.
Звертаємо увагу, що не зважаючи на зазначене, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, впроваджено та здійснюється підтримка особистого (електронного) кабінету, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/, доступ до якого надається покупцям (замовникам). Інструкцію користувача особового кабінету розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Інформація для клієнта / Кабінет клієнта».
При цьому, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», не поширюється на паливні талони, скретч картки тощо.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a.
2. Додаток 3 до Тендерної документації.
3. Інструкція користувача особового кабінету.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5
Протиправні та дискримінаційні умови тендерної документації; невиконання рішення Органу оскарження.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було оскаржено умови тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, як такі, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними. За результатами розгляду скарги UA-2024-12-09-017655-a.c1, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз, яким зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі № UA-2024-12-09-017655-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
21.01.2025 Замовник оприлюднив Тендерну документацію, зі змінами, внесеними до неї 21.01.2025 (далі – Тендерна документація). Однак, аналіз змін, внесених до Тендерної документації свідчить про те, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення. Більше того, до Тендерної документації було включено нові умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a (з урахуванням внесених 21.01.2025 змін) містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
За результатами розгляду Органом оскарження скарги UA-2024-12-09-017655-a.c1, було прийнято рішення від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз, відповідно до якого було встановлено, що вимоги тендерної документації, які передбачають забезпечення Замовника WEB-додатком з доступом до «Особистого кабінету» з режимом роботи 24/7, який надає доступ покупцю до об’ємів палива, за який був здійснений розрахунок з постачальником, та який дозволяє керувати об’ємами палива, розподіляти його між паливними смарт – картками, формувати статистичні звіти по витратам, місцям використання (отоварення) бланків дозволів, карти усіх АЗС учасника тощо, а також з окремим розділом, який містить елементи керування бланків-дозвілів талонів, блокування та розблокування доступу до них тощо, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Також у рішенні від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз зазначено, що «відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)».
Рішенням від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз також встановлено, що «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Аналіз змін, внесених до Тендерної документації свідчить про те, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 23.12.2024 № 20435-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення.
Так, замовник вніс зміни до Тендерної документації, які не усунули зазначені вище вимоги, а також не усунули дискримінаційний характер цих вимог:
1) оновлений Додаток № 1.1. до Тендерної документації містить вимоги, згідно з якими «**Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талони повинні відображатися/формуватися у особистому кабінеті Web додатку*** з режимом роботи 24/7, одноразового використання, містить QR-код, який дозволяє здійснити ідентифікацію Замовника та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами ( далі - талон). *** Особистий кабінет Web додатку надає Замовнику доступ до придбаного об’єму палива та дозволяє керувати цім об’ємом палива, розділювати його, формувати талони різної фіксованої кількості певного найменування і марки палива, складати статистичні звіти по витратам, місцям використання та повинен мати окремий розділ, який містить елементи керування талонами, блокування та/або розблокування, продовження строку дії талонів тощо (далі-функціонал Web додатку)»;
2) згідно з оновленою редакцією підпункту 2.4. пункту 2 Таблиці № 2 Додатку № 1.1. до Тендерної документації, «На підтвердження наявності у Учасника Особистого кабінету Web додатку надати скрини із посилання усесвітній мережі та скрини щодо функціоналу Web додатку».
Таким чином, зазначені безпідставні та дискримінаційні вимоги, які стосуються забезпечення Замовника WEB-додатком з доступом до «Особистого кабінету», залишились в Тендерній документації.
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), мати особистий кабінет та/або електронний Web додаток.
Відповідно, Технічний регламент не встановлює і переліку функцій такого особистого кабінету та/або електронного Web додатку, зокрема, наявності окремого розділу який містить елементи керування бланками-дозволами талонами, блокування та розблокування доступу до них ,тощо.
Звертаємо увагу, що не зважаючи на зазначене, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, впроваджено та здійснюється підтримка особистого (електронного) кабінету, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/, доступ до якого надається покупцям (замовникам). Інструкцію користувача особового кабінету розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Інформація для клієнта / Кабінет клієнта».
При цьому, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», не поширюється на паливні талони, скретч картки тощо.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Встановлення Замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, з урахуванням змін, внесених 21.01.2025, Додатком № 1.1 до Тендерної документації передбачено, що «Талони повинні відображатися/формуватися у особистому кабінеті Web додатку*** з режимом роботи 24/7, одноразового використання, МІСТИТЬ QR-КОД, який дозволяє здійснити ідентифікацію Замовника та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами (далі - талон)».
З цього приводу слід зазначити, що вимога щодо наявності на талоні QR-коду, є безпідставною та протиправною.
Так, порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Згідно з визначенням, наведеним у пункті 3 Інструкції, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно з вимогами пункту 10.3.3.1 Інструкції, форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
При цьому, зазначена Інструкція НЕ МІСТИТЬ вимог до талонів, згідно з якими вони мали б містити QR-код.
Отже, встановлення Замовником зазначених вимог до талонів, не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, та є неприпустимим.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Талони, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не містять QR-коду. Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимогам замовника щодо наявності QR-коду, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a (з урахуванням внесених 21.01.2025 змін).
2. Інструкція користувача особового кабінету.
3. Зразки талонів емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-12-09-017655-a, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи Замовника (Протокол від 21.01.2025), а саме, усунути зазначені вище протиправні та дискримінаційні умови.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення протиправних та дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5