Закупівля Бензин А - 95, Дизельне паливо (за кодом згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015:09130000-9 «Нафта і дистиляти») від ЧЕРКАСЬКА СЕЛИЩНА РАДА КРАМАТОРСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ .
84162, Україна, Донецька область, смт. Черкаське, вул. Миру, буд.4
Дата постачання по
31.12.2024 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Покупець здійснює оплату палива в строк не пізніше 10 робочих днів з дати підписання видаткової накладної на паливо (дата підписання збігається з датою її формування).
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.10.2024 15:11
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.10.2024 15:11
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.10.2024 15:11
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару на підставі виключно по відомостям з наданням актів здачі-прийняття ПММ та 2-го екземпляра відомості заправки автотранспорт щодекади з Покупцем.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару на підставі виключно по відомостям з наданням актів здачі-прийняття ПММ та 2-го екземпляра відомості заправки автотранспорт щодекади з Покупцем:
«Заправка автотранспорту Покупця робиться по відомості на АЗС Постачальника, яка розташована за адресою: ______________________________________________________________
На доказ постачання Постачальник робить декадне звіряння взаєморозрахунків з Покупцем, внаслідок чого Постачальник зобов'язаний надати Покупцеві наступні документи:
- акт здачі-прийняття ПММ; - 2-й екземпляр відомості заправки автотранспорту.»
Вимагаючи від учасників відпуску нафтопродуктів, а отже отримання Товару саме за відомостями – Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками, які не мають можливості здійснювати відпуск палива по відомостям.
Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності на підтвердження доказу постачання Постачальник робить декадне звіряння взаєморозрахунків з Покупцем, внаслідок чого Постачальник зобов'язаний надати Покупцеві наступні документи: - акт здачі-прийняття ПММ; - 2-й екземпляр відомості заправки автотранспорту.
Вимога щодо забезпечення Замовника таким видом підтверджуючого документу на отримання палива з АЗС, як відомість - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, у яких впроваджено система отримання палива на АЗС партнерів по відомостям.
Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки автомобільного транспорту мережу АЗС Прайм (АЗС Параллель), відповідно до укладеного партнерського договору про відпуск палива по довірчим документам – Талонам (скретч-картками).
Також, варто звернути увагу на той факт, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Мережа АЗС, яку планує запропонувати Скаржник, не використовує в обігу здійснення відпуску палива такий вид як відомості на видачу паливо-мастильних матеріалів, а здійснює відпуск палива та талонами (скретч-картами), що свідчить про наявність дискримінаційної умови у тендерній документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС за адресою:
АЗС Parallel: м.Слов'янськ, вул. Ярослава Мудрого 24 а (Урицького)
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації або збільшити відстань до АЗС учасника від адреси Замовника до 15 км в частині вимоги:
- Заправка автотранспорту Покупця робиться по відомості на АЗС Постачальника. На доказ постачання Постачальник робить декадне звіряння взаєморозрахунків з Покупцем, внаслідок чого Постачальник зобов'язаний надати Покупцеві наступні документи: - акт здачі-прийняття ПММ; - 2-й екземпляр відомості заправки автотранспорту.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ЧЕРКАСЬКА СЕЛИЩНА РАДА КРАМАТОРСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95, згідно коду національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-22-011718-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі поставки товару на підставі виключно по відомостям з наданням актів здачі-прийняття ПММ та 2-го екземпляра відомості заправки автотранспорт щодекади з Покупцем.
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в смт. Черкаське Донецької області Краматорського району та на відстані від місця розташування Замовника не більше 10 км;
1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в смт. Черкаське Донецької області Краматорського району та на відстані від місця розташування Замовника не більше 10 км:
«Товар повинен відпускатися цілодобово на умовах самовивозу автотранспортом Покупця із мережі АЗС на території селище Черкаське Донецької області Краматорського району (відстань від місця розташування Замовника не більше 10 км) у відповідній кількості, перелік яких є додатком до договору.»
«4. Лист - підтвердження (в довільній формі) від Учасника щодо знаходження не менше однієї власної або партнерської АЗС в смт. Черкаське Донецької області Краматорського району (відстань від місця розташування Замовника не більше 10 км ) з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС (Відповідно до Наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 “Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією” (зі змінами) Черкаська селищна територіальна громада (за кодом UA 14120230000038918) знаходиться на території можливих бойових дій) і тому автозаправні станції повинні бути розташовані в межах смт. Черкаське Донецької області Краматорського району та Краматорського району (відстань від місця розташування Замовника не більше 10 км). »
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника в частині наявності АЗС виключно в на відстані не більше 10 км від місця розташування Замовника, що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі Параллель за адресою:
АЗС Parallel: м.Слов'янськ, вул. Ярослава Мудрого 24 а (Урицького), що знаходиться на відстані більше 10 км від місцезнаходження Замовника (Юридична та фактична адреса: Україна, 84162, Донецька область, Краматорський район, селище Черкаське, вулиця Миру будинок 10), а саме відстань від місцезнаходження Замовника складає 17,8 км та знаходиться у населеному пункті поряд – м. Слов’янськ, а отже не може бути належною через дискримінаційну умову тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС в смт. Черкаське Донецької області Краматорського району.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС, а саме - на відстані не більше 10 км від місця розташування Замовника ТА на території смт. Черкаське Донецької області Краматорського району.
Враховуючи вищезазначене, АЗС Скаржника знаходиться на відстані не більше 10 км від місця розташування Замовника та на території смт. Черкаське Донецької області Краматорського району, - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: Код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо Євро5) (талони) - код ДК:09134200-9.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Параллель (Parallel) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження АЗС за адресою:
АЗС Parallel: м.Слов'янськ, вул. Ярослава Мудрого 24 а (Урицького)
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Талони, які Скаржник придбав на умовах партнерського договору та планує запропонувати Замовнику, нададуть йому змогу здійснювати заправку в мережі АЗС Параллель (розділ 1 договору № 702 від 17.05.2024 року – «Пункт реалізації ПММ - автозаправна станція/комплекс зі спеціально встановленим обладнанням, на якій здійснюється передача (поставка) Постачальником ПММ Покупцю, перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Постачальником на ВЕБ-сайті https://diesel-manager.com/uk.»
Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації або збільшити відстань до АЗС учасника від адреси Замовника до 17,8 км в частині вимоги та виключити вимогу щодо наявності АЗС на території смт. Черкаське Донецької області Краматорського району:
- автозаправні станції повинні бути розташовані в межах смт. Черкаське Донецької області Краматорського району та Краматорського району (відстань від місця розташування Замовника не більше 10 км).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ЧЕРКАСЬКА СЕЛИЩНА РАДА КРАМАТОРСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95, згідно коду національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-22-011718-a, зокрема:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в смт. Черкаське Донецької області Краматорського району та на відстані від місця розташування Замовника не більше 10 км;
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка суперечить вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема п. 29 Особливостей, оскільки встановлює підтвердження кваліфікаційному критерію - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
1.3. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема п. 29 Особливостей, оскільки встановлює підтвердження кваліфікаційному критерію - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
«2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації (перелік), які мають необхідні знання та досвід.»
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Згідно п. 2 частини другої статті 16 Закону України, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям: в частині наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: Дизельне паливо та бензин А-95, згідно коду національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09130000-9 «Нафта і дистиляти».
Отже, з урахуванням вимог законодавства та для додержання вимоги п. 29 Особливостей, наявна підстава для виключення вимоги Додатку № 1 до ТД в частині надання учасниками довідки, складеної у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації (перелік), які мають необхідні знання та досвід.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ЧЕРКАСЬКА СЕЛИЩНА РАДА КРАМАТОРСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо та бензин А-95, згідно коду національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-22-011718-a, зокрема:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка суперечить вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема п. 29 Особливостей, оскільки встановлює підтвердження кваліфікаційному критерію - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Автор:
45067285, ТОВ "ТД "ІФС"
03124, Україна, м. Київ, вул. Василенка Миколи, буд. 14Г