Закупівля Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" .
Наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.09.2024 18:49
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Документальним підтвердженням досвіду виконання учасником аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) повинні бути наступні документи:
1) аналогічний договір (аналогічні договори)* - не менше 1(одного),
2) лист (лист-відгук, рекомендаційний лист, тощо) щодо належного виконання наданого аналогічного договору, з обов’язковим зазначенням у цьому листі номеру та дати укладеного договору, предмету закупівлі договору, відсутності нарікань, тощо.
Спосіб підтвердження
Назва
детальна інформація зазначена в Додатку 2 до тендерної документації
Опис
детальна інформація зазначена в Додатку 2 до тендерної документації
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.09.2024 18:49
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді електронної банківської гарантії. Строк дії: не менше ніж 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Умови та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції визначаються відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами та доповненнями), та вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Бенефіціар - комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради». Детальніше викладено в тендерній документації.
Спосіб підтвердження
Назва
у вигляді електронної банківської гарантії
Опис
Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно. Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію. Учасник під час подання тендерної пропозиції разом з банківською гарантією повинен надати: - довідку в довільній формі з підтвердженням наявності відповідної/их ліцензії/й з посиланням на відкритий реєстр, який містить таку інформацію або рішення органу ліцензування про видачу вказаної/их ліцензії/й або витяг з Державного реєстру банків про право здійснення банківської діяльності; - документ/документи, який/які надає/ють підписанту гарантії право підпису гарантії від імені банку, за якою банк є гарантом.Детальніше викладено в тендерній документації.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
10.09.2024 11:54
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовниками Комунальне некомерційне підприємство 'Міська лікарня №1' Харківської міської ради; КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №7» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ; Комунальне некомерційне підприємство «Міська дитяча поліклініка №23» Харківської міської ради; Комунальне некомерційне підприємство 'Міська дитяча клінічна лікарня №19' Харківської міської ради; Комунальне некомерційне підприємство 'Міська поліклініка №26' Харківської міської ради; Комунальне некомерційне підприємство 'Міська дитяча лікарня № 5' Харківської міської ради; КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО 'МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №11' ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство 'МІСЬКА СТУДЕНТСЬКА ЛІКАРНЯ' Харківської міської ради НЕ вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору. Замовниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО 'МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 25' ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство 'Міська дитяча клінічна лікарня №24' Харківської міської ради вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді електронної банківської гарантії. Учасник-переможець до підписання договору завантажує в електронну систему закупівель гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з укладанням договору, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно. Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію. Учасник разом з банківською гарантією повинен надати: - довідку в довільній формі з підтвердженням наявності відповідної/их ліцензії/й з посиланням на відкритий реєстр, який містить таку інформацію або рішення органу ліцензування про видачу вказаної/их ліцензії/й або витяг з Державного реєстру банків про право здійснення банківської діяльності; - документ/документи, який/які надає/ють підписанту гарантії право підпису гарантії від імені банку, за якою банк є гарантом. Детальніше викладено в тендерній документації.
Спосіб підтвердження
Назва
у вигляді електронної банківської гарантії
Опис
Замовниками Комунальне некомерційне підприємство "Міська лікарня №1" Харківської міської ради;КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №7» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ;Комунальне некомерційне підприємство «Міська дитяча поліклініка №23» Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча клінічна лікарня №19" Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська поліклініка №26" Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча лікарня № 5" Харківської міської ради;КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №11" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ таКомунальне некомерційне підприємство "МІСЬКА СТУДЕНТСЬКА ЛІКАРНЯ" Харківської міської ради НЕ вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору. Замовниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 25" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча клінічна лікарня №24" Харківської міської ради вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді електронної банківської гарантії. Учасник-переможець до підписання договору завантажує в електронну систему закупівель гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з укладанням договору, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно. Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію.Детальніше викладено в тендерній документації.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
09.09.2024 18:49
Дата архівування
10.09.2024 11:54
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовниками Комунальне некомерційне підприємство «Міська поліклініка №25» Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство 'Міська лікарня №1' Харківської міської ради;КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №7» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ;Комунальне некомерційне підприємство «Міська дитяча поліклініка №23» Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство 'Міська дитяча клінічна лікарня №19' Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство 'Міська поліклініка №26' Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство 'Міська дитяча лікарня № 5' Харківської міської ради;КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО 'МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №11' ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ таКомунальне некомерційне підприємство 'МІСЬКА СТУДЕНТСЬКА ЛІКАРНЯ' Харківської міської ради НЕ вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору. Замовниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО 'МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 25' ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство 'Міська дитяча клінічна лікарня №24' Харківської міської ради вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді електронної банківської гарантії. Учасник-переможець до підписання договору завантажує в електронну систему закупівель гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з укладанням договору, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно. Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію. Учасник разом з банківською гарантією повинен надати: - довідку в довільній формі з підтвердженням наявності відповідної/их ліцензії/й з посиланням на відкритий реєстр, який містить таку інформацію або рішення органу ліцензування про видачу вказаної/их ліцензії/й або витяг з Державного реєстру банків про право здійснення банківської діяльності; - документ/документи, який/які надає/ють підписанту гарантії право підпису гарантії від імені банку, за якою банк є гарантом. Детальніше викладено в тендерній документації.
Спосіб підтвердження
Назва
у вигляді електронної банківської гарантії
Опис
Замовниками Комунальне некомерційне підприємство «Міська поліклініка №25» Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська лікарня №1" Харківської міської ради;КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №7» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ;Комунальне некомерційне підприємство «Міська дитяча поліклініка №23» Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча клінічна лікарня №19" Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська поліклініка №26" Харківської міської ради;Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча лікарня № 5" Харківської міської ради;КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №11" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ таКомунальне некомерційне підприємство "МІСЬКА СТУДЕНТСЬКА ЛІКАРНЯ" Харківської міської ради НЕ вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору. Замовниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 25" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча клінічна лікарня №24" Харківської міської ради вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді електронної банківської гарантії. Учасник-переможець до підписання договору завантажує в електронну систему закупівель гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з укладанням договору, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно. Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію.Детальніше викладено в тендерній документації.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.09.2024 18:49
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.09.2024 18:49
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
09.09.2024 18:49
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ"
Поштовий індекс
61052
Країна
Україна
Область або регіон
Харківська область
Населений пункт
місто Харків
Адреса
вул.Конторська, будинок 35
Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений
Тендер:
UA-2024-09-09-013555-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2024-09-09-013555-a.c1
Дата:
13.09.2024 13:52
Стан:
Задоволено
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
№7 від 13.09.2024
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ"
Код ЄДРПОУ 40848524
Адреса: 61052, Україна, Харківська область, Харків, вул.Конторська, будинок 35
Телефон: +380577253216
Email: [email protected]
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН”
61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г
Код ЄДРПОУ: 45153578
Тел. +380679879100
Email: [email protected]
Інформація про закупівлю:
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: Номер у Prozorro UA-2024-09-09-013555-a
Назва предмету закупівлі: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»
Ідентифікатор закупівлі: fdb61ceb9f77445ca12261b3c210b378 (надалі – Процедура закупівлі)
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника:
09 вересня 2024 року
СКАРГА
на дискримінаційні умови тендерної документації
Замовником – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-09-09-013555-a, назва предмету закупівлі: Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти».
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
Відповідно Додатку № 1 до тендерної документації встановлені умови:
«Строк дії талонів на видачу зазначеного палива має становити не менше ніж 12 (дванадцять) календарних місяців з дати їх видачі (активації) з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на ту саму кількість палива на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців.».
Зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та дискримінаційною.
Фактично строк дії талонів має бути 18 місяців, тобто 1,5 року, що значно перевищує строк договору та строк поставки товару встановлений самим Замовником.
Згідно ст. 4 Закону встановлено: Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Замовник зобов’язаний розраховувати наявну потребу на поточний рік в якому відбувається закупівля. За наявності необхідності, Замовник може продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. (ч.6 ст. 41 Закону).
Крім того, Замовник в таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1 до ТД. встановив умови поставки товару: «Форма відпуску товару в талонах - відвантажуються з автозаправної станції (АЗС) Постачальника за відповідними адресами». Це узгоджується з вимогами п.10.3. «Порядок відпуску нафтопродуктів». Тобто, талон є формою відпуску Товару.
Предметом Договору відповідно до п.1.1. Додатку 7 до ТД є: «В порядку та на умовах цього Договору, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця ________________________* (за кодом ДК 021:2015 – _______________* – _____________________*) (далі – Товар) через АЗС, що зазначені в Додатку № 2 до Договору, з використанням талонів, а Покупець зобов’язується прийняти зазначений в Додатку № 1 (Специфікація № 1) до Договору, Товар належної якості та своєчасно здійснити його оплату на умовах цього Договору».
Строк поставки визначений замовником до 25.12.2024. (строка 4 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1), а строк дії Договору до 31.12.2024 (строка 5 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1).
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі та неправомірні умови в частині строку дії талонів, який повинен бути 1 рік з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на ту саму кількість палива на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює неправомірні вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначені умови мають бути виключені шляхом внесення змін до тендерної документації, та встановити строк дії талонів до 31.12.2024р.
Відповідно Додатку № 1 до тендерної документації встановлені умови:
В таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» встановлені умови оплати, а саме: «Спосіб оплати: Післяоплата. Впродовж 30 (тридцяти) робочих днів після фактичного отримання Товару на підставі видаткової(их) накладної(их) та/або акта(ів) прийняття-передачі Товару, підписаної(их) уповноваженими представниками Сторін.».
Це є незаконні та дискримінаційні вимоги.
Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку
України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022.
З 1 квітня 2023 року в Україні більше не існує поняття "банківський день" або «робочий день». З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня 2023 року Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, умови договору щодо строків оплати в робочих днях не узгоджуються з вимогами законодавства.
Щодо строку оплати впродовж 30 (тридцяти) робочих днів після фактичного отримання Товару на підставі видаткової(их) накладної(их) та/або акта(ів) прийняття-передачі Товару, підписаної(их) уповноваженими представниками Сторін. Вважаємо що замовник встановлює надмірні вимоги з метою дискримінації учасників.
Встановивши умову щодо оплати протягом 30 робочих днів, Замовник порушує вищевикладені норми на день подання скарги до закінчення поточного бюджетного року залишається 108 календарних днів. З урахуванням часу на проведення процедури закупівлі та укладання договору цей строк ще зменшиться. Таким чином, строки оплати виходять за межі бюджетного року.
Згідно ст. 4 Закону встановлено: Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Тобто, Замовник розраховує наявну потребу виходячи в тому числі з наявного фінансування в поточному році.
Враховуючи це, у Замовника відсутня потреба у встановлені таких необгрунтованих умов оплати.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначена вимога має бути змінена.
Відповідно до п.8 «Розмір, умови надання, умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» Розділу 4 «Інформація про предмет закупівлі» тендерної документації встановлено вимогу: «- отримання гарантом повідомлення принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу (закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; укладення договору про закупівлю з учасником-принципалом,* який став переможцем процедури закупівлі; відкликання принципалом тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції);
* УВАГА!!! В банківській гарантії повинно бути зазаначено саме «…з учасником-принципалом…».».
Форма забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628. Зазначена Форма не містить визначення «учасник-принципал». Замовник свідомо вимагає від учасників та банків порушення форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (гарантії), що призводить до порушення норм законодавства.
Зазначена вимога має бути змінена та приведена у відповідність до вимог законодавства.
Відповідно до п.9 Розділу 4 «Інформація про предмет закупівлі» тендерної документації встановлено вимогу: «Замовниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 25" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча клінічна лікарня №24" Харківської міської ради вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді електронної банківської гарантії.
Учасник-переможець до підписання договору завантажує в електронну систему закупівель гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з укладанням договору, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно.
Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію.
Учасник разом з банківською гарантією повинен надати:
- довідку в довільній формі з підтвердженням наявності відповідної/их ліцензії/й з посиланням на відкритий реєстр, який містить таку інформацію або рішення органу ліцензування про видачу вказаної/их ліцензії/й або витяг з Державного реєстру банків про право здійснення банківської діяльності;
- документ/документи, який/які надає/ють підписанту гарантії право підпису гарантії від імені банку, за якою банк є гарантом.
Розмір забезпечення виконання договору: 5% (три) відсотка від ціни договору про закупівлю».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині розміру забезпечення виконання договору про закупівлю. Враховуючи таку дуальну вимогу Замовник може в подальшому неправомірно дискваліфікувати учасників.
Зазначена вимога має бути змінена та приведена у відповідність.
Відповідно Додатку № 7 до тендерної документації наведено два проекти Договору про закупівлю однакового змісту, при цьому в другому проекті (арк. 15-27 Додатку 7) відсутня належна нумерація глав та пунктів договору.
Враховуючи наявність в Додатку 7 двох проектів договору вимагаємо виключення другого проекту (арк. 15-27 Додатку 7).
Відповідно Додатку № 7 до тендерної документації «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ» встановлено: Згідно п.1.6.1. «Строк дії талонів на видачу зазначеного палива має становити не менше ніж 12 (дванадцять) календарних місяців з дати їх видачі (активації) з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців»
Зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та дискримінаційною.
Фактично строк дії талонів значно перевищує строк договору та строк поставки товару встановлений самим Замовником.
Згідно ст. 4 Закону встановлено: Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Замовник зобов’язаний розраховувати наявну потребу на поточний рік в якому відбувається закупівля. За наявності необхідності, Замовник може продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. (ч.6 ст. 41 Закону).
Крім того, Замовник в таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1 до ТД. встановив умови поставки товару: «Форма відпуску товару в талонах - відвантажуються з автозаправної станції (АЗС) Постачальника за відповідними адресами». Це узгоджується з вимогами п.10.3. «Порядок відпуску нафтопродуктів». Тобто, талон є формою відпуску Товару.
Предметом Договору відповідно до п.1.1. Додатку 7 до ТД є: «В порядку та на умовах цього Договору, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця ________________________* (за кодом ДК 021:2015 – _______________* – _____________________*) (далі – Товар) через АЗС, що зазначені в Додатку № 2 до Договору, з використанням талонів, а Покупець зобов’язується прийняти зазначений в Додатку № 1 (Специфікація № 1) до Договору, Товар належної якості та своєчасно здійснити його оплату на умовах цього Договору».
Строк поставки визначений замовником до 25.12.2024. (строка 4 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1), а строк дії Договору до 31.12.2024 (строка 5 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1).
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі та неправомірні умови в частині строку дії талонів, який повинен бути 1 рік з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на ту саму кількість палива на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює неправомірні вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначені умови мають бути виключені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно п. 5.11. Прийнятий за Талонами Товар знаходиться на відповідальному зберіганні у Постачальника до моменту відпуску Товару Покупцю на АЗС (фактичної заправки автотранспорту Покупця), про що за вимогою Покупця може складатися Акт приймання-передачі на відповідальне зберігання Товару (складається в двох примірниках, з зазначенням найменування, асортименту та кількісті Товару).
Строк відповідального зберігання Товару повинен бути не менше строку дії талонів.
Вартість відповідального зберігання протягом строку дії талонів включено до ціни Товару. Ризики випадкового знищення або випадкового псування Товару переходять до Покупця з моменту одержання (відпуску) Товару по талонах на АЗС.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Скаржник здійснює продаж талонів на відпуск пального в мережі АЗС «Укрнафта», за укладеним з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договором №МТ 20/12/2023 від 20.12.2023. Договір додається до скарги як доказ.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу АЗС «Укрнафта» по всій Україні, в тому числі в Харківській області.
Відповідно до умов Договору №МТ 20/12/2023 від 20.12.2023 ,а саме п 2.1. «В порядку та на умовах, визначених даним Договором, ПОСТАЧАЛЬНИК зобов'язується поставляти через АЗС Товар по факту пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем) бланків-дозволу, а ПОКУПЕЦЬ зобов‘язується приймати у власність Товар та повністю оплачувати його вартість».
Зазначений договір не передбачає передачу Покупцем (ТОВ»ФУЛ ФЬЮЖН») Постачальнику (ТОВ «УКРНАФТА_ПОСТАЧ» пального на відповідальне зберігання.
Також, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442 не передбачають передачі Покупцем (Споживачем) пального на відповідальне зберігання Продавцю (Постачальнику).
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначені умови мають бути виключені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно п.5.15.2. «У випадку неявки представника Постачальника у встановлені строки після одержання Постачальником виклику до відповідної АЗС у повідомлений ним час або неотримання Покупцем від Постачальника електронною поштою повідомлення про конкретну дату та час прибуття представника Постачальника на АЗС або відмови повноважного представника Постачальника від підписання відповідного Акту та повторної відмови на такій АЗС у відпуску Товару, працівники Покупця складають Акт про повторне нездійснення відпуску Товару (комісійно у складі не менше 3 (трьох) осіб).
Сторони домовились, що такий Акт про повторне нездійснення відпуску Товару, в тому числі складений комісійно працівниками Покупця є беззаперечним доказом невідпуску Товару та є достатньою підставою для застосування до Постачальника штрафних санкцій, передбачених Договором».
Зазначені умови проекту договору щодо складання Акту працівниками Покупця порушують основні засади та принципи цивільного законодавства визначені ст.1 та ст.2 ЦК України, а саме засади засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників та принципи справедливості, добросовісності та розумності.
Встановлюючи такі умови договору Замовник, діючи недобросовісно, позбавляє учасника, а в майбутньому Постачальника, юридичної рівності та справедливості.
Зазначені неправомірні умови мають бути виключені з проекту Договору шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно п.7.2. «При порушенні строків поставки Постачальник оплачує Покупцю штраф у розмірі 15 (п’ятнадцять) % від вартості непоставленого в строк Товару на умовах, передбачені цим Договором, а за прострочення понад 10 (десять) календарних днів додатково стягується пеня у розмірі 0,1 (нуль цілих, одна десята) % від вартості непоставленого в строк Товару за кожен день прострочення. При цьому Постачальник не звільняється від виконання своїх зобов’язань поставити Товар, якщо про інше його не попередив письмово Покупець».
Згідно ст. 549 ЦК України. Поняття неустойки:
1. Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.
2. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
3. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Стаття 61 Конституції України передбачає, що ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, і підлягає обов'язковому застосуванню як норма прямої дії.
Відповідно до частини першої статті 230 ГК України учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня).
Згідно п.9.6. «Зміна ціни за одиницю Товару можлива тільки за умови здійснення поставки Товару за раніше встановленою ціною. Строк розгляду Покупцем звернення Постачальника з відповідним листом про перегляд ціни за Договором з наданням інформаційної довідки, виданої уповноваженою організацією, відповідності до положень ч. 3 ст. 188 ГК України становить 20 календарних днів з дати отримання такого звернення.».
Такі умови не узгоджуються з вимогами п.19 Особливостей. А ні Закон А ні Особливості не містять вимог щодо встановлення залежності зміни ціни за одиницю товари від здійснення поставок окремих партій.
Встановлення надмірної обмежувальної умови ставить учасників у край невигідні обставини, так як під час виконання договору між замовленням окремих партій товару, яке залежить виключно від Замовника, може відбуватися значні зміни на ринку пального, що позбавляє учасника-переможці (Постачальника) оперативно реагувати на зміну кон’юнктури ринку та підтримання актуальних цін.
Зазначені умови проекту договору порушують основні засади та принципи цивільного законодавства визначені ст.1 та ст.2 ЦК України, а саме засади засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників та принципи справедливості, добросовісності та розумності.
Згідно п. 11.14. «Постачальник безвідклично та беззаперечно підтверджує про відсутність з його боку підстав для застосування у правовідносинах, що виникли за умовами даного Договору, положень частини третьої статті 551 ЦК України та положень статті 233 ГК України, а встановлена даним положенням Договору відсутність зазначених підстав є остаточною та не підлягає перегляду, у зв’язку з чим Постачальник позбавлений можливості на посилання на них у майбутньому».
Норми права зазначені у п.11.14 проекту Договору є імперативними - це один із основних методів правового регулювання, який передбачає категоричну та детальну регламентацію поведінки учасників правових відносин. Він спирається на субординації і підпорядкуванні, а також використовується для регулювання найбільш значущих для держави інтересів.
Встановлюючи в проекті договору п. 11.14 з вищевикладеним змістом Замовник посягає на конституційні засади правосуддя та намагається обмежити повноваження суду, за що встановлена кримінальна відповідальність передбачена ч. 1 ст. 376 КК України.
Зазначені неправомірні умови мають бути виключені з проекту Договору шляхом внесення змін до тендерної документації.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимоги обмежують нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Замовник умисно вносить неправомірні дискримінаційні та надмірні умови до тендерної документації з метою обмежити участь в закупівлі та надання переваг певному учаснику.
Це підтверджується тим фактом, що скаржник прийняв участь в закупівлі UA-2024-07-12-009586-a. За результатом електронного аукціону, який відбувся 22.07.2024р. найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”. Рішенням уповноваженої особи тендерну пропозицію ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН” було неправомірно відхилено. За результатом розгляду скарги комісія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”, але на даний час рішення АМКУ No13971 -р/пк-пз від 19.08.2024 не виконується, замість цього Замовник 09.09.2024 о 18:49 оголосив нову закупівлю UA-2024-09-09-013555-a з тим самим предметом закупівлі тіє ж кількості, для тих же Замовників.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційних вимог, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178,
ПРОШУ:
- зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити неправомірні і дискримінаційні вимоги.
Директор Анастасія Кравчук
Відповідно Додатку № 1 до тендерної документації встановлені умови:
«Строк дії талонів на видачу зазначеного палива має становити не менше ніж 12 (дванадцять) календарних місяців з дати їх видачі (активації) з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на ту саму кількість палива на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців.».
Зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та дискримінаційною.
Фактично строк дії талонів має бути 18 місяців, тобто 1,5 року, що значно перевищує строк договору та строк поставки товару встановлений самим Замовником.
Згідно ст. 4 Закону встановлено: Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Замовник зобов’язаний розраховувати наявну потребу на поточний рік в якому відбувається закупівля. За наявності необхідності, Замовник може продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. (ч.6 ст. 41 Закону).
Крім того, Замовник в таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1 до ТД. встановив умови поставки товару: «Форма відпуску товару в талонах - відвантажуються з автозаправної станції (АЗС) Постачальника за відповідними адресами». Це узгоджується з вимогами п.10.3. «Порядок відпуску нафтопродуктів». Тобто, талон є формою відпуску Товару.
Предметом Договору відповідно до п.1.1. Додатку 7 до ТД є: «В порядку та на умовах цього Договору, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця ________________________* (за кодом ДК 021:2015 – _______________* – _____________________*) (далі – Товар) через АЗС, що зазначені в Додатку № 2 до Договору, з використанням талонів, а Покупець зобов’язується прийняти зазначений в Додатку № 1 (Специфікація № 1) до Договору, Товар належної якості та своєчасно здійснити його оплату на умовах цього Договору».
Строк поставки визначений замовником до 25.12.2024. (строка 4 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1), а строк дії Договору до 31.12.2024 (строка 5 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1).
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі та неправомірні умови в частині строку дії талонів, який повинен бути 1 рік з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на ту саму кількість палива на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює неправомірні вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначені умови мають бути виключені шляхом внесення змін до тендерної документації, та встановити строк дії талонів до 31.12.2024р.
Відповідно Додатку № 1 до тендерної документації встановлені умови:
В таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» встановлені умови оплати, а саме: «Спосіб оплати: Післяоплата. Впродовж 30 (тридцяти) робочих днів після фактичного отримання Товару на підставі видаткової(их) накладної(их) та/або акта(ів) прийняття-передачі Товару, підписаної(их) уповноваженими представниками Сторін.».
Це є незаконні та дискримінаційні вимоги.
Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку
України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022.
З 1 квітня 2023 року в Україні більше не існує поняття "банківський день" або «робочий день». З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня 2023 року Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, умови договору щодо строків оплати в робочих днях не узгоджуються з вимогами законодавства.
Щодо строку оплати впродовж 30 (тридцяти) робочих днів після фактичного отримання Товару на підставі видаткової(их) накладної(их) та/або акта(ів) прийняття-передачі Товару, підписаної(их) уповноваженими представниками Сторін. Вважаємо що замовник встановлює надмірні вимоги з метою дискримінації учасників.
Встановивши умову щодо оплати протягом 30 робочих днів, Замовник порушує вищевикладені норми на день подання скарги до закінчення поточного бюджетного року залишається 108 календарних днів. З урахуванням часу на проведення процедури закупівлі та укладання договору цей строк ще зменшиться. Таким чином, строки оплати виходять за межі бюджетного року.
Згідно ст. 4 Закону встановлено: Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Тобто, Замовник розраховує наявну потребу виходячи в тому числі з наявного фінансування в поточному році.
Враховуючи це, у Замовника відсутня потреба у встановлені таких необгрунтованих умов оплати.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначена вимога має бути змінена.
Відповідно до п.8 «Розмір, умови надання, умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» Розділу 4 «Інформація про предмет закупівлі» тендерної документації встановлено вимогу: «- отримання гарантом повідомлення принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу (закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; укладення договору про закупівлю з учасником-принципалом,* який став переможцем процедури закупівлі; відкликання принципалом тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції);
* УВАГА!!! В банківській гарантії повинно бути зазаначено саме «…з учасником-принципалом…».».
Форма забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628. Зазначена Форма не містить визначення «учасник-принципал». Замовник свідомо вимагає від учасників та банків порушення форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (гарантії), що призводить до порушення норм законодавства.
Зазначена вимога має бути змінена та приведена у відповідність до вимог законодавства.
Відповідно до п.9 Розділу 4 «Інформація про предмет закупівлі» тендерної документації встановлено вимогу: «Замовниками КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 25" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ та Комунальне некомерційне підприємство "Міська дитяча клінічна лікарня №24" Харківської міської ради вимагається внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у вигляді електронної банківської гарантії.
Учасник-переможець до підписання договору завантажує в електронну систему закупівель гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з укладанням договору, у вигляді електронної банківської гарантії, яку підписано шляхом накладення кваліфікованого (их) електронного (их) підпису (ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису (ів) уповноваженої (их) особи (іб) гаранта та його печатки відповідно.
Банківська гарантія повинна бути видана банком, який має відповідну банківську ліцензію.
Учасник разом з банківською гарантією повинен надати:
- довідку в довільній формі з підтвердженням наявності відповідної/их ліцензії/й з посиланням на відкритий реєстр, який містить таку інформацію або рішення органу ліцензування про видачу вказаної/их ліцензії/й або витяг з Державного реєстру банків про право здійснення банківської діяльності;
- документ/документи, який/які надає/ють підписанту гарантії право підпису гарантії від імені банку, за якою банк є гарантом.
Розмір забезпечення виконання договору: 5% (три) відсотка від ціни договору про закупівлю».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині розміру забезпечення виконання договору про закупівлю. Враховуючи таку дуальну вимогу Замовник може в подальшому неправомірно дискваліфікувати учасників.
Зазначена вимога має бути змінена та приведена у відповідність.
Відповідно Додатку № 7 до тендерної документації наведено два проекти Договору про закупівлю однакового змісту, при цьому в другому проекті (арк. 15-27 Додатку 7) відсутня належна нумерація глав та пунктів договору.
Враховуючи наявність в Додатку 7 двох проектів договору вимагаємо виключення другого проекту (арк. 15-27 Додатку 7).
Відповідно Додатку № 7 до тендерної документації «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ» встановлено: Згідно п.1.6.1. «Строк дії талонів на видачу зазначеного палива має становити не менше ніж 12 (дванадцять) календарних місяців з дати їх видачі (активації) з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців»
Зазначена вимога не узгоджується з вимогами законодавства та дискримінаційною.
Фактично строк дії талонів значно перевищує строк договору та строк поставки товару встановлений самим Замовником.
Згідно ст. 4 Закону встановлено: Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Замовник зобов’язаний розраховувати наявну потребу на поточний рік в якому відбувається закупівля. За наявності необхідності, Замовник може продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. (ч.6 ст. 41 Закону).
Крім того, Замовник в таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1 до ТД. встановив умови поставки товару: «Форма відпуску товару в талонах - відвантажуються з автозаправної станції (АЗС) Постачальника за відповідними адресами». Це узгоджується з вимогами п.10.3. «Порядок відпуску нафтопродуктів». Тобто, талон є формою відпуску Товару.
Предметом Договору відповідно до п.1.1. Додатку 7 до ТД є: «В порядку та на умовах цього Договору, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця ________________________* (за кодом ДК 021:2015 – _______________* – _____________________*) (далі – Товар) через АЗС, що зазначені в Додатку № 2 до Договору, з використанням талонів, а Покупець зобов’язується прийняти зазначений в Додатку № 1 (Специфікація № 1) до Договору, Товар належної якості та своєчасно здійснити його оплату на умовах цього Договору».
Строк поставки визначений замовником до 25.12.2024. (строка 4 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1), а строк дії Договору до 31.12.2024 (строка 5 таблиці «Умови поставки і оплати, додаткові умови» Додатку 1).
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі та неправомірні умови в частині строку дії талонів, який повинен бути 1 рік з подальшим безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові талони того самого номіналу на ту саму кількість палива на строк не менше ніж 6 (шість) календарних місяців, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 25.12.2024 року.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює неправомірні вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначені умови мають бути виключені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно п. 5.11. Прийнятий за Талонами Товар знаходиться на відповідальному зберіганні у Постачальника до моменту відпуску Товару Покупцю на АЗС (фактичної заправки автотранспорту Покупця), про що за вимогою Покупця може складатися Акт приймання-передачі на відповідальне зберігання Товару (складається в двох примірниках, з зазначенням найменування, асортименту та кількісті Товару).
Строк відповідального зберігання Товару повинен бути не менше строку дії талонів.
Вартість відповідального зберігання протягом строку дії талонів включено до ціни Товару. Ризики випадкового знищення або випадкового псування Товару переходять до Покупця з моменту одержання (відпуску) Товару по талонах на АЗС.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Скаржник здійснює продаж талонів на відпуск пального в мережі АЗС «Укрнафта», за укладеним з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договором №МТ 20/12/2023 від 20.12.2023. Договір додається до скарги як доказ.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу АЗС «Укрнафта» по всій Україні, в тому числі в Харківській області.
Відповідно до умов Договору №МТ 20/12/2023 від 20.12.2023 ,а саме п 2.1. «В порядку та на умовах, визначених даним Договором, ПОСТАЧАЛЬНИК зобов'язується поставляти через АЗС Товар по факту пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем) бланків-дозволу, а ПОКУПЕЦЬ зобов‘язується приймати у власність Товар та повністю оплачувати його вартість».
Зазначений договір не передбачає передачу Покупцем (ТОВ»ФУЛ ФЬЮЖН») Постачальнику (ТОВ «УКРНАФТА_ПОСТАЧ» пального на відповідальне зберігання.
Також, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442 не передбачають передачі Покупцем (Споживачем) пального на відповідальне зберігання Продавцю (Постачальнику).
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Замовник не довів необхідності встановлення такої дискримінаційної вимоги, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Зазначені умови мають бути виключені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно п.5.15.2. «У випадку неявки представника Постачальника у встановлені строки після одержання Постачальником виклику до відповідної АЗС у повідомлений ним час або неотримання Покупцем від Постачальника електронною поштою повідомлення про конкретну дату та час прибуття представника Постачальника на АЗС або відмови повноважного представника Постачальника від підписання відповідного Акту та повторної відмови на такій АЗС у відпуску Товару, працівники Покупця складають Акт про повторне нездійснення відпуску Товару (комісійно у складі не менше 3 (трьох) осіб).
Сторони домовились, що такий Акт про повторне нездійснення відпуску Товару, в тому числі складений комісійно працівниками Покупця є беззаперечним доказом невідпуску Товару та є достатньою підставою для застосування до Постачальника штрафних санкцій, передбачених Договором».
Зазначені умови проекту договору щодо складання Акту працівниками Покупця порушують основні засади та принципи цивільного законодавства визначені ст.1 та ст.2 ЦК України, а саме засади засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників та принципи справедливості, добросовісності та розумності.
Встановлюючи такі умови договору Замовник, діючи недобросовісно, позбавляє учасника, а в майбутньому Постачальника, юридичної рівності та справедливості.
Зазначені неправомірні умови мають бути виключені з проекту Договору шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно п.7.2. «При порушенні строків поставки Постачальник оплачує Покупцю штраф у розмірі 15 (п’ятнадцять) % від вартості непоставленого в строк Товару на умовах, передбачені цим Договором, а за прострочення понад 10 (десять) календарних днів додатково стягується пеня у розмірі 0,1 (нуль цілих, одна десята) % від вартості непоставленого в строк Товару за кожен день прострочення. При цьому Постачальник не звільняється від виконання своїх зобов’язань поставити Товар, якщо про інше його не попередив письмово Покупець».
Згідно ст. 549 ЦК України. Поняття неустойки:
1. Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.
2. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
3. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Стаття 61 Конституції України передбачає, що ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, і підлягає обов'язковому застосуванню як норма прямої дії.
Відповідно до частини першої статті 230 ГК України учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня).
Згідно п.9.6. «Зміна ціни за одиницю Товару можлива тільки за умови здійснення поставки Товару за раніше встановленою ціною. Строк розгляду Покупцем звернення Постачальника з відповідним листом про перегляд ціни за Договором з наданням інформаційної довідки, виданої уповноваженою організацією, відповідності до положень ч. 3 ст. 188 ГК України становить 20 календарних днів з дати отримання такого звернення.».
Такі умови не узгоджуються з вимогами п.19 Особливостей. А ні Закон А ні Особливості не містять вимог щодо встановлення залежності зміни ціни за одиницю товари від здійснення поставок окремих партій.
Встановлення надмірної обмежувальної умови ставить учасників у край невигідні обставини, так як під час виконання договору між замовленням окремих партій товару, яке залежить виключно від Замовника, може відбуватися значні зміни на ринку пального, що позбавляє учасника-переможці (Постачальника) оперативно реагувати на зміну кон’юнктури ринку та підтримання актуальних цін.
Зазначені умови проекту договору порушують основні засади та принципи цивільного законодавства визначені ст.1 та ст.2 ЦК України, а саме засади засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників та принципи справедливості, добросовісності та розумності.
Згідно п. 11.14. «Постачальник безвідклично та беззаперечно підтверджує про відсутність з його боку підстав для застосування у правовідносинах, що виникли за умовами даного Договору, положень частини третьої статті 551 ЦК України та положень статті 233 ГК України, а встановлена даним положенням Договору відсутність зазначених підстав є остаточною та не підлягає перегляду, у зв’язку з чим Постачальник позбавлений можливості на посилання на них у майбутньому».
Норми права зазначені у п.11.14 проекту Договору є імперативними - це один із основних методів правового регулювання, який передбачає категоричну та детальну регламентацію поведінки учасників правових відносин. Він спирається на субординації і підпорядкуванні, а також використовується для регулювання найбільш значущих для держави інтересів.
Встановлюючи в проекті договору п. 11.14 з вищевикладеним змістом Замовник посягає на конституційні засади правосуддя та намагається обмежити повноваження суду, за що встановлена кримінальна відповідальність передбачена ч. 1 ст. 376 КК України.
Зазначені неправомірні умови мають бути виключені з проекту Договору шляхом внесення змін до тендерної документації.
Замовник умисно вносить неправомірні дискримінаційні та надмірні умови до тендерної документації з метою обмежити участь в закупівлі та надання переваг певному учаснику.
Це підтверджується тим фактом, що скаржник прийняв участь в закупівлі UA-2024-07-12-009586-a. За результатом електронного аукціону, який відбувся 22.07.2024р. найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”. Рішенням уповноваженої особи тендерну пропозицію ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН” було неправомірно відхилено. За результатом розгляду скарги комісія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ “ФУЛ ФЬЮЖН”, але на даний час рішення АМКУ No13971 -р/пк-пз від 19.08.2024 не виконується, замість цього Замовник 09.09.2024 о 18:49 оголосив нову закупівлю UA-2024-09-09-013555-a з тим самим предметом закупівлі тіє ж кількості, для тих же Замовників.
Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений
Звернення:
За тендером : Бензин автомобільний, паливо дизельне, газ нафтовий скраплений
Тема:
Відсоток забезпечення виконання договору
Зміст:
Доброго дня!
У П.9 Загальної інформації про закупівлю Вашої тендерної документації вказано: Розмір забезпечення виконання договору: 5% (три) відсотка від ціни договору про закупівлю.
Прохання уточнити відсоток забезпечення.
Дата оприлюднення звернення:
10.09.2024 11:52
Шановний Учасник, дякуємо за звернення! До ТД будуть внесені відповідні зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
10.09.2024 18:14
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
2 955 555.2
грн.
Період подання пропозицій
до
17.09.2024 00:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ"