Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для проведення спрощеної закупівлі; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275); надання роз’яснень на звернення; розгляду пропозиції учасника на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, визначення переможця спрощеної закупівлі; укладення договору; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі (файл «Тендерна документація закупка ТММ.doc», оприлюднений в електронній системі закупівель 10.07.2024); зміни до вимог до предмета закупівлі, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.07.2024 (файл «Тендерна документація_закупка_ТММ (нова редакція).doc»); запитання до закупівлі та надання роз’яснень на них; пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія «АВЕКС» (далі – Товариство); повідомлення про намір укласти договір; договір від 14.08.2024 № 75 з додатком; звіт про результати проведення закупівлі; пояснення та документи, отримані 21 та 27 серпня 2024 року від військової частини А7015 (далі – Замовник) в електронній системі закупівель.
Аналізом питання відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону, Особливостям № 1275 встановлено, що згідно з поясненнями Замовника від 21.08.2024 вимоги до предмета закупівлі Замовник оприлюднив у файлі «Тендерна документація закупка ТММ.doc» (оприлюднений в електронній системі закупівель 10.07.2024) та у файлі «Тендерна документація_закупка_ТММ (нова редакція).doc», який оприлюднений в електронній системі закупівель як внесені зміни 15.07.2024 (далі – Вимоги до предмета закупівлі). На порушення частини четвертої, частини тринадцятої статті 14 Закону Вимоги до предмета закупівлі складені відповідно до вимог статті 22 Закону та згідно з Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості № 1178), і містять інформацію, яка не передбачена для спрощеної закупівлі. Наприклад, п. 3 розділу V Вимог до предмета закупівлі містить інформацію про відхилення тендерних пропозицій відповідно до пункту 44 Особливостей № 1178.
Аналізом питання надання роз’яснень на звернення встановлено, що на порушення абзацу третього частини сьомої статті 14 Закону роз’яснення на звернення, яке оприлюднене в електронній системі закупівель 10.07.2024, надане 12.07.2024, тобто у строк, що перевищує один робочий день з дня оприлюднення звернення. На порушення абзацу третього частини сьомої статті 14 Закону зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо кількості оливи не внесені, тоді як 15.07.2024 такі зміни були внесені до Вимог до предмета закупівлі.
Аналізом питання розгляду пропозиції учасника на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, визначення переможця спрощеної закупівлі встановлено, що на порушення частини одинадцятої статті 14 Закону строк розгляду пропозиції Товариства, яка за результатами аукціону була визначена найбільш економічно вигідною, перевищив п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону. Зокрема, аукціон відбувся 18 липня 2024 року та відповідно до відповіді Замовника, отриманої 21.08.2024, переможця закупівлі було визначено 28 липня 2024 року.
Крім того, встановлено, що на порушення пункту 3 розділу ІІ Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженої наказом Державного підприємства «Прозорро» від 20.10.2022 № 25 (далі – Інструкція № 25), Замовник не розмістив повідомлення про усунення невідповідностей, виявлених під час розгляду пропозиції Товариства. Зокрема, Товариство не виконало Вимоги до предмета закупівлі, визначені Замовником у пункті 5 розділу ІІІ та в додатку 2 файлу «Тендерна_документація_закупка_ПММ_(нова редакція).doc» щодо надання у складі пропозиції скан-копії повністю виконаного аналогічного договору. Відповідно до додатку 2 до файлу «Тендерна_ документація_закупка_ПММ_(нова редакція).doc» договір вважатиметься повністю виконаним, якщо сторони такого договору склали відповідні документи, що підтверджують приймання-передачу товарів та у повному обсязі згідно договору (з урахуванням змін до договору, якщо таке мало місце)), разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують приймання-передачу товарів згідно такого аналогічного договору та в повному обсязі таких товарів (видаткові накладні, акти приймання-передачі тощо). Згідно з наданими Товариством у пропозиції видатковими накладними № 586 від 30.06.2023, № 656 та № 658 від 11.07.2023, № 661 та № 662 від 12.07.2023 аналогічний договір від 23.06.2023 № 23/1100-МТР, що укладений на суму 2 777 999,83 грн, виконаний на суму 2 768 553,43 грн.
Відповідно до пояснень Замовника, отриманих в електронній системі закупівель 21.08.2024, Замовник під час розгляду пропозиції Товариства виявив факт невідповідності та перевірив стан виконання аналогічного договору від 23.06.2023 № 23/1100-МТР за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-02-006332-a.
Аналізом питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено, що на порушення частини п’ятої статті 8 Закону відповідь на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, який оприлюднено в електронній системі закупівель 12 серпня поточного року, надана 21 серпня 2024 року, тобто у строк, що перевищує три робочі дні з дня оприлюднення такого запиту.
Згідно з поясненнями Замовника всі порушення законодавства у сфері закупівель, що пов’язані з дотриманням строків, обумовлені відключеннями електричної енергії.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону, Особливостям № 1275 встановлено порушення частини четвертої, частини тринадцятої статті 14 Закону.
Аналізом питання надання роз’яснень на звернення встановлено порушення частини сьомої статті 14 Закону.
Аналізом питання розгляду пропозиції Товариства на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, визначення переможця спрощеної закупівлі встановлено порушення пункту 3 розділу ІІ Інструкції № 25.
Аналізом питання надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для проведення спрощеної закупівлі; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; укладення договору – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.