Закупівля ДК 021-2015 код 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи (Мило різне) від Управління освіти Солом"янської районної в місті Києві державної адміністрації.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
{
"ValueKind": 5
}
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
{
"ValueKind": 5
}
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
{
"ValueKind": 5
}
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
{
"ValueKind": 5
}
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
{
"ValueKind": 5
}
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
{
"ValueKind": 5
}
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
True
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
24.05.2024 13:52
Відповідь на вимогу
Значення
True
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 1 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують саме «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД торговельних марок.
Адже лише на «еквіваленти» вимагаються додаткові документи, отримання яких вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників.
Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши на «еквіваленти» додаткові вимоги
*Примітки
та окремих підпунктів пункту 2 вимог Додатку 1 до ТД
щодо надання додаткових документів, які, зокрема, в Замовника відсутні на товар торговельної марки «Donat», яку зазначено у ТД за позицією №1, а також на продукцію виробників ТОВ «Сирена Плюс ЛТД» та ТОВ «АЛВЕЛ», які зазначено у ТД за позиціями №2 та №3 предмета закупівлі (виходячи з чого, в Замовника відсутні підстави вимагати додаткові документи за вимогами *Примітки та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД саме на еквіваленти)
.
Тендер
UA-2024-05-24-007243-a
Інші дії замовника
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-05-24-007243-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 1 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД торговельних марок.
Адже лише на «еквіваленти» вимагаються додаткові документи, отримання яких вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників.
Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши на «еквіваленти» додаткові вимоги
*Примітки
та окремих підпунктів пункту 2 вимог Додатку 1 до ТД
щодо надання додаткових документів, які, зокрема, в Замовника відсутні на товар торговельної марки «Donat», яку зазначено у ТД за позицією №1, а також на продукцію виробників ТОВ «Сирена Плюс ЛТД» та ТОВ «АЛВЕЛ», які зазначено у ТД за позиціями №2 та №3 предмета закупівлі (виходячи з чого, в Замовника відсутні підстави вимагати додаткові документи за вимогами *Примітки та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД саме на еквіваленти)
№ п/п Вимоги до найменування товару* Вимоги до технічних характеристик
1 Рідке мило антисептичне ТМ DONAT, 1 л або еквівалент Загальний опис:
Тип – рідке мило (гелеподібний засіб) з вмістом хлоргексидину.
Призначення – для миття рук
Показники якості:
Масова частка хлоргексидину – наявність
Концентрація водневих іонів, од.рН. - в межах 6,8-7,8
Піноутворююча здатність:
- стійкість піни, ум. Од. - в межах 0,83-0,98
Масова частка хлоридів,%-в межах 2,8-3,1
Масова частка аніонних поверхнево-активних речовин, % - в межах 7,5-11,0
Фасування – 1 л
ТУ У 20.4-36427401-006:2019 або еквівалент
2 Мило господарське 75% «Люкс», 200 г або еквівалент Загальний опис:
Зовнішній вигляд: Форма куска прямокутна. Однорідне в розрізі. Немає дефектів на поверхні мила, тріщин, прошарків, випотів, плям. На поверхні чіткий штамп та рівний зріз. На кожному куску мила повинно бути нанесено чітким штампом: назва підприємства-виробника; скорочена назва господарського мила (75%); познака нормативного документу, за яким виробляється мило.
Колір: Світлого відтінку (від світло- жовтого до білого)
Запах: Специфічний мильний. Приємний, ароматизований, не має запаху продуктів розкладання органічних речовин, прогірклих жирів, рибного та інших неприємних та нехарактерних милу сторонніх запахів.
Показники якості:
Якісне число (маса жирних кислот у перерахунку на номінальну масу куска 100г), г не менше ніж – 75
Фасування – 200 г
Виробник: ТОВ «Сирена Плюс ЛТД» або еквівалент
3 Мило туалетне тверде ТМ «Диво», або еквівалент Загальний опис:
Зовнішній вигляд: тверде на дотик, в розрізі однорідне. Не допустимі на поверхні мила тріщини, смуги, плями, нерівний зріз.
Зволоження: До складу мила входить гліцерин, який зволожує шкіру та зменшує дратівливу дію мила на шкіру.
Показники якості:
Якісне число (маса жирних кислот у перерахунку на номінальну масу куска 100г), г не менше ніж – 74
Фасування – не менше 70 г
Виробник: ТОВ «АЛВЕЛ» або еквівалент
Вимоги Додатку 1 до ТД до документального підтвердження:
*Примітки: Під еквівалентним товаром мається на увазі товар будь-якого іншого виробника, технічні характеристики якого відповідають вимогам до технічних характеристик встановленим в Таблиці 1, (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі, обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції повного опису запропонованого товару, фото запропонованого еквівалентного товару, посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс, сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару, відомості про виробника запропонованого товару та документальне підтвердження сертифікат/паспорт якості виданий виробником та в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару, повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати встановленим вимогам)
1. Перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог:
1.1. Медичні критерії безпеки/показники та показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2023 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (косметичні засоби або мило), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (косметичні засоби або мило) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
1.2. Гарантійний лист на дотримання якісних (технічних) та інших вимог документації.
1.3. Технічну специфікацію на запропоновану продукцію відповідно до встановлених технічних вимог. У разі якщо продукція виготовляється в Україні обов’язково зазначається нормативний документ згідно якого виготовляється товар. Для продукції імпортного походження зазначається код УКТЗЕД. В технічній специфікації учасники повинні зазначити запропоноване найменування товару, технічні характеристики, виробника та країну походження.
1.4. Паспорт якості на партію виготовленого товару, виданий виробником (або власником торгової марки), в якому повинні бути зазначені:
- «показники норми» згідно з документом, за яким виготовлений товар
- показники, встановлені за результатами проведеного аналізу (допускається зазначення «відповідає»/«не відповідає»)
- найменування та торгова марка товару запропонованого учасником
-фасування
-дату виготовлення товару
-нормативний документ згідно якого виготовляється товар
- дата паспорту якості повинна бути не раніше 2023 року
В паспорті якості кожна складова технічних характеристик, що визначена у колонці «вимоги до технічних характеристик», що встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена.
1.5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві*, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації.
Якщо лист надано від офіційного представника виробника, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника.
2. У разі надання еквіваленту до продукції що вимагається Замовником в Технічній специфікації учасники на підтвердження технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі повинні додатково надати по кожному найменуванню запропонованого еквівалентного товару:
2.1. Порівняльну таблицю запропонованої учасником еквівалентної продукції з вимогами замовника, в якій повинно бути зазначено найменування товару, що визначене в документації замовника та найменування запропонованої еквівалентної продукції, назва виробника, позначення нормативної документації на виготовлення товару (для продукції вітчизняного виробництва), торгову марку, технічні характеристики запропонованого еквівалентного товару у повному обсязі згідно встановлених вимог (вказати конкретні значення) та інше відповідно до встановлених вимог.
2.2. Надати чітке фото кожної позиції запропонованого еквівалентного товару в оригінальній тарі (повинно відповідати зовнішньому вигляду фото товару, яке встановлене в вимогах замовника), що буде постачатися –зі зворотною та лицьовою стороною (етикетки повинні бути на тарі в яку розфасовані миючі засоби) з можливістю чіткого та розбірливого читання тексту маркування; та фото запакованого товару, в тому вигляді в якому товар буде доставлено до Замовника. Маркування на етикетках повинно повністю відповідати ГСТУ 3-050-2004. Пакування повинно повністю відповідати ДСТУ 2887-94.
2.3. На кожну позицію запропонованого еквівалентного товару надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).
2.5 Надати повну скановану копію нормативного документу на виготовлення еквівалентного товару (технічні умови (ТУ) або технічне завдання (далі – ТЗ). Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником.
Якщо виробник еквівалентної продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника/власників про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником.
ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог
ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000. ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95.
2.6. Сертифікат відповідності на запропонований еквівалентний товар, що виданий органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства.
Примітка: Назва виробника, термін придатності, фасування, ТУУ не відносяться до показників якості.
Таким чином, Замовником встановлено вимоги до підтвердження відповідності пропонованих засобів у класично дискримінаційному форматі, адже на засоби конкретних торговельних марок конкретних виробників не вимагається надання додаткових документів, як це вимагається на еквіваленти вимогами *Примітки та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД.
Те, що на зазначені у ТД товари такі документи не вимагаються, а вимагаються лише на «еквіваленти», дискримінує учасників, які планують пропонувати «еквіваленти» (тобто ставить у нерівні умови з учасниками, які пропонують саме зазначені у ТД товари).
Разом з тим, якщо Замовник не вимагає надання на товари, зазначені у ТД, додаткових документів вимогами *Примітки та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД, це має означати, що він з ними ознайомлений та встановив вимоги відповідно до цих документів.
Отже ніщо не заважає надавати однакові документи на усі товари, а не лише на еквіваленти, для можливості ознайомлення з ними усіх учасників закупівлі та перевіряючих органів, що мало б сприяти втіленню визначального принципа прозорості публічних закупівель.
Дискримінація, тобто нерівність вимог до різних учасників на підставі, зокрема, виробника продукції, яку вони пропонують, полягає у суттєво відмінному обсязі вимог до надання підтвердження відповідності у сукупності з відсутністю такого підтвердження на продукцію виробника зазначеної у ТД ТМ.
За тими документами, які Замовник додатково вимагає від учасників, що пропонуватимуть «еквіваленти», це потребує
- надто тривалого часу (неспівставного зі строками, протягом яких проводиться закупівля), що робить участь у закупівлі неможливою
- завеликих фінансових витрат, що робить участь у закупівлі нерентабельною.
А окремі документи саме у формулюванні Замовника взагалі не можуть бути отримані, про що докладніше зазначено у пункті 3 цієї Скарги.
Виходячи з вищенаведеного, встановлення додаткових вимог лише для «еквівалентів» є однозначно дискримінаційним.
2) Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що пунктом 2.4 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу на продукцію НЕ прописаних у ТД виробників/ТМ, (тобто, виключно на «еквіваленти») підтвердження значної кількості показників протоколами випробувань виданими лабораторією, акредитованою виключно НААУ (це не зазначається прямо, але однозначно випливає з опису вимог до лабораторії):
2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).
За сутністю, ці вимоги для вітчизняних виробників зводяться до надання протоколу випробувань від акредитованої виключно НААУ лабораторії (тобто, за ISO/IEC 17025), оскільки
виключно НААУ в Україні уповноважене акредитувати лабораторії за ISO/IEC 17025
і виключно за ISO/IEC 17025 акредитує лабораторії в Україні НААУ.
«Альтернативні» варіанти не додають учасникам, які пропонуватимуть продукцію вітчизняних виробників, додаткових можливостей підтвердження, оскільки:
- уповноважений державний орган України (тобто, НААУ) не акредитує за стандартом ДСТУ EN ISO 15189:2015 (Медичні лабораторії. Вимоги до якості та компетентності (EN ISO 15189:2012, IDT)) на випробування за показниками якості мила, зазначеними Замовником у Специфікації Додатку №1 до ТД (сфера акредитації медичних лабораторій, яка стосується досліджень біологічного матеріалу людини (крові, клітин тощо) і подібного, доступна для перегляду на офіційному сайті за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov і додається до цієї Скарги);
- Організація економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) не надає зазначені Замовником документи лабораторіям в Україні, у неї зовсім інші функції (про це свідчить інформація на офіційному сайті за посиланням https://www.oecd.org/about/). Як коротко узагальнено у Вікіпедії – Організація є місцем вивчення та дискусій і здійснює пошуки та аналіз, які допомагають урядам визначити стратегію виходу на формальні угоди між країнами-членами і які будуть реалізовуватися національними інституціями чи в інших міжнародних домовленостях.
Принаймні, в Україні відсутні лабораторії, відповідні вимозі «відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)», отже такі лабораторії недоступні вітчизняним виробникам;
- International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC співпрацює в Україні з акредитованими виключно НААУ лабораторіями (про це свідчить інформація на офіційному сайті за посиланням https://naau.org.ua/42-spivrobitnitstvo-z-ilac).
Отже, Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби надання підтвердження відповідності, дозволяючи надавати на еквіваленти підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ та іноземними міжнародними організаціями, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Разом з тим, особливо відверто дискримінаційною виглядає
вимога пункту 2.4 Додатку 1 до ТД виключно до «еквівалентів» щодо надання протоколів випробувань, по суті, виключно від лабораторій, акредитованих НААУ (щодо вітчизняних вирбників),
у порівнянні з вимогою пункту 1.1 Додатку 1 до ТД, яка поширюється на засоби усіх виробників, зокрема, прописаних Замовником у ТД, адже вона саме дозволяє, як альтернативу, надавати на підтвердження відповідності протоколи лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005:
1.1. Медичні критерії безпеки/показники та показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2023 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (косметичні засоби або мило), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (косметичні засоби або мило) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
Таким чином,
- учасники, які пропонуватимуть продукцію прописаних у ТД торговельних марок/виробників зобов’язуються тендерною документацією надавати протоколи один раз (тільки пункт 1.1 Додатку 1 до ТД) і їм дозволено, зокрема, надавати протоколи від лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005,
- а щодо учасників, які пропонуватимуть «еквіваленти», вимога підтверджувати відповідність однаковим вимогам прописана двічі (пункти 1.1 (для усіх) та 2.4 (додатково на «еквіваленти») Додатку 1 до ТД) й виключно протоколами випробувань від лабораторії, акредитованої НААУ.
Відповідь на питання, чому на «еквіваленти» недостатньо надання підтвердження протоколами випробувань за пунктом 1.1 Додатку 1 до ТД, розкриває мотиви прописування Замовником у ТД конкретних торговельних марок на додачу до переліку об’єктивних, лабораторно контрольованих показників.
Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару, але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань. виданим органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена за ДСТУ EN ISO/IEC 17025 (або у інший «альтернативний» спосіб, дописаний Замовником) уповноваженим органом згідно чинного законодавства, тобто акредитованим НААУ, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, та за аналогією надання підтвердження на товари прописаних у ТД ТМ, протоколами лабораторії, сертифікованої державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, виданих державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
На доказ наявності порушених прав за викладеним у цьому пункті Скарги надаємо висновок ДСЕЕ та протоколи випробувань на продукцію, яку може запропонувати у закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» а також узагальнену сферу акредитації медичних лабораторій за стандартом ДСТУ EN ISO 15189:2015 (інформація з офіційного сайту НААУ, доступна за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov).
Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.4 Додатку 1 до ТД щодо еквівалентів прописаним у ТД засобам, тобто надати на них протоколи випробувань, які відповідають вимогам:
2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).
3) Також, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що пунктом 2.3 Додатку до ТД встановлено вимогу на продукцію НЕ прописаних у ТД виробників/ТМ, (тобто, виключно на «еквіваленти») підтвердження сертифікатом відповідності ДСТУ ISO 14024 з формулюванням:
2.3. На кожну позицію запропонованого еквівалентного товару надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
ТОВ «Гренландія НВП» отримало сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 у єдиного акредитованого в Україні за цим стандартом органу (Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» (далі по тексту – Орган)) на продукцію, закупівлю якої планує здійснити Замовник у даній закупівлі.
Про відповідність отриманого сертифікату та Органу вимогам ТД свідчать додатково:
- Лист Національного агентства з акредитації України № 6-5/5-2124 від 27.08.2023 на підтвердження акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» на стандарт ДСТУ ISO 14024;
- Лист Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» № 129 від 14.07.2023 з додатком (зі Сферою акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета», тобто, Сфера акредитації НААУ Органу, який видав Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 продукції виробника ТОВ «Гренландія НВП»),
які додаються до цієї Скарги.
Разом з тим, саме формулювання у зазначеному сертифікаті та сфері акредитації органу, який його видав, може бути визначене Замовником та Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) не відповідним вищезазначеній вимозі, оскільки відповідність ДСТУ ISO 14024 у них зформульовано опосередковано через відповідність СОУ ОЕМ 08.002.12.065.2020:
Оскільки акредитований за ДСТУ ISO 14024 тільки один-єдиний орган, отримати інший документ, який більш буквально відповідав би вимозі пункту 2.3 Додатку 1 до ТД ТОВ «Гренландія НВП» не має можливості.
Як зазначалося, в Україні акредитовано відповідним чином єдиний Орган.
Особливості прописування
- цим Органом сертифікатів
- та Національним агентством з акредитації України (НААУ) сфери акредитації цього Органу
не можуть бути змінені ТОВ «Гренландія НВП».
Тобто, те, що у наявних на продукцію виробництва ТОВ «Гренландія НВП» сертифікатах та сфері акредитації органу, який їх видав, ДСТУ ISO 14024 зазначено опосередковано, через СОУ ОЕМ, не дає можливості нашому Товариству взяти участь у даній закупівлі з пропозицією продукції власного виробництва, на відміну від безальтернативної можливості пропозиції продукції виробника прописаної у ТД ТМ, що штучно обмежує коло учасників.
На продукцію прописаних у ТД виробників/ТМ такі сертифікати не вимагаються, адже вони відсутні у відповідних виробників, що дискримінує учасників, які можуть запропонувати еквівалентну продукцію інших виробників/ТМ.
Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.3 Додатку 1 до ТД, тобто надати на них:
сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
На доказ наявності порушених прав за цим пунктом Скарги зазначені сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 на продукцію виробництва ТОВ «Гренландія НВП», Лист Національного агентства з акредитації України № 6-5/5-2124 від 27.08.2023 на підтвердження акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» на стандарт ДСТУ ISO 14024 та Лист Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» № 129 від 14.07.2023 з додатком (зі Сферою акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета», тобто, Сфера акредитації НААУ Органу, який видав Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 продукції виробника ТОВ «Гренландія НВП») додаються до цієї Скарги.
4) Також дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що за всіма позиціями предмета закупівлі у Додатку 1 до ТД встановлено вимоги еквівалентності пропонованих засобів за критеріями торгової марки та/або виробника та/або нормативного документу виробника (ТУ) на виготовлення:
зокрема,
- за позицією 1 «Рідке мило антисептичне ТМ DONAT, 1 л або еквівалент»;
«ТУ У 20.4 -36427401 -006:2019 або еквівалент»;
- за позицією 3 «Мило туалетне тверде ТМ «Диво», або еквівалент»
Виробник ТОВ «АЛВЕЛ» або еквівалент»
і т.д.
Підтвердити еквівалентність ТМ або ТУ (які є власністю виробника і невідомі учасникам) або виробників між собою неможливо в об’єктивний спосіб.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1. Поширити вимоги до додаткового підтвердження відповідності пропонованих засобів за вимогами *Примітки та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД на усі товари, а не лише на еквіваленти, або виключити зазначені додаткові вимоги взагалі, з метою виключення очевидної дискримінації учасників.
2. Передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик «еквівалентного» товару у спосіб, передбачений для товару прописаних у ТД ТМ/виробників, тобто не лише Протоколом випробувань, що відповідає формулюванню:
«2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства)»,
але й, так само, як на товари прописаних у ТД ТМ, протоколами випробувань, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, зокрема протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації, як це дозволяється для товарів прописаних у ТД ТМ/виробників у пункті 1.1 Додатку 1 до ТД:
«лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (косметичні засоби або мило) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації)».
3. Передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише сертифікатом відповідності ДСТУ ISO 14024 з формулюванням:
«2.3. На кожну позицію запропонованого еквівалентного товару надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в данному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках»,
але й
сертифікатом відповідності СОУ ОЕМ 08.002.12.065.2020, що розроблений у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024
з відповідним підтвердженням сфери акредитації органу, який видав зазначений сертифікат.
4. Вилучити з ТД вимоги еквівалентності пропонованих засобів за критеріями ТМ або виробника або нормативного документу виробника (ТУ) на виготовлення,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
Також просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог *Примітки та пунктів 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД, оскільки, принаймні, один з двох виробників має виготовляти саме еквіваленти.
Зокрема,
1) Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.4 Додатку 1 до ТД щодо еквівалентів прописаним у ТД засобам, тобто надати на них протоколи випробувань, які відповідають вимогам:
2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).
2) Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.3 Додатку 1 до ТД, тобто надати на них:
сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби, пропоновані ТОВ «Гренландія НВП»
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП».
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
Копія протоколів випробувань на пропоновані до закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» товари.
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП».
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
Узагальнена сфера акредитації медичних лабораторій за стандартом ДСТУ EN ISO 15189:2015 (також доступна на офіційному сайті за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov)
Доказ неможливості надання у даній закупівлі протоколів випробувань лабораторій, акредитованих за стандартом ДСТУ EN ISO 15189:2015.
Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 продукції виробника ТОВ «Гренландія НВП»
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП», але невідповідності наявного документального підтвердження особливостям формулювання ТД, яке є відповідним за суттю.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
Лист Національного агентства з акредитації України № 6-5/5-2124 від 27.08.2023 на підтвердження акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» на стандарт ДСТУ ISO 14024.
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП», але невідповідності наявного документального підтвердження особливостям формулювання ТД, яке є відповідним за суттю.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
Лист Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» № 129 від 14.07.2023 з додатком (зі Сферою акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета», тобто, Сфера акредитації НААУ Органу, який видав Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 продукції виробника ТОВ «Гренландія НВП»).
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП», але невідповідності наявного документального підтвердження особливостям формулювання ТД, яке є відповідним за суттю.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
Лист Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета» № 129 від 14.07.2023 з додатком (зі Сферою акредитації Органу з оцінки відповідності «Центр екологічної сертифікації та маркування» ВГО «Жива планета», тобто, Сфера акредитації НААУ Органу, який видав Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 продукції виробника ТОВ «Гренландія НВП»).
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП», але невідповідності наявного документального підтвердження особливостям формулювання ТД, яке є відповідним за суттю.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1. Поширити вимоги до додаткового підтвердження відповідності пропонованих засобів за вимогами *Примітки та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД на усі товари, а не лише на еквіваленти, або виключити зазначені додаткові вимоги взагалі, з метою виключення очевидної дискримінації учасників.
2. Передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик «еквівалентного» товару у спосіб, передбачений для товару прописаних у ТД ТМ/виробників, тобто не лише Протоколом випробувань, що відповідає формулюванню:
«2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства)»,
але й, так само, як на товари прописаних у ТД ТМ, протоколами випробувань, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, зокрема протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації, як це дозволяється для товарів прописаних у ТД ТМ/виробників у пункті 1.1 Додатку 1 до ТД:
«лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (косметичні засоби або мило) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації)».
3. Передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише сертифікатом відповідності ДСТУ ISO 14024 з формулюванням:
«2.3. На кожну позицію запропонованого еквівалентного товару надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в данному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках»,
але й
сертифікатом відповідності СОУ ОЕМ 08.002.12.065.2020, що розроблений у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024
з відповідним підтвердженням сфери акредитації органу, який видав зазначений сертифікат.
4. Вилучити з ТД вимоги еквівалентності пропонованих засобів за критеріями ТМ або виробника або нормативного документу виробника (ТУ) на виготовлення,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
Також просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог *Примітки та пунктів 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД, оскільки, принаймні, один з двох виробників має виготовляти саме еквіваленти.
Зокрема,
1) Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.4 Додатку 1 до ТД щодо еквівалентів прописаним у ТД засобам, тобто надати на них протоколи випробувань, які відповідають вимогам:
2.4. На показники якості еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- відповідає вимогам належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) (на підтвердження у складі пропозиції надається лист/сертифікат або інший документ виданий OECD про відповідність випробувальної лабораторії вимогам GLP)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).
2) Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.3 Додатку 1 до ТД, тобто надати на них:
сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
Автор:
43527454, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП"
07320, Україна, Київська область, Сухолуччя, 07320, Київська обл., Вишгородський район, село Сухолуччя, ВУЛИЦЯ ТРАВНЕВА, будинок 1-Б
ДК 021-2015 код 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи (Мило різне)
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи (Мило різне)
Тема:
Сертифікат відповідності ісо 14024
Зміст:
Замовник вимога п.2.3 викладена непрозоро, просимо уточнити яким саме документом повинна бути підтверджена компетентність отргану, що видав сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 та що саме в цьому документі повинно бути зазначено
Дата оприлюднення звернення:
28.05.2024 22:10
Доброго дня, шановний Учаснику! В документацію внесено зміни в цій частині та додано додаткові роз’яснення.
Дата оприлюднення відповіді:
05.06.2024 16:38
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи (Мило різне)
Тема:
Пункт 2.6
Зміст:
Просимо уточнити який саме орган з оцінки відповідності повиненвидати сертифікат відповідності п.2.6 згідно чинного законодавства?
Дата оприлюднення звернення:
28.05.2024 22:13
Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за звернення. Відповідно до ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» - «орган з оцінки відповідності - орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування». В документацію внесено зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
05.06.2024 16:37
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 33710000-0 Парфуми, засоби гігієни та презервативи (Мило різне)
Тема:
загальний опис
Зміст:
Чм відноситься до показників якості загальний опис?
Дата оприлюднення звернення:
28.05.2024 22:14
Доброго дня, шановний Учаснику! Дякуємо за звернення. Ні, «Загальний опис» не відноситься до показників якості. В документацію внесено зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
05.06.2024 16:37
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Пропозиції розглянуто
Очікувана вартість
1 353 234.6
грн.
Період подання пропозицій
до
10.06.2024 00:00
Замовник:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації