Закупівля ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda). від Державне підприємство "Сервісно-видавничий центр".
ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Примітки
ремонт автомобільного транспорту Skoda
Очікувана вартість
800 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
8000,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
18.06.2024 15:59
Позиція
Опис предмета закупівлі
ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Код ДК 021:2015
50110000-9 -
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
04080, Україна, Київська область, Київ, вулиця Нижньоюрківська, будинок 6
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
23.05.2024 17:07
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
23.05.2024 17:07
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
23.05.2024 17:07
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
State-owned Enterprise "Service and Publishing Center"
Повна назва
Державне підприємство "Сервісно-видавничий центр"
Повна назва (англійською мовою)
State-owned Enterprise "Service and Publishing Center"
Поштовий індекс
04080
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вулиця Нижньоюрківська, будинок 6
ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тендер:
UA-2024-05-23-011855-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
UA-2024-05-23-011855-a.c1
Дата:
27.05.2024 17:21
Стан:
Порушення усунуто
Оскарження умов тендерної документації (дискримінаційних вимог)
Просимо прийняти до розгляду скаргу щодо дискримінаційних вимог тендерної документації, яка містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
ТОВ «АВТОСОЮЗ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
1. Відповідно до пункту 4 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda) Замовником вимагається надання послуг на офіційному сертифікованому дилерському центрі Skoda (далі – СТО), яке розміщується у межах міст: Львова, Вінниці, Чернігова та Одеси
2. Відповідно до пункту 11 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda) Замовником вимагається здійснення попереднього огляду автомобілів до подання тендерної пропозиції.
Проти викладення п. 4. та п. 11. Додатку №4 в запропонованій замовником редакції
Просимо прийняти до розгляду скаргу щодо дискримінаційних вимог тендерної документації, яка містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
ТОВ «АВТОСОЮЗ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
1. Відповідно до пункту 4 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda) Замовником вимагається надання послуг на офіційному сертифікованому дилерському центрі Skoda (далі – СТО), яке розміщується у межах міст: Львова, Вінниці, Чернігова та Одеси
2. Відповідно до пункту 11 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda) Замовником вимагається здійснення попереднього огляду автомобілів до подання тендерної пропозиції.
Лот
UA-2024-05-23-011855-a
Інші дії замовника
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ТОВ «АВТОСОЮЗ» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda), Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-23-011855-a.
3) Зобов’язати Замовника – Державне підприємство "Сервісно-видавничий центр", – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
1. Відповідно умов тендерної документації, викладених у п. 4 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda):
«4. Для скорочення транспортно-експлуатаційних витрат Замовника, СТО повинна знаходитись в м. Києві, Київській області в межах до 20 км від адреси замовника та мати зручну транспортну розв’язку для оперативного переміщення водіїв до та від СТО.
У зв’язку із частими відрядженнями автомобілів Замовника, Учасник повинен мати змогу ремонтувати автомобілі Замовника зокрема у таких містах Львів, Вінниця, Одеса, Чернігів. Послуги необхідно здійснювати на офіційному сертифікованому дилерському центрі Skoda (далі – СТО), яке розміщується у межах міст: Львова, Вінниці, Чернігова та Одеси (надати довідку, яка повинна свідчити про те, що Учасник має власні/субпідряду СТО, які необхідні для надання послуг, що є предметом даної закупівлі). Учасник надає документальне підтвердження зазначеної у довідці інформації; та скан-копії документів, які підтверджують що субпідрядник є офіційним дилером Skoda у містах: Львів, Вінниця, Одеса.»
Офіційне дилерство бренду «SKODA» значно звужує коло потенційних учасників, в тому числі тих, які є офіційними сертифікованими СТО автомобілів, що виготовляються заводами групи VAG (Volkswagen, Skoda, Audi, Seat).
У переліку автомобілів, які має намір обслуговувати Замовник, наявні автомобілі марки SKODA 2007-2018 років випуску. З урахуванням того, що зазначені автомобілі 2007-2018 років випуску, тому загальні гарантійні зобов’язання виробника/імпортера на зазначені автомобілі закінчилися, оскільки, за зальними правилами заводів-виробників, термін дії гарантії становить два роки без обмеження щодо пробігу автомобіля, таким чином на перелічених Замовником автомобілях (2007-2018 років випуску) вже завершились строки дії гарантії від заводів-виробників.
Відтак, вважаючи зазначену вимогу, необґрунтованою (оскільки термін гарантійних зобов’язань заводів-виробників, щодо транспортних засобів з переліку в тендерній документації закінчився) дискримінаційною та такою, що прописана під конкретного учасника, для подальшого визнання його переможцем та укладення відповідних договорів Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОСОЮЗ» вносилася пропозиція, наявна у вкладці «Запитання до процедури» зазначеного тендеру, щодо виключення зазначеної умови з тендерної документації. Проте, запропоновані пропозиції потенційного учасника не були враховані замовником. Зазначена бездіяльність замовника, яка полягала у невнесенні змін до тендерної документації має наслідком не лише позбавлення можливості сертифікованих СТО надати свої цінові пропозиції, а й що найголовніше збільшення витрат грошових коштів з державного бюджету України більш ніж удвічі у період воєнного стану в Україні (розрахунок переплати з доказами завищеної цінової пропозиції переможця додаються).
Звертаємо увагу, що відповідно Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства промислової політики в Україні №721 від 29.12.2004, гарантійний термін експлуатації - термін, протягом якого за умови дотримання Споживачем вимог експлуатаційної документації на ДТЗ гарантується його використання за призначенням і протягом якого Виробник (Продавець) виконує гарантійні зобов'язання. Призначення ДТЗ визначається у експлуатаційній документації, яка додається до нього. Тобто застосовуючи умову про офіційне дилерство бренду «SKODA» до автомобілів 2007-2018 років випуску, Замовник достеменно знає, що гарантійний термін експлуатації автомобілів закінчився, а зазначена умова є безпідставною.
Вважаємо за доречне повідомити й те, що навіть без офіційного дилерства бренду SKODA, офіційні сертифіковані СТО автомобілів, що виготовляються заводами групи VAG також встановлюють оригінальні запасні частини Skoda (придбані у офіційного представника заводу-виробника Skoda в Україні) та мають відповідні договори з імпортером автомобілів Skoda в Україні, надають офіційну гарантію терміном на 2 роки на них без обмеження пробігу при здійсненні контролю якості виконаних ТО та ремонтів на сертифікованих СТО, що в тому числі відповідає Наказу Міністерства інфраструктури №615 від 28 листопада 2014 року «Про затвердження Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів». Тобто офіційні сертифіковані СТО автомобілів, що виготовляються заводами групи VAG можуть гарантувати встановлення не лише якісних альтернативних запасних частин відомих світових виробників з гарантією а й оригінальних запасних частин бренду Skoda .
Тобто, на думку скаржника, умова зазначена в п. 4 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda) тендерної документації: «Для скорочення транспортно-експлуатаційних витрат Замовника, СТО повинна знаходитись в м. Києві, Київській області в межах до 20 км від адреси замовника та мати зручну транспортну розв’язку для оперативного переміщення водіїв до та від СТО.
У зв’язку із частими відрядженнями автомобілів Замовника, Учасник повинен мати змогу ремонтувати автомобілі Замовника зокрема у таких містах Львів, Вінниця, Одеса, Чернігів. Послуги необхідно здійснювати на офіційному сертифікованому дилерському центрі Skoda (далі – СТО), яке розміщується у межах міст: Львова, Вінниці, Чернігова та Одеси (надати довідку, яка повинна свідчити про те, що Учасник має власні/субпідряду СТО, які необхідні для надання послуг, що є предметом даної закупівлі). Учасник надає документальне підтвердження зазначеної у довідці інформації; та скан-копії документів, які підтверджують що субпідрядник є офіційним дилером Skoda у містах: Львів, Вінниця, Одеса.» - прописана Замовником безпідставно та необґрунтовано.
Наявність зазначеної умови про те, що «СТО має бути офіційним дилером бренду SKODA» унеможливлює прийняття участі у тендерній закупівлі як Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОСОЮЗ», яке є офіційною СТО, в тому числі автомобілів групи VAG, так і інших офіційних сертифікованих СТО автомобілів групи VAG.
Звертаємо Вашу увагу, що скаржник неодноразово ставав переможцем тендерних закупівель, є сертифікованою СТО та ніколи не мав на меті отримання надприбутків від обслуговування держаних підприємств, установ та організацій, особливо під час воєнного стану в Україні.
Повідомляємо колегію, що Скаржником надаються послуги по всій території України, (за виключенням тимчасово окупованих територій) в тому числі у таких містах як Львів, Вінниця, Одеса, Чернігів. Дане підтверджується копіями наступних договорів:
1. Договору №378 про технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів від 27 листопада 2019 року, укладеного з ПрАТ «МЕТЕК», щодо надання послуг в м. Чернігові;
2. Договору №301/19-С про надання технічних послуг від 08 серпня 2019 року, укладеного з ТОВ «Алекс со», щодо надання послуг в м. Львів;
3. Договору підряду на виконання робіт з технічного обслуговування і ремонту легкових автомобілів від 11 квітня 2018 року, укладеного з ТОВ «Автомобільний дім», щодо надання послуг в м. Одеса;
4. Договору №275 на ремонт і технічне обслуговування автомобілів від 29 травня 2018 року, укладеного з ТОВ «Джерман-Центр», щодо надання послуг в м. Вінниця.
Акцентуємо увагу, що залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо підрядників-дилерів Skoda не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які не мають субпідрядників офіційних дилерів Skoda, оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації у зв’язку відсутністю таких підрядників.
Повідомляємо, що субпідрядники-офіційні дилери Skoda абсолютно ЖОДНИМ ЧИНОМ не впливають на можливість Учасника виконати договір про закупівлю. Встановивши вимогу щодо наявності субпідрядників-офіційних дилерів Skoda Замовник штучно звужує потенційно коло учасників.
Скаржник вважає, що Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність для Учасників мати в наявності саме субпідрядників-офіційних дилерів Skoda.
Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги у тендерній документації, зокрема, наявності субпідрядників-офіційних дилерів Skoda.
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають субпідрядників-офіційних дилерів Skoda, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Вважаємо, що бездіяльність замовника щодо невнесення змін до тендерної документації обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації інших потенційних учасників, а можливе викладення п. 4 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda) тендерної документації: «Для скорочення транспортно-експлуатаційних витрат Замовника, СТО повинна знаходитись в м. Києві, Київській області в межах до 20 км від адреси замовника та мати зручну транспортну розв’язку для оперативного переміщення водіїв до та від СТО.
У зв’язку із частими відрядженнями автомобілів Замовника, Учасник повинен мати змогу ремонтувати автомобілі Замовника зокрема у таких містах Львів, Вінниця, Одеса, Чернігів. Послуги необхідно здійснювати на СТО, яке розміщується у межах міст: Львова, Вінниці, Чернігова та Одеси (надати довідку, яка повинна свідчити про те, що Учасник має власні/субпідряду СТО, які необхідні для надання послуг, що є предметом даної закупівлі). Учасник надає документальне підтвердження зазначеної у довідці інформації; та скан-копії документів, які підтверджують наявність субпідрядника у містах: Львів, Вінниця, Одеса.», - збільшило б конкуренцію по тендерній закупівлі та ймовірно в подальшому б зекономило державні кошти України по зазначеному тендеру.
2. Відповідно умов тендерної документації, викладених у п. 11 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda):
«11. Враховуючи різний технічний стан транспортних засобів, які підлягають ремонту і технічному обслуговуванню, учасник повинен до закінчення строку подання пропозицій здійснити огляд транспортних засобів Замовника. Контактна особа з боку Замовника:Анатолій Іванович тел.: +38067 658 75 99. Факт огляду підтверджується двостороннім Актом огляду, підписаний представниками Замовника та Учасника в день огляду.
Пропозиція учасника, яка не містить Акту огляду оформленого у відповідності до зазначених вимог, буде відхилена Замовником:
- Акт огляду транспортних засобів має бути наданий за підписом уповноваженого представника Замовника та Учасника, а також містити найменування учасника.»
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції «Акт огляду транспортних засобів має бути наданий за підписом уповноваженого представника Замовника та Учасника, а також містити найменування учасника.» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі акт огляду об’єкту необхідно підписати у Замовника.
За таких умов Замовник може не погодитися підписати акт огляду транспортних засобів або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт огляду транспортних засобів за підписом Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду транспортних засобів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
На думку скаржника, завчасне зазначення відповідної інформації про стан транспортних засобів в тендерну документації виключає необхідність огляду транспортних засобів.
Таким чином, необхідність огляду транспортних засобів є недоречною, обмежує коло потенційних учасників, а також прямо суперечить вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Таким чином, огляд транспортних засобів потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням акту транспортних засобів за результатами огляду транспортних засобів.
Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду транспортних засобів та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «акту огляду завіреного підписами й печатками Учасника й Замовника» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу, яка міститься у пункті 11 Додатку 4, Технічні вимоги, ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту Skoda):
«11. Враховуючи різний технічний стан транспортних засобів, які підлягають ремонту і технічному обслуговуванню, учасник повинен до закінчення строку подання пропозицій здійснити огляд транспортних засобів Замовника. Контактна особа з боку Замовника:Анатолій Іванович тел.: +38067 658 75 99. Факт огляду підтверджується двостороннім Актом огляду, підписаний представниками Замовника та Учасника в день огляду.
Пропозиція учасника, яка не містить Акту огляду оформленого у відповідності до зазначених вимог, буде відхилена Замовником:
- Акт огляду транспортних засобів має бути наданий за підписом уповноваженого представника Замовника та Учасника, а також містити найменування учасника.»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ТОВ «АВТОСОЮЗ» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda), Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-23-011855-a.
3) Зобов’язати Замовника – Державне підприємство "Сервісно-видавничий центр", – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Автор:
30223848, ТОВ АВТОСОЮЗ
04073, Україна, м. Київ, Kyiv, Проспект Степана Бандери, 28
Відповідно до РІШЕННЯ Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No 9936-р/пк-пз від 06.06.2024, повідомляємо, що внесено зміни до Додатку №4 тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»:
А саме пункт «11. Враховуючи різний технічний стан транспортних засобів, які підлягають ремонту і технічному обслуговуванню, учасник повинен до закінчення строку подання пропозицій здійснити огляд транспортних засобів Замовника. Контактна особа з боку Замовника: Анатолій Іванович тел.: +38067 658 75 99. Факт огляду підтверджується двостороннім Актом огляду, підписаний представниками Замовника та Учасника в день огляду.
Пропозиція учасника, яка не містить Акту огляду оформленого у відповідності до зазначених вимог, буде відхилена Замовником:- Акт огляду транспортних засобів має бути наданий за підписом уповноваженого представника Замовника та Учасника, а також містити найменування учасника.» виключено.
Тендерна документація оприлюднена в новій редакції з урахуванням змін.
ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику,
1. Вимагаємо відмінити дискримінаційну вимогу Замовника стосовно того, що Учасник повинен до закінчення строку подання пропозицій здійснити огляд транспортних засобів Замовника, акти огляду підписані Замовником та Учасником повинні обов’язково надаватись у складі пропозиції, тому що Замовник не вказав в тендерній документації дату та час проведення даного огляду Учасниками, коли транспортні засоби Замовника будуть знаходитись в одному місці, Замовник не вказав форму огляду у тендерній документації, за якою Учасник повинен виконувати огляд, а також в даному огляді нема ніякої необхідності, тому що огляд підтверджує тільки наявність автомобілів у Замовника, але не може підтвердити технічний стан автомобілів без виконання повноцінної діагностики за місцезнаходженням Учасника з використанням необхідного обладнання, а тому даний огляд створює додаткову перешкоду Учаснику у участі в закупівлі. Даною вимогою Замовник може впливати на доступ Учасників до огляду, перешкоджати виконанню огляду Учасниками транспортних засобів, тому дана вимога впливає на значне зменшення кількості можливих Учасників у тендері та унеможливлює проведення конкурентних торгів без змін необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Дана вимога обмежує права на участь у закупівлі інших можливих Учасників. Звертаємо увагу Замовника, що на практиці, АМК відхиляє подібні вимоги Замовників, тому якщо Замовник не відмінить дану вимогу, то буде подана відповідна скарга до АМК.
2. Вимагаємо відмінити дискримінаційну вимогу стосовно того, що Участник повинен мати змогу ремонтувати автомобілі Замовника зокрема на офіційному сертифікованому дилерському центрі Skoda у таких містах Львів, Вінниця, Одеса, Чернігів. Вимога стосовно офіційних сертифікованих дилерських центрів Skoda є дискримінаційною та економічно не обґрунтованою Замовником, тому що автомобілі Замовника від 2007 по 2018 року виробництва і на них вже не діє гарантія від Заводу Виробника. Дана вимога впливає на значне зменшення кількості можливих Учасників у тендері та проведенню конкурентних торгів без змін необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, обслуговування у офіційного дилера Skoda є не обов’язковим для Замовника та дорожчим ніж у можливих Учасників, які не мають сертифікату офіційного дилера Skoda, що може призвести до не обґрунтованих завищених витрат Замовником бюджетних коштів. В разі відмови Замовника вносити зміни у тендерну документацію, будемо вимушені звертатись до АМК.
Дата оприлюднення звернення:
24.05.2024 10:10
Шановний учаснику, Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 2 Закону зурахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр» надає автотранспортні послуги Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України, Національному агентству з питань запобігання корупції, Міністерству освіти і науки України, Національному агентству з акредитації України, тощо та має парк спеціалізованих автотранспортних засобів, облаштованих спец. обладнанням, які задіяні під час діяльності у функціях підвищеного для держави значення. Тому Замовником висуваються посилені вимоги з якості обслуговування до СТО, які не затримують та не ускладнюють виконання державних обов’язків керівниками вищевказаних Міністерств.
Також враховуючи різний технічний стан спеціалізованих транспортних засобів, які підлягають ремонту і технічному обслуговуванню, учасник повинен до закінчення строку подання пропозицій здійснити огляд транспортних засобів Замовника з метою оцінювання відповідності своєї технічної бази для обслуговування транспорту Замовника. Зазначена вимога обґрунтована необхідністю попереднього визначення обсягу робіт з урахуванням стану автопарку Замовника, а також відсутністю спеціальних знань у уповноважених осіб Замовника, які могли б достовірно та завчасно визначити стан транспортних засобів та включити зазначену інформацію в тендерну документацію, чим виключити необхідність огляду транспортних засобів. Враховуючи вищевикладене Замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною.
Також варто зазначити, що ДП «СВЦ» є юридичною особою публічного права у формі державного комерційного підприємства, і головною метою діяльності ДП «СВЦ» є досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Підприємство не є розпорядником бюджетних коштів.
Дата оприлюднення відповіді:
25.05.2024 09:52
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тема:
Щодо виконання рішення АМКУ
Зміст:
Шановний Замовнику,
зверніть увагу, що на виконання рішення АМКУ, Ви мали внести зміни до ТД по двом пунктам скарги, але у новій версії ТД, викладеної Вами сьогодні (12.06.24) нібито на виконання рішення АМКУ, внесено зміни липе по одному пункту.
Підкажіть, коли очікувати фінальну версію ТД зі змінами на виконання рішення АМКУ?
Дата оприлюднення звернення:
12.06.2024 12:44
Доброго дня. Всі зміни на виконання рішення АМКУ внесено в ТД.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2024 13:50
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тема:
Щодо обслуговування у всіх мвстах України
Зміст:
Ст 13 ЗУ«Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» передбачає, що: «Здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України. Правочин, стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абз. 2 ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України)». Виходячи із ч. 2 ст. 215 ЦК України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність» Кримінальний кодекс України доповнено ст. 111-1, яка, серед іншого, встановлює, що колабораційною діяльністю є передача матеріальних ресурсів незаконним збройним чи воєнізованим формуванням, створеним на тимчасово окупованій території, та/або збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора, та/або провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, зокрема окупаційною адміністрацією держави-агресора. Такі діяння караються штрафом до 10 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років із позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від 10 до 15 років та з конфіскацією майна.
У разі, якщо вину буде доведено у судовому порядку, особу, яка провадила господарську діяльність із таким контрагентом, знаходячись на підконтрольній території України, може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за ст. 111-2 «Пособництво державі-агресору», санкція якої передбачає позбавлення волі на строк від 10 до 12 років із позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від 10 до 15 років та з конфіскацією майна або без такої.
Дата оприлюднення звернення:
13.06.2024 14:57
Замовник самостійно перевіряє інформацію про те, що учасник не здійснює господарську діяльність або його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території у Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (зі змінами). У разі, якщо місцезнаходження учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом. У випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та учасником не надано у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2024 17:10
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тема:
Щодо обслуговування у всіх містах України
Зміст:
Шановний замовнику, щодо попереднього запитання та відповіді: мова не йде про учасника, мова йде про те що, замовник зобов'язує мати змогу обслуговувати на усій території України (у всіх містах) не виключаючи тимчасово окупованих.
То ж внесіть, будь ласка, відповідні зміни, згідно чинного законодавства. Статті закону прописані у попередньому обговоренні, у даному випадку, стосуються вас як замовника.
Дата оприлюднення звернення:
13.06.2024 17:20
Шановний учаснику, до ТД внесено вищезазначені зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
13.06.2024 17:38
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тема:
Щодо відміни торгів
Зміст:
Шановний Замовнику,
підкажіть, будь ласка, Протокол про відміну закупівлі чи має відношення до закупівлі №UA-2024-05-23-011855-а? Тому що Протокол вами підвішений датовано 2023 роком, з чого випливає, що дані торги мають відбутися як і заплановано. То ж або приведіть до ладу документ або не блокуйте тендер невідповідними документами, такі дії мають свої наслідки для замовників, згідно рішень відповідних органів.
Заздалегідь вдячні.
Дата оприлюднення звернення:
13.06.2024 17:53
Шановний учаснику, в протоколі 23 було допущено формальну помилку, а саме невірно вказана остання цифра року, що вже зафіксовано уповноваженою особою та оформлено відповідними документами. Тому данний протокол має пряме відношення до закупівлі. Як тільки буде змога буде підтянути протокол з описом помилки, це буде зроблено.
Дата оприлюднення відповіді:
14.06.2024 00:18
ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ремонт автомобільного транспорту Skoda).
Тендер:
UA-2024-05-23-011855-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
13.06.2024 17:41
Кінець періоду оскарження з часом
24.06.2024 00:00
Стан
період оскарження
Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.