Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 15:47
Значення, яке очікується
Так
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 15:47
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 15:47
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області»
Поштовий індекс
14000
Країна
Україна
Область або регіон
Чернігівська область
Населений пункт
місто Чернігів
Адреса
вул. Єлецька, будинок 11
Моніторинги
Об'єкт моніторингу
Унікальний номер об'єкту моніторингу
UA-M-2024-09-11-000068
Дата створення проекту
11.09.2024 14:49
Статус
порушення не виявлені
Дата публікації моніторингу
11.09.2024 15:49
Дата публікації висновку про результати
25.09.2024 17:10
Дата завершення усунення порушень
01.10.2024 00:00
Дата завершення моніторингу
03.10.2024 00:00
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.09.2024 № 49-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2024-05-21-010348-a 21.05.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 24 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на момент проведення торгів) (далі – Особливості), виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ, орган оскарження), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.05.2024 № 94, рішення комісії АМКУ від 04.06.2024 № 9766-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 17.09.2024.
Моніторинг щодо тих питань та обставин, що були предметом розгляду комісії АМКУ, не проводився.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, виконання рішення комісії АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)», очікуваною вартістю 503 670,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-21-010348-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до даних електронної системи закупівель Prozorro Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – орган оскарження), за результатами розгляду скарги ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» від 25.05.2024 № UA-2024-05-21-010348-a.a1 щодо допущених Замовником порушень при складанні тендерної документації, 04.06.2024 прийнято рішення № 9766-р/пк-пз, відповідно до якого Замовника зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)».
Згідно з нормами пункту 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Станом на 11.09.2024 Замовником не виконано рішення органу оскарження та не внесено відповідні зміни до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи (протокол від 21.05.2024 № 94) за закупівлею UA-2024-05-21-010348-a, у зв’язку з чим просимо повідомити (з наданням підтверджуючих документів), чи оскаржено Замовником до суду вказане рішення органу оскарження?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
У відповідь на запит від 12.09.2024 про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі: «Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-05-21-010348-a) повідомляємо наступне.
1) Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначались замовником відповідно до ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась відповідно до середніх цін на пальне у Чернігівській області станом на дату оголошення процедури закупівлі, за даними Мінфіну, який щоденно публікує середньозважені ціни по областях і операторах та відомості по українському ринку нафтопродуктів на сайті: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/chernigovskaya/ (скріншот додається).
Відповідно до кошторису видатків на утримання Державного підприємства «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» на 2024 рік, затвердженого 29.12.2023, передбачено видатки на зазначену закупівлю.
На виконання вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) замовником оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті: https://dpamd.cg.gov.ua/.
2) Рішення органу оскарження від 04.06.2024 № 9766-р/пк-пз за результатами розгляду скарги ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» від 25.05.2024 № UA-2024-05-21-010348-a.a1 щодо допущених Замовником порушень при складанні тендерної документації було оскаржено Замовником у судовому порядку до Київського окружного адміністративного суду.
24 червня 2024 року через систему електронного суду було направлено позовну заяву про визнання протиправним та скасування зазначеного рішення. Відмітка про її реєстрацію судом з'явилася 08.07.2024, справі присвоєно єдиний унікальний номер 320/32460/24. Відповідно до ухвали від 19.08.2024 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі судом було вирішено відкрити провадження в адміністративній справі, здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та без проведення судового засідання відповідно до статті 262 КАС України після спливу строків для подання заяв по суті та доказів. Станом на 17.09.2024 рішення по справі немає.
Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)
Тендер:
UA-2024-05-21-010348-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2024-05-21-010348-a.a1
Дата:
25.05.2024 13:20
Стан:
Задоволено
Скарга на умови тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-21-010348-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації умову щодо можливості взяти участь у закупівлі виключно тих учасників, які МАЮТЬ мережу АЗС;
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо можливості взяти участь в закупівлі лише тих учасників, які мають склад ПММ (паливнозаправної станції);
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо терміну дії талонів (скретч-карток) повинен становити не менше 12 місяців з моменту їх отримання покупцем.
1. Вилучити із тендерної документації умову щодо можливості взяти участь у закупівлі виключно тих учасників, які МАЮТЬ мережу АЗС;
1.1. В Додатку 6 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які МАЮТЬ мережу АЗС .
В пункті 3 Додатку № 6 до ТД визначено: «3. Учасник повинен мати мережу АЗС у м. Чернігові (відстань від розташування Покупця (однієї з АЗС) не більше 5 кілометрів) та по всій території України, на яких буде здійснювати продаж паливно-мастильних матеріалів у роздріб за талонами.»
В Додатку № 6 до ТД визначена Технічна специфікація та Предмет закупівлі: «Бензин А-95 (в талонах (скретч-картках) та Дизельне паливо (в талонах (скретч-картках))»
Тендер
UA-2024-05-21-010348-a
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а саме наявність у учасника матеріально-технічної бази.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовником не визначена юридичну форму поняття «Учасник повинен мати мережу АЗС у м. Чернігові», а отже з урахуванням лексичного значення слова «мати», яке передбачає наявності чогось на праві власності, наявна дискримінаційна вимога у тендерній документації.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання Учасник повинен мати мережу АЗС у м. Чернігові, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та не мають у власності мережу автозаправних станцій у м. Чернігові.
Скаржник має партнерських відносин з власниками АЗС та емітентами талонів мережі АЗС в м. Чернігові на відстані від розташування Покупця (однієї з АЗС) не більше 5 кілометрів та по всій території України, але при цьому не має АЗС у праві власності.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (АЗС у м. Чернігові (відстань від розташування Покупця (однієї з АЗС) не більше 5 кілометрів) та по всій території України), за наступними адресами:
Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1
Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 14
АЗК БРСМ Нафта -Turbota Pro, вул. Мазепи, 55Д, місто Чернігів, Чернігівська область, 14000 - 3,3 км до Замовника та по всій території України.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині 3. Учасник повинен мати мережу АЗС у м. Чернігові (відстань від розташування Покупця (однієї з АЗС) не більше 5 кілометрів) та по всій території України, оскільки така вимога фактично унеможливлюватиме виконання вимог Документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, взяти участь у закупівлі зможуть лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж партнерів.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-21-010348-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації умову щодо можливості взяти участь у закупівлі виключно тих учасників, які МАЮТЬ мережу АЗС;
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо можливості взяти участь в закупівлі лише тих учасників, які мають склад ПММ (паливнозаправної станції);
1.2. В пункті 5 Додатку 6 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають склад ПММ (паливнозаправної станції) Учасника .
В пункті 5 Додатку № 6 до ТД визначено: «5. На першу вимогу Замовника з метою підтвердження якості бензину та дизельного палива до паспорту та сертифікату виробника надається оригінальний паспорт якості незалежної акредитованої лабораторії. Незалежна акредитована лабораторія повинна мати безперешкодний доступ до складу ПММ (паливнозаправної станції) Учасника з можливістю незалежного відбору проб для проведення аналізів.»
В Додатку № 6 до ТД визначена Технічна специфікація та Предмет закупівлі: «Бензин А-95 (в талонах (скретч-картках) та Дизельне паливо (в талонах (скретч-картках))»
Тендер
UA-2024-05-21-010348-a
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Варто звернути увагу на той факт, що Замовником встановлена наявності у учасника складу ПММ (паливнозаправної станції) Учасника, що є дискримінаційною та такою що суперечить п. 29 Особливостей, а саме у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник не має склад паливно-мастильних матеріалів (паливнозаправної станції), а отже умова тендерної документації щодо надання у складі пропозиції щодо можливості Незалежної акредитованої лабораторії повинна мати безперешкодний доступ до складу ПММ (паливнозаправної станції) Учасника з можливістю незалежного відбору проб для проведення аналізів, який наявний виключно у учасників, які мають склад/нафтобазу - є дискримінаційною та обмежувальною.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, та які мають у праві володінні склад ПММ (паливнозаправної станції). Учасники які не мають склад ПММ (паливнозаправної станції), та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-21-010348-a, зокрема:
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо можливості взяти участь в закупівлі лише тих учасників, які мають склад ПММ (паливнозаправної станції);
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо терміну дії талонів (скретч-карток) повинен становити не менше 12 місяців з моменту їх отримання покупцем.
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В пункті 10 Додатку № 6 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен становити не менше 12 місяців з моменту їх отримання покупцем:
В пункті 10 Додатку № 6 до ТД визначено: «10. Термін дії талонів (скретч-карток) повинен становити не менше 12 місяців з моменту їх отримання покупцем та діяти по всій території України.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 9. Дія Договору: «9.2. Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 9.1 цього Договору та закінчується 31 грудня 2024 року.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «До 31 липня 2024 року.»
Тендер
UA-2024-05-21-010348-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (скретч-карток), який повинен становити не менше 12 місяців з моменту їх отримання покупцем, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару До 31 липня 2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 липня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДП «Агентство місцевих доріг Чернігівської області» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-21-010348-a, зокрема:
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо терміну дії талонів (скретч-карток) повинен становити не менше 12 місяців з моменту їх отримання покупцем.
Автор:
45067285, ТОВ "ТД "ІФС"
03124, Україна, м. Київ, вул. Василенка Миколи, буд. 14Г