Закупівля Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, код 90520000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С. від НАЦІОНАЛЬНИЙ ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР "ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ".
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, код 90520000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С.
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, код 90520000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С.
Очікувана вартість
910 362 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
9103,62
1,0 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
18.06.2024 14:01
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С
Код ДК 021:2015
90520000-8 -
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
25.12.2024 00:00
Умова оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
30
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата отриманих Замовником послуг проводиться на підставі Акту виконаних робіт, підписаного представниками Сторін, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Виконавця. Оплата вартості послуг здійснюється протягом 30 (тридцяти) банківських днів після підписання Акту виконаних робіт. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок здійснюється протягом 14 днів з дня надходження коштів на рахунок на вказані цілі.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 11:37
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 11:37
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 11:37
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
21.05.2024 11:37
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, код 90520000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С.
21.05.2024 року НАЦІОНАЛЬНИЙ ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР "ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, код 90520000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С.», згідно з ДК 021:2015 – 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 910 362 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 21.05.2024р. наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Умови тендерної документації штучно обмежують кількість потенційних учасників та зокрема не дають можливості Скаржнику взяти участь у даній закупівлі, в чому полягає порушене право Скаржника.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п.56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в процедурі закупівлі.
Відповідно до п.4.2. Розділу 1 Загальних положень Тендерної документації Замовник встановив, що закупівля здійснюється в цілому, учасникам не надана можливість подання пропозиції за лотами.
Згідно з Додатком 4 до тендерної документації технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі передбачають опис та специфікацію послуги, що вимагається Замовником для виконання:
№ з\п Найменування послуги (відходів) Одиниця виміру Кіль-кість
1. Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В, С посл. 1
1.1. Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій 18 01 03*:
використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби, забруднені біологічними рідинами;
імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність;
медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами. кг 16000
1.2. Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій 18 01 03*. Відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій кг 1200
1.3. Перевезення та видалення 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03). Мішки по 50 кг. мішок 100
1.4. Перевезення та видалення 06 06 04* Відходи, що містять ртуть (ртутні термометри) шт. 9
Водночас відповідно до п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
- Сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Таким чином, у тендерній документації передбачено наявність ліцензії на перелік операцій з видалення відходів, а саме для відходів: 18 01 03* та 06 06 04*.
Ліцензія Скаржника, зокрема має перелік операцій з видалення відходів та перелік операцій з відновлення відходів, а саме для відходів: 18 01 03* та 18 01 08*.
Однак Скаржник не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами для 06 06 04* відходів, що не дозволяє йому взяти участь в Процедурі закупівлі та надати частину послуг, що передбачена Предметом закупівлі.
Вимога, що передбачена зокрема п.4.2. Розділу 1 Загальних положень Тендерної документації є дискримінаційною, обмежує Скаржника та інших потенційних учасників та участь.
Замовник здійснює закупівлю без поділу предмета закупівлі на лоти чим порушує права Скаржника та штучно створює обмеження на участь.
Для документального підтвердження та обґрунтування неможливості взяти участь у Процедурі закупівлі Скаржник надає посилання на відповідний ліцензійний реєстр, що розміщений на офіційному сайті Міндовкілля реєстр у розділі Бізнесу – Дозволи та ліцензії - Реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами або за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
На підставі аналізу даних вищезазначеного реєстру встановлено, що наразі в Україні жодна організація не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03* та 06 06 04* відходів.
Якщо ж Замовник мав на увазі 18 01 03* та 06 04 04* відходи, то наразі в Україні лише дві компанії мають ліцензію з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03*, 06 04 04* відходів:
• ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ», ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 39624900.
• ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» , ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 38469527.
За таких обставин в Процедурі закупівлі не зможе взяти участь жодна організація.
В той час, як Скаржник або інші учасники змогли б взяти участь в частині предмета закупівлі (лоті) та надати послуги з управління небезпечними відходами для відходів 18 01 03* згідно з їх ліцензіями.
Відповідно до ч.2 ст.17 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані дотримуватися вимог щодо збирання, перевезення та оброблення відходів, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами; мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів; мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Відповідно до ч.3 ст.27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Таким чином, вищезазначене законодавство встановлює обов’язкову наявність ліцензії для здійснення управління відходами для суб’єктів, що здійснюють таку діяльність.
Відповідно до ч.3 ст.13 Закону України «Про управління відходами» утворювачі або власники відходів, які не є суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, зобов’язані забезпечувати зберігання відходів у спосіб, що є безпечним для здоров’я людини та навколишнього природного середовища, та передавати відходи суб’єктам господарювання у сфері управління відходами протягом одного року з моменту їх утворення.
Відповідно до ч.4 ст.13 Закону України «Про управління відходами» передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Тому аналізуючи вищезазначені норми можна прийти до висновку, що Скаржник, як і будь-який інший учасник, що не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03* та 06 06 04* відходів не може залучити співвиконавця до надання послуг стосовно управління 06 06 04* відходами, оскільки Закон України «Про управління відходами» не передбачає такої можливості. Водночас і Замовник не може передати відходи співвиконавцю учасника, оскільки не буде мати укладеного із таким співвиконавцем відповідного договору, укладення якого є обов’язковим відповідно до ч.4 ст.13 Закону України «Про управління відходами».
Крім цього, скаржник не може здійснювати збирання 06 06 04* відходів для їх подальшої передачі співвиконавцю, навіть якби існувала законодавча можливість залучення такого співвиконавця, оскільки Перелік операцій із видалення відходів (Додаток 1 до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX) не передбачає такого виду операції.
Також такі висновки знаходять своє відображення і у п.21 Ліцензійних умов
провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, відповідно до якого забороняється використання матеріально-технічної бази, яка на підставі права власності або відповідно до договору оренди використовується іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність. Таким чином, залучення співвиконавців є неможливим враховуючи і дану норму.
Таким чином, взяти участь в закупівлі не може жодна організація, оскільки в Україні жодна організація не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03* та 06 06 04* відходів. Водночас ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами для: 18 01 03* відходів має велика кількість підприємств. Якщо ж Замовник мав на увазі 18 01 03* та 06 04 04* відходи, то взяти участь у такій закупівлі можуть лише 2 учасники.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до частини 4 стаття 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Чинне законодавство не обмежує Замовника в поділі Предмета закупівлі на окремі лоти за видами відходів окремо для 18 01 03*, 06 06 04* відходів, створення умов недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Такий поділ є доцільним і обґрунтованим для забезпечення конкурентного середовища та максимальної ефективності і економії у здійснення закупівлі. Навпаки ж, нездійснення поділу Предмету закупівлі на окремі лоти прямо суперечить ст.5 Закону та зменшує конкуренцію серед учасників.
Дії Замовника в частині формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників Процедури закупівлі (у тому числі, Скаржника), які не мають змоги запропонувати послуги з управління небезпечними відходами, а саме: відходи 06 06 04* або 06 04 04*, але мають змогу запропонувати послуги з управління небезпечними відходами, таких як: 18 01 03* відходи.
Відповідна позиція Органу оскарження щодо розгляду аналогічного питання викладена в рішеннях АМКУ: № 838-р/пк-ск від 20.08.2012 року, № 1736-р/пк-ск від 29.09.2015 року.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та здійснити поділ процедури закупівлі на окремі лоти. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Також звертаємо увагу на порушення п. 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893. Відповідно до п.14 цього Порядку під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі. Водночас оголошення про проведення процедури закупівлі, список позицій, опублікований на майданчику Prozorro, Технічні вимоги до предмету закупівлі не містять інформації назву послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
21.05.2024 року НАЦІОНАЛЬНИЙ ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР "ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, код 90520000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В,С.», згідно з ДК 021:2015 – 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 910 362 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 21.05.2024р. наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Умови тендерної документації штучно обмежують кількість потенційних учасників та зокрема не дають можливості Скаржнику взяти участь у даній закупівлі, в чому полягає порушене право Скаржника.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п.56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в процедурі закупівлі.
Відповідно до п.4.2. Розділу 1 Загальних положень Тендерної документації Замовник встановив, що закупівля здійснюється в цілому, учасникам не надана можливість подання пропозиції за лотами.
Згідно з Додатком 4 до тендерної документації технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі передбачають опис та специфікацію послуги, що вимагається Замовником для виконання:
№ з\п Найменування послуги (відходів) Одиниця виміру Кіль-кість
1. Послуги з управління небезпечними (медичними) відходами категорій В, С посл. 1
1.1. Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій 18 01 03*:
використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби, забруднені біологічними рідинами;
імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність;
медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами. кг 16000
1.2. Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій 18 01 03*. Відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій кг 1200
1.3. Перевезення та видалення 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03). Мішки по 50 кг. мішок 100
1.4. Перевезення та видалення 06 06 04* Відходи, що містять ртуть (ртутні термометри) шт. 9
Водночас відповідно до п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
- Сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Таким чином, у тендерній документації передбачено наявність ліцензії на перелік операцій з видалення відходів, а саме для відходів: 18 01 03* та 06 06 04*.
Ліцензія Скаржника, зокрема має перелік операцій з видалення відходів та перелік операцій з відновлення відходів, а саме для відходів: 18 01 03* та 18 01 08*.
Однак Скаржник не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами для 06 06 04* відходів, що не дозволяє йому взяти участь в Процедурі закупівлі та надати частину послуг, що передбачена Предметом закупівлі.
Вимога, що передбачена зокрема п.4.2. Розділу 1 Загальних положень Тендерної документації є дискримінаційною, обмежує Скаржника та інших потенційних учасників та участь.
Замовник здійснює закупівлю без поділу предмета закупівлі на лоти чим порушує права Скаржника та штучно створює обмеження на участь.
Для документального підтвердження та обґрунтування неможливості взяти участь у Процедурі закупівлі Скаржник надає посилання на відповідний ліцензійний реєстр, що розміщений на офіційному сайті Міндовкілля реєстр у розділі Бізнесу – Дозволи та ліцензії - Реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами або за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
На підставі аналізу даних вищезазначеного реєстру встановлено, що наразі в Україні жодна організація не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03* та 06 06 04* відходів.
Якщо ж Замовник мав на увазі 18 01 03* та 06 04 04* відходи, то наразі в Україні лише дві компанії мають ліцензію з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03*, 06 04 04* відходів:
• ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ», ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 39624900.
• ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» , ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 38469527.
За таких обставин в Процедурі закупівлі не зможе взяти участь жодна організація.
В той час, як Скаржник або інші учасники змогли б взяти участь в частині предмета закупівлі (лоті) та надати послуги з управління небезпечними відходами для відходів 18 01 03* згідно з їх ліцензіями.
Відповідно до ч.2 ст.17 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані дотримуватися вимог щодо збирання, перевезення та оброблення відходів, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами; мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів; мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Відповідно до ч.3 ст.27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Таким чином, вищезазначене законодавство встановлює обов’язкову наявність ліцензії для здійснення управління відходами для суб’єктів, що здійснюють таку діяльність.
Відповідно до ч.3 ст.13 Закону України «Про управління відходами» утворювачі або власники відходів, які не є суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, зобов’язані забезпечувати зберігання відходів у спосіб, що є безпечним для здоров’я людини та навколишнього природного середовища, та передавати відходи суб’єктам господарювання у сфері управління відходами протягом одного року з моменту їх утворення.
Відповідно до ч.4 ст.13 Закону України «Про управління відходами» передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Тому аналізуючи вищезазначені норми можна прийти до висновку, що Скаржник, як і будь-який інший учасник, що не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03* та 06 06 04* відходів не може залучити співвиконавця до надання послуг стосовно управління 06 06 04* відходами, оскільки Закон України «Про управління відходами» не передбачає такої можливості. Водночас і Замовник не може передати відходи співвиконавцю учасника, оскільки не буде мати укладеного із таким співвиконавцем відповідного договору, укладення якого є обов’язковим відповідно до ч.4 ст.13 Закону України «Про управління відходами».
Крім цього, скаржник не може здійснювати збирання 06 06 04* відходів для їх подальшої передачі співвиконавцю, навіть якби існувала законодавча можливість залучення такого співвиконавця, оскільки Перелік операцій із видалення відходів (Додаток 1 до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX) не передбачає такого виду операції.
Також такі висновки знаходять своє відображення і у п.21 Ліцензійних умов
провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, відповідно до якого забороняється використання матеріально-технічної бази, яка на підставі права власності або відповідно до договору оренди використовується іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність. Таким чином, залучення співвиконавців є неможливим враховуючи і дану норму.
Виконуючи вимоги Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою приймається рішення щодо внесення наступних змін до тендерної документації:
1. У рядку 1.4 Технічних вимог додатку 4 до тендерної документації “Медико-технічні вимоги” виправити код відходів, що містять ртуть (ртутні термометри): замість коду 06 06 04* зазначити код 06 04 04*;
2. У рядку 1.4 Специфікації (Додаток 1 до Договору) додатку 5 до тендерної документації виправити код відходів, що містять ртуть (ртутні термометри): замість коду 06 06 04* зазначити код 06 04 04*;
3. У п. 1 розділу IV “Подання та розкриття тендерної пропозиції” тендерної документації зазначити, що “кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 12:00 17 червня 2024 року.”
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.