Звернення:
За тендером : ЦЗВ-24Т_153_ВО: Емаль ПФ-115 в асортименті (код ЄЗС 44810000-1 – Фарби)
Тема:
Вимоги щодо вмісту нелетких речовин
Зміст:
Шановний замовник!
Звертаємо Вашу увагу, що складові всіх фарб і емалей, в тому числі, емалі пф-115, поділяються на тверді і рідкі компоненти, які далі класифікуються на леткі та нелеткі. У той час як летючі елементи випаровуються під впливом атмосфери, нелеткі елементи залишаються частиною плівкового покриття.
ПФ-115 – це суспензія пігментів та наповнювачів в розчинах пентафталевих лаків в суміші органічних розчинників. В якості пігментів найбільш масово застосовується діоксид титану рутильної форми.
Як наповнювачі застосовують мікрокальцит, мікротальк, мікродоломіт та ін.
Основними розчинниками, що застосовуються при виготовленні емалі ПФ-115, є ксилол, уайт-спирит, сольвент, толуол.
Таким чином в складі летких сполук емалі пф-115 відсутні неорганічні речовини.
Таким чином, арифметично зрозуміло, що, якщо, наприклад, в складі емалі 55% нелетких речовин, то, в такій емалі вміст летких органічних сполук (ЛОС) дорівнює 45%.
Леткі органічні сполуки (англ. volatile organic compounds, VOC) — органічні сполуки, які мають досить високий тиск пари за нормальних умов, щоб у значних концентраціях потрапляти у довкілля (приміщення, атмосферу). Це широкий клас органічних сполук, що включає вуглеводні, альдегіди, спирти, кетони, терпеноїди та ін.
Термін частіше використовують в англомовних країнах, в контексті регулювання (особливо законодавчого регулювання органами EPA в США) рівнів забруднення атмосферного повітря, в екології.
(https://uk.wikipedia.org/wiki/Леткі_органічні_сполуки).
Фармальдегід, метанол, фенол, толуол, уайт-спіріт, ацетон, бензол — ось короткий список найпоширеніших ЛОС. ЛОС шкідливі для якості повітря в приміщенні. Вплив ЛОС може викликати головний біль, подразнення очей, носа та горла, ураження печінки, нирок і центральної нервової системи, втрату координації.
Згідно п. 4 Таблиці «А» Додатку 2 Технічного Регламенту щодо обмеження викидів летких органічних сполук унаслідок використання органічних розчинників у лакофарбових матеріалах для будівель та ремонту колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства Економічного Розвитку І Торгівлі України (МЕРіТУ) № 1394 від 02.10.2024р. з 01.01.2024р. діє норма вмісту ЛОС для лакофарбових матеріалів для оздоблення деревини, металу чи пластику для внутрішніх/зовнішніх робіт, що дорівнює 300 г/л. З урахуванням густини емалі ПФ-115 – 1200?1300 г/л – норма ЛОС саме для цієї марки емалі складає – 23?25% (300 / 1200?1300 х 100% ). Таким чином, все інше, це нелеткі речовини, вміст яких має бути: 100% - 23?25% = 75?77%.
Ще раз наголошую – це норма, яка складається з Наказу МЕРіТУ, Технічного регламенту, яким законодавчо закріплено і гармонізовано з законодавством провідних країн в тому числі країн-членів ЄС сучасні норми щодо вмісту ЛОС, а з ним і вмісту нелетких речовин.
Вимоги, що прописані в Додатку 1 ТД Замовника, повністю, а також в частині щодо вимог вмісту нелетких речовин для емалей, скопійовані зі стандарту ГОСТ 6456-76, що на даний час скасовано згідно з наказом від 14.12.2015 № 186. Термін скасування перенесено згідно з наказом від 24.01.2018 № 15. Скасовано згідно з наказом від 12.04.2018 № 99.
Більш того, сучасні економічні і технічні реалії сьогодення такі, що на території України і ЄС немає виробника, який би поточно виробляв емалі ПФ-115 з вмістом нелетких речовин у межах 60-70%, як того вимагає ТД Замовника, тому що якість сировини давно вже вище і якісніше, ніж було прописано в ГОСТ 6456-76 і щоб привести продукцію до вимог Замовника, необхідно буде умисно штучно погіршити якість готової емалі.
Вбачаємо, що або тут помилка, яку в такому разі необхідно виправити, або навмисно, прописані вимоги таким чином, щоб «чужий» постачальник в будь-якому разі не зміг пройти вхідний контроль під час поставки продукції. А при поданні тендерних пропозицій Учасників, як то кажуть, «папір все витерпить».
Тому, прошу Замовника або уточнити для чого він вимагає якість продукції на рівні відміненого ГОСТу або внести відповідні зміни в тендерну документацію з урахуванням вимог міжнародного і українського законодавства.
Таке саме уточнення було опубліковане на раніше оголошених закупівлях за номерами: UA-2024-05-06-002821-a, UA-2024-05-06-005183-a, UA-2024-05-06-005862-a, але ані остаточної відповіді ані відповідних змін внесено не було. Прошу звернути увагу або вимушені будемо звернутись в інші способи до вищого керівництва АТ УКРЗАЛІЗНИЦІ та інших контролюючих органів.
Дата оприлюднення звернення:
20.05.2024 16:19
Шановний учаснику, дякуємо за запитання та увагу до даної закупівлі. Повідомляємо про розгляд Вашого звернення відповідно до затвердженої в АТ «Укрзалізниця» процедури щодо надання відповіді за суттю порушеного питання.
Враховуючи викладене, Замовнику необхідний додатковий час для погодження відповді з іншими підрозділами за напрямком відповідної діяльності. Ми намагаємося якнайшвидше вирішити дане питання та просимо Вас повторно розмістити його але не раніше 27.05.2024. Одночасно повідомляємо, що Замовником перенесено дату розкриття пропозицій на достатній термін для розміщення повторного запитання учасниками.
Дата оприлюднення відповіді:
23.05.2024 13:52