Звернення:
За тендером : Послуги з проведення періодичного медичного огляду особового складу 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Сумській області
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи (надалі - Документація), ми вважаємо, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі - Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В ДОДАТКУ №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлена дискримінаційна вимога: «Не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами (лист Головного управління ДСНС України у Сумській області від 15.02.2024 №6301/1-820/6339)»
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р.
Принцип недискримінації учасників
та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1)
Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4)
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4)
Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
Хочемо звернути Вашу увагу, що Закон має вищу юридичну силу, ніж приписи ДСНС, територіальних органів державної виконавчої влади.
З урахуванням викладеного звертаємося до Вас з проханням привести Додаток 2 тендерної документації у відповідність до чинного законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
20.05.2024 16:42
Згідно п. 3 статті 117 Глави 25 Кодексу Цивільного Захисту України від 02.10.2012р. - № 5403-VI (редакція 19.04.2024р.) "У разі відсутності за місцем служби чи проживання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту закладів охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту". Тобто в Кодексом цивільного захситу України не перетбачено укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами.
Дата оприлюднення відповіді:
23.05.2024 09:02