Закупівля Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН".
Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації.
Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Очікувана вартість
13 956 843 711.13 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
69784218,56
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
69 700 000
Аукціон
Cтарт аукціону
17.06.2024 15:33
Позиція
Опис предмета закупівлі
Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування).
(5-й і 6-й пускові комплекси)
Код ДК 021:2015
45221200-4 -
Будівництво тунелів, шахт і метрополітенів
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
30.12.2026 00:00
Умова оплати
Виконання робіт
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
10
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки за якісно виконані роботи здійснюються щомісячно, з урахуванням положень Загальних умов, Бюджетного Кодексу України та інших вимог бюджетного законодавства тощо, проміжними платежами – по мірі фактичного виконання робіт - на підставі належним чином оформлених та підписаних Сторонами Акта(ів) КБ-2в та Довідки(ок) КБ-3 за відповідний місяць, протягом 10 (десяти) календарних днів з дати їх підписання Сторонами, за умови наявності на реєстраційному рахунку Замовника бюджетних коштів цільового призначення для фінансування закупівлі робіт, передбачених цим Договором. Замовник має право брати фінансові зобов’язання лише за наявності коштів на реєстраційному рахунку відповідно до ст.48 Бюджетного кодексу України.
Розрахунки за якісно виконані роботи з винесення інженерних мереж з плями забудови здійснюються Замовником на підставі підписаних Сторонами Акта(ів) КБ-2в та Довідки(ок) КБ-3 в межах не більш ніж 80% від вартості виконаних робіт.
Розрахунок за решту вартості виконаних робіт (20% від вартості виконаних робіт) здійснюється Замовником після отримання від Підрядника належним чином оформлених актів технічного приймання мереж з відміткою про передачу експлуатаційній організації (власнику мереж) виконавчої документації в повному обсязі.
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2024 11:30
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Тендерна пропозиція обов’язково супроводжується наданням забезпечення виконання зобов’язань учасника перед Замовником, у вигляді такого забезпечення, як гарантія, а саме, банківська гарантія (електронна банківська гарантія) (далі – Гарантія), оформлена у відповідності до Закону з урахуванням Особливостей, наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції»* та положення «Про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 на суму: 69 700 000,00 грн.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції має становити не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначено в пункті 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" розділу ІІІ "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації.
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
23.05.2024 11:33
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Розмір забезпечення виконання договору: 1 % вартості договору про закупівлю.
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем торгів у вигляді банківської гарантії у розмірі 1 % вартості договору про закупівлю.
Примірна форма банківської гарантії наведена в Додатку 8 до тендерної документації.
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Cтатус
Архівована
Дата створення
13.05.2024 11:30
Дата архівування
23.05.2024 11:33
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Розмір забезпечення виконання договору: 5 % від вартості договору про закупівлю.
Замовник вимагає надання забезпечення виконання Договору про закупівлю переможцем торгів у вигляді банківської гарантії у розмірі 5 % від вартості Договору про закупівлю.
Примірна форма банківської гарантії наведена в Додатку 8 до тендерної документації.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2024 11:30
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2024 11:30
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2024 11:30
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.05.2024 11:30
Вимога
учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тендер:
UA-2024-05-13-003334-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
UA-2024-05-13-003334-a.a1
Дата:
24.05.2024 12:17
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на умови закупівлі
13 травня 2024 р. Комунальне підприємство «Київський метрополітен» (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 45221200-4 — Будівництво тунелів, шахт і метрополітенів про проведення процедури відкритих торгів з особливостями – «Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси» (оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2024-05-13-003334-a), (далі — Процедура закупівлі).
Оскарження умов закупівлі - до 25 травня 2024 р. 00:00
Суб'єкт оскарження, Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ»), ознайомившись з тендерною документацією Замовника, з умовами закупівлі не згоден, вважає, що рішення Замовника по умовам закупівлі прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), також в тендерній документації наявні умови, що обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи, викладенні у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що в свою чергу обмежує право ТОВ «БТП „МІСЬКБУД ІНВЕСТ“» прийняти участь у цій закупівлі.
Скаржник свою позицію підтверджує наступними фактичними обставинами:
Невідповідність найменуванн предмету закупівлі вимогам законодавства та відмінність з проектом договору
Замовником порушено ст. 22 та ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Замовником встановлено найменування предмету закупівлі, яке унеможливлює в подальшому виконання договору, а також зазначено різні предмету закупівлі у Оголошення та відповідно тендерній документації, та у проекті договору, який не підлягає коригуванню або зміні, окрім за підстав визначених Законом та Особливостями.
Замовник визначив предмет закупівлі як роботи «Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). (5-й і 6-й пускові комплекси)».
Тобто назва об’єкту будівництва, яка для Учасника не може більш змінюватися згідно з чисельними вимогами законодавства України, роз’ясненнями державних служб і установ, визначена як «…(5-й і 6-й пускові комплекси)».
Слід зауважити, що назва об’єкту будівництва не може бути сформульована випадково. Згідно з діючим законодавством ця назва не змінюється від Містобудівних умов та обмежень до обстеження, проектування, будівництва, подальших обстежень об’єкту і таке інше.
В Додатку 3 до тендерної документації (проект договору) в розділі «Предмет Договору будівельного підряду» вказано окремо об’єкт (будівництва) за Договором:
1.2. Об’єкт будівництва: Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування).
1.3. Об’єкт за Договором: 5-й і 6-й пускові комплекси І черги будівництва Об’єкта будівництва (далі – Об’єкт), а саме:
5-й пусковий комплекс – перекладання інженерних мереж і комунікацій із зони будівництва (мережі водопроводу, каналізації та дощової каналізації; мережі газопостачання, тепломережі; мережі телефонної каналізації та радіофідерної лінії; контактна мережа тролейбуса; електричні мережі (10 кВ та 0,4 кВ); зовнішнє освітлення);
6-й пусковий комплекс –– дільниця від станції «Сирець» до станції «Проспект Правди» з проміжною станцією «Мостицька», з оборотними і відстійними тупиками та ПТО поїздів.
Згідно пункту 3.20 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (зміна 2), «пусковий комплекс - Визначена проектною документацією частина комплексу (будови) або його черги чи відокремлена частина будівлі або споруди, введення в експлуатацію яких частково забезпечує випуск продукції або надання послуг, безпечну експлуатацію та автономне функціонування». Виділення вказаної частини будівництва в 5-й пусковий комплекс вочевидь не відповідає сучасному законодавству.
Частинами 2, 3 і 4 ст.180 Господарського Кодексу України визначають предмет договору як істотну умову господарського договору.
Частина 4 Ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі»
При тому, що п. 2 частини 1 ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо вказує на нікчемність договору про закупівлю при укладанні договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Відповідно до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, що затверджено наказом Мінфіну від 02.03.2012 №309 (далі – Порядок №309) передбачено, що орган Казначейства перевіряє документи згідно з вимогами законодавства у сфері закупівель шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель (абз. 3 п. 2.1 Глави 2).
Також передбачено, що органи Казначейства не реєструють зобов’язання у разі:
відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом;
відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання;
відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження);
невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми;
відсутності документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері закупівель;
недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами;
недотримання вимог щодо оформлення поданих документів.
Невідповідність предмету договору паспорту бюджетної програми, а також титулу об?єкту будівництва є підставою для відмови у реєстрації договору у органах Казначейства.
Згідно Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, що затверджено постановою КМУ від 08.09.1997 №995, передбачено у Додатку 1 зразок Титулу, де обов?язковими елементами є «Найменування об'єкта та його місцезнаходження», «Наявність робочої документації» та «Ким, коли затверджено проектну документацію», тобто, інформацію про об?єкт будівництва повинна надаватися саме у відповідності затвердженої проектної документації та експертного звіту.
Таким чином, Замовник виклавши в тендерній документації проект договору з п. 1.3. в існуючій редакції заздалегідь унеможливив виконання Учасником договору в рамках законодавства.
У випадку не внесення змін до проекту договору або Оголошення, Замовником буде унеможливлено реєстрацію договору, а відповідно цілі проведення процедури – виконання робіт, їх фінансування та виконання. Разом з тим, Замовник може внести зміни до проекту договору та привести у відповідність найменування прежмету закупівлі однак, як зазначалося вище, коректне найменування об?єкту визначено саме у проекту договору, а не Оголошенні.
Разом з тим, внести зміни до Оголошення, зокрема коригувати внесену інформацію у електронні поля системи закупівель є неможливим технічно, а тому Замовник повинен відмінити процедуру закупівлі на підставі п. 50 Особливостей, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Таким чином, Замовник виклавши в тендерній документації проект договору з п. 1.3. в існуючій редакції заздалегідь унеможливив виконання Учасником договору в рамках законодавства.
8. Електронна копія Оголошення про закупівлю щодо створення проектної документації у системі «ПРОЗОРРО» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-09-019390-a
Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» вважає, що Замовник повинен внести зміни в тендерну документацію, в тому числі в Додаток 3 до тендерної документації (проект договору), а за неможливості виправити допущені порушення на підставі п. 50 Особливостей відмінити процедуру закупівлі.
Замовник в Технічній Специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) вказує, що робота передбачає виконання, з урахуванням та дотриманням вимог чинного законодавства, комплексу робіт з організації та реалізації (завершення будівництва), відповідно до розробленого та перезатвердженого розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 11.01.2024 № 17 проєкту «Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі» (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування), по 5-ому і 6-ому пускових комплексах, визначених перезатвердженим проєктом. Реєстраційний номер проєктної документації: PD01:3652-2156-5949-7210 (Витяг з Реєстру будівельної діяльності додається).
За результатом вивчення Відомості обсягів робіт і відомості ресурсів до зведеного кошторису надані Замовником в Додатках 1-4 до Технічної Специфікації (Додаток 2 до тендерної документації), суб'єктом оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» було встановлено, що цих даних не достатньо для розрахунку вартості тендерної пропозиції.
Зокрема, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» підтверджує, що на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва проектна документація PD01:3652-2156-5949-7210 відображається як діюча і отримала позитивний експертний звіт.
Відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Таким чином, Замовником було дотримано порядок визначення очікуваної вартості предмету закупівлі та обсяги і вартість предмету закупівлі, зокрема на підставі затвердженої проектної документації. Однак, враховуючи складність робіт, що будуть виконуватися на об?єкті, Замовником не було розміщено цю документацію в системі Прозорро.
Звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є «Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси» з очікуваною вартістю 13 956 843 711,13 грн з ПДВ, тобто, мова про розрахунок вартості для робіт вартістю близько 13,9 млрд грн.
Визначення вартості на підставі виключно відомості робіт та відомості ресурсів для об?єкта такого значення і вартості несе ризик для Учасників щодо суттєвої похибки, щоб може мати наслідком залишення об?єкту ще одним довгобудом, що не відповідає меті Скаржника під час участі у цій процедурі.
На визначення вартості впливає схеми розміщення, конкретні специфікації обладнання, а також описана технологія виконання робіт, яка вимагається Замовником. Зазначення у Додатку 2 до тендернох документації «5.1. Робота, її етапи, виконується з використанням технологічного, гірничопрохідницького, підіймально-транспортного обладнання, у т.ч. спеціалізованих транспорт-них засобів для спорудження горизонтальних і похилих тунелів об’єктів транспортної інфраструк-тури, вертикальних шахтних стволів, огороджуючих конструкцій методом «стіна в ґрунті», а та-кож інших машин і механізмів, призначених для будівництва об’єктів транспортної інфраструкту-ри закритим та відкритим способами (далі – обладнання), а також силами та засобами Підрядника та залученого(их) Субпідрядника(ів) (у разі залучення)» не дає реальної інформації про технологію конкретних видів робіт, які передбачені Замовником. Використана технологія впливає на кількість машино-годин, залученого обладнання, а також людчького ресурсу, кваліфікації, тощо.
Пропозиція Замовника сформульована в Примітці 2 до Технічній Специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) що з проектом «можна ознайомитись у Замовника в робочі дні: Пн.-Чт. з 800 до 1700, Пт. з 800 до 1545, за адресою: м. Київ, Золотоворітський проїзд, 3 (дирекція будівництва метрополітену КП «Київський метрополітен»)» не відповідає пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, порушується об?єктивність відбору учасників та у Замовника з?являється можливість для обмеження конкуренції у контексті доступу до власного приміщення (враховуючи тривоги, наявність/відсутність на робочому місці спеціаліста, тощо).
ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» також бере до уваги той факт, що проектувальник, - ТОВ «КБ «ТЕПЛОЕНЕРГОАВТОМАТИКА», код ЄДРПОУ 30390020, уклав з Замовником додаткову угоду №5 до Договору від 29.12.2022 №152-ДБМ-22 щодо подовження термінів календарного плану робіт щодо створення вищевказаної проектної документації стадії «РД» до 20.12.2024 р. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-09-019390-a). Тобто на даний час робочої документації не існує, що в тому числі заважає Учаснику створити реальний Календарний план виконання предмету закупівлі.
8. Електронна копія Оголошення про закупівлю щодо створення проектної документації у системі «ПРОЗОРРО» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-12-09-019390-a
На підтвердження продовження виконання робіт з розробки проектної документації
9. Копія Додаткової угоди №5 до Договору від 29.12.2022 №152-ДБМ-22 між ТОВ «КБ«ТЕПЛОЕНЕРГОАВТОМАТИКА», код ЄДРПОУ 30390020, і Замовником, - КП «Київський метрополітен», ЄДРПОУ 03328913, (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-12-09-019390-a)
На підтвердження продовження виконання робіт з розробкипроектної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ», для можливості розрахунку вартості своєї тендерної пропозиції, а також з метою відповідності тендерної документації пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає надати в тендерній документації копії проектної документації без зазначення цін на матеріали, обладнання, а також без інформації, яка ставить документально підтверджено державну таємницю (за наявності такої).
Пунктом 6.1.4. Розділу 6 тендерної документації і аналогічний п. 7.3.3. Додатку 4 до неї вимагають у разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників надати «Дозвіл на концентрацію та узгоджені дії або висновок АМКУ щодо відсутності необхідності отримання дозволу на узгодження дії такого об’єднання».
Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» на підставі пункту 37 частини 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», наразі забезпечує проведення реєстраційних дій, пов’язаних зі зміною суб’єктів господарського об’єднання, яке є окремою юридичною особою, що «створена шляхом об’єднання юридичних осіб – резидентів» та бере участь у вказаній процедурі закупівлі в складі такого об’єднання.
Частина 5 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентує підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у разі участі в закупівлі об’єднання учасників.
Абзац 2 п. 2 Частини 2 Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентує, що для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону. Вимоги щодо надання дозволу або висновку АМКУ немає ні в ст.16, ні в ст.17 Закону. Також такі вимоги відсутні у Особливостях. Зокрема передбачено, що: «Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей».
Таким чином, в п. 6.1.4. Розділу 6 тендерної документації і аналогічному п. 7.3.3. Додатку 4 до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, яка не стосується підтвердження кваліфікаційних вимог або підтвердження відповідності відсутності підстав для відмови в участі.
Разом з тим, зазначення вимоги про надання уже виданого дозволу обмежує коло учасників, зокрема і Скаржника, який не має фізичної можливості отримати такий дозвіл у строк проведення закупівлі – 15 календарних днів (з 13.05.2024 по 28.05.2024).
Розгляд заяв і прийняття рішення про надання такого дозволу або висновку АМКУ згідно власним нормам АМКУ здійснюється в строк до 30 днів з дня прийняття заяви про надання дозволу на концентрацію або за спрощеною процедурою до 25 днів з дня прийняття такої заяви а у деяких випадках і більше вказаного строку. Ця умова не може бути виконана у визначені терміни проведення процедури відкритих торгів з особливостями, а вірогідно сформована Замовником для певних учасників, які заздалегідь знали про її існування в складі тендерної документації.
Як доказ надаємо електронну копію Розпорядження Антимонопольного комітету України №33-р від 19.02.2022 року «Про затвердження Положення про порядок розгляду заяв та справ про концентрацію суб’єктів господарювання» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0284-02#top
10. Електронна копія Розпорядження Антимонопольного комітету України №33-р від 19.02.2022 року «Про затвердження Положення про порядок розгляду заяв та справ про концентрацію суб’єктів господарювання»
На підтвердження строків та процедури отримання дозволу
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Суб?єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» вимагає приведення у відповідність тендерну документацію до пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та внести відповідні зміни в тендерну документацію, зокрема в Додаток 4 до тендерної документації, а саме – або виключити вимогу надати «Дозвіл на концентрацію та узгоджені дії або висновок АМКУ щодо відсутності необхідності отримання дозволу на узгодження дії такого об’єднання» або продовжити строк подання тендерних пропозицій не менше ніж 30 календарних днів.
Встановлення дискримінуючих вимог до підтвердження кваліфікації працівника
Замовником встановлено надмірні вимоги до кваліфікації працівників, зокрема щодо особи – «головний інженер або іншої особи, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації».
Лот
UA-2024-05-13-003334-a
16 стаття
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Пунктом 5.1.2.6. Розділу 5 тендерної документації і аналогічний п. 3.6. Додатку 4 до неї (Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) регламентує необхідність надати в складі тендерної пропозиції -«Чинний(і) документ(и) (посвідчення встановленого зразка (одне або декілька) та/або витяг(и) з протоколу засідання комісії з перевірки знань), що підтверджує наявність у головного інженера або іншої особи, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації, знань:
- з питань охорони праці: Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07), Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання (НПАОП 0.00-1.80-18), ДБН А.3.2-2-2009 Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення (НПАОП 45.2-7.02-12);
- з електробезпеки (для допуску до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000 В (не нижче IV (четвертої) групи));
- з надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків або першої допомоги потерпілим;
- з пожежної безпеки.»
Спеціалізовані навчання проходять працівники, які фактично здійснюють роботи підвищеної небезпеки або ж згідно вимог посади несуть відповідальність за охорону праці.
Разом з тим, працівник, який перебуває на посаді «головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації» не виконує безпесередньо роботи, які вимагають допуск до роботи в електроустановках напругою до та понад 1000 В (не нижче IV (четвертої) групи), а також : Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07), Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання (НПАОП 0.00-1.80-18). Вказані навчання є спеціалізованими та передбачені для виконавців робіт.
Таким чином, вимогам не є законодавчо встановленою для такого працівника, а тому є виключно бажанням Замовника. Разом з тим, щоб відповідні навчання та отримати кваліфікацію не нижче IV (четвертої) групи) з електробезпеки у встановлені строки є неможливим, так як четверта група присвоюється виключно після отримання третьої групи, тобто, потрібна черговість отримання такої кваліфікації.
Вважаємо, що в такому формулюванні ця умова може бути виписана Замовником для конкретного учасника, який в подальшому може використати цю умову для отримання рішення комісії АМКУ чи судового рішення щодо визнання такого учасника переможцем за формальними ознаками, або ж помилково включена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» вимагає приведення у відповідність тендерну документацію до пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та внести відповідні зміни в тендерну документацію, в тому числі в Додаток 4 до тендерної документації.
За відсутності в складі тендерній документації копії проектної документації в повному обсязі, Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» вивчив Відомості обсягів робіт і відомості ресурсів до зведеного кошторису надані Замовником в Додатках 1-4 до Технічній Специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) і вважає, що тендерна документація має завишенні вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Це відноситься до Примітки до пункту 5.1.1.1 Розділу 5 тендерної документації і аналогічної Примітки до пункту 2.1 в Додатку 4 до тендерної документації.
Скаржник вважає, що зважаючи на надану документацію, щодо необхідних обсягів та строків виконання робіт, наявність у учасника тендерної процедури деяких одиниць техніки із заданими технічними характеристиками не є необхідним.
Щодо вимоги наявності такої техніки як «верстат – не менше 3 од. (верстат з двочелюсним грейфером довжиною захватки 2,5-3м та шириною 0,65-0,85 м, забезпечення будівництва не менше 200 м/міс готової конструкції «стіна в ґрунті» на один верстат)» – для виконання заданих обсягів у відведені терміни достатньо 2 одиниці такої техніки.
Крім того слід зазначити, що у Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» та у додатках до цієї технічної специфікації відсутні обсяги робіт щодо спорудження «стіна в ґрунті» шириною 0,65-0,85 м, при цьому додатку 2 до технічної специфікації наявні обсяги робіт щодо спорудження/влаштування «стіни в ґрунті» шириною 0,62 м про, що вказано у пунктах: 717; 718; 806; 807; 899; 900; 2448; 2449; 2450; 2575; 2576; 2577 та спорудження/влаштування «стіни в ґрунті» шириною 0,82 м про, що вказано у пунктах: 1009; 1010; 5797; 5798; 5884; 5885. Враховуючи вищезазначене вважаємо вимогу щодо наявності в учасників верстатів з двочелюсним грейфером шириною захватки 0,65-0,85 м, такою, що суперечить видам робіт вказаним у Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ».
Щодо вимоги наявності такої техніки як - спеціалізований засіб для струменевого методу цементації ґрунтових основ (струменевої це-ментації) за технологією «Jet grouting» – не менше 3 комплектів (o150 мм та глибиною не менше 30 м) – у розміщеній на майданчику з публічних закупівель технічній специфікації , відсутні будь які вимоги щодо необхідності застосування спеціалізованих засобів для струменевого методу цементації ґрунтових основ (струменевої цементації) за технологією «Jet grouting», натомість у пунктах: 993-995; 1092-1096; 6026-6032; 6038-6040; Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» наявні роботи з виконання роторного буріння свердловин установками типу ЛБУ-50 і цементації ґрунтів висхідним способом при поглинанні цементу і піску до 400 кг на 1 м цементованої частини свердловини.
Як доказ надаємо у Додаток 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» разом із всіма додатками до нього.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» вимагає приведення у відповідність тендерну документацію пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та внести відповідні зміни в тендерну документацію, в тому числі в Додаток 4 до тендерної документації.
Пункт 6.1.15. Розділу 6 тендерної документації і аналогічний п. 7.14. Додатку 4 до неї регламентує необхідність надати в складі тендерної пропозиції:
«Чинні сертифікати, видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, що підтверджують відповідність:
- системи управління якістю учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015;
- системи екологічного управління (або системи екологічного менеджменту) учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015;
- системи управління охороною праці (або системи управління охороною здоров’я та безпекою праці) учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019;
- системи управління щодо протидії корупції учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018.
Допускається надання учасником сертифікатів, що підтверджують відповідність еквівалентним стандартам. Сертифікати мають бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації згідно Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Однак, мова про відповідність Учасника, а не предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, а тому Замовником зазначену вказану вимогу відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Сертифікація ДСТУ ISO не є обов’язковою на території України, отримання даних сертифікатів є добровільним для суб’єкта господарської діяльності, крім того, згідно з абзацом 2 частини 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» «Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
Також існує 2 шляхи отримання сертифікатів «ДСТУ ISO»
1. Справжня сертифікація ДСТУ ISO.
2. Купівля сертифіката ДСТУ ISO або просто «папірця» .
Для справжньої сертифікації і функціонування системи, будь якої, а не тільки вищевказаних систем ДСТУ ISO, потрібно підготувати компанію тобто: розробити її, навчити спеціалістів, впровадити в дію провести аудит і виконати багато інших дій, що вимагає значних фінансових і часових витрат які неспівставні з термінами проведення процедури закупівлі.
Як доказ надаємо електронну копію Процедури сертифікації систем управління Органу з сертифікації ТОВ “Всеукраїнська експертна служба «УКРЕКСПЕРТИЗА», щзо розміщена на вебсайті https://ves.in.ua/protseduri-sertifikatsiji-sistem-upravlinnya/ , які є типовими при проведені сертифікації.
З іншого боку можна легко придбати будь який сертифікат ДСТУ ISO у вигляді «папірця» за 24 години, в чому ви можете переконатись ввівши в пошукову систему запит «ДСТУ ISO придбати».
Виходячи з вище сказаного, наявність сертифікатів ДСТУ ISО аж ніяк не підтверджує наявності працюючої системи на яку він виданий, тому вважаємо вимогу Пункту 6.1.15. Розділу 6 тендерної документації і аналогічний п. 7.14. Додатку 4 необґрунтованою і такою, що лише звужує коло потенційних учасників, шляхом вимоги від Учасників у складі тендерної пропозиції/пропозиції додаткових документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців і які нашу думку зовсім не відображають реальної ситуації з функціонуванням вищевказаних систем ДСТУ ISO.
Як доказ надаємо посилання з вищезазначеним запитом в пошуковій системі Google https://www.google.com/search?q= ДСТУ+ISO+придбати
Вважаємо, що в такому формулюванні ця умова може бути виписана Замовником для конкретного учасника, який в подальшому може використати цю умову для отримання рішення комісії АМКУ чи судового рішення щодо визнання такого учасника переможцем за формальними ознаками.
Зокрема, для Скаржника ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ», є не припустимим купівля сертифікат ДСТУ ISO у вигляді «папірця». Разом з тим, виконати справжню сертифікація ДСТУ ISO, з огляду на процедури сертифікації систем управління і кінцевий строк подачі тендерних пропозиція не вистачає часу.
Таким чином Замовник обмежує право Скаржника на добросовісну конкуренцію у порівнянні з тими учасниками які вже пройшли сертифікацію ДСТУ ISO та тими хто не соромиться придбати сертифікат ДСТУ ISO у вигляді «папірця».
12. Електронна копія Процедури сертифікації систем управління Органу з сертифікації ТОВ “Всеукраїнська експертна служба «УКРЕКСПЕРТИЗА»
12. Електронна копія Процедури сертифікації систем управління Органу з сертифікації ТОВ “Всеукраїнська експертна служба «УКРЕКСПЕРТИЗА» https://ves.in.ua/protseduri-sertifikatsiji-sistem-upravlinnya/
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Суб'єкт оскарження, ТОВ «БТП «МІСЬКБУД ІНВЕСТ» вважає, що Замовник з метою відповідності тендерної документації пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен внести відповідні зміни в тендерну документацію, в тому числі в Додаток 4 до тендерної документації, а саме – видалити пункт 6.1.15. Розділу 6 тендерної документації і аналогічний п. 7.14. Додатку 4 до тендерної документації.
Автор:
41939994, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКБУД ІНВЕСТ"
03037, Україна, м. Київ, ВУЛИЦЯ ОСВІТИ, будинок 18
За лотом Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
UA-2024-05-13-003334-a.b2
Дата:
31.05.2024 18:23
Стан:
Відмовлено в задоволенні
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Замовником порушено його права і законні інтереси Скаржника, які пов’язані з його можливою участю в процедурі закупівлі, а дії Замовника, які відображені у незаконних вимогах тендерної документації направлені на обмеження кола осіб в участі у закупівлі.
Дані дії Замовника розцінюємо, як такі, що обмежують конкуренцію та призводять д
Автор:
43276731, ТОВ "НЬЮХАУС"
01030, Україна, м. Київ, м. Київ, вул. Леонтовича, 7
Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо аналогічного договору
Зміст:
Відповідно до умов Тендерної документації «Під аналогічним договором слід розуміти виконаний (закритий) договір(и) на виконання робіт за предметом закупівлі (за п’ятим знаком національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але в будь-якому випадку договір(ори) повинен(ні) включати будівництво (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних лінійних об'єктів для пересування людей, транспортних засобів, вантажів тощо, а також виконання робіт методом «стіна в ґрунті» з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).»
Звертаємо увагу Замовника на той факт, що дана вимога є дискримінаційною та надзвичайно сильно звужує коло потенційних учасників!!! Прийняти участь у закупівлі мають змогу тільки ті учасники, які виконали аналогічний договір із застосуванням робіт методом «стіна в ґрунті». Така вимога унеможливлює участь тих суб’єктів господарювання, які мають виконаний аналогічний договорі щодо будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних лінійних об'єктів для пересування людей, транспортних засобів, вантажів тощо з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні), але при цьому не виконували за таким (-ими) догвором (-ами) робіт методом «стіна в ґрунті»
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено основні Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Так згідно статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Встановлення вимоги, що учасники повинні підтвердити виконання договору саме методом «стіна в гранті» дискримінує учасників закупівлі та встановлює нерівні умови до таких учасників!
Таке твердження підтверджується тим, що згідно умов технічного завдання до предмета закупівлі встановлено безліч інших робіт, окрім виконання робіт методом «стіна в гранті». Потенційні учасники можуть мати значний досвід виконання інших робіт, які передбачені технічним завданням до предмету закупівлі, що підтверджує їхню спроможність виконати роботи за предметом закупівлі.
Разом з тим, вимога щодо наявності досвіду виконання договору саме методом «стіна в гранті» додатково обмежує участь успішних та потужних підприємств, які мають достатню кількість кваліфікованих працівників та відповідне обладнання. З огляду на вищевказане, просимо прибрати наступну дискримінаційну вимогу «а також виконання робіт методом «стіна в ґрунті»».
Дата оприлюднення звернення:
14.05.2024 14:55
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
16.05.2024 16:20
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо працівників субпідрядника
Зміст:
Приміткою до пункту 5.1.2 тендерної документації передбачено «2. Допускається відсутність у складі учасника окремих працівників відповідної кваліфікації, за умови наявності таких працівників у складі субпідрядника(ів), якого(их) учасник планує залучити до виконання роботи, що підтверджується довідкою(ами) наданою(ими) згідно з пунктом 5.1.2.9».
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не передбачено можливість підтверджувати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям шляхом залучення субпідрядників.
Вимагаємо виключити таку незаконну вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
14.05.2024 15:10
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості).
Абзацом дев'ятнадцятим пункту 47 Особливостей передбачено «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.».
В частині третій статті 16 Закону зазначено «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.».
Отже, Замовником не порушено чинне законодавство України та не встановлено в тендерній документації жодних незаконних вимог.
Дата оприлюднення відповіді:
16.05.2024 16:21
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо забезпечення виконання умов договору
Зміст:
Замовником вимагається надання забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії. Загальновідомим фактом є те, що в нашій країні триває військовий стан та країна переживає складі економічні часи. Всі підприємства перебувають в надзвичайно складних фінансових умовах господарювання. Орієнтовний розмір встановленого забезпечення виконання договору про закупівлю складе близько 697 842 185,55 грн!!!
Згідно пункту 2 частини 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами - максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Заморожування обігових коштів учасника переможця у розмірі 5% від суми договору не відповідає основним принципам закупівлі, оскільки такі кошти будуть направлені на фінансування робіт за предметом закупівлі та для якомога швидшому виконання своїх зобов’язань за умовами договору!!!! Блокування значних фінансових активів учасника переможця може негативно вплинути на якість та строки виконання робіт.
Тому, переконливо просимо зменшити розмір забезпечення виконання договору про закупівлю до 0,5%, що дасть змогу взяти участь у закупівлі більшому колу учасників.
Дата оприлюднення звернення:
14.05.2024 15:47
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
16.05.2024 16:20
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо обладнання субпідрядника
Зміст:
Підпунктом 5.1.1.4 пункту 5.1.1 тендерної документації передбачено:
«5.1.1.4. Довідка(и), від субпідрядника(ів), якого(их) учасник планує залучити до виконання роботи, що є предметом закупівлі, про наявність у нього(них) для виконання відповідних субпідрядних робіт:
- обладнання необхідного для виконання робіт – складена(і) за формою, наведеною у пункті 5.1.1.1. (за відповідними її пунктами);
та/або
- матеріально-технічної бази (виробничої(их) бази(баз) та/або випробувальної(их)/вимірювальної(их) лабораторії(ій)), необхідної для виконання робіт – складена(і) за формою, наведеною у пункті 5.1.1.2;
та/або
- технологій, необхідних для виконання робів – складена(і) в довільній формі з урахуванням примітки до пункту 5.1.1.3.
Примітки до пункту 5.1.1.4:
1. Довідка(и) надається(ються) у разі залучення учасником субпідрядника(ів) до виконання робіт в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю.
2. Ненадання учасником довідки(ок) згідно з пунктом 5.1.1.4, розглядається Замовником, як відсутність в учасника наміру залучати субпідрядника(ів) до виконання роботи, що є предметом закупівлі, в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю, та не вважається невідповідністю умовам тендерної документації.».
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не передбачено можливість підтверджувати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям шляхом залучення субпідрядників.
Вимагаємо виключити таку незаконну вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
14.05.2024 16:56
Закупівля оголошена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості).
Абзацом дев'ятнадцятим пункту 47 Особливостей передбачено «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.».
В частині третій статті 16 Закону зазначено «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.».
Отже, Замовником не порушено чинне законодавство України та не встановлено в тендерній документації жодних незаконних вимог.
Дата оприлюднення відповіді:
16.05.2024 16:21
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо назв обладнання
Зміст:
чи може обладнання яке робить стіну в грунті повинні називатися по іншому ніж «верстат», наприклад "бурова машина " або "бурова установка" ? теж саме питання стосується відповідності назв іншого обладнання, що вимагається тендерною документацією, чи можуть вони також називатися по іншому ніж написано у документації, але при цьому виконує тіж самі функції?
Дата оприлюднення звернення:
20.05.2024 14:49
Замовником внесені зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
23.05.2024 11:37
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів))
Зміст:
П. 5.1.3. Розділу 5 тендерної документації і аналогічний п. 4.1. Додатку 4 до неї (Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)) містять Примітку 1, яка визначає, що «Під аналогічним договором слід розуміти виконаний (закритий) договір(и) на виконання робіт за предметом закупівлі (за п’ятим знаком національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але в будь-якому випадку договір(ори) повинен(ні) включати будівництво (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних лінійних об'єктів для пересування людей, транспортних засобів, вантажів тощо, з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).»
Тобто під це визначення підпадає, наприклад, підземний пішохідний перехід.
Існує наказ Міністерства Економічного Розвитку і Торгівлі України від 15.04.2020 № 708, який затверджує Порядок визначення предмета закупівлі, і Замовник вирішив при визначенні предмета закупівлі використати всі знаки національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Учаснику не зрозуміло, чому при визначенні поняття «аналогічний договір» Замовник свідомо йде на пониження якості досвіду можливих учасників. При чому робить він це послідовно оскільки в першій редакції тендерної документації в якості аналогічного досвіду були також включені роботи «виконання робіт методом «стіна в ґрунті» з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).»
ВИМАГАЄМО: змінити формулювання вищеозначених пунктів на наступне: «Під аналогічним договором слід розуміти виконаний (закритий) договір(и) на виконання робіт за предметом закупівлі (за п’ятим знаком національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але в будь-якому випадку договір(ори) повинен(ні) включати будівництво (нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів будівництва) наземних, надземних або підземних об?єктів метрополітену або залізниць з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні
Дата оприлюднення звернення:
24.05.2024 12:27
Замовником для участі у закупівлі, з метою розширення кола потенційних учасників, вказано лінійні об'єкти, які в т.ч. включають метрополітени і залізничний транспорт, з класом наслідків (відповідальності) СС3 (значні).
Дата оприлюднення відповіді:
27.05.2024 16:31
Звернення:
За тендером : Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Щодо наявності фінансової спроможності
Зміст:
Пункт 5.1.4.1. Розділу 5 тендерної документації і аналогічний п. 5.1. Додатку 4 до неї (Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю) містять Примітку 1, яка визначає, що «Обсяг річного доходу (виручки) учасника за останній завершений звітній період (календарний рік) має становити не менш як 50 % від суми очікуваної вартості предмета закупівлі.» Також ці пункти містять Примітку 3, яка регламентує, що «Учасники, які працюють менше одного календарного року, надають документи на підтвердження фінансової спроможності за останній завершений звітний період (квартал), що передує даті оголошення цієї процедури закупівлі.»
Ми згодні, що згідно, наприклад, з абзацом 1частиною 3 Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», «у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини)», і Замовник, виходячи з того, що будівництво розраховано на два роки, встановив кваліфікацію 50%.
Але ми просимо Замовника взяти до уваги факт, що в нашій країні триває військовий стан та країна переживає складі економічні часи. Всі підприємства перебувають в надзвичайно складних фінансових умовах господарювання. Орієнтовний розмір документально підтвердженого обсягу продаж за останній рік – наближається до 7 млрд. грн.
Такі умови для вітчизняного суб’єкта підприємницької діяльності будуть надзвичайно складними. А такий підхід Замовника протирічить принципам закупівель - пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тому що така умова виглядає так, що Замовник заздалегідь розраховує, наприклад, на більш фінансово спроможних нерезидентів.
Крім того, вищевказана Примітка 3 сформульована так, що для «Учасників, які працюють менше одного календарного року» взагалі формально не визначає рівня обсягу доходу (виручки), наприклад «пропорційно за квартал, місяць… тощо»
ВИМАГАЄМО: з метою відповідності тендерної документації пп. 1, 3, 4, 6 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» внести відповідні зміни в Примітки 1 і 3 пункту 5.1.4.1. Розділу 5 тендерної документації і в аналогічний п. 5.1. Додатку 4 до тендерної документації (Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю).
Дата оприлюднення звернення:
24.05.2024 12:28
Замовнику необхідно мати від потенційних учасників підтвердження щодо спроможності реалізувати у визначений проєктом термін, будівництво важливого соціально значущого об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури.
Дата оприлюднення відповіді:
27.05.2024 16:26
Звернення:
За лотом №1 позицією №1: Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси
Тема:
Продовження терміну подання тендерних пропозицій
Зміст:
13 травня 2024 р. Комунальне підприємство «Київський метрополітен» (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 45221200-4 — Будівництво тунелів, шахт і метрополітенів про проведення процедури відкритих торгів з особливостями – «Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1-а черга будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар») (Коригування). 5-й і 6-й пускові комплекси» (оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2024-05-13-003334-a), (далі — Процедура закупівлі) з очікуваною вартістю 13 956 843 711,13 грн з ПДВ.
Строк подання тендерних пропозицій - до 28 травня 2024 р.
Компанія Cobra Instalaciones y Servicios, S.A. є іноземною компанію та знаходитьcя в м.Мадрид, Королівство Іспанія (ідентифікаційний код A-46146387). Тендерна та уся технічна документація складена на українській мові. Відсутній онлайн доступ до проектної документації. Також, тендерна пропозиція повинна бути надана на українській мові. Очікувана вартість тендеру є дуже висока, об’єкт серйозний, однак дуже мало часу надано для підготовки пропозицій. Самі переклади документів з української мови на англійську, а пізніше, з англійської чи іспанської на українську мову займають велику кількість часу, не говорячи вже про те, що документація повинна бути уважно опрацьована і підготовлена тендерна пропозиція, що само по собі потребує багато часу. Дещо дивує та ситуація, що закупівля планується на таку велику суму, а замовником не була потрачена відносно невелика сума коштів для перекладу документів на англійську мову, що би могло розширити кількість потенційних учасників та полегшити їм підготовку тендерних пропозицій.
Враховуючи наведене, з метою надання більшій кількості учасників, а також, і компанії Cobra Instalaciones y Servicios, S.A. взяти участь в тендері з очікуваною вартістю майже 14 мільярдів гривень, що забезпечить недискримінацію, конкуренцію та економію грошових коштів для українського бюджету, просимо Вас продовжити термін на подання тендерних пропозицій як мінімум, на один місяць.
Дата оприлюднення звернення:
24.05.2024 19:49
Термін подання тендерних пропозицій визначений відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 .
Дата оприлюднення відповіді:
27.05.2024 16:33
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.