Закупівля Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
від ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ.
Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
Очікувана вартість
64 113 105 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
320565,53
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
16.05.2024 15:22
Позиція
Опис предмета закупівлі
64113105,00
Код ДК 021:2015
45210000-2 -
Будівництво будівель
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
08550, Україна, Київська область, смт Кожанка, вул Шевченка, 173
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.05.2024 15:31
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.05.2024 15:31
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.05.2024 15:31
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.05.2024 15:31
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Поштовий індекс
08550
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Фастівський р-н, селище міського типу Кожанка
Адреса
вул.Заводська, будинок 6
Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
Відповідно до п. 3.2 Додатку 1 до тендерної документації відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 роки (2018-2021) ( без урахування воєнного стану) із вартістю кожного договору не менше 50 % від очікуваної вартості закупівлі. Під аналогічними розуміються договориз капітального ремонту та/або нового будівництва та/або реконструкціїоб’єктів
ТОВ «ІВ-СТАНДАРТ» вважає, що встановивши вимогу стосовно наявності не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (2018-2021) ( без урахування воєнного стану) із вартістю кожного договору не менше 50 % від очікуваної вартості закупівлі Замовник порушив вимоги законодавства в частині недискримінації учасників.
ТОВ «ІВ-СТАНДАРТ» має виконані договори:
- договір підряду №30-12/2021_01 від 30.12.2021 року, укладений з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС», який підпадає під визначення аналогічності і має предмет договору – «Реконструкція виробничого будинку з господарськими будівлями з прибудовою складу та офісними приміщеннями за адресою: Херсонська область, м. Каховка, вул. Соборності, 126 В». Вартість виконання договору склала 2 140 700,00 грн з ПДВ.
- договір підряду № 10-03/2021_02 від 10.03.2021 року, укладений з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС», який підпадає під визначення аналогічності і має предмет договору – «Реконструкція із розширенням громадської будівлі Центрального універмагу із двоповерховою прибудовою торговельних, адміністративних, побутово-господарських приміщень за адресою: Запорізька обл., м. Бердянськ, вул. Морська, 17/вул. Центральна, 56». Вартість виконання договору склала 8 002 696,07 грн з ПДВ.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі становить - 64 113 105,00 UAH з ПДВ.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких наявний досвід виконання аналогічних договорів (протягом останніх 4 роки (2018-2021) ( без урахування воєнного стану) із вартістю кожного договору не менше 50 % від очікуваної вартості закупівлі
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, прибравши обмеження щодо вартості договору по відношенню до очікуваної вартості закупівлі.
Тендер
UA-2024-05-01-009324-a
16 стаття
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Відповідно до пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації Інші документи (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) Свідоцтва платника ПДВ, витягу з реєстру платників ПДВ або свідоцтва платника єдиного податку, витягу з реєстру платників єдиного податку (у разі ненадання, хоча б одного з документів визначених в цьому пункті, учасник має надати пояснення з посиланням на норми діючого законодавства, які містять обґрунтування підстав ненадання вказаних документів).
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що в Україні існує сервіс «Реєстр платників ПДВ» https://cabinet.tax.gov.ua/login.
З лютого 2023 даний сервіс відновив свою роботу, Доступ до відомостей реєстру платників ПДВ надається шляхом пошуку за кодом ЄДРПОУ або ІПН за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації (кваліфікованим або удосконаленим електронним підписом).
https://buh.ligazakon.net/news/217468_shukati-v-restr-platnikv-pdv-znovu-mozhlivo-ale-z-etsp.
За таких умов, вимога щодо надання у складі пропозиції Свідоцтва платника ПДВ, витягу з реєстру платників ПДВ або свідоцтва платника єдиного податку, витягу з реєстру платників єдиного податку не узгоджуються з вимогами Закону.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців): П. 13: Переможець надає довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю, за яким переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. або Переможець процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому пункті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Відповідно до абз. 15 п. 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, Особливості визначають вичерпний перелік документів та пунктів, які повинен надати переможець торгів.
Враховуючи вищенаведене, положення Додатку 2 до тендерної документації не узгоджуються із вимогами чинного законодавства, що не дозволяє учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Тендер
UA-2024-05-01-009324-a
17 стаття
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Відповідно до пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації Інші документи (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію чинної ліцензії на програмне забезпечення АВК, видану на ім’я Учасника, разом з копією відповідного договору про надання послуг для програмного забезпечення АВК.
Скаржник зазначає, що встановивши умову тендерної документації в такій редакції Замовник звужує коло потенційних учасників, а саме взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які:
- матимуть тільки програмне забезпечення АВК (при тому, що на ринку є інше програмне забезпечення для роботи з кошторисами: Експерт-Смета, Будівельні Технології тощо)
- ліцензія на програмне забезпечення АВК повинна бути оформлена саме на ім’я Учасника.
Таким чином, якщо учасник користується іншим програмним забезпеченням або ліцензія оформлена не на його ім’я, то він не відповідатиме умовам тендерної документації.
Скаржник має підписаний договір щодо надання послуг програмним комплексом по розробки кошторисів з надавачем послуг, при цьому ліцензія на користування цим комплексом оформлена не на учасника, а на надавача послуг.
Враховуючи вищенаведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника розширити умову п. 10 Додатку 1 до тендерної документації Інші документи, а саме передбачати можливість надавати ліцензію на АВК, оформлену не на ім’я учасника, а на ім’я підрядника (виконавця), який робитиме відповідні розрахунки згідно договору за заявою учасника.
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Відповідно до пункту 11 Додатку 1 до тендерної документації Інші документи (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) учасники повинні надати Сертифікат ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018– виданий учаснику, який підтверджує, що підприємство виконує весь комплекс вимог щодо Системи енергетичного менеджменту.
Згідно з ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником». Встановлення ж вимоги про надання завіреної копії сертифікату міжнародного зразка системи енергетичного менеджменту ISO 50001:2020 спричиняє порушення положень ст. 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року і дискримінацію учасників.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Слід навести цитату із веб-сайту органу сертифікації:
«Стандарт ISO 50001 визначає вимоги для системи енергетичного менеджменту (СЕНМ), що дозволяє підприємству або організації здійснити системний підхід до безперервного поліпшення енергоефективності та енергетичних параметрів.
Основна мета міжнародного стандарту ISO 50001 полягає у наданні підприємствам структурованого та всеосяжного посібника з оптимізації процесу споживання енергоресурсів та системного управління цим процесом» (https://ims-cert.com/mezhdunarodnaya-sertifikacziya-ua/iso-50001-ua.html)
Тобто, основна мета впровадження такої системи є оптимізація процесу споживання енергоресурсів та системного управління процесом.
Яким чином можна забезпечити оптимізацію процесу споживання енергоресурсів та системне управління процесом під час постачання предмету закупівлі, а саме Будівництво споруди цивільного захисту?
Наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документації і виключити умову щодо надання сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018– виданий учаснику, який підтверджує, що підприємство виконує весь комплекс вимог щодо Системи енергетичного менеджменту.
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Відповідно до пункту 13 Додатку 1 до тендерної документації Інші документи (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) учасники повинні надати сертифікат ISO 45001:2018 (ДСТУ ISO 45001:2018) виданий учаснику, який підтверджує, що управління процесами охорони здоров'я та охорони праці на підприємстві ведуться у відповідності до вимог міжнародного стандарту ISO 45001.
Дану вимогу вважаємо необґрунтованою та дискримінаційною, адже Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності.
Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001.
Відповідно до змісту ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» — це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці (OH & S), опублікований у березні 2018 року. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань. Стандарт базується на Британському стандарті OHSAS 18001, робочих стандартах, конвенціях та керівних принципах Міжнародної організації праці (МОП) та національних стандартів.
Зазначений стандарт ISO 45001 стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці.
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартам і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Сертифікат ISO 45001 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити.
З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до Наказу ДП «УкрНДНЦ» «Про скасування національних нормативних документів» №500 від 29 грудня 2017 року з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №93 від 26.01.2018 року втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
Тобто, вимога про надання вищезазначеного сертифікату не є впливовим критерієм щодо гарантії виконання предмету закупівлі, а тому спричиняє лише обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників.
Вимога надати Сертифікат ISO 45001 носить дискримінаційний характер стосовно нашого підприємства та інших потенційних учасників в закупівлі робіт. Так як процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO 45001 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах.
Таким чином, встановлення наведеної вище вимоги в тендерній документації є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до нас, як учасника, що унеможливлює підготовку тендерної пропозиції у відповідності до вимог документації, і взагалі позбавляє можливості взяти участь у цьому тендері.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у торгах UA-2021-02-05-012171-a (посилання на сайт - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-05-012171-a) розглядала Скаргу, щодо вимоги до учасників надати Сертифікат ISO 45001, за результатами засідання колегія зобов’язала Замовника виключити вказану вимогу з Тендерної документації.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Тендерної документації порушують вимоги ч. 4 ст. 22 та ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Виходячи із вищенаведеного та користуючись принципами прозорості та недискримінації потенційних Учасників вимагаємо у Замовника внести зміни до Тендерної документації та усунути пункт вимоги: «Надати Сертифікат ISO 45001:2018 (ДСТУ ISO 45001:2018) виданий учаснику, який підтверджує, що управління процесами охорони здоров'я та охорони праці на підприємстві ведуться у відповідності до вимог міжнародного стандарту ISO 45001».
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Відповідно до пункту 12 Додатку 1 до тендерної документації Інші документи (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) учасники повинні надати сертифікат ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) виданий учаснику, який підтверджує, що підприємство виконує весь комплекс вимог щодо екологічного менеджменту у відповідності до вимог міжнародного стандарту ISO 14001.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 р. № 2059-VIII (надалі – Закон про оцінку впливу на довкілля) виділяють 2 (дві) категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля:
Категорія № 1: нафтопереробні та газопереробні заводи, теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, установки для виробництва або збагачення ядерного палива, хімічне виробництво, чорна та кольорова металургія тощо.
Категорія № 2: глибоке буріння, у тому числі геотермальне буріння, сільське господарство, лісівництво та водне господарство, енергетична промисловість, видобувна промисловість виробництво та обробку металу тощо.
Призначення стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами.
Закон про оцінку впливу на довкілля не передбачає будівництво споруди цивільного захисту як таку діяльність, що має вплив на довкілля (навколишнє середовище), а тому оцінку впливі та сертифікаційної програми не потребує.
Під час виконання надання послуг Скаржник впроваджує наступні заходи запобігання забруднення навколишнього, зокрема:
- не допускаємо складування сміття у несанкціонованих місцях;
- компенсуємо шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище;
- вживаємо інші заходи, що передбаченні природоохоронним законодавством.
Наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Так, Закон про охорону та Ліцензійні умови не передбачають проходження сертифікаційної програми за ДСТУ ISO 14001:2015, а тому вважаємо, що вимога вимоги: «Надати Сертифікат ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) виданий учаснику, який підтверджує, що підприємство виконує весь комплекс вимог щодо екологічного менеджменту у відповідності до вимог міжнародного стандарту ISO 14001».
тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 33 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Автор:
34495637, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІВ-СТАНДАРТ"
08606, Україна, Київська область, Васильків, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 7-А
Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
Звернення:
За тендером : Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
Тема:
невідповідність тд законодавству в сфері цивільного захисту
Зміст:
Державні будівельні норми України «Захисні споруди цивільного захисту ДБН В.2.2-5:2023», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702, встановлюють вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів) та споруд подвійного призначення з захисними властивостями сховищ або протирадіаційних укриттів. АСЦО повинні відповідати Наказу МВС України від 08.02.2019 №93 та Постанові КМУ від 27.09.2017 №733. Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 13 березня 2024, протоколом №1 розділу III засідання зареєстрованим в КМУ за № 9166/0/1-24 від 20.03.2024, вирішила Мінінфраструктури разом з ДІАМ та іншими зацікавленими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування: - посилити контроль за проектуванням, експертизою та прийняттям в експлуатацію будівель та споруд різного призначення у частині обов'язковості будівництва захисних споруд цивільного захисту та/або споруд подвійного призначення. - подати пропозиції щодо обов'язкового передбачення під час видач містобудівних умов та обмежень вимог щодо будівництва захисних споруд цивільного захисту та/або споруд подвійного призначення під час спорудження житлових будинків, адміністративних та промислових споруд; - обласним та Київській міській військовим адміністраціям за участю органів місцевого самоврядування після прийняття в експлуатацію завершених будівництвом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення забезпечити їх обов'язкову первину технічну інвентаризацію як відповідних об'єктів нерухомого майна та постановку на облік відповідно до вимог законодавства. Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» ДІАМ під час прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів перевіряється дотримання норм ДБН (В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» (далі - ДБН В.2.2-5:2023) затверджені наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2023 № 702. Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначений Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 року. Відповідно до пункту 24 Порядку, для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації та документ або інформація (реквізити платежу) про внесення плати. У той же час слід зазначити, що абзацом сьомим частини другої статті 39 Закону визначено, що акт готовності об’єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об’єкт застрахований). Згідно абзацу першого частини шостої статті 39 Закону, орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про готовність об’єкта до експлуатації замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації. Частиною сьомою статті 39 Закону визначено перелік підстав згідно яких орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката. Додатково зазначаємо, що відповідно до абзацу четвертого частини сьомої статті 39 Закону, однією з основних підстав відмови у видачі сертифіката про готовність об’єкта до експлуатації є невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, у тому числі щодо дотримання вимог, передбачених розділом інженерно-технічних заходів цивільного захисту, вимог пожежної та техногенної безпеки. Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів визначений Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011. Відповідно до положень статті 41 Закону, державний архітектурно - будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (Лист ДІАМ до ГО № 652/04/13-24 від 31.01.2024). Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об'єкта будівництва. Порядок здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень визначено Порядком державного фінансування капітального будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 (далі - Порядок № 1764). Для здійснення видатків на капітальне будівництво за рахунок державних капітальних вкладень замовники подають до відповідних органів Казначейства документи, визначені пунктом 8 Порядку № 1764, а саме: - титул об'єкта - титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт); - договір підряду (контракт) з визначенням вартості будівництва, форм розрахунків за виконані роботи та майнової відповідальності за порушення умов договору підряду (контракту).У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році; - наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт; - інші документи згідно з нормативно-правовими актами. Механізм затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи визначено Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560. Проведення платежів визначені розділом ХІ «Здійснення видатків розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів» Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 № 1407, зареєстрованого в Міністерстві України 17.01.2013 за № 130/22662 (далі - Порядок № 1407). Пунктом 11.2 Порядку № 1407 передбачено, що згідно із встановлених повноважень Казначейство здійснює контроль за наявністю відповідних бюджетних асигнувань для взяття бюджетних зобов'язань та відповідністю їх бюджетних зобов'язань певним бюджетним асигнуванням за їх економічними характеристиками, паспорту бюджетної програми. Відповідальність за взяті з порушенням бюджетного законодавства бюджетні зобов'язання та нецільове використання бюджетних коштів несуть розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів згідно із законом. Відповідно до пункту 2.10 Порядку № 309 органи Казначейства не реєструють зобов'язання у разі: - недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами; - недотримання вимог щодо оформлення поданих документів. При невиконанні вимог відповідно до Постанови КМУ від 13.04.2011 №461 та ДБН А.3.1-9:2015, ДБН В.2.2.5-5:2023 п. 11.7 введення в експлуатацію ЗСЦЗ неможливо. ДІАМ не зможе надати сертифікат про готовність об’єкта до експлуатації. Державна казначейська служба України не оплатить грошові кошти. Державна аудиторська служба України (ДАСУ) протягом 2023 року провела перевірку використання бюджетних коштів витрачених на улаштування ЗСЦЗ, в тому числі на відповідність вимогам нормам ДБН В.2.2.5-5:2023 п. 11.7. При перевірці виявлені факти порушень законодавства. Постановою КМУ № 417 від 12 квітня 2024 передбачено створення комісії з розгляду проектів з будівництва, реконструкції, капітального ремонту захисних споруд цивільного захисту у закладах загальної середньої освіти. В разі недотримання вимог ДБН В.2.2.5-5:2023 п. 11.7 такі проекти погоджуватися комісією не будуть і субвенція на них не виділятиметься. Орієнтовна Вартість системи оповіщення становить 536 тис. грн. за одиницю (https://www.telegrafia.eu/en/download-pdf/), ([email protected]). Просимо внести зміни до ТД та ПКД з метою приведення їх до вимог чинного законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
01.05.2024 18:45
Доброго дня. Дякую за зауваження. Все вищезазнечене прийнято до уваги, повну відповідь надамо протягом двох робочих днів
Дата оприлюднення відповіді:
03.05.2024 13:12
Звернення:
За тендером : Будівництво споруди цивільного захисту (підземного протирадіаційного укриття)
опорного закладу освіти Кожанського ліцею-гімназії з початковою школою та дошкільним відділенням Кожанської селищної ради по вулиці Шевченка, 173 в смт. Кожанка, Фастівського району, Київської області.
Тема:
Оплата
Зміст:
Доброго дня! Після оплата на суму 64 мільйони може виконати дуже вузька кількість компаній. Прошу змінити умови оплати хоча б з 50% попердньою оплатою
Дата оприлюднення звернення:
02.05.2024 09:29
Доброго дня. Договір передбачає можливість надання проміжних актів виконаних робіт і оплату частини роботи після її виконання. На ризики попередньої оплати ми не готові піти.
Дата оприлюднення відповіді:
03.05.2024 13:11
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
64 113 105
грн.
Період подання пропозицій
до
16.05.2024 00:00
Замовник:
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ І СПОРТУ КОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ