Звернення:
За тендером : Страхові послуги 66510000-8 за ДК 021:2015 (добровільне страхування відповідальності перед третіми особами)
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Відносини у сфері страхування в Україні регулюються Законами України «Про страхування», «Про фінансові послуги та фінансові компанії» та іншими нормативно-правовими актами. Вищезазначеними нормативно-правовими актами не встановлено мінімальних чи максимальних показників щодо рівня виплат, що мають бути дотримані страховиками для провадження страхової діяльності.
Розділом IV Закону України «Про страхування» встановлений вичерпний перелік вимог щодо здійснення діяльності із страхування.
Жодним нормативним документом до страховиків не встановлюються вимоги щодо заборони здійснювати страхову діяльність через наявність якогось значення показника рівня виплат страхового відшкодування.
Крім того, з 1 липня 2020 року Національний банк України перейняв на себе функції регулятора ринку небанківських фінансових послуг: страхових, лізингових, факторингових компаній, кредитних спілок, ломбардів та інших фінансових компаній та став уповноваженим органом. ПрАТ «СК «Євроінс Україна» не ознайомлена із жодним нормативним документом де б Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Дніпровського району м. Києва було визначено уповноваженим органом ринку небанківських фінансових установ та мало б дискреційні повноваження встановлювати вимоги до діяльності страховиків.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Тендерна документація, згідно із статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Встановивши вимоги у своїй тендерній документації: «рівень виплат страхової компанії за 9 місяців 2023 року не менше 30% та не більше 40%» Ви порушили основні принципи публічних закупівель, дискримінували та позбавили страховиків, які не відповідають таким дискримінаційним вимогам, можливості участі у цій процедурі закупівлі. А те, що такі вимоги є дискримінаційними, підтверджується численними рішення Антимонопольного комітету України. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги до учасників.
Дата оприлюднення звернення:
03.05.2024 14:16
Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Дніпровського району м. Києва розглянуло вашу вимогу/скаргу щодо даної закупівлі та повідомляє, що не згодне з аргументами та правовою позицією, викладеною у ній, вважає вимогу/скаргу не обгрунтованою з огляду на наступне.
Ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принципи здійснення закупівель.
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям i зловживанням.
Посилання у вимозі/скарзі на те, що вимоги зазначені в документації до закупівлі є ніби то дискримінаційними та обмежують конкуренцію є лише припущеннями.
3 метою забезпечення ефективності майбутнього договору (належного виконання Страховиком своїх обов'язків) та зважаючи на вимогу щодо максимальної економії та ефективності витрачання коштів, Замовником було встановлено вимогу щодо рівня виплат за 9 місяців 2023 року не менше 30 % та не більше 40 %.
Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, та проаналізувавши вимогу щодо вилучення з Документації зазначеного показника, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у документації жодним чином не може вплинути на якість товарiв/робiт/послуг (недостатня їх обгрунтованість або навіть недоцільність).
Згідно Рейтингу страхових компаній України за посиланням https://forinsurer.com/ratings/nonlife по показникам, зазначеним у вимозі, відповідають якнайменш 10 страхових компаній.
https://forinsurer.com/ratings/nonlife – відкрите джерело інформації на ринку страхових компаній, яке базується на офіційній статистиці страхових компаній.
Отже, рейтинги Учасників закупівлі – Страховиків, зазначені в Документації до закупівлі за певний період, прямо вказують на стабільність компаній та якість наданої ними послуги. При цьому, наявність рейтингів не потребує від Учасників закупівлі будь-яких додаткових затрат (в тому числі оплати послуг рейтингових агенст).
У зв'язку із складною фiнансово - економічною ситуацією у державі, Замовник, визначивши Критерії, таким чином намагається визначити кращих суб’єктів господарюання, які надають послуги, що можуть запропонувати якісні страхові послуги, оскільки саме вказана вище інформація є показником фінансової спроможності, довгострокової надійності та гарантій по виплатам.
Відтак, визначені Критерії не є такими, що призводять до дискримінації та не можуть бути вилучені з Документації.
Дата оприлюднення відповіді:
06.05.2024 11:01