Оплата Продукції за цим Договором здійснюється ЗАМОВНИКОМ на умовах попередньої оплати з урахуванням положень бюджетного законодавства та нормативно-правових актів, що регулюють питання здійснення попередньої оплати. Попередня оплата за цим Договором здійснюється ЗАМОВНИКОМ протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня надання ПОСТАЧАЛЬНИКОМ забезпечення повернення попередньої оплати у формі Банківської гарантії та за умови дотримання ПОСТАЧАЛЬНИКОМ вимог, визначених у пунктах 3.5.-3.9. Договору.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.04.2024 19:02
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.04.2024 19:02
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.04.2024 19:02
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.04.2024 19:02
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Скарга на умови закупівлі
Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель та встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Замовником порушено частину третю статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»
Розділ І тендерної документації, пункт 3, Процедура закупівлі -Відкриті торги.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дана закупівля обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою. Замовником не дотримано даної вимоги Закону. Усі закони мають вищу юридичну силу, яка полягає у тому, що: ніхто, крім органів законодавчої влади, не може приймати закони, змінювати чи скасовувати їх лише Конституційний Суд України може визнати закон України чи його окреме положення неконституційним. Постанови – це адміністративні акти загального порядку, котрі не вичерпуються одноразовим виконанням і зберігають чинність (якщо не суперечать закону).
Тендер
UA-2024-04-26-011408-a
Інші підстави
Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей (п. 10).
П. 12-1. Замовники можуть здійснювати публічні закупівлі товарів, послуг, робіт незалежно від їх вартості шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, оголошення про проведення яких оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, та з урахуванням положень абзацу другого пункту 4, пунктів 19, 27, 43, абзацу дев’ятого пункту 44 та пункту 47 цих особливостей.
Згідно частини третьої статті 10 Закону України «Про публічі закупівлі» оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Очікувана вартість закупівлі 253 431 000,00 грн. (більше 133 тисяч євро).
Закупівля UA-2024-04-26-011408-a оголошена Відкритими торгами з особливостями.
З урахуванням визначеної Замовником очікуваної вартості та вимог законодавства, Замовнику необхідно здійснювати вказану закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, з оприлюдненням оголошення про проведення відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порушення має бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Сума контракту для учасника платника ПДВ буде більшою, що не відповідає сумі пропозиції та не передбачено податковим та бюджетним кодексом (формування річного плану закупівлі)
Зведена інформація до закупівлі, пункт 8: 253 431 000,00 грн (Двісті п'ятдесят три мільйона чотириста тридцять одна тисяча гривень 00 копійок) без ПДВ.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ (детальніше див. пункт 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункт 1 Розділу V. Оцінка та розгляд тендерної пропозиції)
Розділ 5 ТД Перелік критеріїв та методика розгляду й оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію: «Єдиним критерієм оцінки є ціна (в грн без ПДВ). Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. У випадку перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі, або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки - сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на перераховану суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який не зареєстрований як платник податку на додану вартість в Україні, або не є податковим резидентом України, сума договору зазначається без ПДВ».
Якщо учасник має статус платника податку на додану вартість, він не може до кінця остаточно сформувати свою пропозицію. Пропонуючи ціну без ПДВ, ціна не є остаточною в такому разі, а отже учасник порушує податкове законодавство, оскільки є платником ПДВ.
Учасник повинен визначати повну вартість своєї пропозиції, включаючи вартість товару, витрати на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються або мають бути сплачені.
При заповненні форм на таких торгах, учасник вказує ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. А при укладанні договору про закупівлю, даний податок повинен буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України, але ж в такому випадку ціна договору про закупівлю не буде відповідати пропозиції учасника, що суперечить вимогам ч.4 ст. 41 Закону, а отже вимоги тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Учасника.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.При цьому згідно зі статтею 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону.
Звертаємо увагу, що порядок нарахування ПДВ при укладання договору не визначений законодавством. Крім того, перелік товарів, які підлягають до закупівлі є потенційно оподатковуваними, та мають ставку ПДВ 7% відповідно до п.п. 193.1 «в» ст. 193 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року в чинній редакції. Тому яким чином та на підставі яких норм повинно відбутися нарахування на ціну пропозиції без ПДВ ще й ставка ПДВ не визначено, а отже це тягне за собою порушення вимог частини 4 статті 41 Закону.
Крім того, практика Антимонопольного комітету України показує, що замовникам рекомендується при оголошенні конкурентної закупівлі встановити, чи обкладається потрібний предмет закупівлі податком на додану вартість, а також враховувати систему оподаткування учасника при його кваліфікації.
Якщо учасник має статус платника податку на додану вартість, він не може до кінця остаточно сформувати свою пропозицію. Пропонуючи ціну без ПДВ, ціна не є остаточною в такому разі, а отже учасник порушує податкове законодавство, оскільки є платником ПДВ.
Учасник повинен визначати повну вартість своєї пропозиції, включаючи вартість товару, витрати на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються або мають бути сплачені.
При заповненні форм на таких торгах, учасник вказує ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. А при укладанні договору про закупівлю, даний податок повинен буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України, але ж в такому випадку ціна договору про закупівлю не буде відповідати пропозиції учасника, що суперечить вимогам ч.4 ст. 41 Закону, а отже вимоги тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Учасника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Тендерна документація повинна містити чітку методику оцінки в частині, що стосується ПДВ, інших податків і зборів. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційними.
Таке порушення може бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Проєкт договору не відповідає умовам закупівлі, в частині застосування забезпечення.
Проєкт договору передбачений на три роки, хоча закупівля оголошена в межах річного плану.
Пункт 13 Зведеної інформації про закупівлю в тендерній документації та умови визначені опублікованим проєктом суперечать одна одній, що може розглядатися учасниками по різному та відповідно вплинути на зміст тендерних пропозицій.
Формування проекту договору на три роки за умови публікації закупівлі в межах річного плану є порушенням Бюджетного законодавства.
Згідно Оголошення про закупівлю та умов тендерної документації, Замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору про закупівлю (п. 13 Зведеної інформації про закупівлю).
В той же час, проєкт договору містить таку вимогу: п.3.5. ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний надати ЗАМОВНИКУ забезпечення повернення попередньої оплати у формі Банківської гарантії протягом 20 (двадцяти) робочих днів з дати укладання додаткової угоди щодо коригування або підтвердження кількостей до поставки (Продукції, закупленої за кошти державного бюджету на 2026 рік), при цьому сума Банківської гарантії забезпечення повернення попередньої оплати повинна дорівнювати сумі такої попередньої оплати за Продукцію, що закуплена за кошти державного бюджету на 2026 рік.
Таким чином, умови проєкту договору тендерної документації не відповідають умовам тендерної документації.
Керуючись Бюджетним кодексом України (далі – БКУ) замовники укладають договори про закупівлю в межах потреб одного бюджетного періоду.
Відповідно до статті 48 БКУ розпорядники та одержувачі бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років.
На сторінці закупівлі зазначено, що Закупівля здійснюється замовником на підставі затверджених зведених показників 100 % потреб на 2024-2026 роки згідно з наказом МОЗ України від 21.02.2024 р. № 291 (зі змінами) «Про затвердження зведених показників 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах, та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться державним підприємством «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Однак даний наказ затверджує кошти лише на 2024 рік, тому незрозуміло, як за відсутності відповідних асигнувань Замовник планує укладати Договір на три роки за кошти 2024 року. Порушення Замовником закупівельного законодавства (де передбачено проведення закупівель згідно річного плану) та Бюджетного кодексу введе до фінансових ризиків учасників закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Таке порушення може бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме, внести зміни в проєкт договору та виключити вимогу про надання Банківської гарантії. Переглянути можливість укладання договору на три роки.
Вимога щодо надання інформації в документах, які подаються у складі тендерної пропозиції з інформацією за яку учасник не може нести юридичної відповідальності
В Додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ вимагається заповнення інформації за яку учасник не може нести відповідальності.
Відповідно, до додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ, УЧАСНИК підтверджує, що його засновники, акціонери та кінцевий бенефіціарний власник, а також ВИРОБНИК товарів, які плануються до постачання, не внесені до списку санкцій OFAC Сполучених Штатів Америки (переліку осіб, до яких застосовані санкції, що визначається The Office of Foreign Assets Control of the US Department of the Treasury), інших, ніж OFAC, державних органів США, режим дотримання яких може бути порушений виконанням Договору, списку санкцій Європейського Союзу (Consolidated list of persons, groups and entities subject to EU financial sanctions), списку санкцій Her Majesty's Treasury Великої Британії (списку осіб, включених в “Consolidated list of financial sanctions targets in the UK” та в “List of persons subject to restrictive measures in view of Russia's actions destabilizing the situation in Ukraine”, що ведеться the UK Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of the Her Majesty's Treasury), списку санкцій Ради Безпеки ООН (зведеного списку санкцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй (Consolidated United Nations Security Council Sanctions List), в який включені фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовані санкційні заходи Ради Безпеки ООН.
Учасник не може гарантувати дану вимогу, щодо внесення Виробника товарів до зазначених санкційних списків, оскільки надана інформація від виробника може бути не достовірною.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порушення має бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Автор:
39557980, ТОВ "3Д-ФАРМ"
03115, Україна, м. Київ, місто Київ, вулиця Львівська, будинок 22, офіс 12
Причина припинення:
оплата отримана після періоду подачі скарг
Скарга на умови закупівлі
Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель та встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Замовником порушено частину третю статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»
Розділ І тендерної документації, пункт 3, Процедура закупівлі -Відкриті торги.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дана закупівля обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою. Замовником не дотримано даної вимоги Закону. Усі закони мають вищу юридичну силу, яка полягає у тому, що: ніхто, крім органів законодавчої влади, не може приймати закони, змінювати чи скасовувати їх лише Конституційний Суд України може визнати закон України чи його окреме положення неконституційним. Постанови – це адміністративні акти загального порядку, котрі не вичерпуються одноразовим виконанням і зберігають чинність (якщо не суперечать закону).
Тендер
UA-2024-04-26-011408-a
Інші підстави
Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей (п. 10).
П. 12-1. Замовники можуть здійснювати публічні закупівлі товарів, послуг, робіт незалежно від їх вартості шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, оголошення про проведення яких оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, та з урахуванням положень абзацу другого пункту 4, пунктів 19, 27, 43, абзацу дев’ятого пункту 44 та пункту 47 цих особливостей.
Згідно частини третьої статті 10 Закону України «Про публічі закупівлі» оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Очікувана вартість закупівлі 253 431 000,00 грн. (більше 133 тисяч євро).
Закупівля UA-2024-04-26-011408-a оголошена Відкритими торгами з особливостями.
З урахуванням визначеної Замовником очікуваної вартості та вимог законодавства, Замовнику необхідно здійснювати вказану закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, з оприлюдненням оголошення про проведення відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порушення має бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Сума контракту для учасника платника ПДВ буде більшою, що не відповідає сумі пропозиції та не передбачено податковим та бюджетним кодексом (формування річного плану закупівлі)
Зведена інформація до закупівлі, пункт 8: 253 431 000,00 грн (Двісті п'ятдесят три мільйона чотириста тридцять одна тисяча гривень 00 копійок) без ПДВ.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ (детальніше див. пункт 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункт 1 Розділу V. Оцінка та розгляд тендерної пропозиції)
Розділ 5 ТД Перелік критеріїв та методика розгляду й оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію: «Єдиним критерієм оцінки є ціна (в грн без ПДВ). Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. У випадку перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі, або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки - сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на перераховану суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який не зареєстрований як платник податку на додану вартість в Україні, або не є податковим резидентом України, сума договору зазначається без ПДВ».
Якщо учасник має статус платника податку на додану вартість, він не може до кінця остаточно сформувати свою пропозицію. Пропонуючи ціну без ПДВ, ціна не є остаточною в такому разі, а отже учасник порушує податкове законодавство, оскільки є платником ПДВ.
Учасник повинен визначати повну вартість своєї пропозиції, включаючи вартість товару, витрати на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються або мають бути сплачені.
При заповненні форм на таких торгах, учасник вказує ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. А при укладанні договору про закупівлю, даний податок повинен буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України, але ж в такому випадку ціна договору про закупівлю не буде відповідати пропозиції учасника, що суперечить вимогам ч.4 ст. 41 Закону, а отже вимоги тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Учасника.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.При цьому згідно зі статтею 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону.
Звертаємо увагу, що порядок нарахування ПДВ при укладання договору не визначений законодавством. Крім того, перелік товарів, які підлягають до закупівлі є потенційно оподатковуваними, та мають ставку ПДВ 7% відповідно до п.п. 193.1 «в» ст. 193 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року в чинній редакції. Тому яким чином та на підставі яких норм повинно відбутися нарахування на ціну пропозиції без ПДВ ще й ставка ПДВ не визначено, а отже це тягне за собою порушення вимог частини 4 статті 41 Закону.
Крім того, практика Антимонопольного комітету України показує, що замовникам рекомендується при оголошенні конкурентної закупівлі встановити, чи обкладається потрібний предмет закупівлі податком на додану вартість, а також враховувати систему оподаткування учасника при його кваліфікації.
Якщо учасник має статус платника податку на додану вартість, він не може до кінця остаточно сформувати свою пропозицію. Пропонуючи ціну без ПДВ, ціна не є остаточною в такому разі, а отже учасник порушує податкове законодавство, оскільки є платником ПДВ.
Учасник повинен визначати повну вартість своєї пропозиції, включаючи вартість товару, витрати на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються або мають бути сплачені.
При заповненні форм на таких торгах, учасник вказує ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. А при укладанні договору про закупівлю, даний податок повинен буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України, але ж в такому випадку ціна договору про закупівлю не буде відповідати пропозиції учасника, що суперечить вимогам ч.4 ст. 41 Закону, а отже вимоги тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Учасника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Тендерна документація повинна містити чітку методику оцінки в частині, що стосується ПДВ, інших податків і зборів. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційними.
Таке порушення може бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Проєкт договору не відповідає умовам закупівлі, в частині застосування забезпечення.
Проєкт договору передбачений на три роки, хоча закупівля оголошена в межах річного плану.
Пункт 13 Зведеної інформації про закупівлю в тендерній документації та умови визначені опублікованим проєктом суперечать одна одній, що може розглядатися учасниками по різному та відповідно вплинути на зміст тендерних пропозицій.
Формування проекту договору на три роки за умови публікації закупівлі в межах річного плану є порушенням Бюджетного законодавства.
Згідно Оголошення про закупівлю та умов тендерної документації, Замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору про закупівлю (п. 13 Зведеної інформації про закупівлю).
В той же час, проєкт договору містить таку вимогу: п.3.5. ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний надати ЗАМОВНИКУ забезпечення повернення попередньої оплати у формі Банківської гарантії протягом 20 (двадцяти) робочих днів з дати укладання додаткової угоди щодо коригування або підтвердження кількостей до поставки (Продукції, закупленої за кошти державного бюджету на 2026 рік), при цьому сума Банківської гарантії забезпечення повернення попередньої оплати повинна дорівнювати сумі такої попередньої оплати за Продукцію, що закуплена за кошти державного бюджету на 2026 рік.
Таким чином, умови проєкту договору тендерної документації не відповідають умовам тендерної документації.
Керуючись Бюджетним кодексом України (далі – БКУ) замовники укладають договори про закупівлю в межах потреб одного бюджетного періоду.
Відповідно до статті 48 БКУ розпорядники та одержувачі бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років.
На сторінці закупівлі зазначено, що Закупівля здійснюється замовником на підставі затверджених зведених показників 100 % потреб на 2024-2026 роки згідно з наказом МОЗ України від 21.02.2024 р. № 291 (зі змінами) «Про затвердження зведених показників 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах, та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться державним підприємством «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Однак даний наказ затверджує кошти лише на 2024 рік, тому незрозуміло, як за відсутності відповідних асигнувань Замовник планує укладати Договір на три роки за кошти 2024 року. Порушення Замовником закупівельного законодавства (де передбачено проведення закупівель згідно річного плану) та Бюджетного кодексу введе до фінансових ризиків учасників закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Таке порушення може бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме, внести зміни в проєкт договору та виключити вимогу про надання Банківської гарантії. Переглянути можливість укладання договору на три роки.
Вимога щодо надання інформації в документах, які подаються у складі тендерної пропозиції з інформацією за яку учасник не може нести юридичної відповідальності
В Додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ вимагається заповнення інформації за яку учасник не може нести відповідальності.
Відповідно, до додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ, УЧАСНИК підтверджує, що його засновники, акціонери та кінцевий бенефіціарний власник, а також ВИРОБНИК товарів, які плануються до постачання, не внесені до списку санкцій OFAC Сполучених Штатів Америки (переліку осіб, до яких застосовані санкції, що визначається The Office of Foreign Assets Control of the US Department of the Treasury), інших, ніж OFAC, державних органів США, режим дотримання яких може бути порушений виконанням Договору, списку санкцій Європейського Союзу (Consolidated list of persons, groups and entities subject to EU financial sanctions), списку санкцій Her Majesty's Treasury Великої Британії (списку осіб, включених в “Consolidated list of financial sanctions targets in the UK” та в “List of persons subject to restrictive measures in view of Russia's actions destabilizing the situation in Ukraine”, що ведеться the UK Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of the Her Majesty's Treasury), списку санкцій Ради Безпеки ООН (зведеного списку санкцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй (Consolidated United Nations Security Council Sanctions List), в який включені фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовані санкційні заходи Ради Безпеки ООН.
Учасник не може гарантувати дану вимогу, щодо внесення Виробника товарів до зазначених санкційних списків, оскільки надана інформація від виробника може бути не достовірною.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порушення має бути усунуте шляхом зобов’язання Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Автор:
39557980, ТОВ "3Д-ФАРМ"
03115, Україна, м. Київ, місто Київ, вулиця Львівська, будинок 22, офіс 12
Зміст:
You want a delivery schedule for 3 years. Do you know that USD/UAH rate today is 39.7? What if in 2025 it will be 70 and in 2026 - 100? But maybe (hopefully) at this time the rate will be 8...
So, the price must be fixed in USD at the auction date's exchange rate. That would be Lege Artis.
Дата оприлюднення звернення:
26.04.2024 19:41
Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість у закупівельних процедурах ДП "Медзакупівлі України"! Відповідно до частини 1 статті 192 Цивільного кодексу України - законним платіжним засобом, обов'язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України, є грошова одиниця України - гривня.
Частина друга статті 524 та частина друга статті 533 Цивільного кодексу України допускають, що сторони можуть визначити в грошовому зобов'язанні грошовий еквівалент в іноземній валюті.
Таким чином ціна в договорі зазначається в гривні з визначенням еквіваленту в умовних одиницях згідно з курсом продажу умовних одиниць на міжбанківському валютному ринку України станом на дату визначення переможця процедури закупівлі.
Зміст:
Do valiuti sche treba dijti. Mi ne v zmozi dati vam propoziciju bo vi ne dali chasu na ce. Kupliajte u inshih. Viz kupipi u minulomu roci... U nas bilshe jak 200 tenderiv "u trubi". E scho robiti.
Дата оприлюднення звернення:
29.04.2024 16:00
Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість у закупівельних процедурах ДП "Медзакупівлі України"! Звертаємо Вашу увагу, що правила здійснення розрахунку вартості тендерної пропозиції зазначені в розіділі VII Додаткова інформація тендерної документації.
Тема:
щодо перенесення терміну подачі тендерної пропозиції
Зміст:
Шановний замовнику, приймаючи до уваги, що в частині європейських країн 1-2.05 - вихідні дні, просимо подовжити на 2 робочі дні термін приймання тендерних пропозицій.
заздалегідь дякуємо за розуміння.
Дата оприлюднення звернення:
03.05.2024 15:35
Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленість у закупівельних процедурах ДП "Медзакупівлі України"! На Ваше звернення подовжено термін подання тендерних пропозицій до 10.05.2024 задля розширення конкуренції та доступу до участі в закупівельній процедурі всіх бажаючих учасників ринку.
Дата оприлюднення відповіді:
03.05.2024 17:17
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.