Закупівля Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95) від Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України".
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 6 до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: - 3%
(16 591 145,00 грн).
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі — гарант).
2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).
3. Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
4. У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
— повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
— код банку (у разі наявності);
— адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування;
— адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
— SWIFT-адреса гаранта;
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація:
— повне найменування — для юридичної особи;
— прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи;
— ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента;
— реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності);
— серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
— адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
— повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія*;
— адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються:
— дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація;
— назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 Форми;
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності) **.
7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
8. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії.
*Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
**Цей пункт виконується у разі встановлення вимоги щодо надання гарантії на паперовому носії.
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України»
Юр. адреса: 01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10.
Код ЄДРПОУ: 40108981
IBAN № UA438201720355109002001092654 в ДКСУ м. Києва
Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір (з додатками та іншими його невід'ємними частинами) разом з банківською гарантією.
У випадку, якщо підписантом банківської гарантії є не голова правління банку, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (а саме – уповноваженої особи банка-гаранта, яка підписала відповідний документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, тобто, особи, яка уповноважила підписанта банківської гарантії на підпис банківської гарантії; наприклад, голови правління банку, члена правління банку тощо). У випадку, якщо підписантом банківської гарантії є голова правління – його повноваження повинні бути підтверджені статутом (або іншим установчим документом банку) з накладенням КЕП банку, а також документом, згідно з яким такого голову правління було призначено на посаду, з накладенням КЕП банку.
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України.
Також в складі документів тендерної пропозиції надається лист-згода від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії на вимогу Замовника щодо подовження терміну її дії згідно з вимогами законодавства.
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей.
Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Подача скарги зупиняє перебіг цих строків у разі подання одним з учасників цієї закупівлі скарги на рішення замовника. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – банківська гарантія.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 1% від вартості договору.
Назва Замовника: Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України»
Юр. адреса : 01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10.
Код ЄДРПОУ: 40108981.
IBAN № UA438201720355109002001092654 в ДКСУ м. Києва
Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю.
Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.
Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації.
У разі якщо Переможець є нерезидентом, він може надати забезпечення виконання договору про закупівлю у національній валюті країни Замовника — гривні на суму 1% від вартості договору в еквіваленті, що перерахована на дату оформлення банківської гарантії за офіційним курсом Національного банку.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників.
У разі невиконання або неналежного виконання (як повністю, так і частково) боржником зобов'язання, забезпеченого гарантією, бенефіціар має право протягом строку дії гарантії звернутися з вимогою до гаранта про сплату коштів відповідно до її умов. Підставою заявлення вимог до гаранта є настання гарантійного випадку, під яким розуміється факт порушення принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією. Вимога кредитора до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред'являється у письмовій формі. До вимоги додаються документи, вказані в гарантії. У вимозі до гаранта або у доданих до неї документах кредитор зазначає, у чому полягає порушення боржником основного зобов'язання, забезпеченого гарантією.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України"
Поштовий індекс
01601
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
м. Київ
Адреса
вул. Академіка Богомольця, 10
Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)
Тендер:
UA-2024-04-25-011591-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2024-04-25-011591-a.a1
Дата:
29.04.2024 17:30
Стан:
Прийнято до розгляду
Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-04-25-011591-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи Замовника (Д.Р. Тенчурін) від 25.04.2024, протокол № 365 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-04-25-011591-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України".
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-04-25-011591-a містить умови, згідно з якими:
1. Предметом закупівлі є бензин А-95 та дизельне паливо, зокрема, в електронних талонах.
2. Учасник має надати сертифікат відповідності, виданий Учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності.
3. Обмежується участі у закупівлі для учасників, відносини яких з мережами АЗС здійснюються у спосіб, відмінний від оренди/лізингу/надання послуг або партнерського договору, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2025.
4. Встановлено низку додаткових вимог до талонів на паливо, які не передбачені чинним законодавством.
Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тендер
UA-2024-04-25-011591-a
Інші дії замовника
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
1. Щодо постачання бензину А-95 та дизельного палива, зокрема, в електронних талонах.
У тендерній документації зазначено, що предметом закупівлі є Бензин А-95 та Дизельне паливо в талонах (або ЕЛЕКТРОННИХ ТАЛОНАХ) (про що зазначено, зокрема, у Додатках 1 та 2 до тендерної документації).
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Також зазначеною статтею встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Відповідно до вимог пункту 10.3 зазначеної Інструкції, Порядок відпуску нафтопродуктів передбачає лише такі способи відпуску нафтопродуктів:
1) Відпуск нафтопродуктів за готівку;
2) Відпуск нафтопродуктів за відомостями;
3) Відпуск нафтопродуктів за талонами;
4) Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інших способів відпуску нафтопродуктів, в тому числі, «за електронними талонами», Інструкція не передбачає.
Крім того, визначення терміну «ЕЛЕКТРОННИЙ ТАЛОН» взагалі відсутнє у законодавстві України. За таких умов, використання цього терміну (зміст якого непрозорий та незрозумілий) в тендерній документації не сприятиме відкритості та прозорості здійснення закупівлі, та за певних умов може призвести до дискримінації окремих учасників, необ’єктивного та упередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також може сприяти вчиненню корупційних дій і зловживань, і як наслідок, не узгоджується з вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, встановлення замовником такої вимоги може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Щодо вимог про надання учасником сертифікату відповідності, виданого Учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності.
Відповідно до умов підпункті 1 пункту 1.1. Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності палива діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, Учасник надає, зокрема, «сертифікат відповідності, ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ уповноваженим органом з оцінки відповідності».
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, є безпідставною та незаконною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, чинний Сертифікат відповідності № UA.056.П.00080-24, виданий ПАТ «Укртатнафта»; чинний Сертифікат відповідності № UA.1О190.00070.24, виданий ПАТ «Укртатнафта»; чинний Сертифікат відповідності № UA.056.П.00076-24, виданий ПАТ «Укртатнафта». Зазначені сертифікати є чинними та отримані з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
3. Щодо обмеження участі у закупівлі для учасників, відносини яких з мережами АЗС здійснюються у спосіб, відмінний від оренди/лізингу/надання послуг або партнерського договору.
У підпункті «а» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, Учасник надає, зокрема, «скан-копію документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг або партнерського договору), строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2025». При цьому, у зазначеному пункті замовник не надає учасникам можливості надання «іншого правочину, що свідчить про наявність права користування, реалізацію палива на АЗС вираженого в іншій формі, відповідно до цивільного, господарського законодавства», як це зроблено у підпункті «в» пункту 1.2.1. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації.
Вважаємо, що зазначений пункт обмежує можливість результативної участі у цій закупівлі для учасників, у яких правова форма користування АЗС відмінна від вказаних замовником у цьому підпункті, а саме, «оренда», «лізинг», «надання послуг» або «партнерський договір».
Законодавство України не містить визначення терміну «партнерський договір», не встановлює вимог до змісту «партнерського договору», не визначає істотних та/або типових умов таких договорів.
За таких умов замовник отримує можливість здійснення суб’єктивної оцінки належності того чи іншого договору, наданого учасником, до категорії «партнерський договір».
Зазначені обставини створюють умови для дискримінації учасників, нерівного ставлення до них, а також здійснення суб’єктивного та упередженого визначення переможця процедури закупівлі.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за довірчим документом- талоном) на мережі АЗС ПАТ «Укрнафта».
Не зважаючи на те, що у зазначеному договорі не вказано, що це саме «партнерський договір», його суть відповідає вимогам тендерної документації – договір підтверджує наявність права ТОВ «Укрнафта-Постач» на користування, реалізацію палива на АЗС, зазначених у договорі.
Також, «Укрнафта-Постач» має договір поставки від 29.02.2024 № 13/747-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за пластиковою смарт-карткою) на мережі АЗС ПАТ «Укрнафта».
Не зважаючи на те, що у зазначеному договорі вказано, що це «договір поставки», його суть відповідає вимогам тендерної документації – договір підтверджує наявність права ТОВ «Укрнафта-Постач» на користування, реалізацію палива на АЗС, зазначених у договорі.
Однак, зазначений договір буде визнаний таким, що не відповідає вимогам підпункті «а» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації, оскільки він не є договором оренди/лізингу/надання послуг або партнерським договором.
Крім того, вважаємо, що вимога щодо строку дії таких договорів «не менше, ніж до 31.12.2025», є безпідставною та необґрунтованою.
За усталеною ділової практикою, подібні договори укладаються до кінця календарного року, з можливістю пролонгації договору. Більше того, згідно з вимогами підпункту 4.4 пункту 4 Розділу І тендерної документації, строк поставки товарів - до 16.12.2024 року. Згідно з проектом договору, наведеним у Додатку 4 до тендерної документації, Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін, реєстрації у Замовника та діє до 31 грудня 2024 року, але в будь якому випадку - до повного виконання Сторонами умов цього Договору.
Отже, вважаємо, що об’єктивна потреба у строку дії відповідних договорів «не менше, ніж до 31.12.2025», відсутня.
Таким чином, вважаємо, що вимога тендерної документації, яка примушує учасників до передчасної пролонгації договорів оренди/лізингу/надання послуг або партнерських договорів, не менше, ніж до 31.12.2025, є безпідставною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 10.10.2024 № ПР-Д-565, укладений з ТОВ «Прайд». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за паливними картками) на мережі АЗС ТОВ «Прайд». Строк дії зазначеного договору – до 31.12.2024. Зазначеного строку дії достатньо для поставки товару за договором, який буде укладено за результатами закупівлі UA-2024-04-25-011591-a, однак строк дії такого договору не відповідатиме вимогам, встановленим у підпункті «а» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації.
4. Щодо встановлення низки додаткових вимог до талонів (електронних талонів) на паливо, які не передбачені чинним законодавством.
У пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації наведено низку умов, зокрема, щодо наявності в учасника можливості обслуговування талонів (електронних талонів) з добовим та місячним режимом лімітування, щодо обслуговування, обліку талонів (електронних талонів) програмно-апаратним шляхом, щодо забезпечення можливості користування Замовником особовим онлайн кабінетом в якому забезпечена можливість ведення обліку та перерозподілення отриманого палива по талонам (електронним талонам), щодо надання замовнику можливості, за допомогою сервісу онлайн кабінету, самостійно регулювати ліміти (добові чи місячні) отримання палива кожним користувачем талона (електронного талона).
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ подібних вимог, які б були зобов’язані виконувати виробники, імпортери або розповсюджувачі автомобільного бензину та дизельного палива.
Таким чином, зазначені вимоги замовника, можуть штучно ОБМЕЖИТИ можливість участі у торгах для учасників, які, відповідно до вимог чинного законодавства, пропонують реалізацію пального за талонами, однак не відповідають зазначеним вище вимогам замовника.
Більше того, проект договору, який неведений у Додатку 4 до тендерної документації, також не містить жодної згадки щодо обов’язку постачальника забезпечити такий додатковий функціонал щодо талонів (електронних талонів).
ТОВ «Укрнафта-Постач» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Відсутність додаткового, не передбаченого чинним законодавством, функціоналу емітованих ТОВ «Укрнафта-Постач» талонів, наявність якого вимагається замовником в тендерній документації, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «Укрнафта-Постач».
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-04-25-011591-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника (Д.Р. Тенчурін) від 25.04.2024, протокол № 365.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток 2 до Тендерної документації.
4. Додаток 4 до Тендерної документації.
5. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00080-24.
6. Сертифікат відповідності № UA.1О190.00070.24.
7. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00076-24.
8. Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта».
9. Договір від 29.02.2024 № 13/747-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта».
10. Договір від 10.10.2024 № ПР-Д-565, укладений з ТОВ «Прайд».
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-04-25-011591-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника (Д.Р. Тенчурін) від 25.04.2024, протокол № 365
Зазначений доказ підтверджує, що в тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-04-25-011591-a, встановлені оскаржувані вимоги
Зазначений доказ підтверджує, що в проекті договору відсутні положення щодо обов’язку постачальника забезпечити додатковий функціонал щодо талонів (електронних талонів).
Доказ доводить, що скаржник має Сертифікат відповідності, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації
Доказ доводить, що скаржник має Сертифікат відповідності, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації
Доказ доводить, що скаржник має Сертифікат відповідності, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації
Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта»
Доказ доводить, що скаржник має Договір, на підставі якого, згідно чинного законодавства забезпечується відпуск товару (палива за довірчим документом - талоном) на мережі АЗС ПАТ «Укрнафта», який, однак, не відповідає незаконним вимогам тендерної документації
Договір від 29.02.2024 № 13/747-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта»
Доказ доводить, що скаржник має Договір, на підставі якого, згідно чинного законодавства забезпечується відпуск товару (палива за пластиковою смарт-карткою) на мережі АЗС ПАТ «Укрнафта», який, однак, не відповідає незаконним вимогам тендерної документації
Договір від 10.10.2024 № ПР-Д-565, укладений з ТОВ «Прайд»
Доказ доводить, що скаржник має Договір, на підставі якого, згідно чинного законодавства забезпечується відпуск товару (палива за паливними картками) на мережі АЗС ТОВ «Прайд», який, однак, не відповідає незаконним вимогам тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Замовника (Д.Р. Тенчурін) від 25.04.2024, протокол № 365, а саме, усунути зазначені вище незаконні та дискримінаційні умови.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення незаконних та дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.
Автор:
43012009, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5
Зміст:
Шановний замовнику!
У тендерній документації щодо цієї закупівлі зазначено, що предметом закупівлі є Бензин А-95 та Дизельне паливо В СМАРТ-КАРТКАХ (про що зазначено, зокрема, у Додатках 1, 2 та 4 до тендерної документації), а також в талонах (або ЕЛЕКТРОННИХ ТАЛОНАХ) (про що зазначено, зокрема, у Додатках 1 та 2 до тендерної документації).
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Також зазначеною статтею встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Відповідно до зазначеної Інструкції, Порядок відпуску нафтопродуктів передбачає лише такі способи відпуску нафтопродуктів:
1) Відпуск нафтопродуктів за готівку;
2) Відпуск нафтопродуктів за відомостями;
3) Відпуск нафтопродуктів за талонами;
4) Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інших способів відпуску нафтопродуктів, в тому числі, «за смарт-картками» та «за електронними талонами», Інструкція не передбачає.
Більше того, згідно з визначенням, наведеним у Законі України «Про платіжні послуги», платіжна картка – це електронний платіжний засіб у вигляді пластикової чи іншого виду картки. При цьому, зазначений Закон передбачає можливість застосування таких типів носія ідентифікаційних даних електронного платіжного засобу, як магнітна смуга, мікросхема тощо.
При цьому вбачається, що «смарт-картка» - це електронний платіжний засіб, у якому у якості носія ідентифікаційних даних електронного платіжного засобу використовується саме мікросхема.
Таким чином, вимоги тендерної документації, які передбачають закупівлю Бензину А-95 та Дизельного палива саме В СМАРТ-КАРТКАХ, є мають ознаки НЕЗАКОННИХ ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ, оскільки можуть штучно обмежити участь у закупівлі для учасників, які пропонують відпуск Бензину А-95 та Дизельного палива за картками, у яких у якості носія ідентифікаційних даних електронного платіжного засобу використовується не мікросхема, а магнітна смуга тощо.
Що стосується «ЕЛЕКТРОННИХ ТАЛОНІВ», то визначення цього терміну взагалі відсутнє у законодавстві України. За таких умов, використання цього терміну (зміст якого непрозорий та незрозумілий) в тендерній документації не сприятиме відкритості та прозорості здійснення закупівлі, та за певних умов може призвести до дискримінації окремих учасників, необ’єктивного та упередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також може сприяти вчиненню корупційних дій і зловживань, і як наслідок, не узгоджується з вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, встановлення замовником такої вимоги може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї зазначені вимоги (щодо способів відпуску нафтопродуктів) та встановити передбачені чинним законодавством способи відпуску нафтопродуктів.
У разі невнесення замовником відповідних змін до тендерної документації, залишаємо за собою право на оскарження зазначених вимог до Антимонопольного комітету України.
Дата оприлюднення звернення:
26.04.2024 17:50
Шановний учасник. Будуть внесені відповідні зміни до Додатку 2 тендерної документації в частині додання в умовах поставки відпуску Бензину А-95 та Дизельного палива за допомогою Смарт- карток (Паливних або Платіжних).
Дата оприлюднення відповіді:
29.04.2024 19:51
Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)
Тема:
Незаконна вимога (сертифікат відповідності)
Зміст:
Шановний замовнику!
У підпункті 1 пункту 1.1. Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає, зокрема, «сертифікат відповідності, ВИДАНИЙ УЧАСНИКУ уповноваженим органом з оцінки відповідності».
Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у підпункті 1 пункту 1.1. Додатку 2 до тендерної документації, здатна обмежити можливості участі у цій закупівлі, а отже може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ.
Таким чином, вимога замовника щодо надання сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, може штучно обмежити можливість участі у торгах для учасників, які мають відповідний Сертифікат відповідності, однак який (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий НА ІМ’Я ВИРОБНИКА.
Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до підпункту 1 пункту 1.1. Додатку 2 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього слово «Учаснику».
У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Дата оприлюднення звернення:
26.04.2024 17:51
Шановний учасник. Будуть внесені відповідні зміни до Додатку 2 тендерної документації в частині видачі сертифікату відповідності Учаснику або Виробнику або уповноваженому представнику.
Дата оприлюднення відповіді:
29.04.2024 19:51
Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)
Тема:
Дискримінаційна вимога (відносини з мережами АЗС)
Зміст:
Шановний замовнику!
У підпункті «а» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, Учасник надає, зокрема, «скан-копію документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг або партнерського договору), строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2025».
З цього приводу слід зазначити, що зазначений пункт може обмежити можливість участі у цій закупівлі для учасників, у яких правова форма користування АЗС відмінна від вказаних замовником у цьому підпункті, а саме, «оренда», «лізинг», «надання послуг» або «партнерський договір».
З метою усунення ознак дискримінаційності зазначеної вимоги, просимо внести зміни до підпункту «а» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації, у якому, за аналогією до вимог підпункту «в» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації, ДОПОВНИТИ можливістю надання учасником «іншого правочину, що свідчить про наявність права користування, реалізацію палива на АЗС вираженого в іншій формі, відповідно до цивільного, господарського законодавства».
Крім того, вважаємо, що вимога щодо строку дії таких договорів «не менше, ніж до 31.12.2025», є безпідставною та необґрунтованою.
За усталеною ділової практикою, подібні договори укладаються до кінця календарного року, з можливістю пролонгації договору. Більше того, згідно з вимогами підпункту 4.4 пункту 4 Розділу І тендерної документації, строк поставки товарів - до 16.12.2024 року. Згідно з проектом договору, наведеним у Додатку 4 до тендерної документації, Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін, реєстрації у Замовника та діє до 31 грудня 2024 року, але в будь якому випадку - до повного виконання Сторонами умов цього Договору.
Отже, вважаємо, що об’єктивна потреба у строку дії відповідних договорів «не менше, ніж до 31.12.2025», відсутня.
Таким чином, вважаємо, що вимога тендерної документації, яка примушує учасників до передчасної пролонгації договорів оренди/лізингу/надання послуг або партнерських договорів, не менше, ніж до 31.12.2025, є безпідставною.
Враховуючи неведене, просимо внести зміни до підпункті «а» пункту 1.2.2. пункту 1.2. Додатку 2 до тендерної документації, в якому ВИКЛЮЧИТИ вимогу, відповідно до якої строк дії договору оренди/лізингу/надання послуг або партнерського договору повинен становити не менше, ніж до 31.12.2025.
Дата оприлюднення звернення:
26.04.2024 17:51
Шановний учасник. Будуть внесені відповідні зміни до Додатку 2 тендерної документації в частині доповнення п. 1.2.2 “іншого правочину.
Щодо виключення вимоги, відповідно до якої строк дії договору оренди/лізингу/надання послуг або партнерського договору повинен становити не менше, ніж до 31.12.2025. Вважаємо дану вимогу не дискримінаційною, зважаючи на наступне:
П. 1.4. Додатку № 4 до тендерної документації та проектом договору передбачено, що «Термін дії смарт-карток, талонів (електронних талонів) необмежений. У разі зміни зовнішньої форми смарт-карток, талонів Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати (інформація щодо необмеженого терміну дії смарт-карт та талонів (або електронних талонів), а також їх безоплатного обміну зазначається у відповідному положенні пункту 5.5 проекту Договору про закупівлю Товару, згідно з Додатком 4 до Документації).»
П.5.5. проекту договору передбачено, що «5.5. Термін дії смарт-карток і Талонів є необмежений та не залежить від терміну дії цього Договору.»
П. 6.6. проекту договору передбачено, що Учасник зобов’язаний забезпечити безперебійний та повний відпуск Товару на усіх автозаправних станціях, зазначених в Переліку (Додатку 4 до Договору), відповідно до режиму (розкладу) їх роботи. Вибір автозаправних станцій визначених у Переліку (Додаток 3 до Договору) для отримання Товару в кожному конкретному випадку здійснюється Замовником (уповноваженими ним особами) на власний розсуд.»
Відповідно до п. 5.2. проекту договору Постачальник зобов’язаний в строк до 10 (десяти) календарних днів з дня отримання від Замовника Заявки на поставку Товару встановленого зразка (Додаток № 4 до Договору), передати Замовнику однією партією указаній в Заявці Талони та/або смарт-картки, у тому числі смарт-картку(и) № _______________ (далі – смарт-картка(и) Замовника) з нарахованим на ній(них) обсягом Товару у кількості та асортименті згідно Заявки Замовника.
При цьому строк дії договору відповідно до пп 13.1. проекту договору визначено що діє до 31 грудня 2024 року, але в будь якому випадку - до повного виконання Сторонами умов цього Договору.
Дата оприлюднення відповіді:
29.04.2024 19:52
Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)
Тема:
Дискримінаційна вимога (додаткові вимоги до талонів)
Зміст:
Шановний замовнику!
У пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації наведено низку умов, зокрема, щодо наявності в учасника можливості обслуговування талонів з добовим та місячним режимом лімітування, щодо обслуговування, обліку талонів програмно-апаратним шляхом, щодо забезпечення можливості користування Замовником особовим онлайн кабінетом в якому забезпечена можливість ведення обліку та перерозподілення отриманого палива по талонам, щодо надання замовнику можливості, за допомогою сервісу онлайн кабінету, самостійно регулювати ліміти (добові чи місячні) отримання палива кожним користувачем талона.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ подібних вимог, які б були зобов’язані виконувати виробники, імпортери або розповсюджувачі автомобільного бензину та дизельного палива.
Таким чином, зазначені вимоги замовника, можуть штучно ОБМЕЖИТИ можливість участі у торгах для учасників, які, відповідно до вимог чинного законодавства, пропонують реалізацію пального за талонами, однак не відповідають зазначеним вище вимогам замовника.
Більше того, проект договору, який неведений у Додатку 4 до тендерної документації, також не містить жодної згадки щодо обов’язку постачальника забезпечити такий додатковий функціонал щодо талонів.
Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього додаткові вимоги до талонів, зокрема, вимоги щодо наявності в учасника можливості обслуговування талонів з добовим та місячним режимом лімітування, щодо обслуговування, обліку талонів програмно-апаратним шляхом, щодо забезпечення можливості користування Замовником особовим онлайн кабінетом в якому забезпечена можливість ведення обліку та перерозподілення отриманого палива по талонам, щодо надання замовнику можливості, за допомогою сервісу онлайн кабінету, самостійно регулювати ліміти (добові чи місячні) отримання палива кожним користувачем талона.
У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Дата оприлюднення звернення:
26.04.2024 17:52
Шановний учасник програмно - технічна підтримка вимагається тільки до смарт-карток та електронних талонів тому для уточнення та конкретизації будуть внесення зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
29.04.2024 19:52
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
553 038 190.2
грн.
Період подання пропозицій
до
06.05.2024 10:00
Замовник:
Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України"