14017, Україна, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Жабинського, буд.15 та через мережу АЗС Учасника во всіх областях України за виключенням тимчасово окупованих територій.
14017, Україна, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Жабинського, буд.15 та через мережу АЗС Учасника во всіх областях України за виключенням тимчасово окупованих територій.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.04.2024 16:58
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Замовником встановлена дискримінаційна вимога, а саме: учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат відповідності на Товар, виданий на ім’я Учасника закупівлі.
Дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо надання учасником сертифікат відповідності на Товар, виданий на ім’я Учасника закупівлі
Відповідно до пункту 3.7. Додатку 4 до тендерної документації (додаток до скарги, файл - ТД Бензин 24.docx), Учасник повинен надати Сертифікат відповідності на Товар, виданий на ім’я Учасника закупівлі.
Тендер
UA-2024-04-25-011573-a
Інші дії замовника
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Вимога, що встановлена пунктом 3.7. Додатку 4 до тендерної документації, відповідно до якої Учасники даної закупівлі повинні надати сертифікати відповідності на товар, видані на їх ім’я, є дискримінаційною та штучно зменшує конкуренцію в даній закупівлі. Предметом даної закупівлі є Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по Довірчім документам (літрові карти, талон із системою захисту), про що зазначено в розділі ІІ. «Технічні, якісні та інші вимоги до предмету закупівлі» додатку 4 до тендерної документації. Пунктом 3.4 розділу ІІІ. «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати» Додатку 4 до тендерної документації, передбачено, що приймати участь у даній закупівлі можуть учасники з партнерськими АЗС. Слід зазначити, що кожна така партнерська АЗС обов’язково має документи якості на паливо яке вона відпускає. Причому відповідно до чинного законодавства вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (додаток до скарги, файл - Про технічні регламенти.pdf). Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (додаток до скарги, файл - Постанова КМУ 927.pdf). Зазначений Технічний регламент не зобов’язує інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого виробнику. Отже навіть більшість АЗС не повинні мати сертифікати відповідності видані на їх ім’я, оскільки переважна більшість АЗС на території України не являються імпортерами, розповсюджувачами в розумінні вище вказаного регламенту та Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Скаржник, здійснює свою діяльність через договірні відносини з партнерськими АЗС (копії партнерських договорів додаються), та має можливість постачати паливо третім особам через талони або паливні карти які емітує самостійно (партнерські АЗС здійснюють відпуск паливо по талонам Скаржника). Тобто Скаржник взагалі не має ніякого відношення до постачання палива на АЗС та до виробника товару якщо цей товар вироблений в іншій країні або іноземним постачальником, який постачає паливо для АЗС. А тому Скаржнику не потрібно мати ніяких документів на паливо видане на його ім’я, що завозиться та відпускається на АЗС. Скаржнику достатньо мати договір на реалізацію по талонам, картам палива через АЗС. Паливо на АЗС потрапляє через договірні відносини власників/орендарів з виробниками, дилерами, дистриб’юторами або іншими посередниками. Різні партнерські АЗС можуть реалізовувати паливо різних виробників за наявності відповідних дозвільних документів та документів якості в межах законодавства України. Тобто якщо Скаржник здійснює свою діяльність на підставі партнерських договорів з 15 мережами, для реалізації пального по талонах чи картках емітентом яких він є, Скаржник не повинен отримувати сертифікат відповідності на товар виданий на його ім’я. Таким чином, вимога замовника щодо надання сертифікату відповідності, виданого на ім’я Учаснику, штучно обмежує можливість участі у торгах для учасників, в тому числі Скаржника , які мають відповідний Сертифікат відповідності, однак який (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий на ім’я виробника чи імпортера.
ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» є реальним учасником паливного ринку та має досвід виконання аналогічних договорів в електронній системі закупівель Прозорро у відкритих торгах з особливостями. Вже реалізовано або перебувають у стадії виконання понад 600 договорів щодо реалізації палива (переважно з державними замовниками в тому числі серед замовників є Верховна Рада України, Кабінет міністрів України), при цьому не маючи сертифікати відповідності видані на його ім’я. На підтвердження надаються успішно виконані аналогічні договори, (додаток до скарги, файл - АД Автобаза ДУС талони.pdf, АД МДУ.pdf, АД Грабовецько-Дулібівська с.р..pdf, АД Новомосковськ+відгук.pdf). Скаржник має усі дозвільні документи на право здійснення діяльності з реалізації бензину, дизельного пального, проте, зазначеними вище умовами документації штучно створено дискримінаційні умови, які порушують право Скаржника на участь у закупівлі та які суперечать діючому законодавству. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) якою передбачена відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, частини 4 статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Отже, вимога щодо надання Сертифікатів відповідності на Товар, виданий на ім’я Учасника закупівлі - є дискримінаційною та такою, що унеможливлює здорову конкуренцію.
Постанова КМУ від 01.08.2013 № 927 Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вилучити дискримінаційну вимогу, що міститься у пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації, а саме прибрати вираз: «виданий на ім’я Учасника закупівлі»
Автор:
43699122, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР"
01042, Україна, Київська область, Київ, бульвар Марії Приймаченко, буд. 1/27, офіс 404
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо)
Тема:
Незаконна вимога (сертифікат відповідності)
Зміст:
Шановний замовнику! У пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що Учасник надає, зокрема, «Сетрифікат відповідност на Товар, виданий на ім’я Учасника закупівлі». Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації, здатна обмежити можливості участі у цій закупівлі, а отже може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927. Зазначений Технічний регламент НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ. Таким чином, вимога замовника щодо надання сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, може штучно обмежити можливість участі у торгах для учасників, які мають відповідний Сертифікат відповідності, однак який (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий НА ІМ’Я ВИРОБНИКА. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішенням № 5254-р/пк-пз від 25.03.2024 до закупівлі UA-2024-03-13-009333-a) підтверджує незаконність даної вимоги. Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до пункті 3.7. Додатку 4 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього слова «виданий на ім’я Учасника закупівлі». У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Дата оприлюднення звернення:
28.04.2024 07:53
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
30.04.2024 11:46
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо)
Тема:
Дискримінаційна вимога (додаткові вимоги до талонів)
Зміст:
Шановний замовнику! У пункті 1 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації зазначено "Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального". З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927. Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ подібних вимог, які б були зобов’язані виконувати виробники, імпортери або розповсюджувачі автомобільного бензину та дизельного палива. Таким чином, зазначені вимоги замовника, можуть штучно ОБМЕЖИТИ можливість участі у торгах для учасників, які, відповідно до вимог чинного законодавства, пропонують реалізацію пального за талонами, однак не відповідають зазначеним вище вимогам замовника. Більше того, проект договору, який неведений у Додатку 5 до тендерної документації, також не містить жодної згадки щодо обов’язку постачальника забезпечити такий додатковий функціонал щодо талонів. Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, пропонуємо добровільно внести зміни до пункту 1 Розділу 2 Додатку 4 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього додаткові вимоги до талонів, зокрема, "Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального". У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених вимог, залишаємо за собою право на їх оскарження до Антимонопольного комітету України.
Дата оприлюднення звернення:
28.04.2024 08:11
Шановний Учаснику, на Ваше звернення повідомляємо, що вимоги тендерної документації стосовно забезпечення Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку викликані потребою Замовника у забезпеченні безперебійної роботи важливих для життєдіяльності міста об’єктів. Вимоги тендерної документації щодо закупівлі Бензину А-95 та Дизельного палива для потреб КП «Чернігівводоканал» передбачають та враховують всі можливі ризики та події, пов’язані із воєнним станом в Україні та в місті в цілому. Зазначений ресурс або схожий за функціоналом, дозволяє Замовнику здійснювати оперативний та своєчасний контроль витрат та отоварення паливно мастильними матеріалами (далі – ПММ), що йому належать. Оскільки таку можливість надають усі оператори ринку палива та нафтопродуктів, які володіють національними мережами АЗС, Замовник не вбачає порушення у встановлені вимоги, що дозволяє здійснювати контроль та облік ПММ за допомогою будь-якої IT- системи запропонованої Учасником. В той же час, у інших Учасників є право пропонувати будь-які аналогічні за змістом IT - системи Учасника або його партнерів/орендодавців/операторів АЗС на вибір Учасника та інформацію з посиланням на веб сайт/програму/додаток/тощо партнера/партнерів, які дадуть відповідні можливості Замовнику.
Тому підстави для внесення змін до тендерної документації щодо виключення вимоги: «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального» у Замовника відсутні.
Дата оприлюднення відповіді:
01.05.2024 08:42
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.