Звернення:
За тендером : "Нове будівництво захисної споруди (протирадіаційне укриття) "Заклад дошкільної освіти "Ромашка", с. Кущинці, Гайсинський район, Вінницька область, вул. Центральна, 12"
Тема:
Оплата консультаційних послуг
Зміст:
Згідно з розділом V тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції» передбачено наступне.
«Замовником торгів укладено договір про надання консультаційних послуг з консультантом торгів (витрати, пов’язані з укладанням договору), залученого для допомоги замовнику у проведенні процедури відкритих торгів, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг, що надаються, становить 10000 (десять тисяч гривень 00 коп.). Зазначена сума сплачується після підписання актів виконаних робіт (наданих послуг) в порядку застосування ст. ст. 6, 511, 512, 527, 528, 627, 629, 636, 903, 904 ЦК України протягом 5 (п’яти) банківських днів на рахунок Консультанта торгів, відповідно до умов укладеного між замовником та консультантом торгів договору».
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною з наступного.
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ані Законом, ані постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 не передбачено можливість Замовнику покладати понесені витрати на консультантів торгів на учасника переможця.
Вважаємо, що вищенаведена вимога тендерної документації є незаконною, адже така вимога зобов'язує учасників здійснити оплату послуг третій особі, яка не є стороною відносин замовника та учасника у процесі співпраці. Це змушує учасника нести зайві витрати у процесі участі у торгах. До того ж така вимога не належить до предмету закупівлі, яким є ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт, а положення щодо відшкодування таких витрат не можуть вноситись до тендерної документації.
Отже витрати, пов'язані з консультаційних послуг з консультантом торгів, не відносяться до предмету закупівлі, а пункт щодо відшкодування зазначених витрат на користь третіх осіб (що здійснюватимуть консультацію) не можуть бути включені до тендерної документації.
Такі витрати повинен нести виключно Замовник, самостійно, відповідно до взятих на себе зобов’язань за укладеним договором із таким консультантом з питань проведення торгів.
Крім того, встановлена вимога містить фразу «може здійснюватися учасником переможцем торгів»". Тобто Замовник може як покладати такі витрати на учасника, так і не покладати. З урахуванням зазначеного неможливо сформувати цінову пропозицію, оскільки незрозуміло, чи зобов’язаний учасник закладати такі витрати у розрахунок ціни, чи ні.
Базуючись на вищезазначеному, вважаємо підпункт 7 пункту 3 розділу 5 тендерної документації щодо оплати надання консультаційних послуг дискримінаційним, незаконним та таким, що підлягає вилученню з тендерної документації.
Додатково зазначаємо, що дана позиція викладена вище є сталою, що доводиться в рішенням відповідного Органу оскарження: UA-2022-06-23-005520-a, UA-2023-01-17-012874-a тощо.
Дата оприлюднення звернення:
06.05.2024 16:35