Закупівля Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021), вул. Київська, 7 від ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021), вул. Київська, 7
«Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньопереміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021)
вул. Київська,7»
Очікувана вартість
4 289 053 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
21445,27
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
15.05.2024 15:15
Позиція
Опис предмета закупівлі
«Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньопереміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021)
вул. Київська,7»
Код ДК 021:2015
45453000-7 -
Капітальний ремонт і реставрація
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
Україна, Київська область, с. Михайлівка-Рубежівка, Київська,7
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.04.2024 16:43
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.04.2024 16:43
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.04.2024 16:43
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021), вул. Київська, 7
Виконавчий комітет Ірпінської міської ради (надалі за текстом Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-24-014479-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньопереміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021) вул. Київська,7»).
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні поточних ремонтів приміщень.
1. Щодо підтвердження ознайомлення з об’єктом
1.1. Умови Тендерної документації
Відповідно до розділу III Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у цій тендерній документації.
Тендерна пропозиція, що подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, та завантаження необхідних документів (файлів), що вимагаються замовником у тендерній документації, повинна містити, зокрема:
- іншу інформацію та документи, що вимагаються замовником згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до п.2 р.V Тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції має надати акт огляду будівельного майданчику* за підписом замовника.
Ознайомлення з Актом огляду будівельного майданчику будівництва здійснюється уповноваженими на це представниками учасника без ідентифікації назви учасника. При цьому уповноважені особи, які здійснюють ознайомлення будівельним майданчиком повинні надати представнику замовника документ, що посвідчує таку особу, для забезпечення надання Акту від замовника, який підтверджує факт ознайомлення з будівельним майданчиком представником учасника (без зазначення назви юридичної особи/ФОП/об’єднання тощо, що може ідентифікувати учасника) із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, ПІБ уповноважених представників замовника та учасника, скан-копія якого надається у складі тендерної пропозиції.
*Акт огляду об’єкта підписується виключно міським головою або першим заступником міського голови, відповідно до розподілу обов’язків, Згідно даних офіційного сайту Ірпінської міської ради: https://imr.gov.ua/contacts у розділі «КОНТАКТИ» висвітлена інформація за допомогою, якої можете зв’язатись, зокрема: м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2-а, Тел./факс (04597) 61-407
**Згідно з п. 6.4 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у АВК.
Відсутність документів, передбачених цією тендерною документацією, розцінюється як невідповідність тендерної пропозиції умовам цієї тендерної документації.
Дискримінапційність надання акту обстеження
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з неустановленою уповноваженою особою Замовника про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт обстеження об?єкту;
- підписати скласти акт обстеження об?єкту виключно міським головою або першим заступником міського голови, відповідно до розподілу обов’язків.
Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження об?єкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні..
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обстеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається надання послуг, з підписом уповноваженої особи.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи учасника процедури закупівлі) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Технічних вимог до предмета закупівлі(Додаток 5 Документації - додається) та інших частин Тендерної документації, що надаються у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону та особливостями: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, огляд об'єкту є недоречним.
Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін.
В Додатку 5 до Тендерної документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, має значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації (хоча і зазначається про не розкриття назви потенційного учасника процедури закупівлі) також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом особи Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного підписом особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Виконавчий комітет Ірпінської міської ради внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньопереміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021) вул. Київська,7») (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-24-014479-a).
Додатки:
- Тендерна документація
- дозвіл на небезпечні роботи;
- декларація;
- лист ДІАМ від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 та декларація №020449/23 від 23.01.2023 р. .
Виконавчий комітет Ірпінської міської ради (надалі за текстом Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-24-014479-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньопереміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021) вул. Київська,7»).
Вважаємо, що деякі умови тендерної документації не відповідають чинному законодавству і є дискримінаційними до Скаржника, як для потенційного учасника процедури закупівлі, який має значний досвід здійсненні поточних ремонтів приміщень.
2. Щодо надання ліцензії і дозволів на виконання небезпечних робіт - Відповідно до п.2 р.V Тендерної документації
2. Щодо надання ліцензії і дозволів на виконання небезпечних робіт
2.1 Умови тендерної документації
Відповідно до розділу III Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у цій тендерній документації.
Тендерна пропозиція, що подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, та завантаження необхідних документів (файлів), що вимагаються замовником у тендерній документації, повинна містити, зокрема:
- іншу інформацію та документи, що вимагаються замовником згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до п.2 р.V Тендерної документації Учасник процедури закупівлі надає ліцензію на право здійснення діяльності та додатку до неї, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та дозволи (у разі їх наявності) на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Дискимінаційність вимоги
2.2.1. Щодо надання ліцензії
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
24 лютого 2022 року по всій території України запроваджено воєнний стан. Воєнний стан запроваджений Указом Президента України № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі Указ № 64), який затверджений Верховною Радою України. Таке рішення ухвалено у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони відповідно до українського законодавства.
Законом України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Згідно з пунктом 3 Указу № 64 у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 165 (із зміною, внесеною постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 року № 233), зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами дозвільного дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні.
Зупинені строки будуть поновлені у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України
Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України затвердив Постанову від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
Скаржником надається лист підтвердження від Державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ), про те, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 р №20449/23.
Тобто відповідно даної постанови від 18 березня 2022 р. № 314 у період воєнного стану діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, провадиться на підставі декларації про провадження господарської діяльності, що підтверджується наданою декларацією №020449/23 від 23.01.2023р.
Відповідно до скану декларації ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» має право виконувати діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належать до об’єкті в із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Також Скаржником надається лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 наступного змісту:
На виконання доручення Голови Державної інспекції архітектури та містобудування України розглянуто лист від 25.01.2023 б/н ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ», що надійшов та зареєстрований 26.01.2023 за № 976/07-23 щодо підтвердження переліку поданих декларацій, та в межах компетенції повідомляється наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (далі - Постанова № 314).
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Повідомляємо, що в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності наявна інформація щодо декларації ТОВ «ТЕП-КАПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 44668048) від 23.01.2023 № 020449/23.
Таким чином, у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Тобто під час воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися шляхом подання декларації, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Разом з тим Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитись на підставі декларації в умовах воєнного стану (Додаток 2 до Постанови №314), визначено, що на підставі дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП –Капітал.» було засновано в 2022 році, в той період коли ліцензії вже не видавалися, а отже Скаржник не може надати ліцензію на будівництво.
Таким чином Замовник, з метою недопущення дискримінації повинен був зазначити про надання учасниками ліцензії з відповідним додатком або дозволу на виконання будівельних робіт
Разом з тим слід звернути увагу на те, що відповідно до п.1 р. V Тендерної документації встановлено клас наслідків СС1.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"
Зважаючи на те, що Замовником для виконання робіт було визначено клас наслідків СС1, то він не має права вимагати ні дозволу ні ліцензії на виконання будівельних робіт, оскільки дані документи для даного класу наслідків не передбачені.
2.2.2.Дозволи (у разі їх наявності) на виконання робіт підвищеної небезпеки
Слід відмітити, що Тендерною документацією не визначено переліку робіт на які необхідне надання дозволу на небезпечні роботи.
Відповідно до п.6 постанови КМУ №1107 дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Відповідно до п 23 ПЕРЕЛІКу видів робіт підвищеної небезпеки Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу Група А, визначено:
- Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця. Для одержання дозволу роботодавець, виробник або постачальник подає особисто, через Портал електронних сервісів Мінекономіки, уповноважену ним особу або надсилає поштою до територіального органу Держпраці чи адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці, заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додається:
-на виконання робіт підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час виконання робіт підвищеної небезпеки;
-на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єкта господарювання під час експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
-на застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - висновок експертизи щодо відповідності машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Забороняється вимагати для одержання дозволу документи, не передбачені законом.
Скаржник має Дозвіл який передбачає здійснення наступної діяльності: монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійної частини, зареєстрованої за №ДЗ-929/Ц1-24 від 05.03.2024.
Відповідно до п.21 постанови КМУ №1107 виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8.
Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Документи повертаються протягом п’яти робочих днів без розгляду у разі незаповнення полів, зазначення робіт підвищеної небезпеки та машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, які не включено до групи Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2) та групи Б переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Декларація подається роботодавцем або уповноваженою ним особою, надсилається поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці.
Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.
Відмова в реєстрації декларації не допускається.
У разі зміни відомостей або виявлення суб’єктом господарювання помилки в поданій декларації суб’єкт господарювання в порядку, встановленому цим пунктом для подання декларації, подає оновлену декларацію протягом семи робочих днів з дня настання таких змін або з дня подання декларації в разі виявлення помилки.
Замовником не було враховано, що що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою №1107 виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування.
Скаржником має Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Таким чином Скаржник має і дозвіл і декларацію на виконання робіт підвищеної небезпеки. Проте, зважаючи на відсутність в Тендерній документації вказівки на можливість надання декларації, а також відсутність інформації про види робіт чи механізми на які необхідно отримати дозвіл та декларацію, існує можливість відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Виконавчий комітет Ірпінської міської ради внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація («Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньопереміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021) вул. Київська,7») (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-24-014479-a).
Додатки:
- Тендерна документація
- дозвіл на небезпечні роботи;
- декларація;
- лист ДІАМ від 30.01.2024 р. №669/13/13-23 та декларація №020449/23 від 23.01.2023 р. .
Автор:
44668048, ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ."
02099, Україна, м. Київ, місто Київ, вул.Ялтинська, будинок 5 Б
Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021), вул. Київська, 7
Звернення:
За тендером : Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021), вул. Київська, 7
Тема:
ліцензія або декларація
Зміст:
Шановний Замовник,
тендерна документація містить некоректну вимогу, що не відповідає чинному законодавству України щодо здійснення господарської діяльності у сфері будівництва.
Зокрема Вимога тендерної документації розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» пункту 2 «Інша інформація»: Учасник процедури закупівлі надає ліцензію на право здійснення діяльності та додатку до неї, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та дозволи (у разі їх наявності) на виконання робіт підвищеної небезпеки..
У відповідності до Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» - У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Послуги, щодо яких оголошена дана закупівля не відносяться до додатку 2 Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314, тому Учасник має законодавче право здійснювати свою діяльність відповідно до ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ПРОВАДЖЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства та викласти пункт 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації у наступній редакції:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надає скан документів, а саме:
? або ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів або СС1, та/або СС2, та/або СС3 та переліком видів робіт.
? або рішення про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів або СС1, та/або СС2, та/або СС3 та переліком видів робіт;
? або посилання на сторінку сайту органу ліцензування з обов’язковим посиланням на перелік робіт, де міститься інформацію про учасника щодо наявності ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів або СС1, та/або СС2, та/або СС3.
? або декларації на провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів або СС1, та/або СС2, та/або СС3.».
Також зауважуємо, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Дата оприлюднення звернення:
29.04.2024 00:24
Доброго дня шановний Учасник! в документацію внесено зміни будласка ознайомтесь.
Дата оприлюднення відповіді:
02.05.2024 15:51
Звернення:
За тендером : Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка (станом на 01.01.2021), вул. Київська, 7
Тема:
ДОДАТОК 5
Зміст:
ДОДАТОК 5 до Тендерної документації ТЕХ ЗАВДАННЯ. п. 7,16, 18, 20, 29, 31 до якої товщини шару додається не указано ? 48,49- Монтаж МАФ (малі) , Монтаж МАФ (великі) - просимо конкретизувати які?
Дата оприлюднення звернення:
10.05.2024 14:15
Відповідно до проєктної документації товщина шару улаштування основ вказаних у технічному завданні на тендер на будівництво Реконструкція гуртожитку в житловий будинок для розміщення внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни за адресою: Київська область, Бучанський район, Ірпінська територіальна громада, с. Михайлівка-Рубежівка вул. Київська 7 (далі Технічне Завдання) становить:
п.7 Технічного завдання - збільнити товщину шару до 16см.
п.20 Технічного завдання - зменьшити товщину шару до 10см.
п.29 Технічного завдання - збільшити товщину шару до 20см.
п.31 - збільшити товщину шару до 30 см.
Детальна інформація щодо МАФів, які передбачені проектною документацією, та визначені п.48-49 Технічного завдання деталізована у
п.50-61 Технічного завдання.
Дата оприлюднення відповіді:
13.05.2024 13:27
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.