Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 (CPV) : 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб (Технічне обслуговування технічних засобів і систем пожежної сигналізації, систем оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, спостереження за спрацюванням засобів пожежної сигналізації, які підключені до радіоблоку).
Тема:
Наявна вимога до учасників процедури закупівлі, яка суперечить чинному законодавству України і була неодноразово визнана, як дискримінаційною постійно діючою колегією АМКУ
Зміст:
Шановний Замовнику прооцедури закупівлі!!!
В тендерній документації, а саме В Додатку 1 до тендерної документації наявна вимога, яка яка суперечить чинному законодавству України і була неодноразово визнана, як дискримінаційною, постійно діючою колегією АМКУ!!!
Що ми маємо на увазі.
Ви вимагаєте від учасників процедури закуівлі: На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати:
1.4. Копію посвідчення про проходження Загального курсу з ОП виданого компетентним органом.
Доводимо до вашого відома, що згідно «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05), яке встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання.
Вимоги «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
Згідно «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», розділу 5. Навчання і перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб.
п.5.1. Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (додаток 4).
Згідно додатку 3 «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (копія додатку 3 додається як доказ до скарги) «Пере-ліку посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці» електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики відсутні!!!
Електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики не відносяться до категорії посадових осіб, а є виключно електротехнічним (оперативно-ремонтним) та електротехнологічним персоналом.
Виходячи з вищезазначеної інформації проходження навчання з «Загального курсу з охорони праці» для електромонтера(ів) ОПС та налагоджувальника КВП та автоматики не вимагається та не передбачене жодним чинним нормативним документом з Охорони праці, а відповідно не може вимагатися вами, як Замовником в вашій вимозі тендерної документації.
Тобто, якщо Замовник вимагає надання Учасниками в тендерній пропозиції Протоколи/ витяги з протоколів та посвідчення з охорони праці (загальний курс) на кожного (всіх) працівників, які зазначені в довідці, порушує норми чинного законодавства України!!!
Звертаємо Вашу увагу, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне: встановлена вимога порушує права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо проходження навчання «Загального курсу з охорони праці» для всіх працівників Учасника, якими є зрозуміло і електромонтери ОПС та налагоджувальник КВП та автоматики є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України "Про охорону праці" та «Типового положення про порядок проведення навчання і перевір-ки знань з питань охорони праці»!!!
Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретні вимоги, щодо проведення навчання і перевірки знань з питань Охорони праці, щодо проходження навчання для посадових осіб та виконавців, і є не зрозумілим, чому ви, як Замовник забираєте на себе законодавчі функції та встановлює свої норми та правила???
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч.4 статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі.
Відповідно до ч.3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога до Учасників процедури закупівлі, яку зазначив Замовник в своїй тендерній документації не передбачена чинним законодавством України!!!
Ч.4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації вищезазначеної вимоги порушую-ть вимоги ч.4 статті 5 та ч.4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учаснків, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Також вимога Замовника, щодо надання посвідчень та пртоколів (витягів з протоколів), щодо проходження навчання з «Загального курсу з охорони праці» для всіх (усіх) працівників Учасника була неодноразово (безліччю разів) визнана, як дискримінаційною, решеннями постійно діючої колегії АМКУ, ось чотири останніх з них:
- рішення колегії АМКУ №6061 від 29.09.2022р. (питання №1);
- рішення колегії АМКУ №6448 від 25.10.2022р. (питання №8);
- рішення колегії АМКУ №6894 від 22.11.2022р. (питання №5);
- рішення колегії АМКУ №7182 від 06.12.2022р. (питання №2).
Виходячи з вищезазначеної інформації, яка пдтверджена нами на основі норм чинного законодавства України та рішеннями постійно діючою колегією АМКУ, наполягаємо на внені змін до тендерної документації та викласти дану вимогу відповідно до діючого законодавства України, а саме:
надання учасниками процедури закупівлі чинних (чинного) Протоколу/витягу з протоколу та посвідчення з охорони праці (загальний курс з охорони праці) на директора (керівника підприємства) та керівника робіт, як це визначає та вимагає чинне законодавство України, а саме «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань Охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05) Наказ №15 від 26.01.2005 року та Закон України "Про Охорону праці"
Сподіваємося та здоровий глузд та дотримання норм чинного законодавства України, з боку Замовника та відповідно учасниками процедури закупівлі!!!
Дата оприлюднення звернення:
26.04.2024 15:49
Шановний потенційний Учасник процедури закупівлі! Дякуємо за звернення. Детально ознайомившись з викладеною Вами інформацією повідомляємо, що відповідно до частини першої п. 44 Особливостей визначаються підстави для відхилення, які стосуються учасника процедури закупівлі та/або його дій. Так, пропозиція відхиляється, якщо учасник процедури закупівлі:
– підпадає під підстави, встановлені п. 47 цих Особливостей;
Учасник не відповідає вимогам щодо доброчесності, які дозволяють суб’єкту господарювання брати участь у закупівлях за кошти держави і замовник під час розгляду тендерної пропозиції встановив, що учасник, наприклад, є пов’язаним з іншим учасником закупівлі або протягом трьох останніх років притягався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій або до учасника застосовано відповідні санкції тощо.
– зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим п. 42 цих Особливостей;
Під час розгляду пропозиції учасника замовник припустив, що дані, подані учасником, можуть бути недостовірні. Для підтвердження або спростування замовник звертається із запитом до третіх осіб. У разі підтвердження, а саме отримання переконливих даних про подання учасником недостовірної інформації, що є суттєвою, замовник відхиляє пропозицію такого учасника.
Тобто з вище викладеної інформації випливає, що Замовник закупівлі у разі виявлення сумнівної інформації, в даному випадку сумніви що до справжності і достовірності документів учасника, які були надані згідно вимог Замовника що викладені в Додатку №1 Тендерної документації, може звертатися, і буде це робити, до третіх осіб або інших державних установ, що можуть достовірно підтвердити викладену учасником інформацію та справжність наданих учасником документів. У разі установлення факту викладення учасником недостовірної інформації - пропозиція такого учасника буде відхилена на підставі ч.1 п. 44 Особливостей. А за факт надання підроблених документів учасник несе кримінальну відповідальність згідно ст. 358 Кримінального Кодексу України.
Дата оприлюднення відповіді:
30.04.2024 12:40