Закупівля послуги добровільного страхування наземного транспорту від КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "МУНІЦИПАЛЬНА ОХОРОНА".
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.04.2024 16:32
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.04.2024 16:32
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.04.2024 16:32
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Технічною специфікацією, яка є додатком № 2 до Тендерної документації замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен мати, зокрема:
- гарантійний фонд не менше 50 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- розмір активів не менше 400 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- страхові резерви не менше 200 млн. грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- Загальний чистий розмір страхових премій не менше 350 млн грн, при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або більше 30% від чистих активів (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- страховик має бути в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію).
Технічною специфікацією, яка є додатком № 2 до Тендерної документації замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен мати, зокрема:
- гарантійний фонд не менше 50 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- розмір активів не менше 400 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- страхові резерви не менше 200 млн. грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- Загальний чистий розмір страхових премій не менше 350 млн грн, при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або більше 30% від чистих активів (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- страховик має бути в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію).
Тендер
UA-2024-04-22-011344-a
Інші дії замовника
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
1. Щодо обов’язкових вимог про наявність фінансових показників.
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має наступні фінансові показники: гарантійний фонд не менше 50 млн грн.; розмір активів не менше 400 млн грн.; страхові резерви не менше 200 млн. грн.; загальний чистий розмір страхових премій не менше 350 млн грн, при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або більше 30% від чистих активів та страховик має бути в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 20 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром активів за 2023 рік, що є не меншим, ніж 400 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/3);
- 22 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів за 2023 рік, що є не меншим, ніж 200 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
- 23 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із гарантійним фондом за 2023 р., що є не меншим, ніж 50 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/11);
- 21 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із загальним чистим розміром страхових премій за 2023 р. не менше, ніж 350 000 000,00 грн., при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або бути більшим 30% від чистих активів (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/80);
- 20 страхових компаній, які входять в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р.
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 20 (двадцяти) страхових компаній із 86 існуючих Non-life в Україні (копія витягу з журналу Forinsurer додається), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 12.04.2024 р. (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНУ ОРГАНІЗАЦІЮ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «МУНІЦИПАЛЬНА ОХОРОНА» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги
Підпунктом 8 п. 4 додатку № 1 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен подати сканкопію свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку), або витягу з реєстру платників податку на додану вартість, чи єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника (за наявності).
Підпунктом 8 п. 4 додатку № 1 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен подати сканкопію свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку), або витягу з реєстру платників податку на додану вартість, чи єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника (за наявності).
2. Щодо обов’язкової вимоги свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку), або витягу з реєстру платників податку на додану вартість, чи єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника (за наявності).
Відповідно до п. 196.1.3 ст. 196 Податкового кодексу України, не є об'єктом оподаткування операції з надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов'язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів.
Згідно пп. 141.1.1 п. 141.1 ст. 141 розд. ІІІ Податкового кодексу України, страховики сплачують податок на прибуток за ставкою, визначеною відповідно до пункту 136.1 статті 136 цього розділу, та податок на дохід за ставкою, визначеною відповідно до підпунктів 136.2.1 та 136.2.2 пункту 136.2 статті 136 цього Кодексу. Нарахований страховиком податок на дохід за ставкою, визначеною в підпункті 136.2.1 пункту 136.2 статті 136 цього Кодексу, є різницею, яка зменшує фінансовий результат до оподаткування такого страховика.
Наголошуємо на тому, що Скаржник є резидентом України, знаходиться на загальній системі оподаткування, є платником податку на прибуток відповідно до ст. 141 розд. ІІІ Податкового кодексу України, та не є платником податку на додану вартість відповідно до п. 196.1.3 ст. 196 Податкового кодексу України та платником єдиного податку!
Окремих довідок, витягів тощо щодо системи оподаткування законодавством не передбачено.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17.04.2024 року (відповідний Витяг додається) надаємо данні про взяття на облік ПРАТ «СК «УЛЬТРА АЛЬЯНС» як платника податків та як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ):
Відомості, отримані в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та інформаційними системами державних органів:
30.12.2004, ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ, 37507880
20.01.2010, 170467, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У М.КИЄВІ, ДПІ У СОЛОМ'ЯНСЬКОМУ РАЙОНІ (СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОН М.КИЄВА), 44116011, (дані про взяття на облік як платника податків)
18.02.2010, 0335010, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У М.КИЄВІ, ДПІ У СОЛОМ'ЯНСЬКОМУ РАЙОНІ (СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОН М.КИЄВА), 44116011, 5, (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску)
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, є платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку) або податку на додану вартість, чи єдиного податку, що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не є платниками податку на додану вартість (сплату єдиного податку) або податку на додану вартість, чи єдиного податку,- можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Тому, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Доказ взяття на облік ПРАТ «СК «УЛЬТРА АЛЬЯНС» як платника податків та як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНУ ОРГАНІЗАЦІЮ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «МУНІЦИПАЛЬНА ОХОРОНА» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, вул.Журавлина, будинок 4, приміщення 222