Звернення:
За тендером : Тверде паливо(вугілля кам’яне марок Г 50-100, ДГ 13-50 та Д13-100, паливні брикети з соломи)
Тема:
незаконні вимоги тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику! На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки(уразі їх встановлення замовником),інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації та додатками цієї тендерної документації, в т.ч. учасник надає висновок з оцінки впливу на довкілля, який передбачений Законом України «про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля якого пропонується за даними торгами (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців)».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (Вугілля кам’яне). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ". Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання
договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Жодних інших документів, в тому числі і висновку з оцінки впливу на довкілля, який передбачений Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля, якого пропонується за даними торгами, таким Стандартом не передбачено.
Така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників та позбавляє можливості інших учасників, зокрема і ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», які не є виробником вугілля або не співпрацюють з виробником вугілля, який має такий висновок з оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (надалі також - Закон) здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до цього ж Закону, планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище.
Також хочемо зазначити, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з метою здійснення діяльності з постачання вугілля має договірні відносини з виробником вугілля - ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» (договір додається), який не здійснює та не планує здійснювати планованої діяльності в розумінні Закону, тобто будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище, а тому, відповідно до вимог Закону, не зобов’язаний здійснювати оцінку впливу на довкілля та отримувати відповідний висновок.
ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» не здійснює будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, а здійснює виробництво вугілля без втручання при цьому у природне середовище. Тобто для здійснення звичайної господарської діяльності з виробництва вугілля отримання такого висновку з оцінки впливу на довкілля не вимагається чинним законодавством України.
Враховуючи вище наведене, просимо внести зміни до тендерної документації! В іншому випадку ми змушені будемо звернутись до АМКУ за захистом своїх прав та інтересів.
Дата оприлюднення звернення:
25.04.2024 14:31
Добрий день. Зміни внесено.
Дата оприлюднення відповіді:
25.04.2024 17:40