Закупівля Послуги по проведенню періодичного медичного огляду від 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.04.2024 12:01
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.04.2024 12:01
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.04.2024 12:01
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тендерна документація викладена з порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель
Приватне підприємство «Медичний центр «Звіробій» (далі – Скаржник) вважає умови Процедури закупівлі, викладені в Тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922 та Особливостей, та такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-04-22-004753-a
Інші дії замовника
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
1. Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 до Тендерної документації.
Згідно пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації місце надання послуг має відповідати вимогам пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС від 18.08.2014 № 831, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.09.2014 за № 1095/25872, (далі – Порядок 831), а саме:
в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Пунктом 7 розділу ІІІ Порядку 831 визначено, що у разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Тобто пунктом 7 розділу ІІІ Порядку 831 визначено обов’язковість надання працівникам медичної допомоги в наведених закладах охорони здоров’я саме на безоплатній основі.
Відповідно до статті 3 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII (далі – Закон 2801) медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами.
Згідно пункту 1.5 розділу 1 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я від 21.05.2007 № 246, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07.2007 за № 846/14113, (далі – Порядок 246) Періодичні медичні огляди проводяться з метою:
- своєчасного виявлення ранніх ознак гострих і хронічних професійних захворювань (отруєнь), загальних та виробничо зумовлених захворювань у працівників;
- забезпечення динамічного спостереження за станом здоров'я працівників в умовах дії шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу;
- вирішення питання щодо можливості працівника продовжувати роботу в умовах дії конкретних шкідливих та небезпечних виробничих факторів і трудового процесу;
- розробки індивідуальних та групових закладів охорони здоров'я та реабілітаційних заходів працівникам, що віднесені за результатами медичного огляду до групи ризику;
- проведення відповідних оздоровчих заходів.
За пунктом 2.1. розділу ІІ Порядку 246 Попередній (періодичні) медичний огляд працівників проводиться закладами охорони здоров’я, що віднесені до другої,
першої, вищої акредитаційної категорії за результатами державної акредитації відповідно до Порядку державної акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.97 № 765, а також спеціалізованими закладами охорони здоров'я, які мають право встановлювати остаточний діагноз щодо професійних захворювань, перелік яких затверджено наказом МОЗ України від 25.03.2003 № 133, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.04.2003 за № 283/7604, вищими медичними навчальними закладами III - IV рівнів акредитації, які мають кафедри та курси професійних захворювань та проводять лабораторні, функціональні та інші дослідження і надають медико-санітарну допомогу за спеціальностями, що передбачені додатками 4 та 5 до пункту 2.6 Порядку 246.
Виходячи зі змісту оголошення про проведення Процедури закупівлі та Тендерної документації замовником здійснюється закупівля предмету закупівлі, а саме послуг по проведенню періодичного медичного огляду. Беручи до уваги умови Процедури закупівлі, зокрема умови розділу 4 Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації, послуга за предметом закупівлі надаватиметься на платній основі. Тобто і застосування положення пункту 7 розділу ІІІ Порядку 831 не коректне при проведенні Процедури закупівлі, оскільки Порядок 831 не передбачає обов’язковість надання послуг за предметом закупівлі на платній основі виключно в закладах охорони здоров’я, визначених пунктом 7 розділу ІІІ Порядку 831.
Скаржник є закладом охорони здоров’я - юридичною особою приватної форми власності. Скаржник здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на медичну практику, виданою Міністерством охорони здоров’я 06.05.2015 серії АЕ № 638463, (далі – Ліцензія).
За абзацом 3 пункту 4 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285, (далі – Ліцензійних умови) медична практика - вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами - підприємцями з метою надання медичної допомоги та медичного обслуговування на підставі ліцензії.
Скаржником надаються послуги, зокрема за Ліцензією, на території міста Хмельницький, проте не в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Водночас не є закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я.
Умова пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації, що стосується місця надання послуг, а саме в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, зокрема обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі.
Тим самим взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише учасники державної чи комунальної форми власності, які зможуть надати послугу за предметом закупівлі в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я.
З метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме викласти пункт 2 Додатку 3 до Тендерної документації в новій редакції:
«2. Місце надання послуг: заклад охорони здоров’я учасника.»
2. Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі встановлення їх замовником), наявність / відсутність підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Згідно пункту 8 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен мати укладений договір з НСЗУ (надати копію договору).
Договір з НСЗУ є договором про медичне обслуговування населення, укладений з уповноваженим органом, а саме центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, яким є Національна служба здоров’я України (далі – НСЗУ).
Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII (далі – Закон 2168) визначаються державні фінансові гарантії надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості, реімбурсації лікарських засобів та медичних виробів (включаючи допоміжні засоби) за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій. Тим самим Законом 2168 визначаються підстави та порядок укладення договорів про медичне обслуговування населення, тобто договорів з НСЗУ.
Пунктами 1 і 4 статті 2 Закону 2168 визначено, що:
- програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами;
- надавачі медичних послуг - заклади охорони здоров’я всіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом (тобто НСЗУ).
За частиною 1 статті 3 Закону 2168 відповідно до Закону 2168 держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Відповідно до статті 18 Закону 2801 медична допомога надається безоплатно за рахунок бюджетних коштів у закладах охорони здоров’я та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладені договори про медичне обслуговування населення.
Виходячи з приписів Закону 2168 та Закону 2801 заклади охорони здоров’я, які уклали з НСЗУ договори про медичне обслуговування населення, за умовами такого договору надають свої послуги населенню безоплатно, після надання таких послуг держава умовно відшкодовує закладу охорони здоров’я вартість наданих послуг. Проте Закон 2168 та Закон 2801, а також укладені з НСЗУ договори про медичне обслуговування населення, жодним чином не стосуються послуг, що надаються на платній основі.
Як вже зазначено вище виходячи зі змісту оголошення про проведення Процедури закупівлі та Тендерної документації замовником здійснюється закупівля предмету закупівлі, а саме послуг по проведенню періодичного медичного огляду. Беручи до уваги умови Процедури закупівлі, зокрема умови розділу 4 Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації, послуга за предметом закупівлі надаватиметься на платній основі. Тим самим і витребування договорів про медичне обслуговування населення, укладених з НСЗУ, є необґрунтованим та безпідставним.
Своєю чергою Скаржник не укладав з НСЗУ про медичне обслуговування населення.
Таким чином вимога пункту 8 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання договорів про медичне обслуговування населення, укладених з НСЗУ, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, зокрема обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі. Тобто взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які уклали з НСЗУ договір та можуть надати його у складі тендерної пропозиції.
З метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення вимоги пункту 8 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації.
3. Відповідно до пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати документ, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь /Ісламської Республіки Іран.
Як вже згадано вище видом предмету закупівлі є послуга. Крім того за умовами Процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції учасника не пропонуються товари.
Тим самим наведена умова пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації не узгоджується з видом предмету закупівлі та призводить до немаожливості підготувати учасниками тендерні пропозиції належним чином.
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з іншими вимогами Процедури закупівлі, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з умови пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації слів «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документ, який підтверджує, що запропонований товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь /Ісламської Республіки Іран».
4. Відповідно до пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації «Аномально низька ціна тендерної пропозиції» (далі — аномально низька ціна) розуміється ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни / приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та / або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Наведене визначення передбачено пунктом 37 Особливостей та застосовується у випадку обґрунтованого проведення замовником процедури закупівлі відкриті торги без застосування електронного аукціону.
Згідно пункту 2 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» відкриті торги проводяться із застосування електронного аукціону.
Оголошенням про проведення Процедури закупівлі встановлено дату електронного аукціону 01.05.2024 13:22.
Тим самим Процедура закупівлі проводиться із застосування електронного аукціону.
За пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону 922 аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Таким чином визначення аномально низької ціни пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації не узгоджується з визначенням пункту 3 частини 1 статті 1 Закону 922.
Поточна редакція визначення аномально низької ціни пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації може призвести до зловживань серед учасників, які можуть спекулювати наведеним визначенням під час проведення електронного аукціону та в подальшому при розгляді тендерних пропозицій учасників, що своєю чергою призведе до порушення принципу добросовісної конкуренції серед учасників.
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з приписами законодавства у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом приведення визначення аномально низької ціни пункту 5 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації у відповідність з визначенням пункту 3 частини 1 статті 1 Закону 922.
5. Відповідно до умов пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації підставою відхилення тендерної пропозиції учасника є обставина, коли учасник Процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Згідно з абзацом 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Таким чином наведена підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника, визначена пунктом 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації не узгоджується з приписом абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Тим самим за поточної редакції пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації не підлягатиме відхиленню тендерна пропозиція учасника, що пов’язаний з Ісламською Республікою Іран
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з приписами законодавства у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом приведення пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації у відповідність з пунктом 44 Особливостей, зокрема з абзацом 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
6. Відповідно до пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати шляхом завантаження в електронну систему закупівель:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
У разі якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Згідно пункту 17 Особливостей переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
За абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Наведена підстава відхилення тендерної пропозиції не визначає обставин ненадання переможцем документів перед укладенням договору. Крім того пунктом 17 не визначається обов’язковість надання переможцем перед укладенням договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Тис самим згадані умови пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації не узгоджуються з приписами пунктів 17 та 44 Особливостей.
Наведена редакція пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації може призвести до зловживань зі сторони Замовника, який може не приймати документів перед укладенням договору, адже Тендерною документацією не визначено порядку надання таких документів. Тим самим з надуманих підстав Замовник відхилить пропозицію учасника, який умовно йому не подобається.
Своєю чергою інформація та документи, що вимагається пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації та надаються переможцем перед укладенням договору про закупівлю, надаються учасниками у складі тендерної пропозиції.
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з приписами законодавства у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом приведення пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації у відповідність з пунктом 17 Особливостей та виключення слів «У разі якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей, замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.».
7. Відповідно до абзацу 4 пункту 2 та пункту 7 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати:
1) інформацію у довільній формі з про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства;
2) Документ (оригінал чи завірена у встановленому порядку копія, електронний документ), що підтверджує статус платника податків:
- для платників податку на додану вартість – витяг з реєстру платників податку на додану вартість або копія свідоцтва платника ПДВ;
- для платників єдиного податку - витяг з реєстру платників єдиного податку або свідоцтво платника єдиного податку.
Варто зазначити, що:
- інформацію про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, наявна в відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- інформація щодо системи оподаткування, зокрема чи учасник є платником єдиного податку та/або платником податку на додану вартість, відображається у відповідних реєстрах: реєстрі платників єдиного податку; реєстрі платників податку на додану вартість.
Доступ до наведених реєстрів згідно Закону 2939 є вільним. Тим самим вимоги абзацу 4 пункту 2 та пункту 7 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації не узгоджуються з приписами частини 4 статті 22 Закону 922.
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з приписами законодавства у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення вимог абзацу 4 пункту 2 та пункту 7 розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації.
8. Відповідно до підпунктів 2 і 9 пункту 7.3. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених пунктом 19 Особливостей, а саме:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. У цьому випадку Сторони погоджуються, що зміна ціни здійснюють у такому порядку:
- підставою для зміни ціни є письмове звернення Сторони Договору та коливання ціни на ринку;
- Сторони погоджуються, що збільшення ціни за одиницю товару відбувається пропорційно коливанню цін на ринку, але не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку;
- Сторони погоджуються, що документальне підтвердження ціни на ринку має містити інформацію про період порівняння ціни, а саме: з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін;
- Сторони погоджуються, що жоден документ, який підтверджує коливання ціни на ринку не може містити один і той самий період;
- Сторони погоджуються та допускають, що документальним підтвердженням коливання ціни на рику можуть бути надані документи, які видані уповноваженими на це органами (ДП «Зовнішінформ», Торгово-промисловою палатою тощо) та які підтверджують коливання ціни на ринку такого товару, або інші факти, на які посилається Сторона або інші документи органу, установи чи організації, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни такого товару на ринку. Документальне підтвердження коливання ціни на ринку має містить:
- інформацію про стан цін щонайменше на дві дати, що визначають початок (дату укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару) та кінець часового інтервалу, у якому здійснювалося дослідження цін;
- результат порівняння цін у відсотковому вираженні.
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Варто знову ж таки зазначити, як вже згадано вище, предметом закупівлі є послуги з періодичного медичного огляду. Тобто предметом закупівлі Процедури закупівлі не є товар чи роботи.
Таким чином наведені умови підпунктів 2 і 9 пункту 7.3. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації щодо зміни до істотних умов договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару чи зменшення обсягу закупівлі робіт не узгоджуються з видом предмета закупівлі. Тим самим наявність таких умов призведе до неможливості належним чином учасникам, в тому числі і Скаржнику, подати свою тендерну пропозицію і в подальшому виконати умови договору за результатом Процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону 922 у тендерній документації зазначаються такі відомості проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Приписи пункту 19 Особливостей визначають підстави для внесення змін до договору, а не порядок внесення таких змін. Ані Законом 922, ані Особливостями не визначено обов’язку встановлювати підстави для внесення змін до істотних умов договору, передбачені пунктом 19 Особливостей, в проєкт договору, зокрема в повній редакції пункту 19 Особливостей.
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з іншими умовами щодо предмету закупівлі Процедури закупівлі, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення умов підпунктів 2 і 9 пункту 7.3. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації.
9. Відповідно до пункту 11.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації цей Договір може бути змінено та доповнено за згодою Сторін, в тому числі і у випадках визначених п. 5 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно абзацу 1 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону 922, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону 922, та Особливостей.
За останнім абзацом пункту 4 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених пунктом 19 Особливостей.
Тим самим вимога пункту 11.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації не узгоджується з приписом абзацу 1 пункту 17 Особливостей, а також і з іншими умовами Процедури закупівлі. Наведена редакція пункту 11.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації призведе до неналежного виконання договору про закупівлю після його укладення.
З метою усунення вимог, що не узгоджуються з приписами законодавства у сфері публічних закупівель та іншими умовами Процедури закупівлі, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення умови пункту 11.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації в новій редакції:
«11.2. Цей Договір може бути змінено та доповнено за згодою Сторін, в тому числі і у випадках визначених пунктом 19 Особливостей.».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Автор:
37016938, ПП "МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "ЗВІРОБІЙ"
08700, Україна, Київська область, Обухівський р-н, місто Обухів, вул.Київська будинок 78