Закупівля Поточний ремонт вул. Івана Кулика в м.Черкаси (код ДК 021:2015 (CPV) 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) від Департамент дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради.
Поточний ремонт вул. Івана Кулика в м.Черкаси (код ДК 021:2015 (CPV) 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: наведено в ч.6 р.ІІІ тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації. Оцінка пропозицій здійснюється на основі критерію – «Ціна». Питома вага критерію 100%. Тендерна пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, не приймається до розгляду.
Поточний ремонт вул. Івана Кулика в м.Черкаси (код ДК 021:2015 (CPV) 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Очікувана вартість
1 752 530 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
8762,65
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
52 575.9
Аукціон
Cтарт аукціону
10.05.2024 14:35
Позиція
Опис предмета закупівлі
Поточний ремонт вул. Івана Кулика в м.Черкаси
Код ДК 021:2015
45233142-6 -
Ремонт доріг
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
18000, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Івана Кулика
Дата постачання по
20.12.2024 11:26
Умова оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
3
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник здійснює оплату за Послуги шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця на умовах відстрочки платежу до 3 (трьох) банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками Замовника і Виконавця актів наданих Послуг
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.04.2024 11:21
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Розмір: 52 575,90 грн. (П'ятдесят дві тисячі п'ятсот сімдесят п'ять гривень 90 копійок). Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія, сформована відповідно до вимог Постанови НБУ №639 від 15.12.2004. Зміст наданої учасником гарантії повинен відповідати змісту форми забезпечення тендерної пропозиції, встановлений Замовником згідно Додатку 4 до тендерної документації. Гарантія обов’язково повинна містити інформацію про підстави неповернення Учаснику забезпечення тендерної пропозиції, а саме: ? відкликання тендерної пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; ? непідписання принципалом, який став переможцем тендеру, договору про закупівлю; ? ненадання принципалом, який став переможцем тендеру, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією; ? ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі, у строк, установлений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Вищевказаний перелік підстав неповернення забезпечення тендерної пропозиції є виключним. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: в термін дії тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим забезпеченням (покриттям) на весь строк дії такої гарантії. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено, шляхом надання у складі тендерної пропозиції довідки про залишок коштів на рахунку, виданої банком-гарантом, завіреної печаткою банка-гаранта та підписом уповноваженої особи банка-гаранта, та виписки з рахунку покриття гарантії, що свідчить про зарахування коштів покриття на відповідний рахунок у повному обсязі, завіреної печаткою банка-гаранта та підписом уповноваженої особи банка-гаранта (Довідка про залишок коштів на рахунку та виписка з рахунку покриття гарантії, які надаються в електронній формі, підписуються шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи гаранта та його печатки відповідно).
Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.04.2024 11:21
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає Замовнику забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Подача скарги зупиняє перебіг цих строків у разі подання одним з учасників цієї закупівлі скарги на рішення замовника. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду. Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – банківська гарантія в паперовому вигляді. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 1% (один відсоток) від ціни договору. Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю. Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». До банківської гарантії додаються копії банківських документів: документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком. Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: 1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю; 2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним; 3) у випадках, передбачених пунктом 21 Особливостей; 4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти — перераховуються на рахунок таких замовників. У разі невиконання або неналежного виконання (як повністю, так і частково) боржником зобов'язання, забезпеченого гарантією, бенефіціар має право протягом строку дії гарантії звернутися з вимогою до гаранта про сплату коштів відповідно до її умов. Підставою заявлення вимог до гаранта є настання гарантійного випадку, під яким розуміється факт порушення принципалом зобов'язання, забезпеченого гарантією. Вимога кредитора до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред'являється у письмовій формі. До вимоги додаються документи, вказані в гарантії. У вимозі до гаранта або у доданих до неї документах кредитор зазначає, у чому полягає порушення боржником основного зобов'язання, забезпеченого гарантією.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.04.2024 11:21
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.04.2024 11:21
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.04.2024 11:21
Вимога
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.04.2024 11:21
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Департамент дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради
Поштовий індекс
18000
Країна
Україна
Область або регіон
Черкаська область
Населений пункт
Черкаси
Адреса
вул. Байди Вишневецького,36
Поточний ремонт вул. Івана Кулика в м.Черкаси (код ДК 021:2015 (CPV) 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
1--------
Вимога тендерної документації, що оскаржується:
(Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації п. 8. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) п.п 8.1.) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління якістю Учасника вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 у сфері будівництва доріг та/або надання послуг з ремонту автомобільних доріг, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» (додатково в складі пропозиції надається чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат, та ЗВІТ за результатами аудиту (наглядового аудиту), що підтверджує актуальність (дійсність) зазначеного сертифікату);
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи екологічного управління Учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 у сфері будівництва доріг та/або надання послуг з ремонту автомобільних доріг, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» (додатково в складі пропозиції надається чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат, та ЗВІТ за результатами аудиту (наглядового аудиту), що підтверджує актуальність (дійсність) зазначеного сертифікату);
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління охороною здоров’я та безпекою праці Учасника вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 у сфері будівництва доріг та/або надання послуг з ремонту автомобільних доріг, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» (додатково в складі пропозиції надається чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат, та ЗВІТ за результатами аудиту (наглядового аудиту), що підтверджує актуальність (дійсність) зазначеного сертифікату);
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління безпеки дорожнього руху Учасника вимогам ДСТУ ISO 39001:2015 у сфері будівництва доріг та/або надання послуг з ремонту автомобільних доріг».
Тендер
UA-2024-04-19-004060-a
Інші дії замовника
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Скаржник не має перелічених сертифікатів на системи управління у сфері будівництва чи ремонту автомобільних доріг, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво».
Ці сертифікати систем управління не є обов’язковими, не підтверджують технічних якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, не встановлюють окремих вимог до матеріалів, до робіт, послуг, не містять конкретики, а лише стосуються впровадження організацією певного урядування діяльності (системи управління), яка супроводжує діяльність суб’єкта господарювання і забезпечує оптимізацію і покращення такої діяльності у відповідних сферах.
Відповідно, це є внутрішніми добровільними справами самих суб’єктів господарювання про те чи впроваджувати такі системи. Жодне законодавство України не зобов’язує до цього.
ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не має перекладу Українською, а його ідентичність українському перекладу ISO 9001:2015 встановлена окремим наказом. Тож, ДСТУ ISO 9001:2015 (й ідентичний йому ДСТУ ISO 9001:2018) передбачає таку мету, яка описана у вступі до ISO 9001:2015 а саме: «0.1 Загальні положення» - Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі:a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони.Цей стандарт у жодному разі не передбачає потребу:— однаковості структури різних систем управління якістю;— узгодження документації зі структурою розділів цього стандарту;— використання специфічної термінології цього стандарту в межах організації. Установлені в цьому стандарті вимоги до системи управління якістю доповнюють вимоги до про¬дукції та послуг.У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Цикл PDCA дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно за¬безпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та зреалізовано. Ризик-орієнтоване мислення дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхи¬лення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для унайменшення негативних впливів і якнайбільшого використання мож¬ливостей, у міру їх виникнення (див. А.4).
Пунктом 3 Передмови вказано - Національний стандарт відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Сис¬теми управління якістю. Вимоги) Ступінь відповідності — ідентичний (IDT).
Отже, вимоги ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
За Договірною ціною, наданою ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ», вартість сертифікації за цим стандартом складає 15000 гривень, а строк проведення сертифікації – протягом 7 робочих днів з дня отримання повного пакету документів для сертифиікації, оплати та заявки.
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі
За Договірною ціною, наданою ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ», вартість сертифікації за цим стандартом складає 17000 гривень, а строк проведення сертифікації – протягом 7 робочих днів з дня отримання повного пакету документів для сертифиікації, оплати та заявки.
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту ДСТУ ISO 39001:2015 надає метод, який допомагає організаціям зменшити та у майбутньому запобігти смертельним ризикам та значних травм, пов’язаних із дорожньо-транспортними аваріями. Результатом застосування цього методу може бути більш економічно-ефективне використання системи дорожнього руху. Цей стандарт визначає основи передового досвіду управління БДР, які дають можливість організаціям отримати бажані результати БДР.
Водночас слід зауважити, що якраз таки в Україні діють обов’язкові до виконання нормативні документи, яким мають відповідати послуги з ремонту доріг, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», Наказ Державного комітету з питань житлово- комунального господарства № 154 від 23.09.2003року в поточній редакції від 01.08.2017 року « Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 5414.02.2012 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0365-12#Text ), ДСТУ 3587:2022 - «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», Закон України «Про дорожній рух», Постанова КМУ №1306 від 10.10.2001 «Про правила дорожнього руху», Закон України «Про охорону праці» Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закон України «Про поводження з відходами».
Зокрема, проектом Договору до закупівлі (пункт 2.1.) визначено, що 2.1. Якість Послуг має відповідати ДСТУ 3587:2022 - «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», а також діючим «Технічним правилам ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування України».
Таким чином, в Україні є реальні нормативні документи у сфері будівництва. що регулюють якість надання послуг з поточного ремонту доріг і щодо яких передбачається надання таких послуг. Крім того, є обов’язкові до виконання закони та підзаконні, які регулюють охорону довкілля, екологію, охорону праці і дорожній рух.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дотримується цих законів та підзаконних актів, правил, ДСТУ, ДБН та інших і гарантує надати послуги за предметом закупівлі у відповідності до чинного законодавства у цих сферах.
Натомість сертифікати стандартів ДСТУ ISO (міжнародних стандартів) не є обов’язковими до виконання, не унормовують самі послуги з ремонту доріг, не мають відношення до предмету закупівлі і жодним чином не характеризують його.
Сертифікація за цими стандартами є не дешевою і тягне витрати компанії, зокрема щодо утримання додатково персоналу, який обслуговує відповідну систему управління.
Про дороговизну сертифікації свідчить договірна ціна органу оцінки відповідності, яка видавалась одній з компаній (додається).
Згідно з умовами тендерної документації витрати на підготовку тендерної документації не відшкодовуються учаснику та не включаються до ціни пропозиції учасника.
Відповідно до принципів господарювання, визначених статтею 6 Господарського кодексу України, загальними принципами господарювання в Україні є зокрема свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Відповідно до статті 44 ГК України, Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд.
Частиною 1 ст. 5 Закону передбачено - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 5 ст. 23 Закону передбачено - Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частина 4 статті 23 Закону встановлює - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Частина 4 статті 22 Закону встановлює - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які подали вказані сертифікати на системи управління ДСТУ ISO у сфері будівництва чи ремонту автомобільних доріг, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво», що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», порушує принципи совободи господарювання, передбачені ст. 6, 44 Господарського кодексу України.
Подібної думки дотримується Комісія АМКУ у рішенні №6944-р/пк-пз від 18.04.2024 (додається).
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
2--------
Вимога тендерної документації, що оскаржується:
(п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ДОДАТОК 1 до тендерної документації) Довідка повинна містити інформацію про: … не менше 2 (двох) кваліфікованих машиністів дорожньо-будівельних машин (у т.ч. не менше 1 (одного) машиніста 5-го, або вищого розряду);
Тендер
UA-2024-04-19-004060-a
16 стаття
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Скаржник провадить діяльність з ремонту доріг з 2014 року і за цей час ним було здійснено численні роботи з капітального ремонту доріг та поточного ремонту доріг, для яких застосовувалися необхідні будівельні машини і механізми.
Дане підтверджується референс-листом зі звітом про виконані договори за закупівлями з інтерактивним посиланням на кожен з договорів та кожну із закупівель.
Також до скарги додаються декілька аналогічних договорів з кошторисами та Актами приймання виконаних будівельних робіт форми КБ2-в. У відомостях ресурсів у кошторису до договорів зазначено про застосування будівельних машин. До скарги додаються листи-відгуки від Замовників про належне виконання робіт або надання послуг по ремонту доріг.
Водночас, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не має машиністів дорожньо-будівельних машин 5-го або вище розряду.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» користується послугами техніки надавачів послуг (КП ШЕУ Оболонського району, ТОВ «БУДПОСЛУГИ»), які зобов’язуються надати їх своїми силами, тобто включно із залученням вкаліфікованого персоналу (машиністів) надавачів послуг.
Крім того, Скаржник має за суміщенням посад двох машиністів (водіїв) будівельних машин без розряду (Петросяна Арсена та Джулакяна Макіча), але які мають належні посвідчення машиністів та посвідчення водіїв вантажними автомобілями. Дані документи засвідчують їх компетенцію керувати будівельними машинами і додаються до Скарги.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають машиніста 5-го або вище розряду, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
внутрішні документи навчальних закладів по охороні праці
Вимога тендерної документації, що оскаржується:
( розділ Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ДОДАТОК 1 до тендерної документації) «В разі підтвердження робітничої кваліфікації дорожніх працівників, асфальтобетонників та машиністи дорожньо-будівельних машин в результаті професійного навчання працівників на виробництві, учасник повинен надати завірені копії робочих навчальних планів, розкладів занять (графіків консультацій), журналів теоретичного і виробничого навчання (карток обліку теоретичного навчання для індивідуальних консультацій), щоденників виробничого навчання, журналів контролю за навчально-виробничим процесом».
Тендер
UA-2024-04-19-004060-a
16 стаття
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Скаржник має щонайменше двоє Асфальтобетонників 4 розряду з відповідними кваліфікаційними посвідченнями і протоколами проходження навчань.
Водночас, у Скаржника відсутні завірені копії робочих навчальних планів, розкладів занять (графіків консультацій), журналів теоретичного і виробничого навчання (карток обліку теоретичного навчання для індивідуальних консультацій), щоденників виробничого навчання, журналів контролю за навчально-виробничим процесом.
Чинним законодавством (зокрема ЗУ «Про охорону праці») та інструкціями з проведення навчання (підвищення кваліфікації) не передбачено, що такі документи видаються працівнику або роботодавцеві.
Ці документи є внутрішніми документами навчальних центрів, які проводили навчання і не надавались ані працівникам ані Скаржнику.
Замовнику статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволено встановлювати вимогу про наявність працівників відповідної кваліфікації. Посвідчення про присвоєння розряду дійсно підтверджують кваліфікацію працівників.
Слід зазначити, що жодним чином не підтверджують кваліфікацію працівників завірені копії робочих навчальних планів, розкладів занять (графіків консультацій), журналів теоретичного і виробничого навчання (карток обліку теоретичного навчання для індивідуальних консультацій), щоденників виробничого навчання, журналів контролю за навчально-виробничим процесом.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які самостійно проводили навчання працівників або одержали доступ до документів по процесу навчання та можуть надати у складі пропозиції завірені копії робочих навчальних планів, розкладів занять (графіків консультацій), журналів теоретичного і виробничого навчання (карток обліку теоретичного навчання для індивідуальних консультацій), щоденників виробничого навчання, журналів контролю за навчально-виробничим процесом.
Це обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
4--------
Вимога тендерної документації, що оскаржується:
(розділ Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід ДОДАТОК 1 до тендерної документації) «2.4. На виконання положень законодавства України з охорони праці, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці кваліфікованих робітників (з дотриманням періодичності проведення досліджень: не рідше ніж один раз на п’ять років), що будуть залучені до виконання договору про закупівлю (на кожне робоче місце (професію), а саме: - для машиністів дорожньо-будівельних машин дослідження за показниками: важкості та напруженості праці; шумового навантаження та інфразвуку; повітря робочої зони; вібрації; - для асфальтобетонників та дорожніх робітників дослідження за показниками: важкості та напруженості праці; шумового навантаження та інфразвуку; повітря робочої зони. Дослідження повинні проводитися лабораторією, атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу. Учасник має надати підтвердження відповідної атестації лабораторії (лист від державного органу, який здійснює атестацію, або інформацію у довільній формі, з посиланням на офіційний веб-сайт відповідного органу, що містить відомості про атестацію лабораторії).»
Тендер
UA-2024-04-19-004060-a
16 стаття
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
У Скаржника відсутні ці документи.
Замовнику статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволено встановлювати вимогу про наявність працівників відповідної кваліфікації.
Лабораторні дослідження умов праці не є обов’язковими згідно з чинним законодавством (зокрема з ЗУ «Про охорону праці») і жодним чином не підтверджують кваліфікацію і досвід працівників.
Вимога надати підтвердження лабораторних досліджень є втручанням у господарську діяльність суб’єкта господарювання і не стосується замовника.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дотримується умов охорони праці, регулярно навчає своїх працівників, про що додаються відповідні посвідчення про проходження навчань.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не має застережень, приписів чи зауважень від органів, що контролюють охорону праці (Держпраці та інші).
Крім того, Скаржник не має позовів щодо порушення умов праці від працівників, або постанов про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення умов праці або кримінальних проваджень про порушення умов праці.
Вимога тендерної документації дискримінує ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» і не допускає до участі у закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці та супутні документи що вимагаються в оскаржуваній частині Документації, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.