Закупівля Послуги з оренди промислового дата-центру шляхом розміщення обладнання від ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ.
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.04.2024 17:45
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.04.2024 17:45
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.04.2024 17:45
Вимога
учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
В п.3.4 Додатку 1 (стор.21-22 ТД) та в п.1.1.3 розділу «1.1. Основні вимоги до ЦОД, де буде розміщуватися серверне обладнання Замовника» Додатку 2 (стор.32 ТД) до тендерної документації Замовник вимагає від Учасників надати діючий сертифікат ISO 9001:2015, а саме:
«1.1.3. Система управління якістю Учасника, щодо надання послуг розміщення обладнання (колокації) повинна відповідати вимогам стандарту та системи управління ISO 9001:2015. Центр обробки даних (адреса якого, зазначена в гарантійному листі про географічне розташування майданчика в якому буде розміщено серверне обладнання Замовника), який Учасник планує використовувати для надання послуг розміщення обладнання Замовника, повинен входити у сферу сертифікації ISO 9001:2015 (адреса ЦОД повинна бути зазначена в сертифікаті ISO 9001:2015)».
Дана вимога є для Суб’єкта оскарження, як для потенційного та надійного Учасника закупівлі, дискримінаційною, оскільки участь у процедурі Закупівлі зможуть прийняти лише ті Учасники, які (окрім профільних або галузевих сертифікатів) мають ще й сертифікат ISO 9001:2015 (підтвердження відповідності міжнародним вимогам Системи менеджменту якості підприємства), складові частини якого є підмножиною вимог до галузевих сертифікатів, які має Суб’єкт оскарження.
Тендер
UA-2024-04-16-012976-a
Інші дії замовника
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Дана вимога є для Суб’єкта оскарження, як для потенційного та надійного Учасника закупівлі, дискримінаційною, оскільки участь у процедурі Закупівлі зможуть прийняти лише ті Учасники, які (окрім профільних або галузевих сертифікатів) мають ще й сертифікат ISO 9001:2015 (підтвердження відповідності міжнародним вимогам Системи менеджменту якості підприємства), складові частини якого є підмножиною вимог до галузевих сертифікатів, які має Суб’єкт оскарження.
(1)
Для таких сфер діяльності, як сервіси розміщення обладнання в центрі обробки даних (сервіси ЦОД) та хмарні сервіси, важливими галузевими та профільними сертифікатами, та атестатами, які гарантують замовникам якісне управління даними, якісне забезпечення безпеки даних, якісний захист даних, якісне надання послуг у відповідності до міжнародних та українських стандартів, є:
• Сертифікат ISO 27001 (підтвердження відповідності міжнародним вимогам Системи управління інформаційною безпекою Хмарних сервісів та сервісів ЦОД);
• Сертифікат ISO 27701 (підтвердження відповідності міжнародним вимогам Системи управління конфіденційною інформацією Хмарних сервісів та сервісів ЦОД);
• Атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) хмарних сервісів та вимогам нормативних документів із технічного захисту інформації, який зареєстровано в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України;
• Сертифікат PCI DSS (відповідність Хмарних сервісів міжнародному стандарту інформаційної безпеки у сфері IT, електронних платежів і захисту даних) з перекладом українською мовою;
• Сертифікат PCI DSS (відповідність сервісів ЦОД міжнародному стандарту інформаційної безпеки у сфері IT, електронних платежів і захисту даних) з перекладом українською мовою.
ТОВ «ДЕ НОВО» (як провайдер хмарних послуг та послуг ЦОД) має усі вище перераховані сертифікати та атестат (документи додаються, як доказ №1). Також варто зауважити, що більшість українських провайдерів з надання хмарних сервісів та сервісів ЦОД також мають вище перераховані документи.
На противагу, сертифікат ISO 9001:2015, який відповідає вимогам Замовника, зазначеним в п.1.1.3 розділу 1.1. Додатку 2 (по-перше, - сфера сертифікації - надання послуг розміщення обладнання (колокації); по-друге, - адреса центру обробки даних повинна бути зазначена в сертифікаті), є лише у одного хмарного провайдера – ТОВ «АНТЕ МЕДІАМ» (сертифікат додається, як доказ №2).
Суб’єктом оскарження було проведено відповідне дослідження інформації, розміщеної на сайтах основних українських провайдерів хмарних послуг та послуг ЦОД (ТОВ «ДЕ НОВО», ТОВ «Гігаклауд», ТОВ «Торгові системи», ТОВ «Анте Медіам», ПрАТ «Датагруп»). Жоден з сайтів перерахованих провайдерів не містить інформації про наявність у таких провайдерів сертифікату ISO 9001:2015, який відповідав би вимогам Замовника (по-перше, - сфера сертифікації - надання послуг розміщення обладнання (колокації); по-друге, - адреса центру обробки даних повинна бути зазначена в сертифікаті).
(2)
Важливо зазначити, що стандарти ISO 27001 та ISO 27701 включають в себе вимоги стандарту ISO 9001. Стандарти мають схожу структуру документації та базуються на спільних принципах управління. На підтвердження, надаємо, як доказ, порівняльну таблицю побудови та вимог стандарту ISO/IEC 9001:2015 та стандарту ISO/IEC 27001:2013 (доказ № 3). З порівняльної таблиці видно, що в ключових аспектах оцінювання якості багато документів (розробка яких вимагається від підприємства) для підтвердження відповідності стандарту ISO 9001 розробляються та використовуються в рамках стандарту ISO 27001.
Таким чином, вимоги до впровадження та сертифікації за ISO 9001 є підмножиною вимог до впровадження та сертифікації за ISO 27001 або за ISO 27701, що свідчить про те, що наявність у підприємства одночасно сертифікатів ISO 27001 та ISO 27701 (які має Суб’єкт оскарження), і сертифікату ISO 9001 є надмірним з точки зору підтвердження відповідності Системи менеджменту якості підприємства міжнародним вимогам.
Висновок:
в п.3.4 Додатку 1 (стор.21-22 ТД) та в п.1.1.3 розділу 1.1 Додатку 2 (стор.32 ТД) Замовник висунув вимогу надати діючий сертифікат ISO 9001:2015, який
1) є в наявності лише в одного потенційного учасника Закупівлі – ТОВ «Анте Медіам» (враховуючи вимоги п.1.1.3 ТД);
2) є одним з множини сертифікатів ISO для підтвердження наявності системи якості у Суб’єкта оскарження. Враховуючи наявність у Суб’єкта оскарження Сертифікату ISO 27001 (підтвердження відповідності міжнародним вимогам Системи управління інформаційною безпекою Хмарних сервісів та сервісів ЦОД) та Сертифікату ISO 27701 (підтвердження відповідності міжнародним вимогам Системи управління конфіденційною інформацією Хмарних сервісів та сервісів ЦОД), які також містять підтвердження наявності системи якості у Суб’єкта оскарження, вимога Замовника надати ще й сертифікат ISO 9001:2015 є надмірною.
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимоги про те, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Отже, Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, має у своїй власності ЦОД та хмарний ЦОД, які відповідають міжнародним та українським галузевим критеріям, тобто є здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі, але не в змозі виконати буквально окремі вимоги Замовника:
1) так як в цих вимогах та/або способах їх підтвердження присутні явні ознаки дискримінації та надання окремим Учасникам (Учаснику) необґрунтованої переваги, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію;
2) через відсутність сертифікату ISO 9001:2015 про систему менеджменту якості підприємства, складові частини якого (сертифікату ISO 9001) є підмножиною вимог до галузевих сертифікатів, які має Суб’єкт оскарження (Сертифікат ISO 27001, Сертифікат ISO 27701 та інші).
1.1.1.ДЕ НОВО. Галузеві сертифікати, атестат ДЕ НОВО
наданий доказ підтверджує наявність у Суб’єкта оскарження галузевих сертифікатів та атестату, які підтверджують відповідність послуг, які надає ТОВ «ДЕ НОВО» вимогам відповідної сфери діяльності.
1.1.3.ДЕ НОВО. Порівняльна таблиця вимог сертифікатів ISO
наданий доказ підтверджує, що вимоги до впровадження та сертифікації за стандартом ISO 9001 є підмножиною вимог до впровадження та сертифікації за стандартом ISO 27001.
В п.3.3 Додатку 1 (стор.21 ТД) та в п.1.1.2 розділу «1.1. Основні вимоги до ЦОД, де буде розміщуватися серверне обладнання Замовника» Додатку 2 (стор.32 ТД) до тендерної документації Замовник вимагає від Учасників надати, зокрема, діючий сертифікат ISO/IEC 27001:2022, а саме:
«1.1.2. Система управління інформаційною безпекою Учасника щодо надання послуг розміщення обладнання (колокації) повинна відповідати вимогам стандартів та системи управління ISO/IEC 27001:2022 та ISO / IEC 27701:2019. Центр обробки даних (адреса якого, зазначена в гарантійному листі про географічне розташування майданчика в якому буде розміщено серверне обладнання Замовника), який Учасник планує використовувати для надання послуг розміщення обладнання Замовника, повинен входити у сферу сертифікації ISO/IEC 27001:2022 та ISO / IEC 27701:2019 (адреса ЦОД повинна бути зазначена в сертифікаті ISO/IEC 27001:2022 та ISO / IEC 27701:2019).».
Вимога надати саме сертифікат ISO 27001:2022 є для Суб’єкта оскарження, як для потенційного Учасника закупівлі, дискримінаційною, оскільки участь у процедурі Закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які мають сертифікат ISO 27001 версії 2022, хоча сертифікат ISO 27001 версії 2013 є абсолютним аналогом сертифікату ISO 27001:2022
Тендер
UA-2024-04-16-012976-a
Інші дії замовника
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Сімейство стандартів управління інформаційною безпекою ISO 27000 — це низка стандартів інформаційної безпеки, які можна об’єднати, щоб забезпечити всесвітньо визнану структуру для передового управління інформаційною безпекою.
Основою цієї серії є стандарт ISO 27001, який визначає відповідність підприємства міжнародним вимогам Системи управління інформаційною безпекою.
Назва стандарту (ISO 27001) відокремлюється від версії стандарту двокрапкою («:»). Тобто, цифри, які стоять після назви стандарту – це версія стандарту.
Найновіша версія стандарту ISO 27001 (версія 2022) була опублікована в жовтні 2022 року.
Версія, яка передувала ISO 27001:2022 – це версія ISO 27001:2013.
Організації, які сертифіковані відповідно до ISO/IEC 27001:2013, мають трирічний перехідний період для внесення необхідних змін до своєї системи управління інформаційною безпекою та отримання нового сертифікату ISO 27001:2022. Сертифікати, видані на основі ISO 27001:2013, втратять чинність або будуть скасовані в кінці перехідного періоду – 30 жовтня 2025 року. На підтвердження надається доказ №4, а також підтвердженням є інформація на сайті https://www.itgovernance.co.uk/iso27000-family.
Тобто, Сертифікат ISO 27001:2013, який має Суб’єкт оскарження (копія надається на другій сторінці доказу №4), є дійсними до жовтня 2025 року.
Висунувши вимогу про надання лише нової версії сертифікату ISO 27001:2022, Замовник позбавив можливості прийняти участь в Закупівлі тих учасників, які мають абсолютно аналогічний діючий сертифікат ISO 27001:2013.
Тобто, вимога надати саме сертифікат ISO 27001:2022 є для Суб’єкта оскарження, як для потенційного та надійного Учасника закупівлі, дискримінаційною, оскільки участь у процедурі Закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які мають сертифікат ISO 27001 версії 2022, хоча сертифікат ISO 27001 версії 2013 є абсолютним аналогом сертифікату ISO 27001:2022.
Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимоги про те, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Отже, Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, має у своїй власності ЦОД та хмарний ЦОД, які відповідають міжнародним та українським галузевим критеріям, тобто є здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі, але не в змозі виконати буквально окремі вимоги Замовника, так як в цих вимогах та/або способах їх підтвердження присутні явні ознаки дискримінації та надання окремим Учасникам (Учаснику) необґрунтованої переваги, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
2.1.4.ДЕ НОВО. Інформація про перехідний період між версіями ISO 27001
наданий доказ підтверджує, що Сертифікат ISO 27001:2013, який належить Суб’єкту оскарження, є чинним та має таку саму силу, як і сертифікати ISO 27001 версії 2022
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації Закупівлі, а саме: внести наступні зміни в тендерну документацію до Закупівлі:
• п.3.3 Додатку 1 (стор.21 ТД) викласти в новій редакції: «Учасник повинен надати діючі сертифікати ISO/IEC 27001 та ISO / IEC 27701:2019, видані органом сертифікації, що акредитований одним з органів акредитації. Орган акредитації повинен бути членом IAF (International Accreditation Forum).»;
• четвертий абзац розділу 2 Додатку 2 (стор.31 ТД) викласти в новій редакції: «ДСТУ ISO/IEC 27001 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою» ISO/IEC 27001, ISO / IEC 27701:2019;»;
• п.1.1.2 розділу 1.1 Додатку 2 (стор.32 ТД) викласти в новій редакції: «1.1.2. Система управління інформаційною безпекою Учасника щодо надання послуг розміщення обладнання (колокації) повинна відповідати вимогам стандартів та системи управління ISO/IEC 27001 та ISO / IEC 27701:2019. Центр обробки даних (адреса якого, зазначена в гарантійному листі про географічне розташування майданчика в якому буде розміщено серверне обладнання Замовника), який Учасник планує використовувати для надання послуг розміщення обладнання Замовника, повинен входити у сферу сертифікації ISO/IEC 27001 та ISO / IEC 27701:2019 (адреса ЦОД повинна бути зазначена в сертифікаті ISO/IEC 27001 та ISO / IEC 27701:2019).».
Неможливість залучення субпідрядника для надання частини послуг
В частині пунктів розділу «1.8. Вимоги до ЗВІД» Додатку 2 (стор.33-34 ТД) до тендерної документації Замовник вимагає, щоб доступ до глобальної мережі Інтернет здійснювався через власний ЗВІД Виконавця.
Суб’єкт оскарження вважає, що обмеження в способі надання послуги доступу до глобальної мережі Інтернет без можливості залучення субпідрядника, є дискримінацією Суб’єкта оскарження, оскільки участь у процедурі Закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які мають власний захищений вузол Інтернет- доступу (ЗВІД).
Суб’єкт оскарження звертає увагу Комісії, що сучасна економіка ґрунтується на спеціалізації та кооперації суб’єктів господарювання, тому залучення субпідрядників є сталою бізнес-практикою.
Вимога Замовника щодо того, щоб при наданні послуги «Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) на швидкості 1Гбіт/c та виділення /27 мережу публічних IP адрес» (п.5 таблиці «Орієнтовний щомісячний об’єм…» на стор.31), Учасник був одночасно і хмарним провайдером, і телеком-оператором обмежує чесну конкуренцію та звужує коло потенційних учасників.
Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) є лише частиною послуг, які є предметом Закупівлі, і може надаватись як Учасником, так і субпідрядником Учасника.
Хмарні сервіси ТОВ «ДЕ НОВО» містять послугу підключення до Інтернет (включаючи підключення до ЗВІД), яка може бути надана будь-яким із більше ніж п'ятнадцяти телеком- операторів, які присутні в ЦОД ТОВ «ДЕ НОВО» (доказ №4). Тобто, Суб’єкт оскарження спроможний надати послугу «Доступ до мережі інтернет (ЗВІД) на швидкості 1Гбіт/c та виділення /27 мережу публічних IP адрес», яку вимагає Замовник, але з залученням субпідрядника, обладнання якого вже знаходиться в ЦОД Суб’єкта оскарження (перелік таких телеком-провайдерів зазначено в доказі №4). Наприклад, в українському ЦОД ТОВ «ДЕ НОВО» (Суб’єкт оскарження) присутні більше 10 телеком-провайдерів, зокрема: IT Systems, KievNET, Vega, Vodafone, Wnet, ВОЛЗ, Гігатранс, Датагруп, Канком, Київлайн, Київстар, Укрком, Укртелеком, більша частина яких надає доступ до мережі інтернет (ЗВІД).
В той же час, Закон та Особливості не забороняють і не обмежують залучення учасниками субпідрядників.
Висунувши вимогу, щоб доступ до глобальної мережі Інтернет здійснювався лише через власний ЗВІД Виконавця, Замовник позбавив можливості прийняти участь в Закупівлі тих учасників, які для надання такої послуги залучають субпідрядників.
Висновок:
Згідно п.3 частини 2 Статті 22 Закону Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимоги про те, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Отже, Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, має у своїй власності ЦОД та хмарний ЦОД та спроможний надавати послугу доступу до глобальної мережі Інтернет через ЗВІД субпідрядника, тобто є здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі, але не в змозі виконати буквально окремі вимоги Замовника, так як в цих вимогах та/або способах їх підтвердження присутні явні ознаки дискримінації, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
наданий доказ підтверджує, що Суб’єкт оскарження спроможний надавати послугу доступу до глобальної мережі Інтернет через ЗВІД одного з п’ятнадцяти телеком-провайдерів, обладнання яких вже присутнє в ЦОД Суб’єкта оскарження
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації Закупівлі, а саме: в тих пунктах розділу «1.8. Вимоги до ЗВІД» Додатку 2 (стор.33-34 ТД), в яких зазначено, що доступ до глобальної мережі Інтернет повинен здійснювався через власний ЗВІД Виконавця змінити формулювання таким чином, щоб учасники могли надавати доступ до глобальної мережі Інтернет через ЗВІД Субпідрядника.
Неможливість комутації до НТМ без замовлення конкретних послуг
В п.1.1.4 розділу 1.1 Додатку 2 (стор.32 ТД) до тендерної документації Замовник вимагає: «Учасник забезпечує комутацію та доступ Обладнання Замовника до … НТМ», в п.7 таблиці «Орієнтовний щомісячний об’єм…» (стор.31) Замовник також вимагає «Забезпечення фізичного з’єднання з мережевої інфраструктури до національної телекомунікаційної мережі (НТМ)».
Суб’єкт оскарження вважає дану вимогу дискримінаційною, так як послуга «Забезпечення фізичного з’єднання з мережевої інфраструктури до національної телекомунікаційної мережі (НТМ)» відсутня в «ПЕРЕЛІКУ послуг Національної телекомунікаційної мережі», через що Суб’єкт оскарження неспроможний замовити таку послугу, щоб надати її Замовнику.
Тендер
UA-2024-04-16-012976-a
Інші дії замовника
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Суб’єкт оскарження звертає увагу Комісії, що в «ПЕРЕЛІКУ послуг Національної телекомунікаційної мережі» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1288-21#Text), затвердженому Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 17 серпня 2021 року № 502, відсутня така послуга, як «Забезпечення фізичного з’єднання з мережевої інфраструктури до національної телекомунікаційної мережі (НТМ)».
Замовник не зазначив яку саме послугу Національної телекомунікаційної мережі (НТМ) необхідно врахувати при підготовці тендерної пропозиції, тому Суб’єкт оскарження не в змозі оцінити можливість надання такої послуги та її вартість.
Згідно п.1 Статті 23 Закону: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики». Замовник, не надавши опису усіх необхідних характеристик послуги «Забезпечення фізичного з’єднання з мережевої інфраструктури до національної телекомунікаційної мережі (НТМ)», порушив закупівельне законодавство та позбавив Суб’єкт оскарження можливості прийняти участь в Закупівлі.
Висновок:
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, має у своїй власності ЦОД та хмарний ЦОД, тобто є здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі, але не в змозі виконати буквально вимогу Замовника «Забезпечення фізичного з’єднання з мережевої інфраструктури до національної телекомунікаційної мережі (НТМ)» (так як така послуга відсутня для замовлення без зазначення опису усіх необхідних характеристик), що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
наданий доказ підтверджує, що в «ПЕРЕЛІКУ послуг Національної телекомунікаційної мережі» відсутня така послуга, як «Забезпечення фізичного з’єднання з мережевої інфраструктури до національної телекомунікаційної мережі (НТМ)».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації Закупівлі, а саме: або видалити вимоги п.1.1.4 розділу 1.1 Додатку 2 (стор.32 ТД) та п.7 таблиці «Орієнтовний щомісячний об’єм…» (стор.31), або внести зміни в перелічені пункти шляхом додавання назви конкретної послуги Національної телекомунікаційної мережі (НТМ) з «ПЕРЕЛІКУ послуг Національної телекомунікаційної мережі», затвердженому Наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 17 серпня 2021 року № 502.
Неможливість виконання вимоги Замовника про охорону в інший спосіб.
В пункті 3.5 Додатку 1 (стор.22 ТД) до тендерної документації Замовник вимагає: «Учасник повинен надати копію договору з охоронною організацією та копію ліцензії на здійснення охоронних послуг організацією на підтвердження того, що на технологічному майданчику наявна цілодобова охорона».
Суб’єкт оскарження вважає дану вимогу дискримінаційною по відношенню до Суб’єкта оскарження, так як ТОВ «ДЕ НОВО», як володілець ЦОД з досвідом надання послуг (які є предметом Закупівлі) понад 13 років, успішно забезпечує охорону технологічного майданчику іншим способом, ніж того вимагає Замовник.
На сторінці 32 тендерної документації у вимогах до ЦОД Замовник вимагає «1.1.1. Центр обробки даних (далі – ЦОД), де буде розміщуватися серверне обладнання Замовника повинен відповідати вимогам стандартів Tier III відповідно до класифікації UptimeInstitute (uptimeinstitute.com)…». При цьому, основна вимога до охорони, згідно стандарту Tier III відповідно до класифікації Uptime Institute, звучить так:
• Security staffing per shift – 1 per 2,000 sq m / 20,000 sq ft (3 minimum)/
Кількість охоронців на зміну – 1 на 2 000 кв. м / 20 000 кв. футів (мінімум 3).
Як видно з опису вимоги стандарту Tier III до охорони, відсутня потреба охороняти об’єкт з лише за умови підписання договору з охоронною організацією, яка має ліцензію на здійснення охоронних послуг. Тому, володільці ЦОД самостійно встановлюють правила охорони центрів обробки даних (ЦОД), в залежності від набутого досвіду надання таких послуг та ризиків, які існують в конкретній країні та місті. Законодавство України теж не регламентує організацію охорони центрів обробки даних через підписання договору з охоронною організацією, яка має ліцензію на здійснення охоронних послуг.
ЦОД ТОВ «ДЕ НОВО» відповідає вимогам стандарту Tier III Суб’єкт оскарження, як володілець ЦОД, має в своєму штаті співробітників, які забезпечують цілодобову охорону ЦОД, а саме:
• Чергових Адміністраторів, які згідно завдань та обов’язків виконують функції охоронників (Посадові інструкції додано в доказі №7);
• Чергових пункта централізованого спостереження які згідно завдань та обов’язків виконують функції охоронників (Посадові інструкції додано в доказі №7);
Окрім того, ТОВ «ДЕ НОВО» має договірні відносини:
• з Управлінням поліції охорони в м. Києві (один з актів додається, як доказ №8);
• з Охоронним агентством «Бастіон» (один з актів додається, як доказ №9),
Кожне з цих підприємств виконує частину охоронних послуг ЦОД ТОВ «ДЕ НОВО». Тобто, підтвердженням того, що на технологічному майданчику (ЦОД ТОВ «ДЕ НОВО») наявна цілодобова охорона є цілий комплекс заходів та відносин.
Згідно вимог частини 4 Статті 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…», але п.3.5 Додатку 1 (стор.22 ТД) до тендерної документації містить вимоги, які унеможливлюють участь в закупівлі Суб’єкта оскарження.
Висновок:
Отже, Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, має у своїй власності ЦОД та хмарний ЦОД, тобто є здатним надавати Замовнику послуги належним чином, згідно умов Закупівлі, але не в змозі виконати буквально окремі вимоги Замовника, так як в цих вимогах та/або способах їх підтвердження присутні явні ознаки дискримінації, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.