Звернення:
За тендером : Торфобрикет за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (09112200-9 - Торф)
Тема:
незаконні вимоги
Зміст:
I. Додатком № 3 до Тендерної документації п. 2, визначено:
Брикети торфові повинні відповідати ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб. Технічні умови». Параметри: довжина – 80-200 мм, ширина – 45-75 мм, висота – 15-70 мм.
Відповідно до ДСТУ 2042:92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови", торф’яні брикети мають мати форму призми з заокругленими кутами. Розміри брикетів: довжина – від 80 до 200мм; ширина від 40 до 75 мм; висота від 15 до 70 мм.
Просимо привести вимогу щодо розміру брикетів торф’яних у відповідність до вимог ДСТУ 2042:92, а саме: довжина – від 80 до 200мм; ширина від 40 до 75 мм; висота від 15 до 70 мм.
ІІ. Додатком № 3 до Тендерної документації пунктом 2, визначено:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі: копію сертифіката якості, відповідності або інший подібний документ, виданий виробником Товару або іншим уповноваженим органом. Сертифікат якості, відповідності або інший подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України.
Товар повинен мати сертифікати відповідності, паспорти якості на кожну партію, відповідно вимогам 2072-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб»
Згідно п. 29 Особливостей, для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Зазначимо, що п.2.1. ДСТУ 2042:92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови", не передбачає видачу сертифікату відповідності або інший подібний документ на торфобрикет.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей, а тому повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині та виключити вимогу щодо надання сертифікату відповідності або інший подібний документ що підтверджує відповідність Товару, оскільки надання сертифікату відповідності або іншого подібного документу не передбачено відповідним національним стандартом ДСТУ 2042:92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови".
ІІІ. Пунктом 7.1 Розділу 3 Тендерної документації встановлено,
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ним товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
На нашу думку даний пункт містить незрозумілі вимоги оскільки Додатком 3 до тендерної документації передбачено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі: копію сертифіката якості, відповідності або інший подібний документ, виданий виробником Товару або іншим уповноваженим органом».
Тому не зрозуміло який саме документ (сертифікат), що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі буде вважатись правильно наданим, виданий виробником Товару чи уповноваженим органом.
Вважаємо, що така неоднозначна вимога може призвести до маніпулювання під час визначення переможця. Крім того дана вимога не узгоджується з вимогами національного стандарту ДСТУ 2042:92, оскільки стандартом не передбачено маркувань, протоколів випробувань або сертифікатів, які повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Просимо внести зміни до документації та прибрати невідповідності
Дата оприлюднення звернення:
16.04.2024 11:19
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення.
Стосовно п.І. Відповідно до п.14 § 161 «Українського правопису», затвердженого Українською національною комісією з питань правопису 22.10.2018 року, тире вживається між двома або рідше кількома словами на позначення просторових, часових, кількісних меж (замість словосполучень з прийменниками від ... до): автотраса Київ — Львів; велоперегони Суми — Київ — Ужгород; Навчання на курсах триватиме протягом січня — квітня; вантаж вагою вісім — десять тонн; на позначення динаміки розвитку чого-небудь з двох або більше етапів: Задум — реалізація — втілення в життя; Іншими словами, родословна [родовід] приблизно така: Лютер — Кромвель — Робесп’єр (М. Хвильовий: про розвиток революційних ідей у Європі). Примітка. Між цифрами в таких випадках тире ставимо без відступів між знаками: у 2010—2018 роках; пам’ятки української мови ХVІ—ХVІІІ ст.; на сторінках 1—10; у 1—4 томах, але, напр.: наприкінці ХХ — на початку ХХІ ст.
Таким чином, параметри брикетів, що зазначені з допомогою тире, відповідно до норм чинного правопису є такими, що відповідають вимогам ДСТУ 2042-92 «БРИКЕТИ ТОРФ’ЯНІ НА КОМУНАЛЬНО- ПОБУТОВІ ПОТРЕБИ»
Стосовно п.ІІ. Відповідно до пп.2.1. п.2 ДСТУ 2042-92 «БРИКЕТИ ТОРФ’ЯНІ НА КОМУНАЛЬНО- ПОБУТОВІ ПОТРЕБИ» при здійсненні приймального контролю брикетів у виробника інспекцією «УКРІНСПАЛИВО» на кожну партію продукції видається документ якості. Відповідно до пп.5.2. п.5. ДСТУ 2042-92 «БРИКЕТИ ТОРФ’ЯНІ НА КОМУНАЛЬНО- ПОБУТОВІ ПОТРЕБИ» гарантійний термін зберігання – 12 місяців від моменту видачі паспорта. Оскільки сам документ ДСТУ 2042-92 не містить конкретних назв документів, що видаються інспекцією «УКРІНСПАЛИВО» доцільно вказати про документ якості на кожну партію товару та паспорт, що підтверджує гарантійний термін зберігання. В Додаток 3 до Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Стосовно п.ІІІ. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктами 3-4 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
п.3 - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
п.4 - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Водночас для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема відповідність національним стандартам замовники вимагають надання учасниками певних документів.
Також частиною 5 статті 23 Закону визначено, що:
«Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством»
Відповідно до пп. 2.1 п. 2 ДСТУ 2042-92 «БРИКЕТИ ТОРФ’ЯНІ НА КОМУНАЛЬНО- ПОБУТОВІ ПОТРЕБИ» приймальний контроль брикетів у виробника виконується інспекцією «УКРІНСПАЛИВО» партіями. На кожну партію продукції видається документ про якість. Також, відповідно до п.5.2. гарантійний термін зберігання – 12 місяців з моменту видачі паспорта.
Отже, самим ДСТУ 2042-92 «БРИКЕТИ ТОРФ’ЯНІ НА КОМУНАЛЬНО- ПОБУТОВІ ПОТРЕБИ» КОНКРЕТНО визначено орган, який має видати відповідні документи про якість торф’яних брикетів, тим самим забезпечуючи граничну ясність щодо цього питання, унеможливлюючі будь-які маніпуляції.
Дата оприлюднення відповіді:
16.04.2024 23:09